Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Pont a napokban volt egy cikk, hogy UK-ben egyesek szerint 14 és 16 év felett lehet kezdeni egyedül közlekedni hagyni a gyereket. Az fasza. Lassan előbb esnek át az első szexen, mint az első önáll utazáson. Facepalm...

UK ne legyen példa, agyamputáltak.

A járművek egy részének hogy honnan van műszaki vizsgája az rejtély, mert éppen csak nem gőzmozdonyok vagy nem esnek szét...

Erre rá lehetne állni, mert tényleg olyan bontószökevények közlekednek hogy jajj.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 914
113
Soha nem kellett, mert minden bérelt lakásban volt. Egyébként meg van házhoz szállítás.


Pont a napokban volt egy cikk, hogy UK-ben egyesek szerint 14 és 16 év felett lehet kezdeni egyedül közlekedni hagyni a gyereket. Az fasza. Lassan előbb esnek át az első szexen, mint az első önáll utazáson. Facepalm...


A járművek egy részének hogy honnan van műszaki vizsgája az rejtély, mert éppen csak nem gőzmozdonyok vagy nem esnek szét...
Súlyadó már nincs, teljesítmény adó van. Az egy 10 éves 100 LE-s kocsira nincs 20k/év. Nem tétel. A biztosítás résszel egyetértek, egy éves elég combos kerékpáros biztosítás évi 8k/HUF tája.
A biciklis muszaki + egyeb tema a parkolasbol kiesett osszegek egy reszenek potlasara lenne ha kitiltanak a kocsikat a belvarosokbol. Joval kevesebb befolyt osszeg de ha jol tudom maga a parkolas is ki van adva cegeknek. Viszont igy meg nagyon szurheto lenne es csokkenne a lopott bicikli biznisz. Ha kitiltanak a kocsikat a belvarosbol vajon a futarcegek akik a mosogepet hozzak behajthatnak? Celforgalom? Kinek mi az. Kulon engedellyel? Maceras. Szoval jo tema mint irtam csak nem egyszeru.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 868
32 454
113

