Off bocs.
És csak ilyen verebek laknak lakótelepeken? Nem laknak ott gyerekes családok, nyuggerek, normális emberek akiknek igénye lenne egy kulturált játszótérre, sportpályára, parkra?
Nálunk 2011-ben újították fel a játszóteret. Az elvadult, bokros, 1-2 a hetvenes évekből itt maradt szoci játék helyére, futókör, foci, strandlabda és kosárpálya, valamint egy egyszerű szabadtéri edzőterem került. Új játékok, elválasztott kutyafuttató, lekerített terület, kamerák, mobilwc, ivókutak, szemetesek lettek építve.
A zülledék, aki régebben ide járt eltűnt, helyette gyerekek, fiatalok, családok járnak le sportolni, játszani, kikapcsolódni. Gyakran a közeli iskolából is szoktak lejönni gyerekek tesiórára, vagy délután a napközit itt töltik el. 20 év kihagyás után néha még én is ki szoktam menni focizni.
A 9. kerületben levő egyik játszóteret és annak focipályáját is a közelben levő suli használja pont úgy, ahogy te is említed.
Az nem érv egy meglevő és hasznosítható zöldterület felhasználására, hogy most éppen szarik bele sok ember és a benne levő potenciál nincs kihasználva. Attól nem kéne kidobni. Szigetszentmiklóson ennél szarabb állapotban voltak a parkok a József Attila lakótelep könyékén. Most meg olyan szép zöld és kiépített az egész, hogy ihaj. Játszótér, kutyasétáltató, padok. Mindig, amikor arra járok vannak emberek. És igen elviselhető emiatt a klíma még nyáron is. Mert volt mire építkezni és nem betonozták le az egészet.
Az otthoni lakással szemben kivágtak egy nagy fűzfát és egy magas fát, ami árnyékot adott. Eredmény? Nyáron naplemente után a szobában úgy 30-33 fok volt nyári melegben, kb. elviselhetetlen lett az addig kibírható meleg.
Ezzel az erővel számoljuk fel az utakat és n+1 műtárgyat, mert azok sokkal elhanyagoltabb állapotban vannak...
Hogy konstruktív is legyek -és ha már elszállt a szerkesztésem az előző kommentnél- nem lennének köztes megoldások a jelenlegi helyzet és a mindent aszfaltozzunk le szemlélet között? Pl nem lenne e több parkolóhely a sok esetben párhuzamos parkolás helyett halszálkás megoldás? Persze ez valamennyi "zöld területet elvesz", de koránt sem az egészet.
A lényeg az arányosság. A fákat mindenképpen meg kell tartani, mert az alatta levő aszfaltnak is árnyékot ad. De az, hogy nyakló nélkül dózerolnak le mindent a parkolóhelyek miatt az akkora baromság, hogy kb. instant agyalapi taslit érdemelne maga az ötlet is.
Az emberek egész egyszerűen nem fogják fel, hogy adott népsűrűség felett
az autózás és annak tárolása az luxus. Mástól veszi el az életteret és élhető minőségű teret azzal, hogy a fémdobozát tárolja. Építsenek mélygarázst és legyen felette a zöldfelület. Drága? Igen. De ez a valós ára annak, ha valaki nagy népsűrűségű helyen autót tart és közelebb lakik a belvároshoz. Az ember eszerint kéne, hogy alakítsa életét. Olyan nincs, hogy mindent akar és ennek terhét más viseli.
Egész egyszerűen az amerikai álom és n+1 agymosás sikeresen elérte azt, hogy a társadalom egy döntő része azt gondolja, hogy az autózás, az autó tárolás bárhol az valami alkotmányos alapjog, ami alá minden berendelhető. Röhej.
Vagy pediglen lehetne javítani a kerékpárhasználaton is.
Igen. Csak az emberek egy része totálisan elkényelmesedett és mindig csak a kifogásokkal jön, hogy miért nem. Ok, akkor ők fizessék meg az autózás valódi árát és abból épüljön jobb infrastruktúra. Egész egyszerűen képtelenek megérteni, hogy sétáló tempóval kerékpárral 15-20 perc alatt kb. 3-5 km távolságba el lehet jutni kényelmesen sík területen. Fél óra alatt ez már 7 km. Ez kb. azt jelenti, hogy aki a belváros peremén él és bentebb dolgozik annak kvázi nemigen van szüksége a napi szintű mozgáshoz autóra, minden más esetre meg ott a BKV, taxi vagy autóbérlés.
(Nekem már BKV bérletem sincs.)
És igen, gyerekkel is lehet mozogni, de ezen úgy lehetne segíteni, ha talán nem minimál tartalmú lett volna a metró "felújítás" (ami inkább csak takarítás volt) és az alacsonypadlós busz és troli beszerzés is pörögöne és ezek dedikált sávban haladnának főútvonalakon, nem mint most. A gond nem a belvárosi sűrűség, hanem Bp. távoli kerületeiből való bejutás a belvárosba.
Nem tudom, hogy mindenhol egyforma e a helyzet, ahol laktam panel, ott igen; de szerintem nem túl felhasználóbarát kerékpáros szempontból. Alapban egy tároló van kinevezve kerékpároknak, amit minden lommal telepakolnak és miután kibányászta a kupac alól, ahhoz hogy az utcáig elérjen az ember 4 ajtón keresztül (amiből 2-3 zárandó, és tuti van benne olyan, ami nehezen megtartható) kell kivergődnie. Mennyivel nagyobb kedve lenne az embernek kerékpárt használni ha nem lenne ilyen macera. Nem lehetne megoldás ha a ház megvásárol egy garázst és abban lehetne akár bérelni helyet?
De, az lenne, csak az emberek többségének a fejében teljes káosz van és a seggéhez odanőtt az autó. Azt persze mindenki hibás, hogy miért egyre lassabb az autózás, amikor még az sem esik le neki, hogy saját maga miatt is.
Pl. az Infopark mellett mulatságos az, hogy olyan széles az út, hogy mindkét oldalán parkolnak és közötte megy a forgalom. Ez három sáv szélesség ott, ahol 25 éve kb. semmi sem volt. Meg lehet nézni a fentről.hu oldalon. Vagy a mai Szerémi út. 30 éve az nem létezett.
Azt, amikor néhány bukóbalfasz autós mögöttem jön, akkor dudál, hogy miért nem fér el mellettem. Mikor nem esik le neki, hogy a rendelkezésre álló járda + útfelület kb. 85%-át autók terítik már be. A saját életmódjának és a többi hasonló ember mentalitásának áldozata. Nem az egy bringás miatt nem tud menni, hanem a többi autóhasználó miatt.
De ameddig ez az emberek túlnyomó többségében úgy jön le, hogy "még több út" kell és "rohadt kerékpáros", addig marad ez a helyzet. A bringát sokan nem merik használni, nekik marad a BKV, az autóforgalom meg egy merő idő és pénzpazarlás. A Szerémi úton kb. 1,5 éve már állandó a dugó 16:00-tól kezdve 18:30 vagy még azon túl is.
Persze a bringa ellenzői szerint mindig beteg gyereket kell vinni kocsival és 10 millió építési vállalkozó országa ez, hogy mindenkinek és mindig kocsival és furgonnal kell járni elméleteben...