A történet nem is arról szól, hogy a villanyautók most le tudják már váltani a belsőégésűeket. Viszont ha nem lesz valami alapvető akadálya az akkumulátorok további fejődésének, akkor nem is oly soká mind a hatótáv, mind a töltési sebesség eléri azt a szintet, ami mellett már nem lesz versenyképes a többi meghajtás.
Akkor ezt mond H.A-nak és sleppjének, akik már most ezt terítik. Könnyű úgy Teslával jazkarizni, hogy ezt más fizeti ki neked.
Hol fér ma bele az bárkinek, hogy 35k USD-s ALAPMODELL árú kocsival járjon, amikor más és én is leírta, hogy nálunk 13-15 év az autók átlagéletkora. Mindez úgy, hogy Mo. a világ felső 1/3-adában van életszínvonal és fejlettség terén.
Van létjogosultsága az eletromos autóknak!
Városban, vagy második autóként használva. Hosszabb autópályázásra még kompromisszumos és drága.
Nem, pont nem. Városban arra nincs hely, hogy egy autót parkoltass. Hol életképes az, hogy akkor kettő autója legyen az embereknek? Ez hol a búbánatba
környezetvédelem és
fenntartható...?
Főleg ameddig az villamosáram termelés itthon is átlagosan talán 240gCO/kWh-t ha eléri...?
Számoljuk ki, hogy akkor az autó kibocsátásra mennyi jön ki, ha a hálózati veszteség 8 tája, a töltési veszteség gyorstöltésnél vagy 10%, a motor hatásfoka 95%.
Legyen akkor H.A. münchenes videója, ahol 19kWh/100km jött ki. Ez gyakorlati érték. (Fűtés alig ment vagy semmit a videó alapján.) Ez a hatásfokokkal legjobb esetben 78% az erőműtől számolva. 19/0,78 = 24. Tehát 24 kWh/100 km az erőműre vetítve.
24 kWh * 240 gCO/kWh = 5760 gCO/100km ---> 57,6 gCO/km
Ez szuper, vállalható értéknek
tűnik. Csak amíg a világ országainak nagy része a 240 gCO/kWh értéktől messze van, mint Makó Jeruzsálemtől... Magyarországon is ennek alapja Paks 1.
Itt lehet nézegetni az aktuális értékeket, hogy milyen magasságokba tud menni.
https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=PL
Ameddig ez, addig mi a túrót akarunk? Az merő parasztvakítás, hogy 0g CO emissziót számolnak el a villanyautónál főleg, hogy a gyártási lábnyoma hatalmas.
(95gCO2/km az elvárás 2021-ben.)
Te, én, a szomszéd Mari néni, mindenki.
Ahogyan kiépült a benzin, gázolaj esetén is a rendszer, ugyanúgy kiépíthető elektromos, gázos, hidrogénes is. Sőt az is lehet, hogy nem csak egy típusú rendszer fog kiépülni. Simán lehet, hogy anya kicsi szaladgálós autója elektromos, apa nagy családi batárja meg hidrogénes lesz.
De az is lehet, hogy teljesen át fog alakulni a közlekedési szokás. Lehet, hogy a nem is olyan távoli jövőben az autó sokkal kevésbé fogja a mindennapi élet szerves részét képezni, mint most. Lehet, hogy sok családban nem lesz autó viszont lesznek gyalogtávolságban lévő munkahelyek, boltok, házhoz szállítás, bringák, automatizált kötöttpályás tömegközlekedési eszközök.
A világ egy részén a hálózat csak úgy képes lépést tartani az igényekkel, hogy szénerőműveket építgetnek. Úgy, hogy villanyautózás kielégítéséről szó nincsen még...
Ilyen alapon a benzines meghajtás se alakult volna ki.
A hibridek csak városban jelentenek igazán előnyt.
Az autók a lovak és az akkori közösségi közlekedés alternatívája volt. Ma a villanyautótól meg a környezetvédelemi helyzet javulását várják el sőt, egyesek már ezt most propagálják? Hogyan, amikor itt is olyan fogalmak repkednek, hogy:
- második autónak jó...
- tömeges lesz...
- miközben az ára ára anélkül is képes nőni és szennyezőbbé válni, hogy csak a fogyasztás növekedést próbálják lekövetni tömeges villanyautózás nélkül...