Kínai repülőgép-hordozók

<blockquote rel="Kulso_54">Meg amin még megakadt a szemem az a 18as szám. Ugyebár a Liaoning a 16. Lehet hogy lenne még egy hordozó tervben a 17 es szám alatt?!

Ennél sokkal prózaibb a válasz. A kínaiaknál, amióta a Tang császárok kiirtották a buddhizmust a világtörténelem legbrutálisabb szekularizációja során a vallásosság megszűnt, a helyét a konfuciánus közmorál és a babonaság vette át, aminek egyenes következménye az irtózatos kínai materializmus. Namost, ebből a babonaság a lényeges. A kínaiak nagyon durván adnak erre és a legfontosabb kínai szerencseszám a nyolcas ("ba", ami úgy hangzik mint a "fa"=gazdagság). A 16 az kétszer nyolc, ráadásul a hat is szerencseszám (aminek a kiejtése hasonlóan hangzik a "minden OK" szófordulathoz), a 18-ban, van nyolcas szintén. Ez a legfontosabb hadihajójuk, szal egyszerűen átugorták a szerencsétlen leosztású számokat.

19 tuti lesz, mivel a kilences áthallás útján a "tartós" fogalmával korrelál.</blockquote>

17 -> 1 + 7 = 8?
 
A Tangok ha jól emlékszem tényleg üldözték egy kicsit a buddhizmust, de nem tartott olyan sokat a dolog.
Emellett ott volt/van a taoizmus is.
Huxisanxiaotu.jpg
 
A Tangok ha jól emlékszem tényleg üldözték egy kicsit a buddhizmust, de nem tartott olyan sokat a dolog.

Ha a kicsi alatt azt érted, hogy egyik hétről a másikra elrendelték (843-845) és végrehajtották a 4600 kolostor és közel negyvenezer szentély lerombolását, egy tucat a császárért imádkozó kivételével mind a 260 ezer szerzetes és apáca és 150 ezer kolostori szolga széttelepítését és átnevelését, akkor nem értek egyet. Mert ez még a kínai önkény és lépték figyelembevételével is nagy dolog volt. Igaz a buddhisták még jól jártak, hiszen a fővárosban megtarthattak (mind a tucatnyian) egyetlen szentélyt. A többi idegen vallást a manicheizmustól a kereszténységig teljesen betiltották. A következő császárok ugyan kisebb engedményeket később tettek, de a buddhizmus mint egyház és mint vallás soha többé nem vált jelentőssé Kínában. Ma is teljesen marginális jelenség.
 
Gyártanak atom tengót, tehát elvileg nem kéne gond legyen az atom meghajtás. Kérdés, hogy bevállalják e elsőre?
Külső, szerintem külön katapultok.
Biztos hogy külön katapultok. Én nagyon szurkolok nekik. akkor is kiváncsi vagyok az Uljanovra, ha a csájnízok csinálják.
 
A 002 (20-as oldalszámu)már atomreaktorral fog rendelkezni, azon már 4 katapult lesz. Vízkiszorítása 70 000 t korul lesz. Sanghaji hajogyárban fogják építeni és 2020 korul kell elkészulnie.
A képenlevo 001 mérete és vízkiszorítása 5% -kal nagyobb, ill. tobb mint az ex-Varjagé. 2018 korul lesz kész.
 
Ilyen hírek rendszeresen fel szoktak röppennim. Volt olyan is, hogy egyszerre két atommeghajtásút kezdtek el stb.
Amígy nem látom a hajógyári képeken a körvonalait kirajzolódni semmit sem hiszek az egészből.
 
Egy sokatmondó kép. Végre látszik a nuki tengó is a kíséretből. Ezt eddig csak sejteni lehetett.
liaoning-36.jpg
 
Jó kis képösszefoglaló.
http://www.jeffhead.com/1stplancsg.htm
 
Miért használják ezt az ugratót a felszálláshoz a katapult helyet? Ez mivel jobb vagy rosszabb?
 
Jobb, mert egyszerűbb, mit a gőzkatapultok. Rosszabb, mert kevesebb tömeggel tudnak felszállni a gépek, vagy hosszabb nekifutásra van szügségük. Azért van a 3 felszálló pont is, talán az mérhető össze egy igazi katapultos felszállással.
 
Akkor ezek nem is terhelik annyira a gépek szerkezetét, illetve nem kell külön megerősítés a katapult miatt. (persze a fékezőhorog nem árt). De így gépet is olcsóbb és egyszerűbb fejleszteni hozza nem?
 
Gondolom igen, viszont mivel kevesebb üzemanyagot/fegyvert tudnak magukkal vinni, csökken a harcértékük.
 
Ha meglesz az elektromágneses katapultjuk akkor még beépíthetik nem? Elég lenne egy kicsi is, nem kellene akkora, mint egy sík felszállófelületű hordozón, csak valami kisebb ami rásegít a gyorsulásra, hogy teli tankkal és teljes fegyverezettel is fel tudjon szállni a síugró sáncról.
 
Amúgy mennyire lenne vad ötlet egy 450-500 méter körüli repülőgép hordozó?
Mert ekkora távon, ilyen emelkedő orrkialakítással szerintem bármilyen mai modern vadászgép fel tudna szállni, full terheléssel, katapult nélkül.
A leszállás is könnyebb lenne egy nagyobb, szélesebb hajóra szerintem.
Mi lehet az akadálya annak, hogy senki nem épít ilyet?

(Mert építettek már ekkora hajókat, igaz nem hadihajók:
http://en.wikipedia.org/wiki/Maersk_Triple_E_class
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_world%27s_longest_ships )
 
Egy 500 méteres hordozó szerintem pazarlás lenne, főleg egy hosszú felszállópályával. Abból az anyagból és pénzből kijönne két normál méretű, amit ráadásul 2 helyre is tudsz küldeni ha kell. Na meg egy kisebb ország éves GDP-je kellene, hogy feltöltsd repülőkkel. Annyi repülőt felengedni nem lenne elég egy kifutó, oda inkább kellene 3-4 katapult, ami egyszerre küldhetné a gépeket és akkor már az ugrató sem kell.