Kínai repülőgép-hordozók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 060
9 516
113
És mivel a modulok is készen állnak mellette elég gyorsan össze fog állni. Vízrebocsátás meg gondolom akkor lesz, mikor elkészül a hajó előtt épülő szárazdokk.
 

tiz

Active Member
2016. július 21.
112
178
43
És mivel a modulok is készen állnak mellette elég gyorsan össze fog állni. Vízrebocsátás meg gondolom akkor lesz, mikor elkészül a hajó előtt épülő szárazdokk.

Ez a vízrebocsátás hogy fog működni? Az én kis fejemben az van, hogy az ekkora hajókat a szárazdokkban rakják össze, és utána beeresztik a vizet. Amit te írsz az meg pont a fordítottja. :) Máshogy kérdezve: hogy kerül a hajó a szárazdokkba?
 
  • Tetszik
Reactions: Parapitecus

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 493
7 649
113
Ez a vízrebocsátás hogy fog működni? Az én kis fejemben az van, hogy az ekkora hajókat a szárazdokkban rakják össze, és utána beeresztik a vizet. Amit te írsz az meg pont a fordítottja. :) Máshogy kérdezve: hogy kerül a hajó a szárazdokkba?
Belecsúsztatják. Látszanak a hajó előtt a betonsínek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

tiz

Active Member
2016. július 21.
112
178
43
Belecsúsztatják. Látszanak a hajó előtt a betonsínek.

Erre gondoltam én is, rá is néztem a youtube-on, de nekifutásból nem találtam olyat, hogy egy ilyen méretű hajót egyben becsúsztatnának. Meg azért elég hosszú út kell hozzá ha gondolom, mert ennyi vasat nem állítasz meg csak úgy. Azt tudnám hová tenni, hogy elemenként beteszik a dokkba, ahol még nincs víz. Az egybe becsúsztatáson hitetlenkedem. :D (Tegyük hozá, lövésem sincs a dologról, csak ámuldozok itt.)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 493
7 649
113
Erre gondoltam én is, rá is néztem a youtube-on, de nekifutásból nem találtam olyat, hogy egy ilyen méretű hajót egyben becsúsztatnának. Meg azért elég hosszú út kell hozzá ha gondolom, mert ennyi vasat nem állítasz meg csak úgy. Azt tudnám hová tenni, hogy elemenként beteszik a dokkba, ahol még nincs víz. Az egybe becsúsztatáson hitetlenkedem. :D (Tegyük hozá, lövésem sincs a dologról, csak ámuldozok itt.)
Régebben mindennapos volt. Most építik előtte az új szárazdokkot, durván egy hajó hossznyit kell csak majd csúsztatni. Óvatosan csinálják, nem valószínű, hogy bármi probléma lenne majd.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 893
25 700
113
Régebben mindennapos volt. Most építik előtte az új szárazdokkot, durván egy hajó hossznyit kell csak majd csúsztatni. Óvatosan csinálják, nem valószínű, hogy bármi probléma lenne majd.

Persze, de nem 50.000-60.000 tonnás hajókkal szánkóztak.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 233
6 649
113
and this could be the opening for the hangar doors / elevator!?



Indeed, seems as if the method of construction is a bit different ... at least in the rear section, there are already walls and if I see it correctly, you can see, where the ponton will dock for transferring the modules to the dry dock.

 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 493
7 649
113
Akkor 40.000 tonna(az is sok).
Az Iowák is voltak szerkezetkészen 30-35 000 tonna körül legalább, a Yamato szintén. Elnézve a hangárt, ami az épülő törzs felett van itt, a repülőfedélzet és az alatta lévő, kiszélesedő fedélzetek nem lesznek ráépítve a törzsre, amíg ezen a sólyán van. Semmi lehetetlent nem látok, hogy becsúsztassák majd az új szárazdokkba, ahol befejezik a törzs építését, miközben beszerelik a "belsőséget".
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878