Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amúgy mostanában sokszor jut eszembe személyautós analógia.
Egy mondjuk 8000 órát repült 30-40 éves vadászgéphez hogyan mérnénk egy személyautót?
Tegyük fel, hogy életese során csak 50 km/h-s átlagsebességet mennek a kocsival.
Akkor ez 400 000 km futásteljesítmény lenne, de egy autó nem kap 9G-t és +50 és -50C fokos törődést a környezettől.
Persze ezalatt egy hajtóműnél kb. az összes (?) kopm. és turbina lapátot egyszer kicserélik, ez kvázi motorcsere a kocsinál.
Így nézve egész sajátos a gépek élettartama.
Nekem valahogy az az érzésem, hogy ha pont olyan törődést kapna az átlagkocsi, amit egy hangárban álló gép és költenek rá, akkor az is mehetne 20-30 éves és a fenti idealizált 400k km-et. Csak a többség nem költ rá.
Biztos?Manőverezőképessége jobb,teherbirása nagyobb.Plusz az NG változat F414 hajtóművel ajálgatják.A Kfir teljesítménye kanyarban sincs a 23ml hez képest.
Ez a gép ebben a formában létezik? Mármint az F414-gyel?Biztos?Manőverezőképessége jobb,teherbirása nagyobb.Plusz az NG változat F414 hajtóművel ajálgatják.
![]()
![]()
Mint elfogóvadász,a MiG 23 jobb,de minden más tekintetben a Kfir a jobb
Valóságban még nincs,csak papiron.2019es ajánlat 30milkáért.Ez a gép ebben a formában létezik? Mármint az F414-gyel?
Amúgy az ilyen papíron sokkal nagyobb tolóerejeű áthajtóművezésről is mondtam már, hogy általában nem működik és kevés pluszt ad. A gép szívócsatornája egész egyszerűen nem erre van méretezve.
Kudarc volt a Mirage F.1 + RD33 és nem volt jó az MiG-27 + AL-31 sem.
Ellenben a MiG-23ML-nek olyan gyorsulása van és olyan emelkedőképessége, hogy mai szemmel is jó.
Nem akar neked leesni a tantusz, hogy egy 50-es évek beli gép az nem 70-es évek beli.
Biztos?Manőverezőképessége jobb...
Passzolok.Top Gun iskola mást irt,keresd ki a honlapjukat.Elvileg pont az Izraelbe szökött szir MiG23ML kiértékelése nyomán döntöttek.
Ezt a butaságot szerintem ne erőltesd.
Berajzoltam a Ps=0 görbéket, sehol sincs manőverező képességben a Kfír a MiG-23ML-hez képest.
![]()
![]()
Passzolok.Top Gun iskola mást irt,keresd ki a honlapjukat.Elvileg pont az Izraelbe szökött szir MiG23ML kiértékelése nyomán döntöttek.
Ráadásul 2x IR rakéta teher kontra 2xR-23R. Függesztőkkel együtt vagy 400 kg difi + nagyobb légellenállás. M0.5 felett kb. 1G-nyi difi van. Ez 1,5-2 fok forduló szögsebesség difi. Ez relatív értékben 12-15% a tartományban.
Ezt a butaságot szerintem ne erőltesd.
Berajzoltam a Ps=0 görbéket, sehol sincs manőverező képességben a Kfír a MiG-23ML-hez képest.
![]()
![]()
Így van.Halkan jegyzem meg, az ilyen orbitális téveszmék miatt szeretnék videót csinálni a repülési teljesítményről konkrét példákon kersztül, hogy tanulja meg már sok ember, hogy ezek a görbék mit jelentenek és hogyan kell használni.
Természetesen ezek a görbék nem fejezik ki a gép vezethetőségét, csak a teljesítményét.
De azért tökéletesen elég olyan hülyeségek cáfolatára, mint amiben Negan hitt.
