Kínai repülőgép-hordozók

Szerintem sincs. Viszont a hídja minden szempontból modernebb mint az előző.
 
Igen, kicsit a Nimitz-ére hajaz, legalábbis szemből. Gondolom a hátsó, magas részben lesz a kémény, plusz talán oda kerülnek a fázisvezérelt radarok?
 
Két szintes és jóval kisebb mint az eredeti. Az előző lapon van egy grafit rajz, hogy kb milyen is lesz.
 
Nálam ez ugyan úgy néz ki mint az orosz felújított hajó.
Talán majd a második hazai hajónál lesznek igazán nagy eltérések :)
 
IMG_3561_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_3562_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_3563_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_3564_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_3565_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Jó kérdés. Miután lefestik a hajótestet szinte azonnal. A szerelést meg tovább fogják folytatni míg a hajó a vízen van.
 
Ez egy ottani újságból van. Szerintem nem hivatalos, de elég valószínű, hogy így fog kinézni.
 
Az jutott eszembe, hogy jönnek a képek erről a hajórol...aztán szép csenben, lehet, hogy építenek még 8-10 ilyet :)
 
Nem hinném. Egy, hogy túl nagy, nem lehet csak úgy rejtve építeni. Másodsorban a "szuperhordozó" kategória az igazi cél. Ez egy amolyan evolúciós lépcsőfok, amit úgy tűnik, hogy félnek átugrani.
 
A MiG-29K(9.41)-ról is hasonló hírek láttak napvilágot.
Ennek ellenére én nem hiszem, hogy a STOBAR hordozók elérnék egy CATOBAR harcértékét.
Sea control esetén talán megközelítik, de power projection jellegű akciókban már nem igazán.

Mi van akkor, ha közel az Egyenlítőhöz, teljes szélcsendben, trópusi melegben - ahol ritkább a levegő, ergo kevesebb a felhajtóerő is - kell tömeges légicsapást mérni 500 és/vagy 1500kg-os bombákkal, távoli célpontra, ahol nem árt a lehető legtöbb belső üzemanyag plusz esetleg póttartály is kell?

Marad az egy szem 3-as számú indítási pozíció, arról lehet az összes nagy felszállótömegű támadó és UPAZ-os gépet indítani, az orrban lévő két indítóállás csak a védővadászok indítására használható.

Tehát szép lassan, egyenként felszállnak,az elsők a hajó körül körözve bevárják míg összerendeződik a támadó kötelék és csak ezután lehet indulni a cél felé, de jobb esetben is csak lassabban haladnak és előbb-utóbb beérik őket a később indulók. Az első verzió (de lehet a második is) plusz naftába kerül, ami távoli célpont esetén azzal járhat, hogy extra UPAZ-os gépeket is be kell rakni az amúgy sem kicsi sorba a 3-as állásnál.
Mutassatok már egy videót, ahol a Szuhoj a leghátsó helyről indul!
Az USA CATOBAR-os hordozói ellenben négy gépet indíthatnak majdnem egyszerre a fent említett nehezített körülmények között is. Talán van vagy 10-20 mp amíg az egy indítási hullámra jutó 4 gép elhagyja a fedélzetet, igaz, ezután a "beállás" miatt kell kb. 1 perc amíg a következő hullám indulhat. De STOBAR esetén minden gép között meglesz az 1 perc, és a négy helyett csak egy indítóállás jut a bombákkal megpakolt gépekre. Az időre vonatkozó számok természetesen csak hozzávetőlegesek, de szerintem nagyjából megfelelnek a valóságnak.

Ezen az indítási kapacitás-hiányon természetesen az sem segít, ha a hajó full gázzal megy előre, az csak a szélcsenden javít.