Kínai pilóta nélküli repülőgépek

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lopakodó drón Kínából
A Lockheed ezzel a vásárlással küszöbölte ki a Harrier /és a Boeing X-32/ legnagyobb hibáját! Majd a leírást valószínűleg továbbadták a McDonnell-Douglas-nek....
Eredmény: A Jak-141-hez "hasonló rendszerű /külön emelőhajtóműves/" géppel induló McDonnell-Douglas elsőnek esett ki a versenyből!!!
Hát így nyert az X-35, pedig légcsavaros emelőrendszerének köze nincs a Jak-141-hez! S ezt már a kínaiak is tudják!

/A "valószínűleg továbbadták" csak vicc volt, mert tényleg nem tudom. Az eredmény viszont tény!!!/
 
Szerintem nem az emelőhajtómű volt érdekes a típusban hanem a hajtómű fúvókája, emit kb 90 fokban el lehet téríteni.
 
sondor961 said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lopakodó drón Kínából
Helyből felszállónak csak /magyarul/ nevezik őket! Valójában erre a Harrier is csak "üresen" volt képes. Sokkal fontosabb a rövid nekifutás /feltankolva, fegyverzettel/, majd a függőleges leszállás!

A Jak-141-es "vicchez": Az csak 1 próbálkozás volt. Nem véletlen, hogy nem vált be és törölték! Tehát kizárt, hogy a kínaiak érdeklődnének utána....



<p class="new-blogpost-comment-notice">Azért viccnek kicsit durva volt.
sf-smile.gif



<p class="new-blogpost-comment-notice"> 


<p class="new-blogpost-comment-notice">A teheremelési rekordjai nem voltak gyengék:


<p class="new-blogpost-comment-notice">http://prototypes.free.fr/yak36/yak36-14.htm


<p class="new-blogpost-comment-notice"> 


<p class="new-blogpost-comment-notice">Lehetett benne még fejlesztési potenciál.


<p class="new-blogpost-comment-notice">Az más kérdés, hogy érthető módon végzett vele az evolúció:


<p class="new-blogpost-comment-notice">- Gondolom nem örültek volna a ráaggatott éles fegyverek egy leszállásnál a forró emelőhajtóművek mellett...


<p class="new-blogpost-comment-notice">- A Szovjetuniónak és a hidegháborúnak vége volt, már nem volt para a szétbombázott repülőtér.


<p class="new-blogpost-comment-notice">- A Szuhoj és Mig iroda meg utolérte az 1975 óta tartó/húzódó fejlesztését az akkor már hadrendben álló Mig-29-es és a Szu-27-esel, amikről kiderült, hogy alkalmassá tehetők - még a katapult nélküli orosz repülőgép hordozókra is.


<p class="new-blogpost-comment-notice"> 


<p class="new-blogpost-comment-notice">Az  amerikaiakat a főhajtómű fúvócső elforgatása érdekelhette igazából; bagó pénzért kihagyhattak méregdrága esetleges fejlesztési nehézségeket/kudarcokat.


<p class="new-blogpost-comment-notice">Szerintem.


<p class="new-blogpost-comment-notice"> 
 
Az nem olyan fúvóka mint a Harrieren. A trükk az, hogy ha egy hengert srégen elvágsz akkor egy óválist kapsz, tehát nem tudod elforgatni. Akkor viszon a fóvókát kell több óvális alakú hengerből összeállítani és úgy elvágni őket srégen, hogy kör keresztmetszetük legyen. Nézd csak meg a képen.

F-35_Engine.jpg
 
sondor961 said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lopakodó drón Kínából
A fúvóka elfordítást a Harrier is tudta. A Jak emelési rekordjai pedig megmaradnak, mert azt 2 hajtóművel érték el....
Nem is vitatta senki.

Bár nem ők találták ki - de ha jól tudom - az első megvalósítás az övék volt.

http://prototypes.free.fr/yak36/yak36-12.htm

A linkben látható két kép, illetve Mackensen beillesztéséből látható, hogy az amcsiké már letisztultabb az eredetihez képest
sf-smile.gif
 
Most már biztos, hogy RD-93 van benne. Elég gyengének tűnik az orrfutó, kíváncsi vagyok lesz-e repülőgép-hordós változata.
 
