Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 158
81 019
113
Lockheed X-24C / L-301 , the Mach 8 hypersonic test aircraft that never was...

X-24C.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 158
81 019
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 032
14 033
113
A link nálam nem nyit meg semmit.

Erről a legutolsó képről már volt szó a Saab 35 Draken topikban is.

Most nekem sem nyitja, tegnap rendben volt, onnan másoltam ki a képeket("Kép címének másolása").
Az egyik fórumtag rajzolta más konstrukciók jellegzetes stilusjegyeit, egyéni konstrukciós elemeit átemelve.

Ötletes.

Igen, a legutolsó kép az J35 lehetséges továbbfejlesztési javaslata volt: behúzható kacsa-szárnnyal, további kisebb módosításokkal 16.000 kg közeli lehetséges legnagyobb felszálló tömeggel. Figyelemre méltó adat. Ennek ellenére elvetették => J37 Viggen. Az sem rossz/csúnya, sőt!
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Convair Model 49

Az US ARMY a Vietnami háborúban ugyan nagyon hasznosnak találta az UH-1 "Huey" helikoptereket (a többi forgószárnyas járművel egyetemben), ugyanakkor sokkolóan sérülékeny volt, és bár próbálták kapkodva felfegyverezni különböző módokon, de igazán ütőképes tűztámogató harcjárművé nem sikerült tenni később sem. 1963-ban még kezdeti stádiumban voltak a koncepciók és tendert írtak ki erre a célra 1964-ben, Advanced Aerial Fire Support System (AAFSS) néven.

A Convair válasza egy un. "csőszárnyas" VTOL megoldás, a Model 49 volt. Ez feltehetően a francia SNECMA és Nord Aviation által épített Coléoptére kísérleti gép ötletéből építkezett, amely 1958-ban repült először.

A géptest egy gyűrű alakú szárnyon belül két nagy méretű, három tollú, ellenforgó rotor, amelyet három tengelyteljesítményt szolgáltató gázturbina forgatott. A gyűrű közepén lévő "test" elején a két fős személyzet egymás mellett ült, egy 90°-ban lebillenthető fülkében. Fel- és leszálláskor illetve lebegéskor lebillentett módban használták, nagyobb sebességű repülésnél pedig hossztengely mentén haladva, felhajtott fülkével. A fegyverzet a "hason" elhelyezett három távirányítású toronyban elhelyezett csöves fegyverekkel kezdődött, ebből a középső egy 30mm-es gépágyú 1000db lőszerrel, mellett pedig két kisebb torony, amelyekbe 7.62mm-es géppuska (egyenként 12000 db lőszerrel) vagy 40mm-es automata gránátvető (500db lőszerrel) kerülhet. A két oldalsó gázturbina-házra elforgatható rögzítési pontok kerültek volna elhelyezésre, amelyre 106mm-es hátrasiklás nélküli lövegek (a képeken 3-3 látszik, de állítólag akár 18db is felszerelhető lett volna), irányítatlan rakétaindító konténerek vagy TOW illetve Shillelagh irányított rakéták tubusait lehetett volna felszerelni.

A védelemről acélpáncélzat gondoskodott volna, amely a közepes távolságról kilőtt 12,7mm-es géppuskalövedékek illetve akár a közelről kilőtt 7.62mm-es gépkarabélylőszernek is ellenállt volna. A csúcssebessége 400km/h körül alakulhatott, átrepülési távolság terén pedig akár 2400km-t is megtehetett, utóbbihoz négy külső póttartályt lehetett a csőszárny külső részén kialakított rögzítési pontokra felszerelni.

Ez a VTOL megközelítés egyébként nem volt idegen a Convair-től, hiszen ekkoriban már évtizedes tapasztalata volt a POGO helyből felszálló repülőgép-program kapcsán.


140_convair-49-627x750.jpg


140_model-49.jpg


140_unnamed.jpg


Convair-Model-49-4.jpg


A koncepció szintig jutott elképzelés alul maradt az AH-56 Cheyenne programmal szemben, és hamar feledésbe merült...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 158
81 019
113