1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Klimov RD-33

Diskurzus a(z) 'Hajtóművek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 5..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem feltétlen ezen van a hangsúly.
    Egyszerűen a MiG-nél valami (szerintem) nagyon félrement.
    Volt nekik a 9.12, amit rögvest követett a 9.13, de ezek lényegében azonos típusok.
    Hanem a 9.15 és annak tengerészeti változata, a 9.31-es (de ezt most tegyük egyelőre zárójelbe) volt az a MiG-29-es, aminek eredetileg lennie kellett volna.
    Ez a hajó elment.
    Rádadásul úgy, hogy egy vargabetűvel a mai M2-es nem más, mint a 9.31-esből továbbgondolt 9.41-es (és annak kétüléses verziója, a 9.47-es) vissza "szárazföldiesített" verziója.
    Ez mit jelent?
    Jó dolog homologizálni, átvenni a hajófedélzeti erősebb futóművet, Krüger-lapokat a LERX-be integrráva és a nagyobb felületű és fesztávú szárnyat, de a felhajtható mechanizmust is átvenni csak azért, hogy a szárny végleg fix maradjon, már hülyeség.
    Erre tellett.
    Mi az eredmény?
    Egy nehezebb gép, mellyel még a modernizált RD-33MK se tud lépést tartani.

    Ha engem kérdezel, a 9.15-ös nagyobb vízszintes vezérsíkját, az éles LERX-et, az FBW-t és az emelt kontúrú kabint beleintegrálánám a kopoltyús 9.12-esbe, vagy 9.13-asba a Zsuk radarral együtt és ehhez adoptálnám az RD-33MK-t. Ez volna az upgrade kit. Erősebb és nagyobb élettartamú hajtómű és gyérebb füst.

    Ez a hajó is elment. A fenti pár soromnak kb 2003-2005 körül lett volna még jelentősége.

    Mi van most 2018 végén?
    Egy olyan MiG-29M2, vagy stílusosan MiG-35 (érted: Szu-35Sz, F-35A... a 35 a trendi számozás, a MiG-nek sajna jóformán már csak a számmisztika, mint marketing eszköz maradt), ami egyszerűen... hogy is mondjam, nem költséghatékony.
    Az oroszok jelenlegi legpotensebb és (megintcsak szerintem) ár-érték arányban legjobb és legtöbbet tudó repülőgépe, mint komplexum, a Szu-35Sz.
    Nagy, böhönye, hatalmas gép, a kis, egykori szovjet technikát üzemeltető oroszágoknak már nem releváns dög, de ez az, ami nemzetközi viszonylatban is kurrens termékük.
     
    Nagy Csaba, Python, fishbed and 4 others like this.
  2. boki

    boki Well-Known Member

    RD-33MK

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez elég sokatlan megoldás.
     
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem komoly, csak kiállítási megoldás, áramlástanilag igen szerencsétlenül lerövidített fúvócsővel.
    Főleg úgy, hogy a működő verzió már rég kész volt.
    Ez az 1:1-es mock up RD-33-as vektoráló rendszer is megvan, vagy tíz éves.
     
    fishbed and dudi like this.
  5. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    A levezetesed nagy vonalakban stimmel, egy dolog maradt ki szerintem, megpedig az, hogy a Szu-27 pont ugyanezt az utat jarta be. A 80-as evekre a Mig-21/23 semmifele harci eröt nem jelentett, közel-keleten, vagy eppen a zajlo afgan-szovjet haboruban is remenytelenek voltak. A szovjet tervezökön nagy nyomas lehetett, hogy az F-15/16 parossal szemben tudjanak valamit odaallitani. Igy azutan a Mig-29 es a Szu-27 EGYARANT ugy jött ki, hogy az igazi gepek az M valtozatok lettek volna, a Mig-29M es Szu-27M, de mindkettö a bedölt Szovjetunio aldozata lett vegul. A korai Mig-29 es Szu-27 cockpitja tökegyforma, a szarnyak alatt is ugyanazok az impotens R-27 raketak voltak, miben volt a Szuhoj jobb? Több uzemanyagot lehetett beletölteni, mondjuk annyi.
    A Szu-27-nek egyedul annyi volt a szerencseje a Mig-29-hez kepest, hogy addig kulföldi ertekesitesre nem kerult, igy Irakban lelött peldanyok kepeivel nem lett tele a vilagsajto, mint a peches Mig-29 eseteben.
    .
    Tehat eredetileg nem az volt, hogy "Egyszerűen a MiG-nél valami (szerintem) nagyon félrement.", hanem a Szuhojnak szerencseje volt. Azutan meg jöttek a Szu-27/30 exportmegrendelesek, igy a Szu tenyleg tovabbfejlödött es lett belöle Szu-35 is, a Mig-29 meg örul, hogy el.
     

Ezen oldal megosztása