Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 264
10 854
113
Igen.
És azòta is ugyan annyi a Bp -Bécs menetidő.
Ez azért csak 2009-ig volt igaz, addig az Ápád sínbusz és társai 2:58-as idejét nem sikerült javítani addig, mióta bejárnak az oszták és cseh vonatok már grandiozus javulással 2:40 a menetidő a Keleti és a Bécsi Főpályaudvar között.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 897
26 817
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 714
37 311
113
Hát London-Edinburgh 643km 40.000ft 4h 25p
Bp-Deb: 240km 5000ft 2h 30p

Ja csak ez az 5000 Ft olyan, mint a piaci gáz- és áramárakat felhozni rezsicsökis határt nem túllépő lakosság esetében.
Alig van teljes árú menetjegyet fizető utas a vasúton, és ez már régóta így van. A jómódúak nagy része meg autózik, ártól függetlenül. Őket max. egy luxus vasút tudná átcsábítani, amely pontosan jár, kényelmes, nincsenek üvöltöző, zenét bömböltető c-type-ok etc.
Ezt viszont sok pénz lenne megteremteni. Lázárék inkább azt választották: nesztek, ez majdnem ingyenes (azoknak a rétegeknek, akiket a vasút ügyfeleinek tekintenek - magukból kiindulva ők autóznának mindenképp), de ne panaszkodjatok a színvonalra túl sokat, olcsó húsnak híg a leve. Szóval amíg Lézer van, aligha lesznek komoly fejlesztések, max tűzoltás. Pályakarbantartás vasútfejlesztésnek eladva stb.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 897
26 817
113
Az az angol mindenhogy drága szerintem...
Szerintem arányaiban nem, főleg ha megnézed milyen extrákat kapsz (direkt 1.oszt-t néztem MÁVnál is),
meg hogy úgy mellékesen menetrend szerint meg is érkezel :D
De persze nyilván más a vásárlóerő, igények.
Pl nem ciki akár üzletembernek sem vonatkozni, vagy felső vezetőnek. Időben is jó, ha a hozott példa London-Edinburght nézzük.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 279
33 856
113
Ja csak ez az 5000 Ft olyan, mint a piaci gáz- és áramárakat felhozni rezsicsökis határt nem túllépő lakosság esetében.
Alig van teljes árú menetjegyet fizető utas a vasúton, és ez már régóta így van. A jómódúak nagy része meg autózik, ártól függetlenül. Őket max. egy luxus vasút tudná átcsábítani, amely pontosan jár, kényelmes, nincsenek üvöltöző, zenét bömböltető c-type-ok etc.
Ezt viszont sok pénz lenne megteremteni. Lázárék inkább azt választották: nesztek, ez majdnem ingyenes (azoknak a rétegeknek, akiket a vasút ügyfeleinek tekintenek - magukból kiindulva ők autóznának mindenképp), de ne panaszkodjatok a színvonalra túl sokat, olcsó húsnak híg a leve. Szóval amíg Lézer van, aligha lesznek komoly fejlesztések, max tűzoltás. Pályakarbantartás vasútfejlesztésnek eladva stb.
Vissza kellene hozni azokat a vonatokat, amik nem állnak meg minden bokornál, max 1-2 helyen.
Távolsági busznál sem értem, hogy miért kell neki falvanként 2 helyen is megállni, aztán meg les az ember, hogy 4+ óra eljutni BP-re (mondjuk) és kellenének gyorsjáratok (vonat és vagy busz) minimum a megyeszékhelyek között (vagy járási székhelyek és megyei székhelyek között).
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 279
33 856
113
Szerintem arányaiban nem, főleg ha megnézed milyen extrákat kapsz (direkt 1.oszt-t néztem MÁVnál is),
meg hogy úgy mellékesen menetrend szerint meg is érkezel :D
De persze nyilván más a vásárlóerő, igények.
Pl nem ciki akár üzletembernek sem vonatkozni, vagy felső vezetőnek. Időben is jó, ha a hozott példa London-Edinburght nézzük.
Miért van valós szolgáltatásbeli különbség itthon?
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 007
113
Hahaha, a kommentekkel nagyon jó a zavarodott agyú Jaguar új arculatának a gay reklámja, szerintem a válaszadó egy AI.bot: :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 279
33 856
113
Vissza kellene hozni azokat a vonatokat, amik nem állnak meg minden bokornál, max 1-2 helyen.
Távolsági busznál sem értem, hogy miért kell neki falvanként 2 helyen is megállni, aztán meg les az ember, hogy 4+ óra eljutni BP-re (mondjuk) és kellenének gyorsjáratok (vonat és vagy busz) minimum a megyeszékhelyek között (vagy járási székhelyek és megyei székhelyek között).
Ennek az első felét visszavonom, mert most sem áll meg minden bokornál a vonat.
Valamennyi van, tisztaság, konnektor, meg valamennyivel több hely.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 779
37 012
113
A teljesítmény adót cseréljük ki teljesítmény és súlyadóra, és az EU támogassa a kis autókat.