Kína hadiipara és haderőfejlesztési programja

Nem értem ezt a lemaradnak dolgot. Egy helikopter alapvetően egy doboz amit egy forgószárnyas szerkezet mozgat. Azontúl az azonos méretkategóriákban meg az ajtók száma, helye, mérete, a belső kialakítás, teljesítményadatok, és ráaggatott rendszerek amik alkotják minden helikoptert. Ez nyugodtan fejleszthető úgy, hogy közben a helikoptert még mindig Mi-17-nek hívják.
 
Ez a Z-8 (Super Frelon) akárhányadik továbbfejlesztése. Elsősorban a haditengerészet használja, de készítettek belőle a szárazföldi haderő részére. Fennebb belinkeltem a videót ahonnan a képek vannak. Ott látható egy kicsiny fehérrefestett helikopter is. Azt nem olyan rég fejlesztették ki.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az orosz-kínai lemaradás egymáshoz viszonyítva eléggé relatív. Pl. Kína nem gyárt Mi-26 kategóriájú óriás szállítóhelikoptereket. Itt határozottan meglátszik az orosz fölény. Viszont az oroszoknak szinte egyáltalán nincs kis és közepes helikopterük.
 
Az orosz-kínai lemaradás egymáshoz viszonyítva eléggé relatív. Pl. Kína nem gyárt Mi-26 kategóriájú óriás szállítóhelikoptereket. Itt határozottan meglátszik az orosz fölény. Viszont az oroszoknak szinte egyáltalán nincs kis és közepes helikopterük.


Mert tudják a régi bölcsességet:bigger is better!
 
  • Tetszik
Reactions: lgabo
Azért ez egy eléggé exkuzív kategória. Nem egy olyan gép amit ezrével gyártanának.
Elkellene az oroszoknak néhány olyan gép mint a Z-11 (Ecureuil), Z-9 (Dauphin).
 
Azért ez egy eléggé exkuzív kategória. Nem egy olyan gép amit ezrével gyártanának.
Elkellene az oroszoknak néhány olyan gép mint a Z-11 (Ecureuil), Z-9 (Dauphin).

Ez nem elég jó?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha csak fele annyira válik be mint a dugattyú motoros elődje már akkor is siker!
Amúgy az Indiaiak is ezt választották könnyű helinek...
 
Valamiért lehet ha nem látják szükségét kisebb gépeknek, nem hiszem, hogy ne tudnának építeni egyik nagy helikoptergyártónál sem. Pl ott van a Kamov Ka-60/62, az majdnem Z-9 kategória, elég új is, mégsem rendelnek belőle. Z-11 méretű ott a Kazan Ansat, ha még kisebb kell akkor Mi-34.
 
Tudtommal a Ka-60-ból rendeltek vagy 100 darabot, csak valamiért még nem kapcsoltak rá. Fogalmam sincs mi lehet?
Kicsi helikopternek meg ott volt a Mi-2, de azt Lengyelországban gyártották. 90-es években jött az összeomlás stb. és kb most kezdik összeszedni magukat. Viszont ezek a típusok még eléggé újjak és nem gyártottak belőlük komolyabb mennyiséget.
 
És ez ismerős?
152025dlmm40lu4ugrmam5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Meg ez?
http://www.armyrecognition.com/chin...t_specifications_pictures_video_12001165.html
 
Ezek pedig az orosz pantsir megfelelője.

De az oroszok sem hagyják ezt annyiban a pantsir-s2 vagy majd az SM verzióval ;)
 
Ha megnyitod a linket akkor egy SM változat szerűség van. Viszont Kína soha nem fogja ezeket rendszeresíteni. Ez mind exportra van kifejlesztve.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Így van!
Ha megnyitod a linket akkor egy SM változat szerűség van

Az az orosz precizitás lesz az SM verzió nagyobb hatótávú radar rakéta több cél követés stb.
Ja és a vagány platformot ki ne hagyjuk:p

Még arra lennék kiváncsi hogy Kína miért nem rendszeresíti ezeket ?
 
Hogy lehet valamit úgy eladni exportra, hogy a fejlesztő ország nem rendszeresíti? Egyáltalán ki veszi meg? Az oroszoknál legalább látod, hogy rendszerben van, tud amit tud és az export majd valamivel kevesebbet fog tudni, igaz rád lesz szabva. A J-31 is valami hasonló történet ha jól tudom, az is csak exportra menne, mondjuk egy olcsó kis 5. gen gépre még kerülhet vevő.
 
Talán azért mert van helyette más, ami jobbnak bizonyult.
Ilyen szerepkörben HQ-64/LD-2000 keveréket használnak, ami minden szempontból hatékonyabb megoldás.
58ef0cfagca939447f30a_690_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1347267146_51432_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Miért nem ezt küldik exportra akkor? Kicsit belenyúlnak a szoftba, hogy a radar ne lásson annyira messze és mehet is annak aki meg akarja venni.
 
Hogy lehet valamit úgy eladni exportra, hogy a fejlesztő ország nem rendszeresíti? Egyáltalán ki veszi meg? Az oroszoknál legalább látod, hogy rendszerben van, tud amit tud és az export majd valamivel kevesebbet fog tudni, igaz rád lesz szabva. A J-31 is valami hasonló történet ha jól tudom, az is csak exportra menne, mondjuk egy olcsó kis 5. gen gépre még kerülhet vevő.

Igen és ezért van amit tessék lássék rendszeresítenek. Pl. PLZ-45 rendszeresítve van, de szerintem jó, ha van van nekik 30 darab valami katonai akadémiánál. A JF17 nincs náluk rendszerben, ezt megrendelésre fejlesztették ki a pakiknak. Szó sem volt róla, hogy valaha rendszeresíteni is fogják. Aztán ott van a törökökkel majdnem összejött FD-2000. Ezen kívül még kapásból megemlíteném a török T-300 Kasirga MBRLS ami WS-1B alapszik (ez sincs rendszerben).
Fehéroroszoknak adtak el valamilyen rakéta licencet ami náluk szintén nincs rendszerben.
Szóval van rá példa bőven, hogy el tudnak adni olyasmit amit ők nem rendszeresítettek.
 
Miért nem ezt küldik exportra akkor? Kicsit belenyúlnak a szoftba, hogy a radar ne lásson annyira messze és mehet is annak aki meg akarja venni.
Ez is eladó. Van belőle önjáró és statikus változat és lehetőség van, hogy az oldalára további rakétákat lehessen pakolni.
294_6809_c01914088815790_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

LD-3000_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

zd2000_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg