Kilo osztály / Project 877 , Project 636 (Szovjetunió)

A műholdképekből ítélve az iráni haditengerészet mindhárom dízel-elektromos tengeralattjárója a száraz dokkba került a Bandar Abbas körzetében lévő hajógyárakban. 2019-n az első tengeralattjáró került a Bandar Abbas száraz dokkjába , majd tavaly a másodikat egy másik hajógyárba szállították Bandar Abbástól nyugatra (a 2020 nyarán történt szállítása ), 2020 decemberében a harmadik is Bandar Abbas száraz dokkjába került.
HI Sutton megjegyzi, hogy szokatlan mindhárom legjobb tengeralattjárót egyszerre a hajógyárba küldeni, és ilyet, az irániak korábban egyszer sem csináltak, főleg, ilyen szoros menetrend szerint. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a tengeralattjárók szárazdokkba küldésének időpontja időben egybeesik bizonyos fegyverkategóriák Iránba történő szállítására vonatkozó ENSZ-korlátozások feloldásával. A 2020. október 18-ig érvényben lévő korlátozások többek között nem tették lehetővé Irán számára, hogy alkatrészeket vásároljon ezekhez a tengeralattjárókhoz Oroszországból. Bár az irániak lehetőségük szerint saját maguk javították őket, de most, elvileg mindhárom tengeralattjárót megjavíthatják és korszerűsíthetik a gyártó támogatásával, vagy legalábbis megszerezhetik az összes ehhez szükséges alkatrészt .




To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A kapitány elmagyarázta az orosz tengeralattjáró eltűnését a NATO radarokról
 
A hírek szerint 2021. március 22-én a lengyel haditengerészeti bázis parancsnoksága Gdyniában pályázatot írt ki az Orzeł tengeralattjáró torpedócsöveinek javítására 428 ezer eurós maximális áron, de a pályázatot már március 31-én ajánlatok hiányában törölték. A pályázatot április 2-án ugyanezekkel a feltételekkel megújították, és az ajánlatok benyújtásának utolsó határideje április 15. volt. Eredményei még nem ismertek, de a lengyel publikációk kétségüket fejezik ki a pályázat sikeressége kapcsán.

A javításra kiírt pályázati dokumentációból kiderült, hogy a hosszú használaton kívüli időszak miatt mind a hat 533 mm-s torpedócső javításra szorul többek között a torpedóvetőcsövek tömítőgyűrűinek elhasználódása miatt, így lehetetlen torpedót betölteni a csövekbe, A külső torpedótöltő berendezés beállítását sem lehet végrehajtani, ami azt jelenti, hogy a torpedókat jelenleg nem lehet a hajóba betölteni. Emellett meghibásodott a "Murena-E" torpedóvezérlő rendszeregység, amely a hajó belsejéből történő újratöltésért felelős. A tengeralattjáró jelenleg SET-53-as szovjet torpedókkal van felfegyverezve.

Az Orzel tengeralattjárót a lengyel haditengerészet számára a Nyizsnyij Novgorod-i "Krasznoj Szormovo" üzemben (szovjet szám B-351, gyári szám 603) építették a szovjet-lengyel megállapodás alapján 1977-ben, és 1986. április 29-én adták át a lengyel félnek, így az első Projekt 877 export tengeralattjáró lett. A lengyel haditengerészet mint indító megrendelő számára kifejlesztett 877E exportprojekt a "Warshawianka" kódszámot kapta, amely később a teljes 877-es projekt neveként terjedt el.

Lengyelország 2002-ben öt, az 1960-as években épített Kobben típusú (német projekt 207) kis dízel-elektromos tengeralattjárót szerzett be a Norvég Haditengerészettől, de eddig mindegyiket kivonták a lengyel haditengerészet állományából - hármat 2017-2018-ban (köztük egyet pótalkatrészként használtak), az utolsó kettőt - Sep (volt Skolpen) és Bielik (volt Svenner) - pedig 2021 márciusában. Így a szovjet gyártmányú Project 877E Orzeł maradt a lengyel haditengerészet egyetlen tengeralattjárója
 
A hírek szerint 2021. március 22-én a lengyel haditengerészeti bázis parancsnoksága Gdyniában pályázatot írt ki az Orzeł tengeralattjáró torpedócsöveinek javítására 428 ezer eurós maximális áron, de a pályázatot már március 31-én ajánlatok hiányában törölték. A pályázatot április 2-án ugyanezekkel a feltételekkel megújították, és az ajánlatok benyújtásának utolsó határideje április 15. volt. Eredményei még nem ismertek, de a lengyel publikációk kétségüket fejezik ki a pályázat sikeressége kapcsán.

