Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Engem nem érdekel a WLTP. Engem a gyakorlat érdekel. A gyakorlat meg az, hogy a fő villanyautó hívó videóján a dédelgetett Teslája nem képes 0,233 Wh/km alatti értéket hozni nemhogy gyakorlati üzem, de egy 70 km/h átlagsebességű sík szakaszon sem. Ez nem én találtam ki, ott a videó és a műszerfal a rajta levő értékekkel.

Ezt magyarázd meg kérlek és nem a WLTP szabványt.


Nem ezt mondom, de trollkodj csak tovább...


Szintén nem ezt mondom, de trollkodj csak tovább.


Majd csekkolom, de lőre félek tőle.

Engem igazából nem érdekel, hogy mikor hogy mit ír ki.

Ha tudja a München BPt egy megállással, a BP Horvát tengerpartot egy megállással az nekem bőven jó. Ez nekem elég gyakorlat.

Te meg csak szippangasd biciklizés közbe NOx, PMxet és harsogd vég nélkül, hogy milyen rossz az elektromos autó.
 
M

molnibalage

Guest
Engem igazából nem érdekel, hogy mikor hogy mit ír ki.

Ha tudja a München BPt egy megállással, a BP Horvát tengerpartot egy megállással az nekem bőven jó. Ez nekem elég gyakorlat.

Te meg csak szippangasd biciklizés közbe NOx, PMxet és harsogd vég nélkül, hogy milyen rossz az elektromos autó.
A videót megnéztem. Szép, lehozta ahogy kell. Mondjuk fűteni nem nagyon kellett azért a kocsit meg elég alacsony töltéssel esett be, de tervezhető volt.
Csak valahol murisnak találom, hogy egy 35 ezer dolláros autó kell ehhez. Egy 3 éves használt újszerű autót megvehetsz 2 milla tájáért. Az nincs 7000 USD.

Hogy ez hol fenntartható és környezetbarát azt még most sem látom.

Azt továbbra sem értem, hogy akkor a saját demó videóján, akkor 90-es alatti tempónál hogyan hozta ki a 233 Wh/km-et. Csak nem ment a fűtés? Mert akkor télen hogyan is tolta le volna -5 fokban a fenti utat?

Viszont az utolsó mondatodért kb. most jutottam el oda, hogy pofánvernélek legszívesebben. A belvárosban meg semmilyen autó ne járjon, ha lehet. Elektromos sem. Az nem vigasztal, hogy parkoló elektromos autók miatt nincs hely.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
M

molnibalage

Guest
molnibalage

Ezt a videót ajánlom figyelmedbe. A fogyasztásról is van benne szó:
A videó elején jól értem, hogy luxusautókat hasonlítgat? Na, a luxusautó tulajoknak biztos faktor az olcsóbb üzem. Akinek 35k dollárja van kocsira, annak biztos nincs pénze tankolni...

Látom a fejlődést, de azt nem látni sehol, hogy mikor érné el a villamos autók ára azt, hogy csak 20-30%-kal legyen drágább a benzinesnél úgy, hogy majd akkor áramot is kell hozzá előállítani és az akksikkal is majd kezdeni kell valamit. Ameddig 1% alatti az arányuk, ez senki nem érdekel. 10%-nál meg lehet majd vakarni a fejünket.

Egyesek teljesen félreértik a kommentjeimet. Lehet, hogy egyszer lesz tömeges villanyautózás...
...de biztosan nem Li akksikkal és nem a mai villamosáram termelési modellel és nem a nap/szél erőművekkel. Ez így nem környezetvédelem, legfeljebb a belvárost nem pöfögöd tele. Ez így nem fenntartható.

Inkább utaznék gyorsvasúttal Bp-München távon villamosan, mint autóval, amit nekem kell vezetni. Önvezető autó fetisiszták is kíméljenek, még az alagút bejáratánál, ha vagyunk, nem a kijáratnál.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Teljesen mindegy hogy milyen műszaki szempontok vannak pro és kontra.

