Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
25 169
45 669
113
Az Aranysas 2022/02 számában lesz Kfir típusismertető is...

272197212_136501115505247_8789169383367523123_n.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
6 398
7 000
113
Amúgy mostanában sokszor jut eszembe személyautós analógia.
Egy mondjuk 8000 órát repült 30-40 éves vadászgéphez hogyan mérnénk egy személyautót?

Tegyük fel, hogy életese során csak 50 km/h-s átlagsebességet mennek a kocsival.
Akkor ez 400 000 km futásteljesítmény lenne, de egy autó nem kap 9G-t és +50 és -50C fokos törődést a környezettől.
Persze ezalatt egy hajtóműnél kb. az összes (?) kopm. és turbina lapátot egyszer kicserélik, ez kvázi motorcsere a kocsinál.

Így nézve egész sajátos a gépek élettartama.
Nekem valahogy az az érzésem, hogy ha pont olyan törődést kapna az átlagkocsi, amit egy hangárban álló gép és költenek rá, akkor az is mehetne 20-30 éves és a fenti idealizált 400k km-et. Csak a többség nem költ rá.

Toyoták... :D
De egyébként van a családban 2000 környéki Astra, 370000 km-el.
Mondjuk lomha, mint a sár, és 140-nél már tarka füstöt ereget.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
40 484
58 959
113
Biztos?Manőverezőképessége jobb,teherbirása nagyobb.Plusz az NG változat F414 hajtóművel ajálgatják.
ae4423e5fc92e9fdbb6311a0a1265ae2.jpg

c7.jpg

Mint elfogóvadász,a MiG 23 jobb,de minden más tekintetben a Kfir a jobb
Ez a gép ebben a formában létezik? Mármint az F414-gyel?
Amúgy az ilyen papíron sokkal nagyobb tolóerejeű áthajtóművezésről is mondtam már, hogy általában nem működik és kevés pluszt ad. A gép szívócsatornája egész egyszerűen nem erre van méretezve.
Kudarc volt a Mirage F.1 + RD33 és nem volt jó az MiG-27 + AL-31 sem.
Ellenben a MiG-23ML-nek olyan gyorsulása van és olyan emelkedőképessége, hogy mai szemmel is jó.
Nem akar neked leesni a tantusz, hogy egy 50-es évek beli gép az nem 70-es évek beli.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
11 035
15 980
113
Ez a gép ebben a formában létezik? Mármint az F414-gyel?
Amúgy az ilyen papíron sokkal nagyobb tolóerejeű áthajtóművezésről is mondtam már, hogy általában nem működik és kevés pluszt ad. A gép szívócsatornája egész egyszerűen nem erre van méretezve.
Kudarc volt a Mirage F.1 + RD33 és nem volt jó az MiG-27 + AL-31 sem.
Ellenben a MiG-23ML-nek olyan gyorsulása van és olyan emelkedőképessége, hogy mai szemmel is jó.
Nem akar neked leesni a tantusz, hogy egy 50-es évek beli gép az nem 70-es évek beli.
Valóságban még nincs,csak papiron.2019es ajánlat 30milkáért.
És én meg felsoroltam pár áthajtóművezést,amik sikeresek lettek-amiből többet is a zsidók csináltak.(ami azt illeti,a Kfir protója is egy átépitett/hajtóművezett Nesher volt )
De a képen a létező C10 változat van,a rajz meg a régi C7.US Mariner C7eket bérelt MiG23ML imitálásának szerepkörére,és a kacsaszárny leszerelésével rontottak a gép tulajdonságain,hogy jobban hasonlitson a 23-éra....
b4cb20070a2d31a039f0904cbb544aad.jpg

Mig23 picit gyorsabb (2,3 vs 2,35 Mach-nincs valódi jelentősége,fegyverzettel egyik se képes ennyire)).Elfogó vadászként kicsit nagyobb a hatósugara.De minden más tekintetben rosszabb a Kfirnél.Mint többfeladatú gép,meg messze elmarad.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
11 035
15 980
113
:eek:
Ezt a butaságot szerintem ne erőltesd.
Berajzoltam a Ps=0 görbéket, sehol sincs manőverező képességben a Kfír a MiG-23ML-hez képest.

kfir-at-5k-b.jpg

Mi-G-23-ML-UB-pdf-2b.jpg
Passzolok.Top Gun iskola mást irt,keresd ki a honlapjukat.Elvileg pont az Izraelbe szökött szir MiG23ML kiértékelése nyomán döntöttek.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
40 484
58 959
113
:eek:
Ezt a butaságot szerintem ne erőltesd.
Berajzoltam a Ps=0 görbéket, sehol sincs manőverező képességben a Kfír a MiG-23ML-hez képest.

kfir-at-5k-b.jpg

Mi-G-23-ML-UB-pdf-2b.jpg
Ráadásul 2x IR rakéta teher kontra 2xR-23R. Függesztőkkel együtt vagy 400 kg difi + nagyobb légellenállás. M0.5 felett kb. 1G-nyi difi van. Ez 1,5-2 fok forduló szögsebesség difi. Ez relatív értékben 12-15% a tartományban.

