Kínai repülőgép-hordozók

<blockquote rel="Mackensen"><blockquote>Kreativitás, innováció egyelőre kb. 0.

https://en.wikipedia.org/wiki/International_Innovation_Index</blockquote>

27-ek, miközben ők a legnagyobb népességgel bíró ország a bolygón. Van még hová fejlődniük.</blockquote>
Azért gyorsan hozzátenném, 2009 -es amerikai adat. Most 2016 közepe van, eltelt azóta 7 év, és kiváncsi lennék pl. hasonló felmérésre, ami Kínából származik. Biztos hogy van hova fejlődniük, mert mindig MINDENKINEK van hova fejlődnie, de 2009-es statisztikák ide - oda, mindent egybevéve, a valóság az, hogy épp Kína készül felszippantani Ázsián - Afrikán keresztül a világot, és nem Japán, vagy nem Dél - Korea, akik csodálatos számokat, indexeket produkáltak...
Nem rég voltam egy nagy német cég biztonságtechnikai bemutatóján, és pl. a Huaweire, és az egyéb Kínai cégekre panaszkodnak, hogy nehéz a helyzet, mert chip, félvezetőgyártás, kamera meg úgy kb. a teljesség igényével viszik a piacot egyre inkább... NEM a Sony-ra panaszkodtak, hanem úgy ám blokk a Kínaiakra. Ha mindezt ÚGY adják el a Kínaiak, hogy szarok az innovációban(amit én azért kétlek), akkor az Innováció túlértékelt fogalom, mert a szép szlogenekkel szemben a való világ így működik: NEM a részvétel, csak a győzelem a fontos! Kína ezt tudja, és jól is alkalmazza.
 
<blockquote rel="wolfram"><blockquote rel="Mackensen"><blockquote>Kreativitás, innováció egyelőre kb. 0.

https://en.wikipedia.org/wiki/International_Innovation_Index</blockquote>

27-ek, miközben ők a legnagyobb népességgel bíró ország a bolygón. Van még hová fejlődniük.</blockquote>
Azért gyorsan hozzátenném, 2009 -es amerikai adat. Most 2016 közepe van, eltelt azóta 7 év, és kiváncsi lennék pl. hasonló felmérésre, ami Kínából származik. Biztos hogy van hova fejlődniük, mert mindig MINDENKINEK van hova fejlődnie, de 2009-es statisztikák ide - oda, mindent egybevéve, a valóság az, hogy épp Kína készül felszippantani Ázsián - Afrikán keresztül a világot, és nem Japán, vagy nem Dél - Korea, akik csodálatos számokat, indexeket produkáltak...
Nem rég voltam egy nagy német cég biztonságtechnikai bemutatóján, és pl. a Huaweire, és az egyéb Kínai cégekre panaszkodnak, hogy nehéz a helyzet, mert chip, félvezetőgyártás, kamera meg úgy kb. a teljesség igényével viszik a piacot egyre inkább... NEM a Sony-ra panaszkodtak, hanem úgy ám blokk a Kínaiakra. Ha mindezt ÚGY adják el a Kínaiak, hogy szarok az innovációban(amit én azért kétlek), akkor az Innováció túlértékelt fogalom, mert a szép szlogenekkel szemben a való világ így működik: NEM a részvétel, csak a győzelem a fontos! Kína ezt tudja, és jól is alkalmazza.
</blockquote>

Gazgaságilag ott vannak,, ez tény! Félvezetőgyártásban meg (még?) nem. TSMC, GloFo, Intel a királyok. Elhiszem, hogy jönnek fel, mint a talajvíz. Csak tudod, amikor látom a tibeti, önmagukat elégetett arcokat, akkor azért elgondolkodok...
 
Elgondolkodtató ami a tibeti, meg újgur emberekkel történik. De ne legyünk álszentek, egy erős központi akarat végrehajtás az alapja minden sikeres nagyhatalomnak. Az USA-nak, és Oroszországnak is megvannak a saját belső problémái, s az arra adott válaszok. Kínában elégetik magukat a reménytelenség miatt a tibetiek, zavargások vannak az újgur területeken, az USA-ban meg eltörődik a fekete megbilincselt embereknek a gerincük, a rendőrautó hátuljában, és van Fergusonban zavargás, black lives matter feliratú póló, s mint jelenség: Detroit...

