Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 234
10 776
113
Igen.
És azòta is ugyan annyi a Bp -Bécs menetidő.
Ez azért csak 2009-ig volt igaz, addig az Ápád sínbusz és társai 2:58-as idejét nem sikerült javítani addig, mióta bejárnak az oszták és cseh vonatok már grandiozus javulással 2:40 a menetidő a Keleti és a Bécsi Főpályaudvar között.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 596
36 971
113
Hát London-Edinburgh 643km 40.000ft 4h 25p
Bp-Deb: 240km 5000ft 2h 30p

Ja csak ez az 5000 Ft olyan, mint a piaci gáz- és áramárakat felhozni rezsicsökis határt nem túllépő lakosság esetében.
Alig van teljes árú menetjegyet fizető utas a vasúton, és ez már régóta így van. A jómódúak nagy része meg autózik, ártól függetlenül. Őket max. egy luxus vasút tudná átcsábítani, amely pontosan jár, kényelmes, nincsenek üvöltöző, zenét bömböltető c-type-ok etc.
Ezt viszont sok pénz lenne megteremteni. Lázárék inkább azt választották: nesztek, ez majdnem ingyenes (azoknak a rétegeknek, akiket a vasút ügyfeleinek tekintenek - magukból kiindulva ők autóznának mindenképp), de ne panaszkodjatok a színvonalra túl sokat, olcsó húsnak híg a leve. Szóval amíg Lézer van, aligha lesznek komoly fejlesztések, max tűzoltás. Pályakarbantartás vasútfejlesztésnek eladva stb.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 178
113
Az az angol mindenhogy drága szerintem...
Szerintem arányaiban nem, főleg ha megnézed milyen extrákat kapsz (direkt 1.oszt-t néztem MÁVnál is),
meg hogy úgy mellékesen menetrend szerint meg is érkezel :D
De persze nyilván más a vásárlóerő, igények.
Pl nem ciki akár üzletembernek sem vonatkozni, vagy felső vezetőnek. Időben is jó, ha a hozott példa London-Edinburght nézzük.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 261
113
Ja csak ez az 5000 Ft olyan, mint a piaci gáz- és áramárakat felhozni rezsicsökis határt nem túllépő lakosság esetében.
Alig van teljes árú menetjegyet fizető utas a vasúton, és ez már régóta így van. A jómódúak nagy része meg autózik, ártól függetlenül. Őket max. egy luxus vasút tudná átcsábítani, amely pontosan jár, kényelmes, nincsenek üvöltöző, zenét bömböltető c-type-ok etc.
Ezt viszont sok pénz lenne megteremteni. Lázárék inkább azt választották: nesztek, ez majdnem ingyenes (azoknak a rétegeknek, akiket a vasút ügyfeleinek tekintenek - magukból kiindulva ők autóznának mindenképp), de ne panaszkodjatok a színvonalra túl sokat, olcsó húsnak híg a leve. Szóval amíg Lézer van, aligha lesznek komoly fejlesztések, max tűzoltás. Pályakarbantartás vasútfejlesztésnek eladva stb.
Vissza kellene hozni azokat a vonatokat, amik nem állnak meg minden bokornál, max 1-2 helyen.
Távolsági busznál sem értem, hogy miért kell neki falvanként 2 helyen is megállni, aztán meg les az ember, hogy 4+ óra eljutni BP-re (mondjuk) és kellenének gyorsjáratok (vonat és vagy busz) minimum a megyeszékhelyek között (vagy járási székhelyek és megyei székhelyek között).
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 261
113
Szerintem arányaiban nem, főleg ha megnézed milyen extrákat kapsz (direkt 1.oszt-t néztem MÁVnál is),
meg hogy úgy mellékesen menetrend szerint meg is érkezel :D
De persze nyilván más a vásárlóerő, igények.
Pl nem ciki akár üzletembernek sem vonatkozni, vagy felső vezetőnek. Időben is jó, ha a hozott példa London-Edinburght nézzük.
Miért van valós szolgáltatásbeli különbség itthon?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 261
113
Vissza kellene hozni azokat a vonatokat, amik nem állnak meg minden bokornál, max 1-2 helyen.
Távolsági busznál sem értem, hogy miért kell neki falvanként 2 helyen is megállni, aztán meg les az ember, hogy 4+ óra eljutni BP-re (mondjuk) és kellenének gyorsjáratok (vonat és vagy busz) minimum a megyeszékhelyek között (vagy járási székhelyek és megyei székhelyek között).
Ennek az első felét visszavonom, mert most sem áll meg minden bokornál a vonat.
Valamennyi van, tisztaság, konnektor, meg valamennyivel több hely.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 503
36 455
113
A teljesítmény adót cseréljük ki teljesítmény és súlyadóra, és az EU támogassa a kis autókat.