Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
A Kfireket kivonják Kolumbiában is..

Colombia set to retire Kfir fighters

With a choice still to be made for its replacement, the Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Colombian Air Force) is set to retire its Kfir fighters before 2023, Infodefensa reports.
The high costs of maintenance and operation of these ageing jets is said to have spurred the retirement of these iconic jets forward. With Kfir airframes reaching 40 years of age, obtaining spare parts has become increasingly difficult.
Huge maintenance issues first evolved around 2015, and despite these being addressed by Israel Aircraft Industries (IAI), keeping the nineteen aircraft Kfir-fleet in the air has become painstaking and costly. The FAC is still the largest Kfir user in the world.
The FAC has set its eyes on a variant of the Lockheed F-16 Fighting Falcon for years to replace the Kfirs, but a final decision has yet to be made. The option to acquire six ex-Royal Danish Air Force F-16 MLU has fallen through, given the age of the jets and the service life left.
The FAC is pursuing its interest in the block 70 variant of the F-16, but funding these new fighters could be a major obstacle for the cash-strapped Colombian government. With the procurement of a fleet of Beechcraft T-6 Texan IIs trainers, replacing the Cessna T-37 Tweet, and a second programme to acquire a successor for the ageing Cessna A-37 Dragonfly, the budget is under pressure.
Nagyon remélem, hogy ezek után soha többet nem kell a kefír mantrát hallgatom itten...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Nagyon remélem, hogy ezek után soha többet nem kell a kefír mantrát hallgatom itten...
jas-39-gripen-jas-39c-gripen-5289.jpg

De kérném rá azt az harcelektronikai szinvonalat,ami a kolumbiai C10eken már rajt van.....
A Kfireket kivonják Kolumbiában is..

Kolumbia nyugdíjba vonultatja a kfir harcosokat

A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) még 2023 előtt nyugdíjba vonultatja Kfir vadászgépeit – írja az Infodefensa.
Állítólag ezeknek az elöregedő repülőgépeknek a karbantartásának és üzemeltetésének magas költségei ösztönözték az ikonikus sugárhajtású gépek nyugdíjazását. Mivel a Kfir repülőgépvázak elérik a 40 éves kort, az alkatrészek beszerzése egyre nehezebbé vált.
A hatalmas karbantartási problémák először 2015 körül alakultak ki, és annak ellenére, hogy az Israel Aircraft Industries (IAI) foglalkozott ezekkel, a tizenkilenc Kfir repülőgép-flotta levegőben tartása fáradságos és költséges lett. A FAC még mindig a legnagyobb Kfir felhasználó a világon.
A FAC már évek óta a Lockheed F-16 Fighting Falcon egy változatára állította a szemét a Kfirs helyettesítésére, de a végső döntés még nem született. A hat ex-Dán Királyi Légierő F-16 MLU megvásárlásának lehetősége meghiúsult, tekintettel a repülőgépek korára és a hátralévő élettartamra.
Az FAC az F-16 blokk 70-es változata iránt érdeklődik, de ezeknek az új vadászgépeknek a finanszírozása komoly akadályt jelenthet a pénzszűkében lévő kolumbiai kormány számára. A Cessna T-37 Tweetet lecserélő Beechcraft T-6 Texan IIs oktatók flottájának beszerzésével, valamint az elöregedő Cessna A-37 Dragonfly utódjának megszerzésére irányuló második programmal a költségvetés nyomás alatt van.
89 óta voltak szolgálatban,folyamatossan.2021ben heti 2(kettő) éles bevetést repültek,persze földi célok ellen.Csúcsidőszakban,ami 15 évig tartott,napi két éles Kfir bevetés volt.Nagyon elhasználódtak a gépek.
Különben 10000 dolcsi egy repült órájuk.
FAC nagyobb hatótávolságú gépeket szeretne,spanyol használt EF volt az első jelöltjük,de túl drága az üzemeltetése.Új F16ra nincs pénzük.Piacon lévő használt gépek élettartamát meg keveslik.Különben az amcsik nemcsak a horvátoknak nem engedték eladni a zsidóknak a letárolt F16aikat,hanem a kolumbiaiaknak sem.Merthogy nekik is el akarták adni a Netzeket,illetve ők is meg akarták venni őket.Ez kissé érthetetlen,hogy miért nem.Egyébként lehet,hogy mégiscsak folytatódik náluk a Kfir sztori.Jelenleg a Gripen C/E és a Kfir NG között hezitálnak (merthogy igazábol egyikre sincs pénzük).A Kfir NG azonban nem a most náluk üzemelő sárkányokbol készülne,merthogy azok tulajdonképpen már túlhaladták az eredeti gyári repidőt és évszerinti élettartamot is bóséggel,hanem az IAInél lévő lekonzervált sárkányokbol.Még nincs döntés,de a kolumbiai "HTKA" fórumon (merthogy nekik is van ilyesmi) elég jó sanszot adnak rá,hogy a végén Kfir váltja a Kfirt.
Különben a gépektöl függetlenül érdemes beleszagolni a kolumbiai polgárháború katonai történetébe.Ugyan hivatalosan vége van,de európai értelemben ott soha nincs béke.De a FARCot 30+ éves háború után szétverték.
A szomszédukban,Eucvadorban repül még egy igazi múzeumszökevény.A búrok Mirage III gépei,Cheetah Cre átépitve még mindig szolgálnak ott.
20814_1551672662.jpg
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 489
14 279
113
Cut-Paste-2018-11-20-13-55-52-688.jpg