Nagyon buta kérdés lesz, de lényegében jól értem, hogy a mig-23as a meglehetősen brutális gyorsulásával, és emelkedőképességével lényegében az egyik legjobb bvr platform lett volna, amire akkoriban tervezték is, leszámítva, hogy valójában még az amerikaiaknak se sikerült ekkorra megbízható és jó bvr rendszert (rakéta, lokátor, stb.) összerakni? Azaz teszem azt, ha akkor lett volna akár csak R-77 szintű rakéta?Így van.
Mert ugye van:
Például, itt van Josef Miler bemutatórepülése a Fairford-i RIAT 1997-en.
- A gép teljesítménye
- A gép vezethetősége
- A pilóta képessége
- A feladat, amit le kell repülni
Egy napja linkeltem a videót.
A gép 900km/h-val kezd 100 méteren, 5.5g-vel indít egy loopingot, aminek 900 méteren van háthelyzetben a teteje, 450km/h-val.
Ezt teszi lehetővé a gép teljesítménye és a vezethetősége együtt.
De a bemutató repülés, mint feladat az nem harci repülés, mint feladat.
Akkor, annak a gépnek egy szép szabályos íven vissza kellett érkeznie 100 méteres magasságra, ezért a gép teljesítményét a pilóta ehhez igazította.
Ezért csalóka minden bemutató repülés.
Mert ezt az egészet be is szűkíthette volna jó rondára, ami impozáns teljesítmény, kiváló vezethetőség, csak nem szép.
De a légiharcot nem 100 és 1000 méter között vívják, így igazából bármit is látunk a felvételen, az a komplett légi harcászat szempontjából nem mérvadó. Csak iránymutató.
Az egyetlen, ami számít, hogy a gép kis és közepes magasságokon jól gyorsul és jól tud ugrásokat végrehajtani, amelyekhez emelkedés közben szárnyat is tud állítani.
Top Gun iskola ennek ellenére csak leszerelt kacsa szárnyakkal használta a Kfirt a 23as imitálására......És úgy,hogy pontosan tudták,mire képes a MiG23ML.Lehet hogy te ezt olvastad valahol, valamikor, a fenti görbék viszont a két gép manuáljából valók, szóval ezt a marhaságot nyugodtan elengedheted.
![]()
Top Gun iskola ennek ellenére csak leszerelt kacsa szárnyakkal használta a Kfirt a 23as imitálására......És úgy,hogy pontosan tudták,mire képes a MiG23ML.
Kfir mint közelharcos manőverező vadászgép éktelenül elavult-akárcsak a MiG23as.
Kfir NG meg papirtigris.Nincs a valóságban,csak papiron.F414 hajtóművel,módositott sárkánnyal és FbW vezérléssel hirdetik-30milkáért.De amig nem bizonyit gyakorlatban,addig csak igéret.És mivel van lehetőség upgradelt Gripen C beszerzésére,nekünk ez a logikus lépés (kitudja már,hányadszorra irom le....?)
Viszont egyáltalán nem új ötlet az áthajtóművezett Kfir
![]()
Állitólag a búr Super Cheetah ezen tervek szerint lettek átépitve,Atar 9K-50re (Mirage F1 hajtóműve) az eredeti M-III változatrol (Ecuadorban még mindig repülnek a gépek-ami nem semmi,hoigy eredetileg mikor készültek a Dassault gyárban a sárkányok)
Nah, egy elgépelés volt. A Nesher Ps-e 1500 méteren vízszintes repülésben M0.9 táján 550 táján van.
Ezt a butaságot szerintem ne erőltesd.
Berajzoltam a Ps=0 görbéket, sehol sincs manőverező képességben a Kfír a MiG-23ML-hez képest.
![]()
![]()
A régi gépek áthajtóművezéséről is amúgy n+1-szer volt szó. Ennél korszerűbb sárkányokkal sem csinálták meg kvázi szinte soha, csak újabb építésű gépeknél. Utólag nem, ahol meg igen, ott is át kellett építeni a gépek sárkányát, lásd szaúdi F-15S gépek a PW229 ---> GE129 átépítését.Top Gun iskola ennek ellenére csak leszerelt kacsa szárnyakkal használta a Kfirt a 23as imitálására......És úgy,hogy pontosan tudták,mire képes a MiG23ML.