A javításra kiírt pályázati dokumentációból kiderült, hogy a hosszú használaton kívüli időszak miatt mind a hat 533 mm-s torpedócső javításra szorul többek között a torpedóvetőcsövek tömítőgyűrűinek elhasználódása miatt, így lehetetlen torpedót betölteni a csövekbe, A külső torpedótöltő berendezés beállítását sem lehet végrehajtani, ami azt jelenti, hogy a torpedókat jelenleg nem lehet a hajóba betölteni. Emellett meghibásodott a "Murena-E" torpedóvezérlő rendszeregység, amely a hajó belsejéből történő újratöltésért felelős. A tengeralattjáró jelenleg SET-53-as szovjet torpedókkal van felfegyverezve.

Az Orzel tengeralattjárót a lengyel haditengerészet számára a Nyizsnyij Novgorod-i "Krasznoj Szormovo" üzemben (szovjet szám B-351, gyári szám 603) építették a szovjet-lengyel megállapodás alapján 1977-ben, és 1986. április 29-én adták át a lengyel félnek, így az első Projekt 877 export tengeralattjáró lett. A lengyel haditengerészet mint indító megrendelő számára kifejlesztett 877E exportprojekt a "Warshawianka" kódszámot kapta, amely később a teljes 877-es projekt neveként terjedt el.

Lengyelország 2002-ben öt, az 1960-as években épített Kobben típusú (német projekt 207) kis dízel-elektromos tengeralattjárót szerzett be a Norvég Haditengerészettől, de eddig mindegyiket kivonták a lengyel haditengerészet állományából - hármat 2017-2018-ban (köztük egyet pótalkatrészként használtak), az utolsó kettőt - Sep (volt Skolpen) és Bielik (volt Svenner) - pedig 2021 márciusában. Így a szovjet gyártmányú Project 877E Orzeł maradt a lengyel haditengerészet egyetlen tengeralattjárója
Csak az oroszok tudnák megjavítani. Azok meg nem pályázhatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
A Csendes-óceáni Flotta hat Project 636.3 típusú dízel-elektromos tengeralattjárója közül az első kettő, a Petropavlovsk-Kamchatsky és Volkhov megérkezett Vlagyivosztokba a Gremyashchiy Project 20385 korvetttel."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

FFdIax2XwAIIivr
FFdIhQfXMAQa06d


További hírek, videók:

 
Loading of Kalibr cruise missiles on an Improved Kilo-class submarine.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Wilson
Loading of Kalibr cruise missiles on an Improved Kilo-class submarine.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Be se húzzák a torpedóhálót. Ezeknek semmi se drága. Hülyének nézik nemzettársaikat, az ukrikat. Aztán simán elsüllyesztik a zászlovas hajójukat. o_O
 
Be se húzzák a torpedóhálót. Ezeknek semmi se drága. Hülyének nézik nemzettársaikat, az ukrikat. Aztán simán elsüllyesztik a zászlovas hajójukat. o_O
Tényleg fura ezeknek a bfszkodások tükrében Tom Clancy-t olvasni.
Erősen túl lett értékelve ez a banda :D
És még olyan hipotézisek voltak, hogy hány CVBG menne a levesbe ha támadnak, és mennyi a szükséges
minimum, hogy az Atlanti megmaradjon. Jó ha magukat nem csinálják ki csak így random módon harci helyzetben :D
 
Álj. A támadás más. A támadó akkora előnyben van, hogy azt már tényleg nehéz elbaszni. Biztos vagyok benne, hogy ahogy kiszámolták, egy ezred Tu-22es kicsinál egy anyahajót. Haza meg úgyse várják őket.
A 6000 atombomba is úgy lett kiszámolva, hogy 1%a ha működik, az örökre kicsinálja az Egyesült Államokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Álj. A támadás más. A támadó akkora előnyben van, hogy azt már tényleg nehéz elbaszni. Biztos vagyok benne, hogy ahogy kiszámolták, egy ezred Tu-22es kicsinál egy anyahajót. Haza meg úgyse várják őket.
A 6000 atombomba is úgy lett kiszámolva, hogy 1%a ha működik, az örökre kicsinálja az Egyesült Államokat.
Erm. OK. De ők most támadnak, vagy nem? :D
 
Be se húzzák a torpedóhálót. Ezeknek semmi se drága. Hülyének nézik nemzettársaikat, az ukrikat. Aztán simán elsüllyesztik a zászlovas hajójukat. o_O

Van az ukránoknak tengeralattjárójuk? Vagy torpedónaszádjuk?
Úgy tudom egy Foxtrotjuk volt, de már rég lerohadt.