Kínai repülőgép-hordozók

<blockquote rel="boki">Július10. kép
3366979_original.jpg


Megj.
A kép szerint a szovjet projekt 11436 "Varjag" típusú hordozót építetenek, hiszen az 1990-es években megszerezték a teljes tervdokumentációt a hajóról. Ezért is megy nekik olyan gyorsan az építés

Vagy csak mert van rá kapacitásuk, hogy gyorsan építsék... Vesd össze: Shenzhen metró - az első kapavágástól számítva 17 év alatt 6 vonal átadva és további 2 jön még ez év vége előtt. ~2 év per vonal az elég gyors.</blockquote>

Kapacitás egy dolog a másik, hogy legyen tervdokumentáció amiben pontosan le van írva, hogy hogyan építsék minél gyorsabban(persze kínai újításokkal)
 
Biztos hogy sokat segített nekik a tervdokumentáció, de abban is biztos vagyok, hogy mostanra a kulcs berendezések MINDEN ki lesz cserélve a meghajtástól egészen az elektronikán át a fegyverekig. Jó alap volt nekik, de ez már nem egy sima koppintás, még véletlenül sem.
 
Ha érted, akkor miért kérdezel ilyen butaságot?

Mert egy picivel összetettebb a probléma.

Ezt írtad:
A kép szerint a szovjet projekt 11436 "Varjag" típusú hordozót építetenek, hiszen az 1990-es években megszerezték a teljes tervdokumentációt a hajóról. Ezért is megy nekik olyan gyorsan az építés

Ez így ebben a formában nem igaz. A nagy összkép egy pici féligazsága. Nem kizárólag emiatt megy nekik olyan gyorsan az építés. Talán még 10% sem számít jelenleg az, hogy annó megszerezték a dokumentációt. Talán volt szerepe a Varjag felújításánál. De ott is annyi minden változott az eredeti tervekhez képest, hogy talán arra volt jó, hogy lássák mit nem akarnak.
Viszont megvan nekik a Lyaoning tervdokumentációka és az üzemeltetés során szerzett tapasztalatok.
És persze az ipari kapacitás, anélkül nem mennének semmire. Egy szép műanyag makett lenne kitéve valahol az újságíróknak.
 
Biztos hogy sokat segített nekik a tervdokumentáció, de abban is biztos vagyok, hogy mostanra a kulcs berendezések MINDEN ki lesz cserélve a meghajtástól egészen az elektronikán át a fegyverekig. Jó alap volt nekik, de ez már nem egy sima koppintás, még véletlenül sem.

Ki írta, hogy koppintás? Azt írtam Varjag típusú hordozót - a kép alapján építenek.
Nehéz ezt megérteni?
 
Ha érted, akkor miért kérdezel ilyen butaságot?

Mert egy picivel összetettebb a probléma.

Ezt írtad:
<blockquote>A kép szerint a szovjet projekt 11436 "Varjag" típusú hordozót építetenek, hiszen az 1990-es években megszerezték a teljes tervdokumentációt a hajóról. Ezért is megy nekik olyan gyorsan az építés

Ez így ebben a formában nem igaz. A nagy összkép egy pici féligazsága. Nem kizárólag emiatt megy nekik olyan gyorsan az építés. Talán még 10% sem számít jelenleg az, hogy annó megszerezték a dokumentációt. Talán volt szerepe a Varjag felújításánál. De ott is annyi minden változott az eredeti tervekhez képest, hogy talán arra volt jó, hogy lássák mit nem akarnak.
Viszont megvan nekik a Lyaoning tervdokumentációka és az üzemeltetés során szerzett tapasztalatok.
És persze az ipari kapacitás, anélkül nem mennének semmire. Egy szép műanyag makett lenne kitéve valahol az újságíróknak.</blockquote>

Ahhoz is, hogy az ex Varjagot ki tudják pofozni -módosítani kellet az eredeti tervdokumentáció. A hajó szerkezeti felépítése nem változott. Ipari kapacitás az egyik-nagyon fontos dolog- azt írtam én is. Másik dolog a gyártási technológia elsajátítása ami a Varjag tervdokumentációjának és átalakításínál szerzett tapasztalatoknak koszonheto.
 
Miféle gyártási technológiáról beszélsz? A hajótest is jelentősen módosult strukturális szempontból. Kiszerelték azokat a hatalmas rakétaindítókat, a helyüket meg be kellett valamivel tölteni. Ezen kívül a sziget felépítmény is megváltozott.
De egy hordozó szempontjából (vagy bármilyen hajó), maga a vas rész a legfilléresebb kiadás és még ez is jelentős változásokon ment keresztül. A többi meg teljesen más.
Miért menne gyorsabban a gyártás az eredeti hajóosztály térdokumentációjától?
 
Miféle gyártási technológiáról beszélsz? A hajótest is jelentősen módosult strukturális szempontból. Kiszerelték azokat a hatalmas rakétaindítókat, a helyüket meg be kellett valamivel tölteni. Ezen kívül a sziget felépítmény is megváltozott.
De egy hordozó szempontjából (vagy bármilyen hajó), maga a vas rész a legfilléresebb kiadás és még ez is jelentős változásokon ment keresztül. A többi meg teljesen más.
Miért menne gyorsabban a gyártás az eredeti hajóosztály térdokumentációjától?

A tervek alapján megtanulták, hogyan kell hordozót építeni, milyen részegységek kell elore legártani, hogyan kell osszekapcsolni, hol helyezkedik el az eroforrás, ...stb.
Kulonbség , ha valaki nulláról kezd építeni hordozót semmi tapasztalat-tudás nélkul vagy rendelkezik tervvel amiben minden méret , anyag, gyártás leírása ..stb.megvan.

Éveket spóroltak meg!
 
A 2 saját építésu hordozó már jelentosen kulonbozni fog az elso saját építésu (Varjag típusu-kulsore) hordozótól.
 
Szerintem elég egyértelmű volt, hogy hol helyezkedik el az erőforrás. Viszont ha az eredetitől eltérő erőforrást teszel be akkor át kell tervezd kicsit az eredeti terveket. Ha pedig az eredetitől eltérő radarokat, elektronikát stb. akkor a többi részletet is át kell tervezni.
Szóval igen, sokat segíthetett a Lyaoning megalkotásánál az eredeti tervdokumentáció. Viszont a Lyaoningből meg a mostanáig felgyülemlett tapasztalatokból csinálhattak egy új tervdokumentációt.
A hírek szerint ennél a hajónál terven van, hogy később katapultot építsenek a szögfedélzetbe. Ilyesmi tudtommal az Udaloy osztálynál volt.
 
A mai tét, talál el az első ASM salvo. Lehet, hogy ők más tétekben kaszinóznak és félreértették a dolgot... XD
 
És még most sem tudjuk, hogy mi van a belében a hatalmas szines pixeleken kívül.