Kfir mint közelharcos manőverező vadászgép éktelenül elavult-akárcsak a MiG23as.
Kfir NG meg papirtigris.Nincs a valóságban,csak papiron.F414 hajtóművel,módositott sárkánnyal és FbW vezérléssel hirdetik-30milkáért.De amig nem bizonyit gyakorlatban,addig csak igéret.És mivel van lehetőség upgradelt Gripen C beszerzésére,nekünk ez a logikus lépés (kitudja már,hányadszorra irom le....?)
Viszont egyáltalán nem új ötlet az áthajtóművezett Kfir
![]()
Állitólag a búr Super Cheetah ezen tervek szerint lettek átépitve,Atar 9K-50re (Mirage F1 hajtóműve) az eredeti M-III változatrol (Ecuadorban még mindig repülnek a gépek-ami nem semmi,hoigy eredetileg mikor készültek a Dassault gyárban a sárkányok)
Pilóták,Top Gun iskola irásai azért nem egy "újságcikkecske"Ha te most egy újságcikkecskével érvelsz a gépek hivatalos manuáljában található adatokkal/görbékkel szemben, akkor én itt és most be is fejezem ezt a vitát.
![]()
N+1x,több sikeres program is volt.Ebből a legismertebb a szingapúri A4,ami J65 helyére kapott F404est.IAF Super Mysterek is amcsi hajtóműveket kaptak,90es évekig szolgáltak úgy Hondurasban.IAF F4 PW hajtóműves protója is sikeresen repült,csak a HH végével takarékosságbol ejtették a programot.Ahogy a hindu Jaguárok hajtóműcseréjét is végül takarékosságból mondták le,technikailag sikeres volt.Nah, egy elgépelés volt. A Nesher Ps-e 1500 méteren vízszintes repülésben M0.9 táján 550 táján van.
De ettől a MiG-21BISz meg 800 felett van. Nem véletlenül volt az, hogy már a korábbi 21-es változatokat is minden téren jobbnak ítélték az izraeliek a repülési teljesítményt nézve, csak fegyverzetet tartották negatívumnak.
A régi gépek áthajtóművezéséről is amúgy n+1-szer volt szó. Ennél korszerűbb sárkányokkal sem csinálták meg kvázi szinte soha, csak újabb építésű gépeknél. Utólag nem, ahol meg igen, ott is át kellett építeni a gépek sárkányát, lásd szaúdi F-15S gépek a PW229 ---> GE129 átépítését.
![]()
1 tonna bombával,2 AAM és 3 póttartállyal 1000km harci hatósugár.Nem is olyan kevés.
De az.Pilóták,Top Gun iskola irásai azért nem egy "újságcikkecske"
És ez hogyan jön ahhoz, hogy a kefíres ötleted hülyeség?Papiron,manuál szerint a Mirage III/Nesher végig elmaradt teljesitményében a MiG21 éppen aktuális változatától,aztán rendre a MiG maradt alul-orosz pilótákkal is.Hasonló eset a Dél Vietnámban zsákmányolt F5 esete.Oroszok maguk irták,hogy még a 23as is bajban volt vele.
Ezt a MiG-23ML is tudja HI HI profillal tudtommal.Ez még a bulesz ajánlat idejéből való reklám
![]()
1 tonna bombával,2 AAM és 3 póttartállyal 1000km harci hatósugár.Nem is olyan kevés.
Itt most nem a magyar újságra,hanem az amcsi légiharc iskolára gondoltam.Ők használták a Kfirt F21 jelzéssel a MiG23 imitálására.A TG cikkek erősen információhiányos közegben születtek.
Sóhaj.Időrend.5 éve nem volt eladó használt Gripen C.És ez hogyan jön ahhoz, hogy a kefíres ötleted hülyeség?
Ha jól emlékszem, ilyen konfigurációjú póttartály már volt az E.E. Lightning szárny feletti pilonjára is.Kicsit még túl is gondolták,az eleje kicserélhető NIR inditóra