Kínai hajtómű fejlesztések

Butaság az egész. Két Al-31FN-t látunk, ezek a kínaiak számára készített AL-31F-ek, csak a megtévesztés végett "kályhaezüsttel" lefújták a külső lamellák közül a kilépő keresztmetszet felé eső sort.
Ezt ette meg sok nyugati okosember már az első prototípus óta, pedig akkor is látszott, hogy ezek AL-31F-ek, lemázolt fúvócsővel...

"WS-15 is much more powerful than AL-31F. The AL-31F’s nozzle has shrunk so that the speed of smoke is much higher than that of the WS-15 with nozzle not shrunk while they produce similar thrust for the J-20"

Ez a képaláírás a csúcs. A jobboldali hajtóművet alapra lehúzták, miközben mind a két hajtóművön megy a tüzelőanyag vészleengedés tesztje és az alapra lehúzott hajtóműnél (ami ilyenkor természeténél fogva átáll a maximális keresztmetszetre) azt ecsetelik, hogy ez egy nagyobb teljesítményű WS-15-ös...
 
De azért itt nem az ezüstös festékről van szó, hanem a "recékről"
 
Érdemes megnézni jobban.
Amúgy a cikk már eleve ott megy teljesen félre, hogy egy Block 42-es vagy 52-es F-16C-n használatos F100PW229-es jellegzetes karbon áramvonalazó lamelláit hozza fel példaként, csak nem értem, hogy miért.

Itt van egy metszetté alakított Al-31F, ahol a felső negyednél a belső sor áramvonalazó lamellákat eltávolították és csak a külső sort hagyták meg:
day9_034.JPG


Látható, hogy maga a fúvócső nincs megbontva, ami hiányos, az a külső áramvonalazó lamellasor. Hiányzik továbbá a hátsó, sűrűbb osztású áramvonalzó lamella sor is. Ami itt még megvan:
engine_02.jpg



Ezt a kínaiak meghagyták sötét fémszínűnek, pont, mint a WS-10-es (és nem a 15-ös) hátsó szekciójánál. De oly rafinált módon, hogy a "kályhaezüst" cakkosan fut körbe, mintha ez is valami F135-ös lenne (igaz, ott a fúvócső vége ilyen és akusztikai okokból. Ennek a cakkozásnak itt - túl azon, hogy csak egy festésminta - semmi értelme nincs). Továbbá a belső lamellasor középvonalára a WS-10-eseket idéző "réseket" imitáltak az alap sötét fémszín meghagyásával.
AL-31F%2Bengine%2Bused%2Bon%2BJ-20%2Bprototypes.jpg


A cikkíró által hiányolt groove-ok egyébként - ha figyelmesen nézzük - köszönik szépen, megvannak. Csak ez a jól belenagyított fotó egy részleges szűkítésnél készült, ahol a felső lamellasor az alul futókra alaposan rátakar.

Ezt igyekeztek imitálni (WS-10) - és ha már J-20 - akkor stealth-esíteni (mintha ez lenne a WS-15):

Engine_05.jpg


Itt van egymás mellett az AL-31F és a WS-10-es:


eZvebdO.jpg
 
Érdemes megnézni jobban.
Amúgy a cikk már eleve ott megy teljesen félre, hogy egy Block 42-es vagy 52-es F-16C-n használatos F100PW229-es jellegzetes karbon áramvonalazó lamelláit hozza fel példaként, csak nem értem, hogy miért.

Itt van egy metszetté alakított Al-31F, ahol a felső negyednél a belső sor áramvonalazó lamellákat eltávolították és csak a külső sort hagyták meg:
day9_034.JPG


Látható, hogy maga a fúvócső nincs megbontva, ami hiányos, az a külső áramvonalazó lamellasor. Hiányzik továbbá a hátsó, sűrűbb osztású áramvonalzó lamella sor is. Ami itt még megvan:
engine_02.jpg



Ezt a kínaiak meghagyták sötét fémszínűnek, pont, mint a WS-10-es (és nem a 15-ös) hátsó szekciójánál. De oly rafinált módon, hogy a "kályhaezüst" cakkosan fut körbe, mintha ez is valami F135-ös lenne (igaz, ott a fúvócső vége ilyen és akusztikai okokból. Ennek a cakkozásnak itt - túl azon, hogy csak egy festésminta - semmi értelme nincs). Továbbá a belső lamellasor középvonalára a WS-10-eseket idéző "réseket" imitáltak az alap sötét fémszín meghagyásával.
AL-31F%2Bengine%2Bused%2Bon%2BJ-20%2Bprototypes.jpg


A cikkíró által hiányolt groove-ok egyébként - ha figyelmesen nézzük - köszönik szépen, megvannak. Csak ez a jól belenagyított fotó egy részleges szűkítésnél készült, ahol a felső lamellasor az alul futókra alaposan rátakar.

Ezt igyekeztek imitálni (WS-10) - és ha már J-20 - akkor stealth-esíteni (mintha ez lenne a WS-15):

Engine_05.jpg


Itt van egymás mellett az AL-31F és a WS-10-es:


eZvebdO.jpg


Na pont az ilyen festegetős húzások miatt él bennem erősen a gyanú, hogy mindössze 2 db J-20 létezik, csak festegetik őket hol sárgára, hol szürkére.
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
De itt nem a festegetésről van szó, hanem a külső lamellákon lévő "recékről". Az AL-31-nél a külső lamellák, nem simák. A középső részük domború és a két szélük egyenes. A F100PW229 azért adja példának, mert ott a lamellák felülete teljesen sima.
Egyáltalán ne törődjetek a festéssel, hanem felület egyenetlenségével.
 
20131222-111143.jpg


Itt is látszik, hogy a felület nem síma. A szerző olyat vélt látni egy képről, melyet a valóságban nem láthatott, mivel valószínű nem látott még AL-31-est közelről.
 
Valószínű, hogy így van. De a szerző is azt állítja, hogy az AL-31-en barázdák vannak. Ő látni vél egy olyan hajtóművet melyeken a lamellák ezzel ellentétben simák, olyanok mint a F100PW229-en.

AL-31F%2Bengine%2Bused%2Bon%2BJ-20%2Bprototypes.jpg


A cikkíró által hiányolt groove-ok egyébként - ha figyelmesen nézzük - köszönik szépen, megvannak. Csak ez a jól belenagyított fotó egy részleges szűkítésnél készült, ahol a felső lamellasor az alul futókra alaposan rátakar.

A cikkíró ebben az esetben helyesen azonosította be a hajtóművet.
Konkrétan ebben a két esetben nem látja groove-okat, amit persze lehet magyarázni a pocsék felbontással és innen már csak egy ugrás a szenzációhajhászás :)
WS-15%2Bis%2Bmuch%2Bmore%2Bpowerful%2Bthan%2BAL-31F.jpg

J-20%2B%2Buse%2BWS-15%2Bengines.jpg
 
Szóval "fasz van itten nem kincs"ahogy Tyson mondotta annak idején az Argoban.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Megvan megvan, köszi :)
De nem férne el ott egy kisebb radar?
Nem egészen világos miért olyan fontos a fékernyő megannyi típuson, míg másokon nem használják.
A hátrafelé néző radarnak túl sok értelme nincs a mérete miatt. Nem lenne valódi funkciója. Ha neked hátrafelé kell radarozni a data link korában, akkor már régen rossz.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis