Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 203
8 992
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 461
83 652
113
Lockheed X-24C / L-301 , the Mach 8 hypersonic test aircraft that never was...

X-24C.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 461
83 652
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 433
113
A link nálam nem nyit meg semmit.

Erről a legutolsó képről már volt szó a Saab 35 Draken topikban is.

Most nekem sem nyitja, tegnap rendben volt, onnan másoltam ki a képeket("Kép címének másolása").
Az egyik fórumtag rajzolta más konstrukciók jellegzetes stilusjegyeit, egyéni konstrukciós elemeit átemelve.

Ötletes.

Igen, a legutolsó kép az J35 lehetséges továbbfejlesztési javaslata volt: behúzható kacsa-szárnnyal, további kisebb módosításokkal 16.000 kg közeli lehetséges legnagyobb felszálló tömeggel. Figyelemre méltó adat. Ennek ellenére elvetették => J37 Viggen. Az sem rossz/csúnya, sőt!
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Convair Model 49

Az US ARMY a Vietnami háborúban ugyan nagyon hasznosnak találta az UH-1 "Huey" helikoptereket (a többi forgószárnyas járművel egyetemben), ugyanakkor sokkolóan sérülékeny volt, és bár próbálták kapkodva felfegyverezni különböző módokon, de igazán ütőképes tűztámogató harcjárművé nem sikerült tenni később sem. 1963-ban még kezdeti stádiumban voltak a koncepciók és tendert írtak ki erre a célra 1964-ben, Advanced Aerial Fire Support System (AAFSS) néven.

A Convair válasza egy un. "csőszárnyas" VTOL megoldás, a Model 49 volt. Ez feltehetően a francia SNECMA és Nord Aviation által épített Coléoptére kísérleti gép ötletéből építkezett, amely 1958-ban repült először.

A géptest egy gyűrű alakú szárnyon belül két nagy méretű, három tollú, ellenforgó rotor, amelyet három tengelyteljesítményt szolgáltató gázturbina forgatott. A gyűrű közepén lévő "test" elején a két fős személyzet egymás mellett ült, egy 90°-ban lebillenthető fülkében. Fel- és leszálláskor illetve lebegéskor lebillentett módban használták, nagyobb sebességű repülésnél pedig hossztengely mentén haladva, felhajtott fülkével. A fegyverzet a "hason" elhelyezett három távirányítású toronyban elhelyezett csöves fegyverekkel kezdődött, ebből a középső egy 30mm-es gépágyú 1000db lőszerrel, mellett pedig két kisebb torony, amelyekbe 7.62mm-es géppuska (egyenként 12000 db lőszerrel) vagy 40mm-es automata gránátvető (500db lőszerrel) kerülhet. A két oldalsó gázturbina-házra elforgatható rögzítési pontok kerültek volna elhelyezésre, amelyre 106mm-es hátrasiklás nélküli lövegek (a képeken 3-3 látszik, de állítólag akár 18db is felszerelhető lett volna), irányítatlan rakétaindító konténerek vagy TOW illetve Shillelagh irányított rakéták tubusait lehetett volna felszerelni.

A védelemről acélpáncélzat gondoskodott volna, amely a közepes távolságról kilőtt 12,7mm-es géppuskalövedékek illetve akár a közelről kilőtt 7.62mm-es gépkarabélylőszernek is ellenállt volna. A csúcssebessége 400km/h körül alakulhatott, átrepülési távolság terén pedig akár 2400km-t is megtehetett, utóbbihoz négy külső póttartályt lehetett a csőszárny külső részén kialakított rögzítési pontokra felszerelni.

Ez a VTOL megközelítés egyébként nem volt idegen a Convair-től, hiszen ekkoriban már évtizedes tapasztalata volt a POGO helyből felszálló repülőgép-program kapcsán.


140_convair-49-627x750.jpg


140_model-49.jpg


140_unnamed.jpg


Convair-Model-49-4.jpg


A koncepció szintig jutott elképzelés alul maradt az AH-56 Cheyenne programmal szemben, és hamar feledésbe merült...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 461
83 652
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
The North American NA-335