Szerintem még "Drop Test"-et sem csináltak velük. De ha van anyahajó, miért ne lenne hozzá UCAV?

http://youtu.be/HUYcuS6-9RY
 
Ez még a végleges változattól messze áll. A hajtómű fúvókáját nem hiszem, hogy így kint hagynák mindenféle burkolás nélkül, mert az kinyírná a lopakodó-képességét (már ha van / lesz neki)
 
És valószínű, hogy azok az antennák is eltünnek az orrészről. Az a szürke rész a gép tetején valószínű, hogy a SATCOM antennájának a burkolata.
 
Ennél az x-47b rq-170 formánál úgy látom senki nem tud jobbat, vagy nem is fárasztják magukat. Persze kérdés, hogy mi van / lesz belül.
 
Van már hajofedélzeti változat is.

http://club.mil.news.sina.com.cn/thread-602514-1-1.html?sudaref=mil.news.sina.com.cn&retcode=6102
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kínai drónok serege!
Ide kell majd sávszélesség, ha ennyi gépet egyszer be akarnak majd vetni. Egyébként roppant találékony felhasználási mód, bár az üzemben tartásuk nem kevés pénzmagot igényelhet. Ami az X-47 klónt illeti, nem tudom miképp törekedtek az infra kisugárzás csökkentésére akkora kályhacsővel a végében. :D
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kínai drónok serege!
Mar miert kene ide savszelesseg ?

A kinai partoknal a sajat GPS uk mar mukodik igy az utvonalat az idopontokkal beprogramozva azok szepen vegigrepulik es erkeznek a celterulet fele a tervezett idoben. Termeszetesen egyszerre. Mogottuk meg a masodik hullam ugyailyen gepekbol es talan csak a harmadik vagy negyedik hullam lesz az ember vezette hullam amikor a helyi legvedelem legiero mar kiadta "merget" es municiojat.

Nem hulyeseg ez. Egy Mig-19 es 4x250 Kg os bombaval bizony tud rombolni, plane hogy elege szuk a tajvani katonai infrastruktura keresztmetszete, es nem kell feltetlen megsemmisiteni eleg akar csak egy 15-20 perces keses ahoz hogy utanna mar ne tudjak megallitani a kinai rajzast.
 
Nem hiszem, hogy egyenként irányítanák őket. 4-5 gépes kötelékekbe rendezve csak a vezérgépük kapná a parancsokat távolról, a többinek meg az adná tovább.
 
Kuruc71 said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kínai drónok serege!
Mar miert kene ide savszelesseg ?

A kinai partoknal a sajat GPS uk mar mukodik igy az utvonalat az idopontokkal beprogramozva azok szepen vegigrepulik es erkeznek a celterulet fele a tervezett idoben. Termeszetesen egyszerre. Mogottuk meg a masodik hullam ugyailyen gepekbol es talan csak a harmadik vagy negyedik hullam lesz az ember vezette hullam amikor a helyi legvedelem legiero mar kiadta "merget" es municiojat.

Nem hulyeseg ez. Egy Mig-19 es 4x250 Kg os bombaval bizony tud rombolni, plane hogy elege szuk a tajvani katonai infrastruktura keresztmetszete, es nem kell feltetlen megsemmisiteni eleg akar csak egy 15-20 perces keses ahoz hogy utanna mar ne tudjak megallitani a kinai rajzast.
A valós idejű irányításhoz hasonlítottam, az lehetett csalóka. S igen, én is a kínai GPS-re gondoltam,hogy arra hagyatkoznak majd.
 
silurusglanis said
Nem hiszem, hogy egyenként irányítanák őket. 4-5 gépes kötelékekbe rendezve csak a vezérgépük kapná a parancsokat távolról, a többinek meg az adná tovább.
 

A sajat GPS uk altal meg van a foldrajzi koordinata a fordulopontokhoz, illetve az emelkedeshez, sulyedeshez. Ehez meg hozzatenni egy kozos vagy majdnem azonos orajelet es melle egy repulesi programot mar gyerekjatek.

Semmi aktiv iranyitas amit lehetne zavarni es plane lehetne erzekelni es ezaltal riasztana. Egyszeruen felszall ketszaz gep es tobb hullamban attori a legvedelmet, rombol, benit es mogotte jon az ember vezette oriasi hullam ami kifejleszti az igy elert lokalis gyozelmet.