Fotoshop,Derby ER valójában túl hosszú a törzsszéli föggesztőknek.

A MICA fél méterrel rövidebb.

Amúgy lehet, hogy a Derbyt is lehetne használni, kitudja hogy befolyásolná a beömlő előtti légáramlásokat.

Sima Python 5 is elférne ott.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 827
31 838
113
Mert nem volt másuk.
A legkisebb mértékben sem hiteles.

MiG-23MLD vs. Kfir C2
Emelkedőképesség: 230 m/s vs. 233 m/s
Max. sebesség: 2499 km/h 2,35 M vs. 2440 km/h 2,3 M
G-limit +8.5 vs. +7
Üres tömeg: 9595 kg vs. 7285 kg
Bruttó tömeg: 14 840 kg vs. 11 603 kg
MTOW: 17 800 kg vs. 16 200 kg
Tolóerő: 83,6/127,49 kN vs. 52,9/79,62 kN

Sebességen és emelkedőképességen nem látszik a nagy eltérés, de nyilván jobban gyorsult vízszintes repülésben a Flogger.
 
M

molnibalage

Guest
MiG-23MLD vs. Kfir C2
Emelkedőképesség: 230 m/s vs. 233 m/s
Max. sebesség: 2499 km/h 2,35 M vs. 2440 km/h 2,3 M
G-limit +8.5 vs. +7
Üres tömeg: 9595 kg vs. 7285 kg
Bruttó tömeg: 14 840 kg vs. 11 603 kg
MTOW: 17 800 kg vs. 16 200 kg
Tolóerő: 83,6/127,49 kN vs. 52,9/79,62 kN

Sebességen és emelkedőképességen nem látszik a nagy eltérés, de nyilván jobban gyorsult vízszintes repülésben a Flogger.
Az ilyen egyszámjegyes hülyeségekkel kérlek felejtsük már el.
Az emelkedőképesség ebben a formában létező leghasználhatatlanabb mutató.
Úgy faszság és értelmezhetetlen, ahogy van.


  • Milyen konfig?
  • Mekkora magasságról?
  • Mekkora sebességről indítva?
Egy F-15 felszállás után, harci konfigban 400 km/h-val soha nem hozza az idézett egyszámjegyes értéke hiszen a sebessége a töredéke, viszont komoly emelkedés közben gyorsulni sem tud. De akkor sem, ha mondjuk 4 km magasan 1100 km/h-nél kezdik húzni 4-5G-vel, mert maga a forduló és a közbeni magasság és tolóerővesztées is zúzza lefele a teljesítményt.