Az agyrémnél gyengébb szó nem jut eszembe erre. A városban a legértékesebb felület a zöld és az, ami árnyékol. Nem forrósodik fel 60-70 fokra tűző napon, ennyivel hűvösebb, ezek meg 40 év eredményét teszik tönkre. Vastaps.
Azért ezt a nagy rinyát nem értem. A paneleknél tényleg rossz parkolni, nem csak a linkben bemutatott helyen; egyszerűen nem ennyi autóra tervezték. Persze lehet ötletelni, hogy ha már parkoló, akkor mondjuk valami gyeprács, vagy más kialakítás, kevesebb parkoló, esetleg bokrok, cserjék telepítése, de mindenképpen látható, hogy igény volt rá, fák megmaradtak árnyékolni.
A zöldterület meg sok esetben nem más, mint szemetes, össze vissza kitaposott, meg panelbeli kutyatartók által aláaknázott valami. Közösségi tér, ez? Pár évet laktam panelban, most is van, na de igazi közösségi életet soha nem láttam, ha csak a cigiző, szotyizó, ivó 'verebek' bandázódása nem az.
Az meg, hogy pár fát kivágnak, na bumm, a fáknak is van élettartalmuk, ami városban és bizonyos fáknál nem sok száz év.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A zöldterület meg sok esetben nem más, mint szemetes, össze vissza kitaposott, meg panelbeli kutyatartók által aláaknázott valami. Közösségi tér, ez? Pár évet laktam panelban, most is van, na de igazi közösségi életet soha nem láttam, ha csak a cigiző, szotyizó, ivó 'verebek' bandázódása nem az.
Off bocs.
És csak ilyen verebek laknak lakótelepeken? Nem laknak ott gyerekes családok, nyuggerek, normális emberek akiknek igénye lenne egy kulturált játszótérre, sportpályára, parkra?
Nálunk 2011-ben újították fel a játszóteret. Az elvadult, bokros, 1-2 a hetvenes évekből itt maradt szoci játék helyére, futókör, foci, strandlabda és kosárpálya, valamint egy egyszerű szabadtéri edzőterem került. Új játékok, elválasztott kutyafuttató, lekerített terület, kamerák, mobilwc, ivókutak, szemetesek lettek építve.
A zülledék, aki régebben ide járt eltűnt, helyette gyerekek, fiatalok, családok járnak le sportolni, játszani, kikapcsolódni. Gyakran a közeli iskolából is szoktak lejönni gyerekek tesiórára, vagy délután a napközit itt töltik el. 20 év kihagyás után néha még én is ki szoktam menni focizni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 868
32 454
113
Off bocs.
És csak ilyen verebek laknak lakótelepeken? Nem laknak ott gyerekes családok, nyuggerek, normális emberek akiknek igénye lenne egy kulturált játszótérre, sportpályára, parkra?
Nálunk 2011-ben újították fel a játszóteret. Az elvadult, bokros, 1-2 a hetvenes évekből itt maradt szoci játék helyére, futókör, foci, strandlabda és kosárpálya, valamint egy egyszerű szabadtéri edzőterem került. Új játékok, elválasztott kutyafuttató, lekerített terület, kamerák, mobilwc, ivókutak, szemetesek lettek építve.
A zülledék, aki régebben ide járt eltűnt, helyette gyerekek, fiatalok, családok járnak le sportolni, játszani, kikapcsolódni. Gyakran a közeli iskolából is szoktak lejönni gyerekek tesiórára, vagy délután a napközit itt töltik el. 20 év kihagyás után néha még én is ki szoktam menni focizni.
Nyilván nem. Nálunk a gyerekes családok nem a két panel közt játszatják a gyerekeiket a csikkek és kutyaszarok közepette, hanem egy felújított játszótéren, ahol még programokat is rendeznek nekik; vagy van leaszfaltozott focipálya is, de az nem a két épület közötti sávban van. Másrészt, ugye a nyavalygás a fák kivágása, zöldfelület vesztés miatt (is) volt, de egy játszótér, sportpálya stb. nem ugyan úgy elveszi a zöld területet?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 868
32 454
113
Hogy konstruktív is legyek -és ha már elszállt a szerkesztésem az előző kommentnél- nem lennének köztes megoldások a jelenlegi helyzet és a mindent aszfaltozzunk le szemlélet között? Pl nem lenne e több parkolóhely a sok esetben párhuzamos parkolás helyett halszálkás megoldás? Persze ez valamennyi "zöld területet elvesz", de koránt sem az egészet.
Vagy pediglen lehetne javítani a kerékpárhasználaton is. Nem tudom, hogy mindenhol egyforma e a helyzet, ahol laktam panel, ott igen; de szerintem nem túl felhasználóbarát kerékpáros szempontból. Alapban egy tároló van kinevezve kerékpároknak, amit minden lommal telepakolnak és miután kibányászta a kupac alól, ahhoz hogy az utcáig elérjen az ember 4 ajtón keresztül (amiből 2-3 zárandó, és tuti van benne olyan, ami nehezen megtartható) kell kivergődnie. Mennyivel nagyobb kedve lenne az embernek kerékpárt használni ha nem lenne ilyen macera. Nem lehetne megoldás ha a ház megvásárol egy garázst és abban lehetne akár bérelni helyet?
 
M

molnibalage

Guest
Off bocs.
És csak ilyen verebek laknak lakótelepeken? Nem laknak ott gyerekes családok, nyuggerek, normális emberek akiknek igénye lenne egy kulturált játszótérre, sportpályára, parkra?
Nálunk 2011-ben újították fel a játszóteret. Az elvadult, bokros, 1-2 a hetvenes évekből itt maradt szoci játék helyére, futókör, foci, strandlabda és kosárpálya, valamint egy egyszerű szabadtéri edzőterem került. Új játékok, elválasztott kutyafuttató, lekerített terület, kamerák, mobilwc, ivókutak, szemetesek lettek építve.
A zülledék, aki régebben ide járt eltűnt, helyette gyerekek, fiatalok, családok járnak le sportolni, játszani, kikapcsolódni. Gyakran a közeli iskolából is szoktak lejönni gyerekek tesiórára, vagy délután a napközit itt töltik el. 20 év kihagyás után néha még én is ki szoktam menni focizni.
A 9. kerületben levő egyik játszóteret és annak focipályáját is a közelben levő suli használja pont úgy, ahogy te is említed.