Amit a diagram nem mutat meg az ordító emelkedésbeli és vízszintes gyorsulás difi.
Az 1G-hez közeli helyen sincs 500 feletti Ps.
Bakker, ennél a MiG-21BISz is acélosabb...

A halvány vonal a MiG-21BISz a másik az F-16A. Csak ez méterben van Ps és nem lábbas dimenziótlanban.
1.5 km magasan a BISz Ps értéke 260 tája --> 850
F-16-nál a lábas mértékegységű Ps az makdnem 1200 fegyvertelenül 500 lábon...

A Kfir? Legfeljebb 600 közeli.

Szóval Negan nagyon kigyógyulhatna már ebből a Kfirből.
Okkal mondtam azt, hogy ha 30 misi ez az izé, akkor előbb veszek belőle használt svéd Gripen C-t. Pont ennyi volt az elvesztett gép pótlása.
Csak az nem 50+ éves kohószökevény sárkányal bír, az 50-es évekbeli elgondolással és tudással és korlátokkal.

ZzovEFE.png
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
40 484
58 959
113
Halkan jegyzem meg, az ilyen orbitális téveszmék miatt szeretnék videót csinálni a repülési teljesítményről konkrét példákon kersztül, hogy tanulja meg már sok ember, hogy ezek a görbék mit jelentenek és hogyan kell használni.

Természetesen ezek a görbék nem fejezik ki a gép vezethetőségét, csak a teljesítményét.
De azért tökéletesen elég olyan hülyeségek cáfolatára, mint amiben Negan hitt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 810
40 156
113
Halkan jegyzem meg, az ilyen orbitális téveszmék miatt szeretnék videót csinálni a repülési teljesítményről konkrét példákon kersztül, hogy tanulja meg már sok ember, hogy ezek a görbék mit jelentenek és hogyan kell használni.

Természetesen ezek a görbék nem fejezik ki a gép vezethetőségét, csak a teljesítményét.
De azért tökéletesen elég olyan hülyeségek cáfolatára, mint amiben Negan hitt.
Így van.
Mert ugye van:
  • A gép teljesítménye
  • A gép vezethetősége
  • A pilóta képessége
  • A feladat, amit le kell repülni
Például, itt van Josef Miler bemutatórepülése a Fairford-i RIAT 1997-en.
Egy napja linkeltem a videót.
A gép 900km/h-val kezd 100 méteren, 5.5g-vel indít egy loopingot, aminek 900 méteren van háthelyzetben a teteje, 450km/h-val.
Ezt teszi lehetővé a gép teljesítménye és a vezethetősége együtt.
De a bemutató repülés, mint feladat az nem harci repülés, mint feladat.
Akkor, annak a gépnek egy szép szabályos íven vissza kellett érkeznie 100 méteres magasságra, ezért a gép teljesítményét a pilóta ehhez igazította.
Ezért csalóka minden bemutató repülés.
Mert ezt az egészet be is szűkíthette volna jó rondára, ami impozáns teljesítmény, kiváló vezethetőség, csak nem szép.

De a légiharcot nem 100 és 1000 méter között vívják, így igazából bármit is látunk a felvételen, az a komplett légi harcászat szempontjából nem mérvadó. Csak iránymutató.

Az egyetlen, ami számít, hogy a gép kis és közepes magasságokon jól gyorsul és jól tud ugrásokat végrehajtani, amelyekhez emelkedés közben szárnyat is tud állítani.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
1 961
10 517
113
Így van.
Mert ugye van:
  • A gép teljesítménye
  • A gép vezethetősége
  • A pilóta képessége
  • A feladat, amit le kell repülni
Például, itt van Josef Miler bemutatórepülése a Fairford-i RIAT 1997-en.
Egy napja linkeltem a videót.
A gép 900km/h-val kezd 100 méteren, 5.5g-vel indít egy loopingot, aminek 900 méteren van háthelyzetben a teteje, 450km/h-val.
Ezt teszi lehetővé a gép teljesítménye és a vezethetősége együtt.
De a bemutató repülés, mint feladat az nem harci repülés, mint feladat.
Akkor, annak a gépnek egy szép szabályos íven vissza kellett érkeznie 100 méteres magasságra, ezért a gép teljesítményét a pilóta ehhez igazította.
Ezért csalóka minden bemutató repülés.
Mert ezt az egészet be is szűkíthette volna jó rondára, ami impozáns teljesítmény, kiváló vezethetőség, csak nem szép.

