Jelenleg a Kfir NG van az ajánlatban,de nincs belőle működő példány,csak papiron létezik.30milkáért ajánlották tavaly db-ját.Új hajtóművel,a GE F414-el.Újra felmerült az acw szárnymódositás is,ami 2 plusz szárnyvégi függesztőt is jelentene.Ebben egyetértek viszont fele-harmad árból szűken hozza azt a színvonalt. Egyébként van egy olyan érzésem hogy a zsidok a maradék 50 db ol jó párat el fognak tudni passzolni egyes 3-ik világbeli országnak. Főleg a mostani világpolitikai helyzetben. pl a Mig-23 ok és társai lassan kimultak il kikoptak.
A bolgároknak még 2014-15 környékén ajánlották fel. Felújítva és szoftveresen il radar frisitésel, il fegyverzetet is ajánlottak hozzá. Kb harmadáron jött volna ki mint egy új F-16 os.
Nos 16 db ol lett 8 db os F-16 os flottájuk amit jóval drágábban fognak tudni fent tartani. Mert a másik 8-10 db ra már nem lesz pénzük. Il kérdéses lesz a teljes értékű fegyverzet is hozzá forrás hiány miatt.
Usa lobi szépen megfurta ezt is. Tehát nem számít a harcérték sokkal inkább a manni a zsebbe. A többi mellékes........................ na ennyit erről ha lenne egy komolyabb konfliktus.
(A Grippennel a svédek úgy tudom hogy később pályáztak a Bolgár tenderre).
Valójában korszerűsitve ez a vén múzeumszökevény még mindig potens harci gép.Teherbirása,olcsó üzemeltetése,és szuperszonikus jellemzői meg ellensúlyozzák a hátrányait.Mert dogban hátrányban van egy mai géppel szemben-de egy F16 vagy Rafale egyszerűen nem éri utol,hogy dogra kényszerithesse.
De leginkább az ára az,ami versenyképessé teszi.Kfir NG,már új hajtóművel tavaly 30milkáért ajánlották.Ennyire van becsülve egy használt Gripen C beszerzési költsége is-amit viszont teljesitményben felülmúl.Gripen E persze már felülmúlná a vén tejterméket,egyszerűen mert egy korszerűbb konstrukció-de 4x annyiba kerül,és annyival meg nem jobb.(plusz továbbra is fentartom,hogy nem szabad új gyártású 4. generációs gépet venni,egyszerűen nem érik meg az árukat)