Kínai repülőgép-hordozók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 015
24 316
113
Az Iowák is voltak szerkezetkészen 30-35 000 tonna körül legalább, a Yamato szintén. Elnézve a hangárt, ami az épülő törzs felett van itt, a repülőfedélzet és az alatta lévő, kiszélesedő fedélzetek nem lesznek ráépítve a törzsre, amíg ezen a sólyán van. Semmi lehetetlent nem látok, hogy becsúsztassák majd az új szárazdokkba, ahol befejezik a törzs építését, miközben beszerelik a "belsőséget".

Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
1 330
2 146
113
Erre gondoltam én is, rá is néztem a youtube-on, de nekifutásból nem találtam olyat, hogy egy ilyen méretű hajót egyben becsúsztatnának. Meg azért elég hosszú út kell hozzá ha gondolom, mert ennyi vasat nem állítasz meg csak úgy. Azt tudnám hová tenni, hogy elemenként beteszik a dokkba, ahol még nincs víz. Az egybe becsúsztatáson hitetlenkedem. :D (Tegyük hozá, lövésem sincs a dologról, csak ámuldozok itt.)
https://htka.hu/2019/05/26/vizen-a-trieszt/
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 435
7 390
113
Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
Tuti. Néha előfordul. A japánok úgy kezdték el építeni a Musashit annak idején, hogy még nem volt kész az úszódokk, amiben az építése zajlott. :D
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Azt mondtam,hogy nagy nem azt,hogy lehetetlen.Nyilván azért ígx csinálják mert nincs elég nagy szárazdokk készen így a hajóval együtt azt is építenek.
Az oroszok most építettek egy hajógyárat, amiben van egy 40 000 tonnás úszó lift. A legtöbb nagyméretű berendezés: daru, úszó lift stb kínai gyártmány. Ha az oroszoknak képesek volta gyártani, akkor feltételezem maguknak is tudnak.
https://russiandefpolicy.blog/2018/09/25/will-rosneft-boost-russian-naval-construction/
40 000 tonnás úszó lift:
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 969
7 021
113
A 075 osok jovore mar atlesznek adva es a teszteket is elveguik rajtuk. A 02 is vegzett a tesztekkel ma.

https://mbd.baidu.com/newspage/data/landingpage?s_type=news&dsp=wise&context={"nid"%3A"news_9058551541489260564"%7D&pageType=1&n_type=1&p_from=-1 megis ezt linkelnem.

A 03 is hamarosan kikerul a jelenlegi helyerol /ma egy 41 m es darabbaal bovult.

A cikkbe le van irva hogy miert es hogyan zajlik az epites.

A lenyeg hogy a fedheto hangarba osszerakjak a hajotestet egy bizonyos szintig majd megy a szarazdokkba. Ahol tovabbepitik. Igy egy szarazdokkal egyszerre ket hajo epulhet. /valoszinuleg lessz olyan idoszak amikor egyszerre 3 hajo fog epulni./ egy a hangarba /elso fazis/ egy a szarazdokkba /masodik fazis/ es eggy a mar uszva a kikotobe kikotve./harmadik fazis./
 

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
205
163
43
A 075 osok jovore mar atlesznek adva es a teszteket is elveguik rajtuk. A 02 is vegzett a tesztekkel ma.

https://mbd.baidu.com/newspage/data/landingpage?s_type=news&dsp=wise&context={"nid"%3A"news_9058551541489260564"%7D&pageType=1&n_type=1&p_from=-1 megis ezt linkelnem.

A 03 is hamarosan kikerul a jelenlegi helyerol /ma egy 41 m es darabbaal bovult.

A cikkbe le van irva hogy miert es hogyan zajlik az epites.

A lenyeg hogy a fedheto hangarba osszerakjak a hajotestet egy bizonyos szintig majd megy a szarazdokkba. Ahol tovabbepitik. Igy egy szarazdokkal egyszerre ket hajo epulhet. /valoszinuleg lessz olyan idoszak amikor egyszerre 3 hajo fog epulni./ egy a hangarba /elso fazis/ egy a szarazdokkba /masodik fazis/ es eggy a mar uszva a kikotobe kikotve./harmadik fazis./

Nekem erről a "Zoli hajói"-n olvasott cikkek jutnak eszembe az akkori orosz hajógyártó cégek kapcsán.
Elég kockázatos egyszerre építeni egy szárazdokkot és egy repülőgép-hordozót, mégha minden meggyőződésem szerint a kis kínaiak ma jobban megoldják ennek a logisztikáját.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
3 170
2 006
113

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Hát érdekes, hogy civil és katonai hajógyárat együtt építettek. Logisztikailag, műszakilag nyilván előnyös, de biztonságtechnikailag két különböző dolog. Civil hajókon nem nagyon van mit ellopni/kémkedni, a katonaiak meg hadi titkok.
Viszont azon a téren az elektronika, fegyverzet, meghajtás, ami érdekes, nem a vas kasztni. Azokat meg nem ott gyártják, hanem csak ott szerelik be.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 095
6 534
113
A type 003 szerintetek mikor éri el a teljes fedélzeti formáját? Tahát semmi fedélzeti festés stb csak a végleges alakot?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
11 328
11 270
113
A medence felé vezető sínrendszer úszódokkos vízrebocsájtást feltételez. Szerintem.