De a légiharcot nem 100 és 1000 méter között vívják, így igazából bármit is látunk a felvételen, az a komplett légi harcászat szempontjából nem mérvadó. Csak iránymutató.

Az egyetlen, ami számít, hogy a gép kis és közepes magasságokon jól gyorsul és jól tud ugrásokat végrehajtani, amelyekhez emelkedés közben szárnyat is tud állítani.
Nagyon buta kérdés lesz, de lényegében jól értem, hogy a mig-23as a meglehetősen brutális gyorsulásával, és emelkedőképességével lényegében az egyik legjobb bvr platform lett volna, amire akkoriban tervezték is, leszámítva, hogy valójában még az amerikaiaknak se sikerült ekkorra megbízható és jó bvr rendszert (rakéta, lokátor, stb.) összerakni? Azaz teszem azt, ha akkor lett volna akár csak R-77 szintű rakéta?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
11 035
15 980
113
Lehet hogy te ezt olvastad valahol, valamikor, a fenti görbék viszont a két gép manuáljából valók, szóval ezt a marhaságot nyugodtan elengedheted.
:rolleyes:
Top Gun iskola ennek ellenére csak leszerelt kacsa szárnyakkal használta a Kfirt a 23as imitálására......És úgy,hogy pontosan tudták,mire képes a MiG23ML.
Kfir mint közelharcos manőverező vadászgép éktelenül elavult-akárcsak a MiG23as.
Kfir NG meg papirtigris.Nincs a valóságban,csak papiron.F414 hajtóművel,módositott sárkánnyal és FbW vezérléssel hirdetik-30milkáért.De amig nem bizonyit gyakorlatban,addig csak igéret.És mivel van lehetőség upgradelt Gripen C beszerzésére,nekünk ez a logikus lépés (kitudja már,hányadszorra irom le....?)
Viszont egyáltalán nem új ötlet az áthajtóművezett Kfir
99352-0a53729b6b6c4b05bbc5f6e3b1fd34f5.jpg

Állitólag a búr Super Cheetah ezen tervek szerint lettek átépitve,Atar 9K-50re (Mirage F1 hajtóműve) az eredeti M-III változatrol (Ecuadorban még mindig repülnek a gépek-ami nem semmi,hoigy eredetileg mikor készültek a Dassault gyárban a sárkányok)
 

Hpasp

Well-Known Member
2018. január 28.
4 635
21 800
113
Top Gun iskola ennek ellenére csak leszerelt kacsa szárnyakkal használta a Kfirt a 23as imitálására......És úgy,hogy pontosan tudták,mire képes a MiG23ML.
Kfir mint közelharcos manőverező vadászgép éktelenül elavult-akárcsak a MiG23as.
Kfir NG meg papirtigris.Nincs a valóságban,csak papiron.F414 hajtóművel,módositott sárkánnyal és FbW vezérléssel hirdetik-30milkáért.De amig nem bizonyit gyakorlatban,addig csak igéret.És mivel van lehetőség upgradelt Gripen C beszerzésére,nekünk ez a logikus lépés (kitudja már,hányadszorra irom le....?)
Viszont egyáltalán nem új ötlet az áthajtóművezett Kfir
99352-0a53729b6b6c4b05bbc5f6e3b1fd34f5.jpg

Állitólag a búr Super Cheetah ezen tervek szerint lettek átépitve,Atar 9K-50re (Mirage F1 hajtóműve) az eredeti M-III változatrol (Ecuadorban még mindig repülnek a gépek-ami nem semmi,hoigy eredetileg mikor készültek a Dassault gyárban a sárkányok)

Ha te most egy újságcikkecskével érvelsz a gépek hivatalos manuáljában található adatokkal/görbékkel szemben, akkor én itt és most be is fejezem ezt a vitát.
:rolleyes:
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
40 484
58 959
113
:eek:
Ezt a butaságot szerintem ne erőltesd.
Berajzoltam a Ps=0 görbéket, sehol sincs manőverező képességben a Kfír a MiG-23ML-hez képest.

kfir-at-5k-b.jpg

Mi-G-23-ML-UB-pdf-2b.jpg
Nah, egy elgépelés volt. A Nesher Ps-e 1500 méteren vízszintes repülésben M0.9 táján 550 táján van.
De ettől a MiG-21BISz meg 800 felett van. Nem véletlenül volt az, hogy már a korábbi 21-es változatokat is minden téren jobbnak ítélték az izraeliek a repülési teljesítményt nézve, csak fegyverzetet tartották negatívumnak.

