Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
MAGLEV pályájuk és vonatjuk kb több van, mint a többi országnak együttvéve. Ez igaz nem hajófedélzeti katapult, de az elve ugyanaz.Nem tudom milyen katapultok LESZNEK a most épülő hajóikon, de a mágnesessel komoly üzemeltetési tapasztalata még senkinek sincs. Ráadásul más a technológiai/gyártási tapasztalat (szerintem még az sincs nekik, legalábbis katapultos kínai építésű hajóról még nem tudok), és más a bázistól távoli vizeken szerzett üzemeltetési tapasztalat (lásd Szergej mit kínlódott a Kuznyecovval a szír partoknál, és mit is tudott ebből megoldani/javítani a tartuszi bázison - semmit?!).
Igen, de ez szárazföldre pozicionált technika állandóan és helyben rendelkezésre álló javítási kapacitással. Ha egy hordozó kifut a nyílt tengerre, akkor az üzemeltetési szempontból olyan mintha megszűnne mögötte a hátország. A hajón lévő össze technikát úgy kell felépíteni, hogy esetleg hónapokig kell működtetni minden külső ipari támogatás nélkül, erre viszont nem lehet felkészülni valódi nyílttengeri tapasztalatok nélkül. Még egyszer mondom: Kuznyecov! Évek óta megvan, eleget tesztelhették, kísérletezhettek vele - és mégis gyatra az eredmény!!MAGLEV pályájuk és vonatjuk kb több van, mint a többi országnak együttvéve. Ez igaz nem hajófedélzeti katapult, de az elve ugyanaz.
(lásd Szergej mit kínlódott
Vannak nukleáris tengeralattjájóik, tehát van haditengerészeti reaktoruk. Egyszerűen óvatoskodnak.Javítsatok ki ha nincs igazam, de szerintem a reaktorok skálázhatóak, még ha kell is valamilyen átalakítás. Megnézed milyen az 1000MW-os, osztol-szorzol, csinálsz egy "ugyanolyant" kicsiben, annyival kevesebbet termel, de kisebb helyre elfér. A kínaiak meg szarják az atomerőművelket, csak tudják hogyan kell építeni egy reaktort.
Mindenhez visznek pótalkatrészt, a hagyományos üzemanyag tartály helyére meg minimum 20 vadiúj elektromágneses katapult elférne tartalékba tokkal vonóval. A Kuznyecovot meg rég mozgatták meg, de a legtöbb probléma a fékező kötelekkel volt, még ha komoly következményekkel is járt.Igen, de ez szárazföldre pozicionált technika állandóan és helyben rendelkezésre álló javítási kapacitással. Ha egy hordozó kifut a nyílt tengerre, akkor az üzemeltetési szempontból olyan mintha megszűnne mögötte a hátország. A hajón lévő össze technikát úgy kell felépíteni, hogy esetleg hónapokig kell működtetni minden külső ipari támogatás nélkül, erre viszont nem lehet felkészülni valódi nyílttengeri tapasztalatok nélkül. Még egyszer mondom: Kuznyecov! Évek óta megvan, eleget tesztelhették, kísérletezhettek vele - és mégis gyatra az eredmény!!
Szergejjel már mindenki csak kínlódik.Szergej már mindennel csak kínlódik
Az legyen az ő gondjuk, már nem adunk hozzá elvtársi hozzájárulást ... de attól még a kínaiaknak sincs hordozó-ügyben sokkal több tapasztalatuk.Szergej már mindennel csak kínlódik
Jó kérdés, de abban biztos vagyok, hogy megfelelő méretű/teljesítményű/megbízhatóságú tengerészeti reaktor kifejlesztése nem ilyen egyszerű, mint ahogy lefested.Javítsatok ki ha nincs igazam, de szerintem a reaktorok skálázhatóak, még ha kell is valamilyen átalakítás. Megnézed milyen az 1000MW-os, osztol-szorzol, csinálsz egy "ugyanolyant" kicsiben, annyival kevesebbet termel, de kisebb helyre elfér. A kínaiak meg szarják az atomerőművelket, csak tudják hogyan kell építeni egy reaktort.
Persze, az amerikaiaknak is volt a Nautilushoz. Aztán megépítették az Enterprise-t, amibe kellett belőle 8 db, a következő hordozó osztálynál pedig ideiglenesen vissza is tértek a hagyományos meghajtáshoz. Nagyon óvatosak a kínaiak, viszont a hordozójukhoz való reaktort még szerintem fejlesztik, vagy tesztelik.Vannak nukleáris tengeralattjájóik, tehát van haditengerészeti reaktoruk. Egyszerűen óvatoskodnak.
Joker, lehet itt magyarázni a Kuznya bizonyítványát hogy ezért meg azért volt az ami, de kit érdekel hogy mitől büdös a szar?!! Szívesebben megennéd ha megmagyaráznák az okokat? Az egész hajóból nem vihetnek magukkal tartalékot, gondolom Kuznyán is volt tartalék kötél mégis vízbe csobbant a gépük, mert nem volt rá kidolgozott eljárás vagy/és döntésképes parancsnok, aki jókor és jót mondott volna. TAPASZTALATHIÁNY, ami többszáz ponton meg tudja akasztani egy hordozó normál működését!!! Tapasztalatot szerezni meg csak sok-sokezer üzemóra alatt lehet amit valódi, éles körülmények között a tengeren kell végrehajtani ...Mindenhez visznek pótalkatrészt, a hagyományos üzemanyag tartály helyére meg minimum 20 vadiúj elektromágneses katapult elférne tartalékba tokkal vonóval. A Kuznyecovot meg rég mozgatták meg, de a legtöbb probléma a fékező kötelekkel volt, még ha komoly következményekkel is járt.
gondolom Kuznyán is volt tartalék kötél mégis vízbe csobbant a gépük,
Attól még egy felelős parancsnok időben elküldhette volna a gépet Szíriába leszállni, végülis nem Gibraltárnál vagy Máltánál hajóztak hanem a szír partok előtt. Ha meg nem volt tartalék fékezőkötél, és nem volt döntésképes parancsnok, megint csak azt tudom mondani: TAPASZTALATHIÁNY!!! Nem csak a hajó fedélzetén, hanem a vezérkarban is!!! Hogy lehet így elküldeni egy hordozót sokezer kilométerre a bázistól harci bevetésekre?!!!Arról ugye azért hallottál hogy a fékező kábel is elvolt használódva
Erről boki számolt be .hogy zsír új fékező kábelre sem jutott nekik.
