Mert eredetileg ott volt Grísának a nyikolajevi Fekete-tengeri hajógyár aminek a dokkjai alkalmasak voltak a hordozók fogadására/építésére. Viszont 91 után ez ukrán tulajdonba került, így nem számolhattak vele és több, mint 20 évig szinte semmi érdemi befektetést nem kaptak a sok esetben privatizált hajógyárak, csak a meglévő eszközöket tudták használni. Orosz területen pedig nem volt akkora dokk csak az úszó ami be tudta fogadni. Ahogy a mostani kálvária is megy a Zvezdocskában a dokkok összenyitásával eléggé macerás meg drága tud az lenni ott északon de belátható időn belül végre elkészül, ami a Kuznyát be tudja fogadni. Illetve ott van a Távol-Keleten a Zvezda amit boki linkelt korábban az hasonló méretet tud majd. A hajógyártás Oroszországban eléggé Achilles-sarok aminek a helyzete csak mostanában kezdett el végre javulni. Mondjuk nekem fixa ideám, hogy a Krím környékén kéne hasonló dokkokat építeni és akkor az időjárás is megoldva..
.
Megkerestem ezt a helyet a google mapson, a Sevmash gyár területén egy óriási placc, ami vizzel elárasztható, és ott van a Nakhimov "felbakolva". Tulajdonképpen miért nem ásnak egy ilyen elárasztható mezőt a Kuznyecovnak is valahová a vizpartra? Egy széles zsilipkapu a végére, mint itt is, azután lehetne dolgozni rajta is az idők végeztéig. Miért úszó dokkot választottak a Kuznyecov karbantartásához?