Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Érdemes megnézni jobban.
Amúgy a cikk már eleve ott megy teljesen félre, hogy egy Block 42-es vagy 52-es F-16C-n használatos F100PW229-es jellegzetes karbon áramvonalazó lamelláit hozza fel példaként, csak nem értem, hogy miért.
Itt van egy metszetté alakított Al-31F, ahol a felső negyednél a belső sor áramvonalazó lamellákat eltávolították és csak a külső sort hagyták meg:
Látható, hogy maga a fúvócső nincs megbontva, ami hiányos, az a külső áramvonalazó lamellasor. Hiányzik továbbá a hátsó, sűrűbb osztású áramvonalzó lamella sor is. Ami itt még megvan:
Ezt a kínaiak meghagyták sötét fémszínűnek, pont, mint a WS-10-es (és nem a 15-ös) hátsó szekciójánál. De oly rafinált módon, hogy a "kályhaezüst" cakkosan fut körbe, mintha ez is valami F135-ös lenne (igaz, ott a fúvócső vége ilyen és akusztikai okokból. Ennek a cakkozásnak itt - túl azon, hogy csak egy festésminta - semmi értelme nincs). Továbbá a belső lamellasor középvonalára a WS-10-eseket idéző "réseket" imitáltak az alap sötét fémszín meghagyásával.
A cikkíró által hiányolt groove-ok egyébként - ha figyelmesen nézzük - köszönik szépen, megvannak. Csak ez a jól belenagyított fotó egy részleges szűkítésnél készült, ahol a felső lamellasor az alul futókra alaposan rátakar.
Ezt igyekeztek imitálni (WS-10) - és ha már J-20 - akkor stealth-esíteni (mintha ez lenne a WS-15):
Itt van egymás mellett az AL-31F és a WS-10-es:
Ez érdekes. Most már határozottan látszik a különbség.
Az a sárga mi a két hajtómű között? Elférne ott egy kisebb radar is
Megvan megvan, kösziFékernyő
A hátrafelé néző radarnak túl sok értelme nincs a mérete miatt. Nem lenne valódi funkciója. Ha neked hátrafelé kell radarozni a data link korában, akkor már régen rossz.Megvan megvan, köszi
De nem férne el ott egy kisebb radar?
Nem egészen világos miért olyan fontos a fékernyő megannyi típuson, míg másokon nem használják.