Kínai hajtómű fejlesztések

40 év lemaradásban vannak. Inkább 50.
A "húsz-25 év múlva" sztorit is úgy értik, hogy akkorra érik el a mostani nyugati szintet.
Ezt úgy kell érteni, hogy elsők a nyugatiak. Az oroszok le vannak maradva húsz évvel. A kínaiak meg még húsz évvel az oroszoktól.
A Motor Szics megvásárlásával a szovjet korszakhoz zárkóznának fel.
Fajlagos paramétereit tekintve az AL-41 legerősebb változata a legerősebb szériagépe épített GE F110 táján van. Az F119/135-höz hasonló lesz majd a 31-es gyártmány. Csak épen az AL-41-nek van TVC-s változata is. 40 éves orosz hajtómű az AL-31F lenne, ami kb. mutatóban van már csak az oroszoknál is a legrégebbi Szu-27 változatokban.

A kínai hajtómű fejlesztés eredményét meg kb. akkor látjuk, ha már betették a gépbe, meg amennyit elárulnak róla.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Fajlagos paramétereit tekintve az AL-41 legerősebb változata a legerősebb szériagépe épített GE F110 táján van. Az F119/135-höz hasonló lesz majd a 31-es gyártmány. Csak épen az AL-41-nek van TVC-s változata is. 40 éves orosz hajtómű az AL-31F lenne, ami kb. mutatóban van már csak az oroszoknál is a legrégebbi Szu-27 változatokban.

A kínai hajtómű fejlesztés eredményét meg kb. akkor látjuk, ha már betették a gépbe, meg amennyit elárulnak róla.

Azért még nincs nekik 5.gen. gépbe hajtóművük szériséretten.De ez valóban nem akkora lemaradás.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

Nem semmi, a kínaiak egy évtizeden belül utolérték a nyugatot a kerámia mátrix (szilícium-karbid) kompozitok terén? Felteszem a GE Aviation tehetséges mérnökeinek egy része valószínűleg kétfelé dolgozik...
 
Elvileg ez a WS-19, az leendő új hordozó fedélzeti gép hajtóműve.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Gyűlölöm ezt a fajta szivárogtatást!
Akarom látni a hajtóművet!!!!
:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

A fiatal szülők szeretnének végre egyszer elmenni színházba, de nincs, akire rá tudnák hagyni egy estére a gyereküket.
Végül azt találják ki, hogy feltesznek egy meselemezt a lemezjátszóra: A gyerek egy idő után elalszik, mint anya esti mesemondásakor, így nyugodtan lehetnek távol.
Vége az előadásnak, hazaérve döbbenten hallják már a bejárati ajtónál, hogy a gyerek magából kivetkőzve ordít, hogy:
- Akarom:hadonaszos:! Akarom:hadonaszos:! Akarom:hadonaszos:! Akarom:hadonaszos:! Akarom:hadonaszos:! Akarom:hadonaszos:! Akarom:hadonaszos:!

Berohannak a gyerekszobába; a gyerek teljes önkívületben van, a szülők tekintete a lemezjátszóra ugrik, s döbbenten hallják, hogy:

- ...akarjátok hallani a mesét?...akarjátok hallani a mesét?...akarjátok hallani a mesét?...akarjátok hallani a mesét?...akarjátok hallani a mesét?...akarjátok hallani a mesét?...akarjátok hallani a mesét?...akarjátok hallani a mesét?......akarjátok ha...
:D
 
Motor Sich esete.
24.10.2020 19:44
view-icon-s.png
2747

Oleg Urusky, Ukrajna miniszterelnök-helyettese, a stratégiai ipar minisztere az ukrán Motor Sich társaság sorsáról beszélt, amely repülőgépek gázturbinás motorjait fejleszti és gyártja repülőgépekhez és helikopterekhez. Az újságírókkal folytatott beszélgetés során Urusky elmondta, hogy az üzem kínai pekingi Skyrizon Aviation vállalatnak történő eladásával kapcsolatos helyzetet a miniszteri kabinet szoros figyelemmel kíséri, és az ukrán monopóliumellenes bizottság (AMCU) a szerződés megtámadásával foglalkozik.

Korábban a kínai Beijing Skyrizon Aviation vállalat 2016-n megszerezte a Motor Sich ellenőrző (56% -s) részesedését. Vagyonát azonban továbbra sem tudja kezelni, és a vállalkozás műhelyeiben sem kezdheti meg a termelést, mivel az ukrán biztonsági szolgálat (SBU) lefoglalta a vállalkozás részvényeit.