Top Gun iskola ennek ellenére csak leszerelt kacsa szárnyakkal használta a Kfirt a 23as imitálására......És úgy,hogy pontosan tudták,mire képes a MiG23ML.
Kfir mint közelharcos manőverező vadászgép éktelenül elavult-akárcsak a MiG23as.
Kfir NG meg papirtigris.Nincs a valóságban,csak papiron.F414 hajtóművel,módositott sárkánnyal és FbW vezérléssel hirdetik-30milkáért.De amig nem bizonyit gyakorlatban,addig csak igéret.És mivel van lehetőség upgradelt Gripen C beszerzésére,nekünk ez a logikus lépés (kitudja már,hányadszorra irom le....?)
Viszont egyáltalán nem új ötlet az áthajtóművezett Kfir
99352-0a53729b6b6c4b05bbc5f6e3b1fd34f5.jpg

Állitólag a búr Super Cheetah ezen tervek szerint lettek átépitve,Atar 9K-50re (Mirage F1 hajtóműve) az eredeti M-III változatrol (Ecuadorban még mindig repülnek a gépek-ami nem semmi,hoigy eredetileg mikor készültek a Dassault gyárban a sárkányok)
A régi gépek áthajtóművezéséről is amúgy n+1-szer volt szó. Ennél korszerűbb sárkányokkal sem csinálták meg kvázi szinte soha, csak újabb építésű gépeknél. Utólag nem, ahol meg igen, ott is át kellett építeni a gépek sárkányát, lásd szaúdi F-15S gépek a PW229 ---> GE129 átépítését.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
11 035
15 980
113
Ha te most egy újságcikkecskével érvelsz a gépek hivatalos manuáljában található adatokkal/görbékkel szemben, akkor én itt és most be is fejezem ezt a vitát.
:rolleyes:
Pilóták,Top Gun iskola irásai azért nem egy "újságcikkecske"
Papiron,manuál szerint a Mirage III/Nesher végig elmaradt teljesitményében a MiG21 éppen aktuális változatától,aztán rendre a MiG maradt alul-orosz pilótákkal is.Hasonló eset a Dél Vietnámban zsákmányolt F5 esete.Oroszok maguk irták,hogy még a 23as is bajban volt vele.
Nah, egy elgépelés volt. A Nesher Ps-e 1500 méteren vízszintes repülésben M0.9 táján 550 táján van.
De ettől a MiG-21BISz meg 800 felett van. Nem véletlenül volt az, hogy már a korábbi 21-es változatokat is minden téren jobbnak ítélték az izraeliek a repülési teljesítményt nézve, csak fegyverzetet tartották negatívumnak.


A régi gépek áthajtóművezéséről is amúgy n+1-szer volt szó. Ennél korszerűbb sárkányokkal sem csinálták meg kvázi szinte soha, csak újabb építésű gépeknél. Utólag nem, ahol meg igen, ott is át kellett építeni a gépek sárkányát, lásd szaúdi F-15S gépek a PW229 ---> GE129 átépítését.
N+1x,több sikeres program is volt.Ebből a legismertebb a szingapúri A4,ami J65 helyére kapott F404est.IAF Super Mysterek is amcsi hajtóműveket kaptak,90es évekig szolgáltak úgy Hondurasban.IAF F4 PW hajtóműves protója is sikeresen repült,csak a HH végével takarékosságbol ejtették a programot.Ahogy a hindu Jaguárok hajtóműcseréjét is végül takarékosságból mondták le,technikailag sikeres volt.
Ez számomra különben merőben anyagi kérdés.Hogyan lehet egységnyi harcértéket a lehető legköltséghatékonyabban kihozni?ÚJ 4+ generációs gépet szerintem nem szabad vennünk,egyszerűen harcérték/ár arányuk rossz.Új gépben egyértelműen az F35 éri meg leginkább az árát.
Kfir ötlet (maga a gép elavult,de a ráépitett új harcrendszerek rendkivűl korszerűek) idején NEM volt elérhető használt Gripen C-akkor még a svédek azok felhasználásával tervezték az E-k épitését.Most viszont van,és van lehetőség az upgradejükre is.Most ezekkel való bővités a logikus lépés.Persze az E nagyobb harcértékű,mint egy upgradelt C-csak szerintem nem annyival,amennyivel többe került.
És a kis méret,kevés függesztő régi probléma.Agyaltak is néhány érdekes,és rendszeresitésre is kerülő megoldáson.Matra póttartályok példul
7.jpg