Az ilyen buta értékekben sehol nem jelenik meg, hogy ha ez átlag, akkor egyáltalán milyen határok között van.
Amúgy, bárki, aki elhiszi, hogy egy MiG-23MLD emelkedőképessége átlagban azonos szinten van a Kfirrel a fenti diagramok alapján, ott két eshetőség van, esetleg három.

  1. erős a hite
  2. vagy azt sem értette meg, amit a Ps diagramon magyaráztam
  3. vagy leszarja
A Kfir a MiG-21BISz emelkedőképességétől is alsó hangon 20%-kal marad el.
A MiG-23MLD a MiG-23BISz-hez képest Holdra tartó űrrakéta emelkedő képességgel bír.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Az ilyen egyszámjegyes hülyeségekkel kérlek felejtsük már el.
Az emelkedőképesség ebben a formában létező leghasználhatatlanabb mutató.
Úgy faszság és értelmezhetetlen, ahogy van.


  • Milyen konfig?
  • Mekkora magasságról?
  • Mekkora sebességről indítva?
Egy F-15 felszállás után, harci konfigban 400 km/h-val soha nem hozza az idézett egyszámjegyes értéke hiszen a sebessége a töredéke, viszont komoly emelkedés közben gyorsulni sem tud. De akkor sem, ha mondjuk 4 km magasan 1100 km/h-nél kezdik húzni 4-5G-vel, mert maga a forduló és a közbeni magasság és tolóerővesztées is zúzza lefele a teljesítményt.

Az ilyen buta értékekben sehol nem jelenik meg, hogy ha ez átlag, akkor egyáltalán milyen határok között van.
Amúgy, bárki, aki elhiszi, hogy egy MiG-23MLD emelkedőképessége átlagban azonos szinten van a Kfirrel a fenti diagramok alapján, ott két eshetőség van, esetleg három.

  1. erős a hite
  2. vagy azt sem értette meg, amit a Ps diagramon magyaráztam
  3. vagy leszarja
A Kfir a MiG-21BISz emelkedőképességétől is alsó hangon 20%-kal marad el.
A MiG-23MLD a MiG-23BISz-hez képest Holdra tartó űrrakéta emelkedő képességgel bír.
Majd ha ráérek,kikeresem az amcsi irást,miben olvastam.
Érdekes,hogy a Kfir álandosult forduló szögsebessége eleve kisebb,és mégis leszerelték az amcsik a kacsaszárnyakat.Pedig azok pont annak javitására voltk elvileg.
Max seb tiszta aerodinamikával lehet csak annyi,4 légiharc rakétával midkettő kb 2mackot tudhat.
Általában kezdeti emelkedési sebességet adnak meg,tengerszinten 700km/h sebességnél.
A MICA fél méterrel rövidebb.

Amúgy lehet, hogy a Derbyt is lehetne használni, kitudja hogy befolyásolná a beömlő előtti légáramlásokat.

Sima Python 5 is elférne ott.
Kfir alsó része dettó ugyan az,mint a Mirage 2000-é.Vagyis simán elfér ott 4db Mica rakéta.
Meg a Stunner is elférne,de az még mindig nincs rendszerben mint légiharc rakéta.Pedig leánykori neve Python 6,merthogy AAM fejlesztés eredetileg.Pedig IR+(AESA)ARH keresőfejével még a vontatott csalikat is anulálni tudná.

