Klimov RD-33

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 678
23 005
113
A 29-es alól akkor a hajtómű upgrade is elfogyott és hiányos a másik vonallal szemben?

Nem feltétlen ezen van a hangsúly.
Egyszerűen a MiG-nél valami (szerintem) nagyon félrement.
Volt nekik a 9.12, amit rögvest követett a 9.13, de ezek lényegében azonos típusok.
Hanem a 9.15 és annak tengerészeti változata, a 9.31-es (de ezt most tegyük egyelőre zárójelbe) volt az a MiG-29-es, aminek eredetileg lennie kellett volna.
Ez a hajó elment.
Rádadásul úgy, hogy egy vargabetűvel a mai M2-es nem más, mint a 9.31-esből továbbgondolt 9.41-es (és annak kétüléses verziója, a 9.47-es) vissza "szárazföldiesített" verziója.
Ez mit jelent?
Jó dolog homologizálni, átvenni a hajófedélzeti erősebb futóművet, Krüger-lapokat a LERX-be integrráva és a nagyobb felületű és fesztávú szárnyat, de a felhajtható mechanizmust is átvenni csak azért, hogy a szárny végleg fix maradjon, már hülyeség.
Erre tellett.
Mi az eredmény?
Egy nehezebb gép, mellyel még a modernizált RD-33MK se tud lépést tartani.

Ha engem kérdezel, a 9.15-ös nagyobb vízszintes vezérsíkját, az éles LERX-et, az FBW-t és az emelt kontúrú kabint beleintegrálánám a kopoltyús 9.12-esbe, vagy 9.13-asba a Zsuk radarral együtt és ehhez adoptálnám az RD-33MK-t. Ez volna az upgrade kit. Erősebb és nagyobb élettartamú hajtómű és gyérebb füst.

Ez a hajó is elment. A fenti pár soromnak kb 2003-2005 körül lett volna még jelentősége.

Mi van most 2018 végén?
Egy olyan MiG-29M2, vagy stílusosan MiG-35 (érted: Szu-35Sz, F-35A... a 35 a trendi számozás, a MiG-nek sajna jóformán már csak a számmisztika, mint marketing eszköz maradt), ami egyszerűen... hogy is mondjam, nem költséghatékony.
Az oroszok jelenlegi legpotensebb és (megintcsak szerintem) ár-érték arányban legjobb és legtöbbet tudó repülőgépe, mint komplexum, a Szu-35Sz.
Nagy, böhönye, hatalmas gép, a kis, egykori szovjet technikát üzemeltető oroszágoknak már nem releváns dög, de ez az, ami nemzetközi viszonylatban is kurrens termékük.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 197
29 918
113
RD-33MK

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
796
803
93
Nem feltétlen ezen van a hangsúly.
Egyszerűen a MiG-nél valami (szerintem) nagyon félrement.
Volt nekik a 9.12, amit rögvest követett a 9.13, de ezek lényegében azonos típusok.
Hanem a 9.15 és annak tengerészeti változata, a 9.31-es (de ezt most tegyük egyelőre zárójelbe) volt az a MiG-29-es, aminek eredetileg lennie kellett volna.
Ez a hajó elment.
.
.
A levezetesed nagy vonalakban stimmel, egy dolog maradt ki szerintem, megpedig az, hogy a Szu-27 pont ugyanezt az utat jarta be. A 80-as evekre a Mig-21/23 semmifele harci eröt nem jelentett, közel-keleten, vagy eppen a zajlo afgan-szovjet haboruban is remenytelenek voltak. A szovjet tervezökön nagy nyomas lehetett, hogy az F-15/16 parossal szemben tudjanak valamit odaallitani. Igy azutan a Mig-29 es a Szu-27 EGYARANT ugy jött ki, hogy az igazi gepek az M valtozatok lettek volna, a Mig-29M es Szu-27M, de mindkettö a bedölt Szovjetunio aldozata lett vegul. A korai Mig-29 es Szu-27 cockpitja tökegyforma, a szarnyak alatt is ugyanazok az impotens R-27 raketak voltak, miben volt a Szuhoj jobb? Több uzemanyagot lehetett beletölteni, mondjuk annyi.
A Szu-27-nek egyedul annyi volt a szerencseje a Mig-29-hez kepest, hogy addig kulföldi ertekesitesre nem kerult, igy Irakban lelött peldanyok kepeivel nem lett tele a vilagsajto, mint a peches Mig-29 eseteben.
.
Tehat eredetileg nem az volt, hogy "Egyszerűen a MiG-nél valami (szerintem) nagyon félrement.", hanem a Szuhojnak szerencseje volt. Azutan meg jöttek a Szu-27/30 exportmegrendelesek, igy a Szu tenyleg tovabbfejlödött es lett belöle Szu-35 is, a Mig-29 meg örul, hogy el.