Az nem érv egy meglevő és hasznosítható zöldterület felhasználására, hogy most éppen szarik bele sok ember és a benne levő potenciál nincs kihasználva. Attól nem kéne kidobni. Szigetszentmiklóson ennél szarabb állapotban voltak a parkok a József Attila lakótelep könyékén. Most meg olyan szép zöld és kiépített az egész, hogy ihaj. Játszótér, kutyasétáltató, padok. Mindig, amikor arra járok vannak emberek. És igen elviselhető emiatt a klíma még nyáron is. Mert volt mire építkezni és nem betonozták le az egészet.

Az otthoni lakással szemben kivágtak egy nagy fűzfát és egy magas fát, ami árnyékot adott. Eredmény? Nyáron naplemente után a szobában úgy 30-33 fok volt nyári melegben, kb. elviselhetetlen lett az addig kibírható meleg.

Ezzel az erővel számoljuk fel az utakat és n+1 műtárgyat, mert azok sokkal elhanyagoltabb állapotban vannak...

Hogy konstruktív is legyek -és ha már elszállt a szerkesztésem az előző kommentnél- nem lennének köztes megoldások a jelenlegi helyzet és a mindent aszfaltozzunk le szemlélet között? Pl nem lenne e több parkolóhely a sok esetben párhuzamos parkolás helyett halszálkás megoldás? Persze ez valamennyi "zöld területet elvesz", de koránt sem az egészet.
A lényeg az arányosság. A fákat mindenképpen meg kell tartani, mert az alatta levő aszfaltnak is árnyékot ad. De az, hogy nyakló nélkül dózerolnak le mindent a parkolóhelyek miatt az akkora baromság, hogy kb. instant agyalapi taslit érdemelne maga az ötlet is.

Az emberek egész egyszerűen nem fogják fel, hogy adott népsűrűség felett az autózás és annak tárolása az luxus. Mástól veszi el az életteret és élhető minőségű teret azzal, hogy a fémdobozát tárolja. Építsenek mélygarázst és legyen felette a zöldfelület. Drága? Igen. De ez a valós ára annak, ha valaki nagy népsűrűségű helyen autót tart és közelebb lakik a belvároshoz. Az ember eszerint kéne, hogy alakítsa életét. Olyan nincs, hogy mindent akar és ennek terhét más viseli.

Egész egyszerűen az amerikai álom és n+1 agymosás sikeresen elérte azt, hogy a társadalom egy döntő része azt gondolja, hogy az autózás, az autó tárolás bárhol az valami alkotmányos alapjog, ami alá minden berendelhető. Röhej.

Vagy pediglen lehetne javítani a kerékpárhasználaton is.
Igen. Csak az emberek egy része totálisan elkényelmesedett és mindig csak a kifogásokkal jön, hogy miért nem. Ok, akkor ők fizessék meg az autózás valódi árát és abból épüljön jobb infrastruktúra. Egész egyszerűen képtelenek megérteni, hogy sétáló tempóval kerékpárral 15-20 perc alatt kb. 3-5 km távolságba el lehet jutni kényelmesen sík területen. Fél óra alatt ez már 7 km. Ez kb. azt jelenti, hogy aki a belváros peremén él és bentebb dolgozik annak kvázi nemigen van szüksége a napi szintű mozgáshoz autóra, minden más esetre meg ott a BKV, taxi vagy autóbérlés.
(Nekem már BKV bérletem sincs.)

És igen, gyerekkel is lehet mozogni, de ezen úgy lehetne segíteni, ha talán nem minimál tartalmú lett volna a metró "felújítás" (ami inkább csak takarítás volt) és az alacsonypadlós busz és troli beszerzés is pörögöne és ezek dedikált sávban haladnának főútvonalakon, nem mint most. A gond nem a belvárosi sűrűség, hanem Bp. távoli kerületeiből való bejutás a belvárosba.

Nem tudom, hogy mindenhol egyforma e a helyzet, ahol laktam panel, ott igen; de szerintem nem túl felhasználóbarát kerékpáros szempontból. Alapban egy tároló van kinevezve kerékpároknak, amit minden lommal telepakolnak és miután kibányászta a kupac alól, ahhoz hogy az utcáig elérjen az ember 4 ajtón keresztül (amiből 2-3 zárandó, és tuti van benne olyan, ami nehezen megtartható) kell kivergődnie. Mennyivel nagyobb kedve lenne az embernek kerékpárt használni ha nem lenne ilyen macera. Nem lehetne megoldás ha a ház megvásárol egy garázst és abban lehetne akár bérelni helyet?
De, az lenne, csak az emberek többségének a fejében teljes káosz van és a seggéhez odanőtt az autó. Azt persze mindenki hibás, hogy miért egyre lassabb az autózás, amikor még az sem esik le neki, hogy saját maga miatt is.