A kínai fél képviselői szerint Kijev cselekedeteivel megsértette az 1992-s ukrán-kínai kormányközi megállapodásban megfogalmazott nemzetközi kötelezettségeket. Most a Skyrizon cég képviselői nemzetközi választottbírósághoz fordultak, hogy Ukrajna büntetést és 3,5 milliárd dolláros bírságot fizessen.

orig-1603557861f33edc47c006641ab3d6c697c3572f3b.jpeg


Ukrajna azonban nem tervezi a visszavonulást ebben a kérdésben - és bevonta a monopóliumellenes bizottságot az ügybe. Oleg Urusky, az ukrajnai miniszterelnök-helyettes, a stratégiai iparért felelős miniszter szerint a Motor Sich vállalkozás problémája stratégiai jelentőségű az ország számára, és az ukrán hatóságoknak mindent meg kell tenniük a vállalkozás elvesztésének megakadályozása érdekében.
 
Kínai Taihang hajtómű az orosz Szu-27-hez (-30MKK)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Kínai Taihang hajtómű az orosz Szu-27-hez (-30MKK)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Érdekes, úgy beszélnek, mintha mind be lennének nyomva, de aztán rájöttem, hogy valaki egyszerűen csak enyhén belassítva rakta fel a videót a youtube-ra.
A kínai ugyanis egy igen hadarós beszédű nép, ezért volt gyanús.

A hajtómű metszetének CGI bemutatója szerint a kínaiak is ellenforgóra építették a két forgórészt.
 
Érdekes, úgy beszélnek, mintha mind be lennének nyomva, de aztán rájöttem, hogy valaki egyszerűen csak enyhén belassítva rakta fel a videót a youtube-ra.
A kínai ugyanis egy igen hadarós beszédű nép, ezért volt gyanús.

A hajtómű metszetének CGI bemutatója szerint a kínaiak is ellenforgóra építették a két forgórészt.
Biztos így könnyebb volt megcsinálni a videóhoz az orosz feliratot:-).Mindenesetre az biztos ,hogy az illetőnek így jobban tetszett videó és így töltötte fel.

Azt én is kiszúrtam hogy a két forgórészt ellenforgósra építették, de mivel én nem értek hozzá, érdekelne, hogy milyen előnyök miatt döntöttek a kínaiak emellett a megoldás mellett?
 
Biztos így könnyebb volt megcsinálni a videóhoz az orosz feliratot:).Mindenesetre az biztos ,hogy az illetőnek így jobban tetszett videó és így töltötte fel.

Azt én is kiszúrtam hogy a két forgórészt ellenforgósra építették, de mivel én nem értek hozzá, érdekelne, hogy milyen előnyök miatt döntöttek a kínaiak emellett a megoldás mellett?
Két előnye van:
  • A két forgórész találkozásánál ki lehet hagyni egy állólapátozást, mert az állólapátok áramlás lassító -> nyomásnövelő funkciója az ellentétesen forgó forgórész belépő fokozatának járólapátján valósul meg. Ha például a MiG-29-es hajtóműve, az RD-33-as ellenforgó lenne, akkor a két forgórész (kb 10000 és 15000 fordulat/perc) fordulatszáma között nem kb 5000/perc lenne a relatív különbség, hanem 25000/perc. Hol van ennek jelentősége? Nos ha a kisnyomású lapátok 10000-el forognak, akkor minden egyes állólapáthoz képest ekkora a járólapátok fordulatszáma és kerületi sebessége. A kisnyomású forgórész utolsó járólapátja után jön a nagynyomású forgórész állólapátja, ami mögött már annak járólapátja fut 15000 f/perccel. Namost, ha a két forgórész ellentétesen forog, akkor e két járólapát közötti állólapátot el is hagyhatjuk, mert a profiljaik szerint ezek a járólapátok egymáshoz képest úgy viselkednek, mintha egymás állólapátjai lennének. Csakhogy, az ellentétes forgás miatt a relatív sebesség sokkal nagyobb. Emiatt az elöl forgó lapátról kilépő levegő sebessége úgy nő tovább a hátul haladó, de ellentétes értelmű lapáton, hogy azon még a nyomása is nő. De csak itt. Utána persze minden marad a régiben, hiszen a nagynyomású forgórész járólapátjai az állólapátjaikhoz képest “csak” 15000-el forognak. De a két forgórész találkozásakor ez a relatív fordulatszám különbség 25000 lesz.
  • A másik előny a jóval kisebb precesszió. Az egyik irányba forgó tömeg perdületét közel kioltja a másik irányba forgó tömeg perdülete.
Az ilyen hajtóművek nagyon kompaktok lehetnek.
A Tornado gépek RB199-ese például úgy ellenforgó, hogy három forgórésze van.
Az RB199-es tömege kevesebb, mint 1 tonna, bő egy méterrel rövidebb, 400mm-el kisebb átmérőjű és 300kg-al könnyebb, mint az egyáramú R-25-ös, amivel azonos a tolóereje utánégetővel. Anélkül már kisebb, hiszen nem 50kN-ra, csak 42-re képes. Ez a relatíve nagy, 1.2-es kétáramúság miatt van. Az RB199-eshez és az R-25-öshöz hasonlóan kb 70kg/sec levegőátfutású, az R-25-ösnél valamivel könnyebb és rövidebb RD-33-as, a 0.5-ös kétáramúsági fokával ugyanúgy 50kN-t tudott, mint az R-25-ös, de 83kN-ra volt képes utánégetővel. Ehhez viszont megfelelő sűrítési viszonyra, ahhoz pedig megfelelő, fokozatonkénti sűrítésre volt szükség. Ennek pompázshajlama nagyobb, így állítható terelőlapátokat is alkalmazni kellett. Az RB199-esen az ellenforgó és három forgórészes kialakítás miatt a fokozatonkénti ugrás lehetett kisebb, a két kontrarotáló találkozás miatt így is nagy lehetett az össz-sűrítési viszony. Így viszont teljesen el lehetett hagyni a bonyolult állítható terelőlapátozást is.
 
