Kísérleti repülőgépek, prototípusok

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
 
Lockheed X-24C / L-301 , the Mach 8 hypersonic test aircraft that never was...

X-24C.png
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A link nálam nem nyit meg semmit.

Erről a legutolsó képről már volt szó a Saab 35 Draken topikban is.

Most nekem sem nyitja, tegnap rendben volt, onnan másoltam ki a képeket("Kép címének másolása").
Az egyik fórumtag rajzolta más konstrukciók jellegzetes stilusjegyeit, egyéni konstrukciós elemeit átemelve.

Ötletes.

Igen, a legutolsó kép az J35 lehetséges továbbfejlesztési javaslata volt: behúzható kacsa-szárnnyal, további kisebb módosításokkal 16.000 kg közeli lehetséges legnagyobb felszálló tömeggel. Figyelemre méltó adat. Ennek ellenére elvetették => J37 Viggen. Az sem rossz/csúnya, sőt!
 
Convair Model 49

Az US ARMY a Vietnami háborúban ugyan nagyon hasznosnak találta az UH-1 "Huey" helikoptereket (a többi forgószárnyas járművel egyetemben), ugyanakkor sokkolóan sérülékeny volt, és bár próbálták kapkodva felfegyverezni különböző módokon, de igazán ütőképes tűztámogató harcjárművé nem sikerült tenni később sem. 1963-ban még kezdeti stádiumban voltak a koncepciók és tendert írtak ki erre a célra 1964-ben, Advanced Aerial Fire Support System (AAFSS) néven.

A Convair válasza egy un. "csőszárnyas" VTOL megoldás, a Model 49 volt. Ez feltehetően a francia SNECMA és Nord Aviation által épített Coléoptére kísérleti gép ötletéből építkezett, amely 1958-ban repült először.

A géptest egy gyűrű alakú szárnyon belül két nagy méretű, három tollú, ellenforgó rotor, amelyet három tengelyteljesítményt szolgáltató gázturbina forgatott. A gyűrű közepén lévő "test" elején a két fős személyzet egymás mellett ült, egy 90°-ban lebillenthető fülkében. Fel- és leszálláskor illetve lebegéskor lebillentett módban használták, nagyobb sebességű repülésnél pedig hossztengely mentén haladva, felhajtott fülkével. A fegyverzet a "hason" elhelyezett három távirányítású toronyban elhelyezett csöves fegyverekkel kezdődött, ebből a középső egy 30mm-es gépágyú 1000db lőszerrel, mellett pedig két kisebb torony, amelyekbe 7.62mm-es géppuska (egyenként 12000 db lőszerrel) vagy 40mm-es automata gránátvető (500db lőszerrel) kerülhet. A két oldalsó gázturbina-házra elforgatható rögzítési pontok kerültek volna elhelyezésre, amelyre 106mm-es hátrasiklás nélküli lövegek (a képeken 3-3 látszik, de állítólag akár 18db is felszerelhető lett volna), irányítatlan rakétaindító konténerek vagy TOW illetve Shillelagh irányított rakéták tubusait lehetett volna felszerelni.

A védelemről acélpáncélzat gondoskodott volna, amely a közepes távolságról kilőtt 12,7mm-es géppuskalövedékek illetve akár a közelről kilőtt 7.62mm-es gépkarabélylőszernek is ellenállt volna. A csúcssebessége 400km/h körül alakulhatott, átrepülési távolság terén pedig akár 2400km-t is megtehetett, utóbbihoz négy külső póttartályt lehetett a csőszárny külső részén kialakított rögzítési pontokra felszerelni.

Ez a VTOL megközelítés egyébként nem volt idegen a Convair-től, hiszen ekkoriban már évtizedes tapasztalata volt a POGO helyből felszálló repülőgép-program kapcsán.


140_convair-49-627x750.jpg


140_model-49.jpg


140_unnamed.jpg


Convair-Model-49-4.jpg


A koncepció szintig jutott elképzelés alul maradt az AH-56 Cheyenne programmal szemben, és hamar feledésbe merült...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
The North American NA-335