Az EU feldobott egy pénzt és eldöntötte hogy lehetetlen idő alatt kell teljesíthetetlen kibocsátási normáknak megfelelnie a gyártó flottáknak, különben olyan bírság lesz, amit egyetlen gyártó sem visel el.

A nagyobb gyártók erre mind bejelentették, hogy akkor 5 even belül csak hibrid, de inkább csak tisztán elektromos lesz.

Ha választhatsz majd az elektromos és az elektromos között, mert nincs más kínálva, akkor tálald ki melyik lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Kb. mintha egy teológiai vitát olvasnék.

Pedig tiszta technika. Már nem is olyan ritka. Van róla millió blog, vblog. Bele is lehet ülnil.
A videót megnéztem. Szép, lehozta ahogy kell. Mondjuk fűteni nem nagyon kellett azért a kocsit meg elég alacsony töltéssel esett be, de tervezhető volt.
Csak valahol murisnak találom, hogy egy 35 ezer dolláros autó kell ehhez. Egy 3 éves használt újszerű autót megvehetsz 2 milla tájáért. Az nincs 7000 USD.

Hogy ez hol fenntartható és környezetbarát azt még most sem látom.

Azt továbbra sem értem, hogy akkor a saját demó videóján, akkor 90-es alatti tempónál hogyan hozta ki a 233 Wh/km-et. Csak nem ment a fűtés? Mert akkor télen hogyan is tolta le volna -5 fokban a fenti utat?

Viszont az utolsó mondatodért kb. most jutottam el oda, hogy pofánvernélek legszívesebben. A belvárosban meg semmilyen autó ne járjon, ha lehet. Elektromos sem. Az nem vigasztal, hogy parkoló elektromos autók miatt nincs hely.


sztem újat, újjal. Használtat használtal. Majd 3év múlva hasonlíthatsz 3éves model 3at 3 éves ICEval.

Lokálisan mindenképp környezetbarát mert nem a városba tolja a NOx, PMx....et. globálisan meg annyira amennyire a bele tankolt áram "zöld".

Te vagy itt az elektromos autók legnagyobb ellenzője. Akkor ne panaszkodj ha reggel durván inhalálod a NOx, PMxet. A belvárosban meg semmilyen autó ne járjon meg pont olyan mint amikor a sötétzöld agymenések. Igen de jó lenne... csak megvalósítani...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Teljesen mindegy hogy milyen műszaki szempontok vannak pro és kontra.

Az EU feldobott egy pénzt és eldöntötte hogy lehetetlen idő alatt kell teljesíthetetlen kibocsátási normáknak megfelelnie a gyártó flottáknak, különben olyan bírság lesz, amit egyetlen gyártó sem visel el.

A nagyobb gyártók erre mind bejelentették, hogy akkor 5 even belül csak hibrid, de inkább csak tisztán elektromos lesz.

Ha választhatsz majd az elektromos és az elektromos között, mert nincs más kínálva, akkor tálald ki melyik lesz.

Az EU megszabta, hogy pl átlag 95gram. Afölött durva bünti. És ez lemegy 2030ra 65grammra. Gyártók ez akárhogy abszolválhatják szó sincs arról, hogy elektromos lenne előírva. Tök más kérdés, hogy ez hibrid + elektromoson felűl autógyártóknak kb ötlete sincs, hogy lehetne ezt máshogy összehozni.

De nem csak EU csapott durván asztalra hanem Kína is.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Pedig tiszta technika. Már nem is olyan ritka. Van róla millió blog, vblog. Bele is lehet ülnil.

Hurrá. Ettől függetlenül két elvakult fanatikus irományai mennek oldalak óta, hogy melyikük istene a menőbb.

Érdekes módon mindig Fade koma generálja ezeket mióta idehaza is hivatalosan kapható a model 3...