Nem nulláról kell fejlesszék, mert ismert a tech és van hozza mérnökük is ezrével. Mack meg írta, hogy tengókon is vannak ilyen reaktorok, akkor meg nem értem az egészet. Eszembe nem jutna ezek után tankeres-töltögetőset játszani.Jó kérdés, de abban biztos vagyok, hogy megfelelő méretű/teljesítményű/megbízhatóságú tengerészeti reaktor kifejlesztése nem ilyen egyszerű, mint ahogy lefested.
De bizony, ha gondolkodsz egy kicsit két probléma rögtön kiderült a kötélen kívül is:Nem biztos, hogy el volt használódva attól, hogy régi volt. Valószínűleg volt belőle raktáron, de ha a Mig egyből tépte, akkor nincs mit tenni. A kötélből származó problémáikon kívül nem sok jutott el ide.
Passz, de attól, hogy nem nulláról kell fejlesszenek, attól még nem fél perc egy ilyen reaktor megalkotása. Lehet, hogy már kész a megfelelő, 80 000 tonnás hordozót kiszolgálni képes reaktoruk, és csak szimplán ennyire óvatosak. Szerintem inkább még dolgoznak vele, tesztelik, finomítják, addig is gyűjtik a tapasztalatokat a következő két, nagyobb, katapultos hordozójuk megépítésével.Nem nulláról kell fejlesszék, mert ismert a tech és van hozza mérnökük is ezrével. Mack meg írta, hogy tengókon is vannak ilyen reaktorok, akkor meg nem értem az egészet. Eszembe nem jutna ezek után tankeres-töltögetőset játszani.
Nem tudhatod. Biztos van felelős parancsnok, csak úgy ítélte meg, hogy elég lesz a csere idejére az üzemanyag vagy nagyon nem akarta leszállítani a gépet a parton. Nem voltál ott, de valószínűleg mindenre van kidolgozott eljárásuk, még ha hoznak is rossz döntéseket. Összességében meg ez is a szakadt kötél következménye, más gondra nem emlékszem a hajóval, üzemanyagelfogyás miatt meg nem volt második gépveszteség.De bizony, ha gondolkodsz egy kicsit két probléma rögtön kiderült a kötélen kívül is:
- nincs kidolgozott vész-leszállító eljárásuk (ún. majomfogó), mint a szárazföldi bázisokon és az USA-hordozókon is évtizedek óta.
- nem volt felelős parancsnok aki azonnal kiadta volna a parancsot hogy "129-es, irányszög azonnal XY, leszállás Hmeimim-ben, vészhelyzetet jelentünk nekik, elsőbbsége lesz leszállásnál!", inkább mindenki a kötéllel birkózott, a fent köröző géppel meg senki nem foglalkozott.
De ha már megvan a tengós reaktor, akkor azt is lehetne használni. Úgy is jobb lenne, mint kazánoson szarakodni, ha a jövőben úgyis reaktoros meghajtás lesz. Max tesznek belőle kettőt ha több erő kell, vagy tizet ha mégtöbb.Passz, de attól, hogy nem nulláról kell fejlesszenek, attól még nem fél perc egy ilyen reaktor megalkotása. Lehet, hogy már kész a megfelelő, 80 000 tonnás hordozót kiszolgálni képes reaktoruk, és csak szimplán ennyire óvatosak. Szerintem inkább még dolgoznak vele, tesztelik, finomítják, addig is gyűjtik a tapasztalatokat a következő két, nagyobb, katapultos hordozójuk megépítésével.
Naná hogy üzemanyaghiány miatt nem volt még egy gépveszteségük, ugyanazt a hibát kétszer csak a szabotőrök követik el, mondta a legokosabb KGB-s.Nem tudhatod. Biztos van felelős parancsnok, csak úgy ítélte meg, hogy elég lesz a csere idejére az üzemanyag vagy nagyon nem akarta leszállítani a gépet a parton. Nem voltál ott, de valószínűleg mindenre van kidolgozott eljárásuk, még ha hoznak is rossz döntéseket. Összességében meg ez is a szakadt kötél következménye, más gondra nem emlékszem a hajóval, üzemanyagelfogyás miatt meg nem volt második gépveszteség.
Ezért hoztam az Enterprise-t példának. Megvolt a reaktor, csak éppen 8 db kellett belőle. Baromi drága volt megépíteni, üzemeltetni, a következő 4 hordozójuk az amerikaiaknak ismét hagyományos meghajtású volt. Több, mint 10 év telt el, míg a Nimitz-nél ismét visszatértek a nukleáris meghajtáshoz, csak ott már specifikusan hordozóhoz tervezett reaktorral.De ha már megvan a tengós reaktor, akkor azt is lehetne használni. Úgy is jobb lenne, mint kazánoson szarakodni, ha a jövőben úgyis reaktoros meghajtás lesz. Max tesznek belőle kettőt ha több erő kell, vagy tizet ha mégtöbb.