Mondom, a céget nem nevezhetem meg, nagynevű nálunk jelenlévő NÉMET óriás, gyárt kb. mosógéptől repülő alkatrészig mindent, sírtak mint a vettmalac, hogy Kína így, Kína úgy... Valaki egyébként pont ide linkelt be sztem. pár hete egy kisfilmet(de ha nem akkor meg az RT-n láttam egy dokumentumfilmet) arról, hogy az USA csak pislog mint jaguár az akváriumban, a startup-ok dinamikus fejlődése miatt Kínában. Az az okostelefonok piacára volt kihegyezve, és elemezgették 20 percig, hogy aki Kínát megcsípi, az kb. 3x nagyobb piacot csíp meg, mint az USA ilyen téren, és hogy milyen soha nem látott lehetőségek vannak benne. Aztán volt még egy 5 perc sirám arról, hogy SAJNOS a Kínai cégek micsoda előnyben vannak otthon, mint pl. a Microsoft, meg az Apple...
Ugyanakkor bár nem vagyok nagy telefonguru, akárhová nézek, azt látom, hogy hozzáértők azt javasolják, hogy vegyél valami nagyképernyős NO NAME Kínai telefont, mert ár érték arányban nincs párja. Más ismeretségem aki a NAGY VÖRÖS szolgáltatónál van, szintén mikor telót akartam venni, mondta hogy tud kedvezményt magukhoz, DE JÓBARÁTKÉNT inkább az Aliexpresst javasolja. Makettezem, ott is mit látok? Dögledeznek a boltok, mert NEM bírják a versenyt a KÍNAI termékekre szakosodott KÍNAI futárcégekkel. Pár éve még gagyi volt, lesajnálásra méltó minden ami Kínai, most meg ott tartunk, hogy pl. makett világban a Trumpeter kezd a csúcs lenni. Hihetetlen, de igaz.
 
Elég csak a Trumpeters katalógusát megnézni, a többi "volt nagy" a fasorban sincs felhozatalban, de lassan a minőségben sem. Az áraik viszont csillagászatiak. Most rendeltem 1:350 Varjag cirkálót, potom 18 000 Ft, de a Nagy Péter már 27 000 Ft.
 
A meglévő méreteivel összehasonlítva:
https://www.sinodefenceforum.com/attachments/ch-nouveau-cv-jpg.28225/

És a feltételezhető kialakítás:
dQmwevF.jpg

191107jv8bp3nmxmbx883j-png.28181
 
Nagyon úgy tűnik, hogy tényleg építenek még egy Kutnyecovot. Én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy mekkora lesz a következő lépés.
 
Arra vagyok kíváncsi, hogy ebbe fognak e majd katapultot építeni?
 
Szerintem nem. Durván át kellene tervezni a J-15-öt hozzá, más gépük pedig egyelőre nincsen. A következő viszont szerintem tuti azzal épül majd.
 
Ahogy látom dupla orrfutója van. Szerintem már számoltak a katapultos indítással. Amúgy meg a J-15-nek akkor van igazán értelme, ha katapulttal indítják.
112003a4xugqfitmyr73xg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Nem kell ahhoz drasztikusan megerősíteni az orrfutó bekötési csomópontját, és az egész szerkezetet, aminek átadja az energiát?
 
De igen, de az egész gép szerkezetét meg kellett erősítsék. De szerintem nem annyira az indítás a megterhelő, hanem a leszállás.
Itt egy teszt F-18-al
https://youtu.be/pfzCwTwGTks
Itt meg egy J-11 futóműve. Érdemes összehasonlítani a két gép orrfutóját.
2163716_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szóval a szerkezeti erősítések már megtörténtek. Ha lesz katapult, akkor fogják tudni indítani.
 
Az azért ha megtörténne, hogy a J-15 katapulttal indul, elég komoly fegyvertény lehetne. Jelenleg ekkora harcértékű típus hatótáv, fegyverterhelés, repteljesítmény etc. nem nagyon van másnak flottánál. Nálam ez nagyobb harcértékkel bírna, mint akár az US NAVY F-18E-jei, vagy a francia Rafale-k. Kína jön fel itt is mint a talajvíz, gyakorlatilag ezen a téren látom hogy tisztán lehagyják az Oroszokat, akiktől a koncepciót lényegében "kölcsönözték"...
 