Kicsit még túl is gondolták,az eleje kicserélhető NIR inditóra
1692179_jl100_jpeg12b9364b3033b73b391b8dc430188510

Zsidók ezt is lekoppintották
posib_10.jpg

Gripenhez is lehetne ilyesmit integrálni-zsidók pénzért bármit vállalnak.
Ez még a bulesz ajánlat idejéből való reklám
e2732ecdc7aa2392b6b44414f30f4688o.png

1 tonna bombával,2 AAM és 3 póttartállyal 1000km harci hatósugár.Nem is olyan kevés.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
40 484
58 959
113
Pilóták,Top Gun iskola irásai azért nem egy "újságcikkecske"
De az.

  1. A TG cikkek erősen információhiányos közegben születtek.
  2. A gépek kimért és FM-ben levő görbéi a mérvadóak, ha azok nem támasztják alá. Azon interjú sorozatok, amiket nézek olyanok, hogy számtalanszor tévedést mondtak az alanyok...
Papiron,manuál szerint a Mirage III/Nesher végig elmaradt teljesitményében a MiG21 éppen aktuális változatától,aztán rendre a MiG maradt alul-orosz pilótákkal is.Hasonló eset a Dél Vietnámban zsákmányolt F5 esete.Oroszok maguk irták,hogy még a 23as is bajban volt vele.
És ez hogyan jön ahhoz, hogy a kefíres ötleted hülyeség?
A gép alapvető teljesítmény paraméterei nevetségesen elavultak.

Az, hogy az IAF ellensúlyozni képes volt egy totálisan másik közegbe az hol igazolja a hülyeséged erőltetését?

Ez még a bulesz ajánlat idejéből való reklám
e2732ecdc7aa2392b6b44414f30f4688o.png

1 tonna bombával,2 AAM és 3 póttartállyal 1000km harci hatósugár.Nem is olyan kevés.
Ezt a MiG-23ML is tudja HI HI profillal tudtommal.
Szerk, közben Hpasp betette.

Mondom, felejtsed már el ezt a kefírt. Iszonyatosan irritáló.

Egy F-16-ba van értelme AESA radart és MAWS-ot tenni.
Egy 50.es évek beli sárkányba nincs.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
11 035
15 980
113
A TG cikkek erősen információhiányos közegben születtek.
Itt most nem a magyar újságra,hanem az amcsi légiharc iskolára gondoltam.Ők használták a Kfirt F21 jelzéssel a MiG23 imitálására.
Az meg egyszerű tény,hogy a Mirage III/Nesher (Mirage V) gépek elég eredményesek voltak a papiron náluk jobb MiG21ekkel szemben.Zsidó pilóták visszaemlékezései szerint különben pont a hátrányait használták ki a MiGekkel szemben.
És ez hogyan jön ahhoz, hogy a kefíres ötleted hülyeség?
Sóhaj.Időrend.5 éve nem volt eladó használt Gripen C.
Sóhaj.Tisztába vagyok az elavultságával.Önmagában a gép,a "vas" teljesen elavult.A ráépitett korszerű harcrendszerek,fegyverzet teszi számitásba jöhetővé-és kizárólag az ára miatt.NG nincs,csak papiron.C10P elektronikai szintjére felhozott Gripen C egyértelműen jobb vétel még némileg drágábban is,mint a vén zsidó (valójában francia,zsidók csak összerakták).
NG ezen változtathat,de egy műszerfal maketten kivűl semmi érdemi nincs róla.F414 hajtómű biztosan növelné a teljesitményt,dehogy mennyivel,az jó kérdés (sárkánymódósitásokrol csak találgatások vannak).Rajzasztalrol való megrendelést meg nagyon NEM pártolom.Vásárlás elött bizonyitson,legyen gyakorlati próbán összevethető a többi lehetséges megoldással.
Ár/harcérték.Csakhogy a harcérték alatt egy összesitett harcértéket kell érteni,nem csak egy szegmenssét.Persze érvényes a szegmensenkénti minimummegfelelés szükségességének elve is közben.Ha egy szegmens teljesitménye vállalhatatlanul kevés,akkor az anulálja a többi szegmens megfelelő minősitését is.