Pl. az Infopark mellett mulatságos az, hogy olyan széles az út, hogy mindkét oldalán parkolnak és közötte megy a forgalom. Ez három sáv szélesség ott, ahol 25 éve kb. semmi sem volt. Meg lehet nézni a fentről.hu oldalon. Vagy a mai Szerémi út. 30 éve az nem létezett.

Azt, amikor néhány bukóbalfasz autós mögöttem jön, akkor dudál, hogy miért nem fér el mellettem. Mikor nem esik le neki, hogy a rendelkezésre álló járda + útfelület kb. 85%-át autók terítik már be. A saját életmódjának és a többi hasonló ember mentalitásának áldozata. Nem az egy bringás miatt nem tud menni, hanem a többi autóhasználó miatt.

De ameddig ez az emberek túlnyomó többségében úgy jön le, hogy "még több út" kell és "rohadt kerékpáros", addig marad ez a helyzet. A bringát sokan nem merik használni, nekik marad a BKV, az autóforgalom meg egy merő idő és pénzpazarlás. A Szerémi úton kb. 1,5 éve már állandó a dugó 16:00-tól kezdve 18:30 vagy még azon túl is.

Persze a bringa ellenzői szerint mindig beteg gyereket kell vinni kocsival és 10 millió építési vállalkozó országa ez, hogy mindenkinek és mindig kocsival és furgonnal kell járni elméleteben...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
https://www.origo.hu/auto/20190524-nagy-valtozas-keszul-leall-a-legmenobb-magyar-auto-gyartasa.html

Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportkocsit a kínálatából, és egy elektromos meghajtású modellt vezet be helyette - mondta a német autógyártó társaság vezetője Neckarsulmban, a részvényesek közgyűlésén.
...
a társaság "az élre tör" az autógyártás elektromobilitás felé haladó átalakulásában.Ezt jelzi, hogy egyedül 2020-ban öt elektromos meghajtású modellt vezetnek be, 2025-re pedig 20-ra emelkedik a tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek száma.
...
A többi között arról is szólt, hogy az Audi legkésőbb 2050-ig teljes mértékben szén-dioxid-semleges vállalat lesz. Az átalakulás részeként a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű - e-tron elnevezésű - modelljét egy szén-dioxid-semlegesen termelő üzemben, a cég brüsszeli gyárában szerelik össze,2020-ban pedig szén-dioxid-semlegessé teszik a győri üzemet, "a világ legnagyobb motorgyárát".


Ez jó hír számunkra is. Ha beüt egy újabb válság és csökken az autók iránti kereslet, nem szívjuk meg annyira, mert az elektromos utáni kereslet meg gyorsan nő (valószínűleg válság esetén se lenne visszaesés).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez jó hír számunkra is. Ha beüt egy újabb válság és csökken az autók iránti kereslet, nem szívjuk meg annyira, mert az elektromos utáni kereslet meg gyorsan nő (valószínűleg válság esetén se lenne visszaesés).

Legutóbbi válság idején volt olyan Prius ami 3 évig porosodott a raktárban, mire végre eladták... Pedig akkor az volt a csúcs ökoautó.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Ez jó hír számunkra is. Ha beüt egy újabb válság és csökken az autók iránti kereslet, nem szívjuk meg annyira, mert az elektromos utáni kereslet meg gyorsan nő (valószínűleg válság esetén se lenne visszaesés).


De lenne valószínűleg, az elektromos autók eleve k..a drágák, válság esetén pedig a támogatásokat is alaposan megnyirbálnák, úgyhogy lehet még nagyobb is lenne a visszaesés ezen a téren.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A zöldterület meg sok esetben nem más, mint szemetes, össze vissza kitaposott, meg panelbeli kutyatartók által aláaknázott valami. Közösségi tér, ez? Pár évet laktam panelban, most is van, na de igazi közösségi életet soha nem láttam, ha csak a cigiző, szotyizó, ivó 'verebek' bandázódása nem az.

Gopnik's of the World, Unite! :D

14102531_331892273809735_8916297435149873448_n-758x537.jpg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113