Két előnye van:
  • A két forgórész találkozásánál ki lehet hagyni egy állólapátozást, mert az állólapátok áramlás lassító -> nyomásnövelő funkciója az ellentétesen forgó forgórész belépő fokozatának járólapátján valósul meg. Ha például a MiG-29-es hajtóműve, az RD-33-as ellenforgó lenne, akkor a két forgórész (kb 10000 és 15000 fordulat/perc) fordulatszáma között nem kb 5000/perc lenne a relatív különbség, hanem 25000/perc. Hol van ennek jelentősége? Nos ha a kisnyomású lapátok 10000-el forognak, akkor minden egyes állólapáthoz képest ekkora a járólapátok fordulatszáma és kerületi sebessége. A kisnyomású forgórész utolsó járólapátja után jön a nagynyomású forgórész állólapátja, ami mögött már annak járólapátja fut 15000 f/perccel. Namost, ha a két forgórész ellentétesen forog, akkor e két járólapát közötti állólapátot el is hagyhatjuk, mert a profiljaik szerint ezek a járólapátok egymáshoz képest úgy viselkednek, mintha egymás állólapátjai lennének. Csakhogy, az ellentétes forgás miatt a relatív sebesség sokkal nagyobb. Emiatt az elöl forgó lapátról kilépő levegő sebessége úgy nő tovább a hátul haladó, de ellentétes értelmű lapáton, hogy azon még a nyomása is nő. De csak itt. Utána persze minden marad a régiben, hiszen a nagynyomású forgórész járólapátjai az állólapátjaikhoz képest “csak” 15000-el forognak. De a két forgórész találkozásakor ez a relatív fordulatszám különbség 25000 lesz.
  • A másik előny a jóval kisebb precesszió. Az egyik irányba forgó tömeg perdületét közel kioltja a másik irányba forgó tömeg perdülete.
Az ilyen hajtóművek nagyon kompaktok lehetnek.
A Tornado gépek RB199-ese például úgy ellenforgó, hogy három forgórésze van.
Az RB199-es tömege kevesebb, mint 1 tonna, bő egy méterrel rövidebb, 400mm-el kisebb átmérőjű és 300kg-al könnyebb, mint az egyáramú R-25-ös, amivel azonos a tolóereje utánégetővel. Anélkül már kisebb, hiszen nem 50kN-ra, csak 42-re képes. Ez a relatíve nagy, 1.2-es kétáramúság miatt van. Az RB199-eshez és az R-25-öshöz hasonlóan kb 70kg/sec levegőátfutású, az R-25-ösnél valamivel könnyebb és rövidebb RD-33-as, a 0.5-ös kétáramúsági fokával ugyanúgy 50kN-t tudott, mint az R-25-ös, de 83kN-ra volt képes utánégetővel. Ehhez viszont megfelelő sűrítési viszonyra, ahhoz pedig megfelelő, fokozatonkénti sűrítésre volt szükség. Ennek pompázshajlama nagyobb, így állítható terelőlapátokat is alkalmazni kellett. Az RB199-esen az ellenforgó és három forgórészes kialakítás miatt a fokozatonkénti ugrás lehetett kisebb, a két kontrarotáló találkozás miatt így is nagy lehetett az össz-sűrítési viszony. Így viszont teljesen el lehetett hagyni a bonyolult állítható terelőlapátozást is.
Köszönöm,így már érthető a dolog...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Senki nyugati nem látta még a WS-15-öt, amit évek óta mutogatnak 1:1-es mock up formájában a kínai szakkiállításokon, minden évben valahogy máshogy, más kivitelben.
Kétszer nem láttuk ugyaolyannak a modellt-makettet. Nagyon ügyesen titkolják, de ami a legfőbb, idáig még a gyári (valójában hivatalosan engedélyezett és konotrollált) kerításnél szpotterkedők képein se látszott semmiféle repülési tesztre kiguruló, felszálló J-20-as, vagy bármiféle repülő próbapadnak használt egyéb gép, amin WS-15-ös lett volna.
Nem azt mondom, hogy nincs WS-15, hanem, hogy erről a hajtóműről aztán tényleg nem tudnuk semmit. És most már gyártják is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni