Kína hadiipara és haderőfejlesztési programja

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
ja...meg a belső energiával nyomtatják a kungot, így gyártanak repülőgépet...

 

vagy már  a megszokott saját fejlesztés címén sikerült ellopniuk valahonnan egy nem is létező technológiát?

 

vagy enniyt késik náluk a naptár, hogy ott csak most van április elseje...

 

/megjegyzem, úgy látszik világszerte divat lett beszopni bármi hülyeséget, csak mert kímniak jelentették ki... még ha olyan komoly dolog is, mintha a japánok azt mondanák, saját fejlesztésű origamihajtogató géppel gyártanának ezentúl vadászgépet  - akkor bezzeg hangosan röhögne mindenki/

 

a hülye amerikaiak... meg mit kínlódnak, az  F-35 emelőhajtóművének egyik lapátsorával, hogy belül üreges legyen..ahelyett hogy felfújnák mint a hülyegyerek az óvszert...
 

Tilikov

New Member
2010. április 19.
16
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
Az origami hajó elég valószerűtlenül hangzik, de ebben nem tudom mi a komolytalan. Lehet hogy a költségcsökkenés mértéke túlzás, de magának a 3D nyomtatásnak semmi elvi akadálya nincs. A 90%-os anyagmegtakarítás is abszolút hiteles lehet, amíg nem teszik hozzá hogy ezt azonos szerkezeti szilárdság mellett érik el.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Vagy a tömegcsökkenést úgy elérni, hogy csak a kritikus teherviselő elemek kapnak olyan szilárdságú elemet, ami mondhatni eddig azonos volt a repülőgép építésben? Magyarán ugyanazon szerkezeti elemekhez kétfajta sűrűségű anyagot alkalmazni, amelyek ötvözete azonos, csak a szakítószilárdság nem. Ha hülyeséget írtam volna, én már ott leragadtam, hogy lézer meg CNC.
sf-laugh.gif
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
Szerintem a kínaiak csak mertek nagyot mondani! Azok után, hogy a civil gépek /COMAC ARJ-21 és a C-919/ "fejlesztése" tovább csúszik....
Pozitív hír legalább, hogy az AVIC Y-20-as szállítógép már repül /- igaz, orosz hajtóművekkel/...!
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 022
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
Szerintem nem kell gyorsabban fáradás miatt aggódni. Ezek - főleg ami az itteni videón is látszik - utómunkát igényelnek. Valószínűleg ezután egy edzési eljárásnak is alávetik a darabokat és akkor nem lesz probléma.
Amúgy ebből is alapvetően két technológia létezik, az egyik, ami durvább munkát csinál nagyobb darabok esetén, pl mint a fenti videón,a másik meg szintenkét nyomtat titánium-porba süllyesztve a darab már meglévő részét, hihetetlenül apró részleteket is tökéletesen ki lehet dolgozni vele, de nagyságrendekkel lassabb.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 186
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
Hát, érdekesnek hangzik... Viszont, amennyire tudom, a komoly mechanikai igénybevételre szánt alkatrészeknél még a porkohászati úton előállított ötvözeteket is át szokták hengerelni , vagy kovácsolni (hidegen, vagy melegen, ez az adott ötvözettől függ), hogy egyenletesebb szövetszerkezetet érjenek el, ezáltal javítván a mechanikai tulajdonságokat, majd kivágják/kiforgácsolják a kívánt formát, ami utána kapja meg a szükséges hőkezelést, szóval ez a "nyomtatásos" dolog nekem kicsit sántít... De a kínaiak biztos jobban tudják, csak aztán nehogy sűrűn elkezdjenek potyogni a J-20/J-31-eseik.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 186
113
<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">joker</a>

 

Még azt is lehet tudni, hogy melyik ötvözetből mennyi van benne. Ha megtalálom, linkelem azt a pdf-et, mert úgy tűnik, hogy leszedték közben az eredeti helyről...

 

<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">molnibalage</a>

 

"Hogy a viharba jönne össze még -40%, amikor a gép igen komoly %-a a lehető legkönnyebb agyagból van már most is…?"

 

Sehogy, ez orbitális bullshit, nem több. Valakinek messzire gurult ott a gyógyszere.
sf-laugh.gif
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 186
113
Rosszul emlékeztem, a pontos arányok nincsenek meg és nem is törölték, csak nem lehet közvetlenül linkelni.

http://www.asminternational.org/portal/site/www/AsmStore/ProductDetails/?vgnextoid=c80d29e36c228110VgnVCM100000701e010aRCRD  Itt a zöld színű, "Open Document" feliratú gombra kell kattintani.

És van még egy másik doksi is: http://ftp.rta.nato.int/public//PubFullText/RTO/MP/RTO-MP-069-II///MP-069%28II%29-%28SM2%29-05.pdf
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 186
113
És még így sem jó az ASM-es link... Na akkor próbáljuk meg így: http://tinyurl.com/k4q9cxp<b>
</b>
 

Batka

Member
2010. május 11.
127
2
16
Valahogy úgy képzelném el, hogy titánt por formában munkálják meg, valamilyen hasonló módszerrel, mint a lézeres felrakóhegesztés.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
A cikkben szereplő repülők /a J-15 kivételével/ még csak prototípusok, tehát nem fognak "sűrűn potyogni"! A sorozatgyártásnál meg majd kiderül, hogy áttörés vagy átverés a 40%-os "súlycsökkentés"...!!!

Mellesleg a kínai civil gépek esetében mostanság újabb csúszásokról, hibás alkatrészekről és "súlynövekedésről" lehet olvasni. A katonai gépek gyártói ennél jóval szemérmesebbek...!!!
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Az igazi technológiai áttörés számomra az lenne, ha túllépnének az orosz erőforrásokon és saját erőből tudnának olyat fejleszteni, ami minden típushoz az optimális teljesítményt adja le, mint az USA-ban.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Majd akkor lépnek túl az orosz erőforrásokon ha már megfelelő szintre jutottak. Elektronikai téren már inkább csak megnézik mit tudnak az oroszok a saját eszközeikhez képest. Hajtómű téren meg van még mit tanuljanak, bár a minőségi hajtóműépítést nem az oroszoktól lehetne tanulni.

Az új Aranysasban van egy hír ami szerint a következő kínai repülőgép-hordozó kapacitása és mérete már közel akkora lesz mint az amerikai hordozóké. Arra azért kíváncsi leszek. 
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Luperator, szerintem hiába vársz rá. Nem lesz egy hatalmas nagy tehnológiai áttörés, hanem sok apró sikeres fejlesztés, aminek néhány gyümölcse már beérett, mint pl a WS-10A hajtómű.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
Jó helyen kapizsgáltok, mert 1 "jó" hajtóműhöz sok és precízen megmunkált titán alkatkészre van szükség! A kérdés már csak az, hogy mikorra sikerül ilyet sorozatban gyártani - akár orosz hajtóművek alapján...!
Mert új nyugati "minőségi" hajtóműhőz nehéz lesz hozzájutni! /- A '70-es években kifejlesztett CFM-56 alapján készült WS-10A-nak azért még vannak "gyermekbetegségei"/...!
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 779
18 029
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 3D nyomtatás a kínai repiparban
a kínaiak most 15 milliárd dollárt akarnak belevágni a hajtóműgyártásba.. Nem nagyon jön össze nekik a technológiai áttörés... Bár ez szerintem csak idő kérdése. Iszonyat erőforrásokat képesek adni arra, ami éppen kell nekik.

A szuperötvözettekkel elég komoly gondok lehetnek odaát még... Hiába tudják kisakkozni a kémiai összetételt, ha hiányzik hozzá a technológiai plusz. Az acélokkal ugyanígy voltak. Vettek nyugatról acélt, gyorsan betolták EDS alá, jött is az összetétel, csak éppen azt nem értették, hogy ok, beszórtuk az elemeket, mégis szétrobban a P23-as anyag... Ha meg nem reped, akkor nem bír annyi időt ki, mint kellene... Kellemetlen :))

Múltkor egész egyszerűen megkérdezték, hogy tudunk-e szerezni Hastelloy-t :D