Igazán nagy kérdés,hogy az F414 hajtómű mennyit javitana ténylegesen a repülési paramétereken.Kisebb fogyasztás,az 1000literrel növekvő üzemanyag mennyiség a hatótávot biztos javitaná.A nagyobb tolóerő meg a többit.FbW vezérlés is biztos javit rajta.Kb a Mirage 2000 lehet az analóg,bár valószinüleg elmerad attol.2000 azért aerodinamikailag kicsit kifinomultabb.Bár ha valóban benne van az ACW szárny is a változtatásokban,az 2 plusz törövégi függesztőn kivűl manőverező/emelkedő képességet is még javitaná.
De semmi esetre se venném meg rajzasztalrol.Ha gyakorlatban hozza azt,mit igérnek,akkor viszont nagyon is reális opció-legfőképpen az ára miatt.30-40milkáéert,a legmodernebb harcelektronikával,9(11?) függesztőpont,7 tonna harci terhelhetőség,30év/8k repült óra élettartam,10k dollár/per óra repköltséggel ennyi pénzért nem kapni mást.
Persze csodák nincsennek.Ezért tudomásul kell venni a gép hátrányit,amik vannak.Ezt kellene tudni kiszámolni,hogy hátrányok tolerálhatóak e a végelszámolásban.
No,erre mi nem vagyunk képesek,csak durván becsülni (és meglehetősen szubjektiven) .Magam részéről ezt gyakorlati összehasonlitó próbákon tartom eldönthetőnek (de nincs létező Kfir NG,nincs mit gyakorlatban kipróbálni)
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
IAF is milyen élénken használták a Matra kombinált póttartályát.
dcijis4-79210913-62ac-4324-a7a7-89dd22d0f690.jpg

dcijjcr-80f98518-185b-44d9-a5ef-c81bab2cc08c.jpg

Elég rendesen meg lehet pakolni
dcjgmks-220c22a8-d076-42b6-a628-07345d7dc31c.jpg

Valamelyik kolumbiai gép indul még az IAF állományában libanoni bevetésre.Minden gépükről kinyomozták az előéletét.2db AAM,6 db CBU,4 db Mk82 és egy 1,5tonnás M118 bomba van rajta.Mondjuk a bázisátol alig 120km-re ment "dolgozni".
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
IAF is milyen élénken használták a Matra kombinált póttartályát.
dcijis4-79210913-62ac-4324-a7a7-89dd22d0f690.jpg

dcijjcr-80f98518-185b-44d9-a5ef-c81bab2cc08c.jpg

Elég rendesen meg lehet pakolni
dcjgmks-220c22a8-d076-42b6-a628-07345d7dc31c.jpg

Valamelyik kolumbiai gép indul még az IAF állományában libanoni bevetésre.Minden gépükről kinyomozták az előéletét.2db AAM,6 db CBU,4 db Mk82 és egy 1,5tonnás M118 bomba van rajta.Mondjuk a bázisátol alig 120km-re ment "dolgozni".
Pl ez a két gép,ugyan az
dcll28v-83fd80ca-d740-4f73-8063-afa464d3c541.jpg
13699_1531669410.jpg

Szóval láttak harcot bőven ezek a gépek
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Kolumbiaiak is használják a függesztős póttartályt.2014ben a venezuelai határ menti gerillatábor bombázására felkészitett gép
15073384_10211637809049217_475816501501977134_n_by_michelum_ddrisjb-fullview.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and enzo

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 827
31 838
113
Az ilyen buta értékekben sehol nem jelenik meg, hogy ha ez átlag, akkor egyáltalán milyen határok között van.
Amúgy, bárki, aki elhiszi, hogy egy MiG-23MLD emelkedőképessége átlagban azonos szinten van a Kfirrel a fenti diagramok alapján, ott két eshetőség van, esetleg három.

  1. erős a hite
  2. vagy azt sem értette meg, amit a Ps diagramon magyaráztam
  3. vagy leszarja

Bevallom nálam leginkább a 3. volt az eset.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Hát ennél randább gépet keveset hordott hátán lég...
Van róla másik kép is,amin még jobban kijön a rondasága ;)
Viszont azt is megtudtam,hogy a búrok Atlas Super Cheetah nem a saját Mirage III-aikból,hanem használt IAF Kfir C2ekből lett átépitve.Vagyis az IAI Nammer ténylegesen megvalósult,csak Dél Afrikában (izraeli kittekből).És hjtóművet cseréltek bennük,J79 helyére Atar 9K50 került (amcsik nem engedték a GE jet átadását).És Ecuvadorban máig repülnek példányai.Érdekes,hogy Kfir C2ek mellet
15002342_10211637523442077_2167625827340628952_o_by_michelum_ddzuc58-fullview.jpg
ddxabil-5bd05623-9f15-448a-8c96-e3be820635a3.jpg