J-15 katapult nélkül eléggé ki van herélve. Azt nem tudom, hogy mennyivel jobban lehet megterhelni, ha a 3 állásból indul? Az oroszok is hosszútávon katapultban gondolkodtak, mivel az Uljanovszkba már terveztek.
A Uljanovszk terveit lehet megkapták, de ez nem annak tűnik. Inkább Varjag, úgy, hogy a legtöbbet megpróbálják kihozni belőle.
 
J-15 katapult nélkül eléggé ki van herélve. Azt nem tudom, hogy mennyivel jobban lehet megterhelni, ha a 3 állásból indul? Az oroszok is hosszútávon katapultban gondolkodtak, mivel az Uljanovszkba már terveztek.
A Uljanovszk terveit lehet megkapták, de ez nem annak tűnik. Inkább Varjag, úgy, hogy a legtöbbet megpróbálják kihozni belőle.

Azért hoztam fel Uljanovszkot mert oda már katapult volt tervezve.
Egyébként a Varjag tervdokumentációját is megkapták, így nem a nulláról építik.
Csak az a baj, hogy ezek a tervek orosz konstruktur és tervezo irodák termékei.
 
Nem orosz, hanem szovjet:) A szovjet időkben pedig ugyebár nem voltak olyan kapitalista béklyók, mint szerzői jogok, mivel minden a népé volt. Viszont a szovjet nép részét a mostani ukránok (vagy a mai Ukrajna területén élő minden etnikum) is alkották. Ez meg egy olyan jogi mocsár amibe nem hiszem, hogy érdemes belemenni.
 
Nem orosz, hanem szovjet:) A szovjet időkben pedig ugyebár nem voltak olyan kapitalista béklyók, mint szerzői jogok, mivel minden a népé volt. Viszont a szovjet nép részét a mostani ukránok (vagy a mai Ukrajna területén élő minden etnikum) is alkották. Ez meg egy olyan jogi mocsár amibe nem hiszem, hogy érdemes belemenni.

Tényleg....? Pedig sokan ruszkiznak .....1956 ruszkik, 1979 ruszkik,1968 ruszkik....stb.

Komolyra fordítva , sok dolog nem volt rendezve a SZU szétesésekor. Akkoriban az észnek a hiánya volt tapasztalható. Mivel a SZU jogutódja Oroszország, tehát magára vállalta a SZU osszes kotelezettségét beleértve a tartozást is . Ezen felul Oo-t illetett volna az osszes a volt szovjet tagkoztársaságokban maradt stratégiai fegyver , az ottani gyárakban gyárott fegyverek tervdokumentációjának visszaadása...stb.
Pl. az ukránok nem adták át az An repulogépek karbantartásához szukséges dokumentumakat a Vojevoda rakéták karbantartásához szukséges terveket..stb.
Viszont az ukránok eladtak minden tervdokumentációt , fegyvereket, protókat , amit az Orosz SZSZK-ban készítettek, terveztek, alkottak.
Szóval az ukrán egy aljas éleskodo, haszonleso banda volt .
 
Ha ez így le lett írva valahova, akkor ennek alapján be lehetne őket perelni.
A ruszkizás meg tényleg hibás, viszont könnyű volt összemosni a dolgokat.
A tervdokumentáció tuti, hogy jól jött, viszont ha megnézzük az alrendszereket, nem nagyon van köztük orosz.
 
Sokat profitált Kína a volt SZU tervekből ez egyértelmű. Haditengerészeti vonalon viszont nekem már úgy tűnik, hogy tisztán továbbléptek, amit tudtak kiértékeltek, visszafejtettek, és fejlesztettek rajta, ill. csinálnak jobbat, sajátot. Az Ukránok hogy aljas haszonleső élősködő banda lett volna, az azért szerintem erős. Egy mély szegénységben lévő ország, amelynek a VEZETÉSE mindenféle módon próbált pénzhez jutni, amely néha minimum kérdéses volt, ill. sértette más ország(főleg az Orosz) szerzői jogait, az OK, de azért ennél többet én nem állítanék velük szemben sem.