Véletlen?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 069
113
Amíg egy sima hetes benzines Golffal 800+ kilométert tudok megtenni egy tankolással, pályázással (ahol khmm nem mindig van gumilabda a gázdpedál alatt) városi menettel kombinálva addig én kiröhögöm az összes 3-4-500 kilométer hatótávú delejest már bocsánat
 
  • Tetszik
Reactions: vata and therob
T

Törölt tag 1711

Guest
Amíg egy sima hetes benzines Golffal 800+ kilométert tudok megtenni egy tankolással, pályázással (ahol khmm nem mindig van gumilabda a gázdpedál alatt) városi menettel kombinálva addig én kiröhögöm az összes 3-4-500 kilométer hatótávú delejest már bocsánat

Pont erre céloztam, almát a hipszter körtéhez.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Amíg egy sima hetes benzines Golffal 800+ kilométert tudok megtenni egy tankolással, pályázással (ahol khmm nem mindig van gumilabda a gázdpedál alatt) városi menettel kombinálva addig én kiröhögöm az összes 3-4-500 kilométer hatótávú delejest már bocsánat

Várj pár évet és te is leteszed majd a benzinesed, mert akkora környezetvédelmi adók lesznek rajta, hogy nem fogod tudni fizetni.
Ahogy egyre elérhetőbb árban lesznek az elektromosak, úgy fogják majd egyre jobban korlátozni (adózni) a hagyományosokat.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Várj pár évet és te is leteszed majd a benzinesed, mert akkora környezetvédelmi adók lesznek rajta, hogy nem fogod tudni fizetni.
Ahogy egyre elérhetőbb árban lesznek az elektromosak, úgy fogják majd egyre jobban korlátozni (adózni) a hagyományosokat.

Nem fogják azt adóztatni, sokkal előbb lesz majd a villanygépeken hálózathasználati díj vagy hasonló szarság bevezetve, amint érezhető adócsökkenést generálnak (lásd Illinois, tavaly még dobálták a pénzt, hogy teslat vegyenek, most meg évi 1000$-t akarnak rájuk verni).
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Persze, erről egy állam sem fog lemondani, a közlekedés az egy aranytojást tojó tyúk!

Sok idióta megkajálta ezt az ingeyen töltést, meg parkolást, aztán meg megy a hőbölgés.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Amíg egy sima hetes benzines Golffal 800+ kilométert tudok megtenni egy tankolással, pályázással (ahol khmm nem mindig van gumilabda a gázdpedál alatt) városi menettel kombinálva addig én kiröhögöm az összes 3-4-500 kilométer hatótávú delejest már bocsánat

A történet nem is arról szól, hogy a villanyautók most le tudják már váltani a belsőégésűeket. Viszont ha nem lesz valami alapvető akadálya az akkumulátorok további fejődésének, akkor nem is oly soká mind a hatótáv, mind a töltési sebesség eléri azt a szintet, ami mellett már nem lesz versenyképes a többi meghajtás.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
871
2 444
93
Amíg egy sima hetes benzines Golffal 800+ kilométert tudok megtenni egy tankolással, pályázással (ahol khmm nem mindig van gumilabda a gázdpedál alatt) városi menettel kombinálva addig én kiröhögöm az összes 3-4-500 kilométer hatótávú delejest már bocsánat
Van létjogosultsága az eletromos autóknak!
Városban, vagy második autóként használva. Hosszabb autópályázásra még kompromisszumos és drága.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
A történet nem is arról szól, hogy a villanyautók most le tudják már váltani a belsőégésűeket. Viszont ha nem lesz valami alapvető akadálya az akkumulátorok további fejődésének, akkor nem is oly soká mind a hatótáv, mind a töltési sebesség eléri azt a szintet, ami mellett már nem lesz versenyképes a többi meghajtás.

Ok tömegessé válik.
Elektromos hálózatnak a rendszerhez alakítását ki fizeti ki? Mert azt be kellene látni, hogy tömeges elterjedés esetén a mostani az bizony harmatos.
(Olyanról, hogy az akkukhoz szükséges ritkaföldfémekkel kapcsolatos probléma,azt most ne is nézzük.)
Jó, kalkuláljuk bele a töltés árába, úgy azért már húznák a szájukat a boldog tulajok.