Találkoztam olyan képpel is,ami egy perui Mirage 2000 HUDját mutatja,mikor lelőtt egy ecuvadori Kfirt Magic-2 rakétával.
Ami azt illeti,baromi sokat harcolnak arrafelé a gépek.Ha éppen nincs is nagyobb,nemzetközi hirekbe is bekerülő hadművelet,a kisebb gerillacsapatokkal,narkomiliciákkal mindennaposak a csatározások.Európai mércével mérve az egész térségben folyamatosan háború van.
Sok érdekességbe belefutottam,de az NG paramétereit ők is csak becsülik.Annyival vannak előnyben,hogy 1-2 Kfiren ténylegesen szolgáló/szolgált pilóta is irogat náluk időnként.(több forumuk is van).Valahova a Mirage 2000 teljesitmény szintjére saccolják.Mérce náluk a venezuelai Szu30.Úgy gondolják,hogy bvr harcban a Derby ER rakétával és az AESA lokátorral,sokkal jobb EW rendszerűkkel előnyben vannak.De dogban a Szu megenné a mostani Kfirt reggelire.NG esetén vakarják a fejüket.Biztosak benne,hogy az F414 és a FbW vezérlés nagyságrenddel javitaná a jellemzőket,de abba már nem,hogy az elég lenne a Szu30 ellen is dogban-inkább kerülnék.Annyit azért nem javit....
Belharcokban nagyon élénken használták (és még most is) a gépeket.Elta célzó podot dicsérik,vetettek be Griffon és többféle GBU LGB-t.Meg a Spice 250 és 1000/2000 változatokat is.De leginkább buta bombákat használnak,mert olcsók.Elég pontosan lehet a Kfirrel bombázni,kedvencük az M117 bomba.Olcsó,stabilan átmegy a dzsungelen,mélyre hatol a talajba,és jó nagyot robban.(gerillák és a narkolaborok is bunkereket ásnak,mint a vietcong)
Valóban voltak üzemeltetési gondjaik,főleg a hajtóművek miatt,2015-17ben.Költségvetési megszoritások miatt nem kaptak hozzájuk alkatrészt....
Azt is megtudtam,hogy az argik már a 90es években is akartak Kfirt venni,SNECMA M53 hajtóművekkel (lényegében a Super cheetah SNECMA hajtóművel),az lett volna a C9.De már akkor se volt rá pénzük.....
A hajtóműcserét egyáltalán nem tartják problémásnak,hisz a Super Cheetah esetében már megtörtént,sikeresen.Az eredeti Kfir prototipus is egy Nesherből készült.Mirage III/V és a Kfir törzse is széthúzható a hajtómű elött,könnyen átalakiztható (jol megtervezte az alapot az öreg Dassault)
Meglepő módon,jobb szeretnék francia hajtóművel,tartanak egy amcsi vétótol,vagy késöbbi alkatrészstoptol (IAF Netzek eladását számukra ugyanúgy megvétózta az USA,mint a horvátoknak-ugyanakkor a dán gépekét meg nem:eek:????Ezt ki érti?Érdekesek ezek az amcsik......).De másrészt meg az F414 hajtóművet nagyon jónak tartják.
Különben leginkább az EF T3 paramétereit tartják számukra a legjobbnak (nagy teherbirás,sok fegyver,negy hatótáv,és a Szu30hoz mérhető manőverezhetőség),de egyrészt tartanak a spanyol/német/angol alkatrészfüggéstől (érdekes,hogy a franciátol nem),másrészt az EF nagyon drága és rossz üzemeltethetőségétől (használt spanyol gépek vétele az poció,újra nincs pénzük).Gripen C-t kicsinylik (mintha a Kfir olyan nagy lenne).Gripen E-t meg drágálják,és a teljesitményét keveslik az árához képest.(de leginkább egyszerűen nincs pénzük semmiféle új gyártású gépre).
Szóval vakaróznak,többet és jobbat szeretnének,de a végén még előfordulhat,hogy Kfir váltja a Kfirt.
Ja,és felmerült náluk a vegyes flotta is,Ők nem tartanak a többféle tipus párhuzamos szolgálatban tartásától (az egész környéken vegyesek a flották,pedig nem olyan nagyok a légierők)