Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 155
33 409
113
Ami engem meglepett, az az hogy eltüntek a Niva-k, Toyota-k, Land Roverek,stb az isten hàta mögötti területeken.
Pedig a régi, 80-90-es évek beli gyàrtmànyok még nagyon bírtàk.
Dacia Duster.
De mindenhol...
Àzsia , D amerika, Afrika....
Duster.
És bírják. Még nem hallottam hogy köpködnék.
Szerintem a Tyoták, Land Roverek ára nagyon megnőtt. A Nivátmeg nem nagyon tudják egy fapados Duster alatt adni és attól függetlenül, hogy nekem nagy kedvencem a forma még a tömegízlésnek a Dacia jobban megfelel -meg lehet, hogy nagyobb is a komfortja, nagyobb vagy modernebb a motorválaszték, vagy jobba PR. Szóval viszonylag érthető. Azokon a területeken is változik az emberek ízlése, igénye; betör a nyugati civilizációs métely.

Másik oka, hogy törpenövésűek. Nekem 15 km-en is már kényelmetlen volt teljesen hátratolt üléssel. Egy szűk szar. Még azt is elnézném neki, hogy francia, azt is, hogy román; de egy puffasztott rizs, kb akkora helykínálattal, mint egy Trabant -legalábbis az nyomta utoljára ennyire a lábam.

Megveszik az öregek,hogy milyen tök jó lesz, hogy magas, meg fiatalos dizájn (mindig a fiataloknak szánják ezeket, aztán öregek veszik), majd rájönnek, hogy a küszöbmerevítésen már csak jajgatva húzzák át a lábukat, de mire rájönnek, kiszállni a bizniszből már csak akkora bukóval tudnák,amit már nem akarnak nagyon bevállalni, mert ebben az árkategóriában nagyon már nincs is más, magasabb platformos, ilyen méretű autó.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 311
22 589
113
Szerintem a Tyoták, Land Roverek ára nagyon megnőtt. A Nivátmeg nem nagyon tudják egy fapados Duster alatt adni és attól függetlenül, hogy nekem nagy kedvencem a forma még a tömegízlésnek a Dacia jobban megfelel -meg lehet, hogy nagyobb is a komfortja, nagyobb vagy modernebb a motorválaszték, vagy jobba PR. Szóval viszonylag érthető. Azokon a területeken is változik az emberek ízlése, igénye; betör a nyugati civilizációs métely.

Másik oka, hogy törpenövésűek. Nekem 15 km-en is már kényelmetlen volt teljesen hátratolt üléssel. Egy szűk szar. Még azt is elnézném neki, hogy francia, azt is, hogy román; de egy puffasztott rizs, kb akkora helykínálattal, mint egy Trabant -legalábbis az nyomta utoljára ennyire a lábam.

Megveszik az öregek,hogy milyen tök jó lesz, hogy magas, meg fiatalos dizájn (mindig a fiataloknak szánják ezeket, aztán öregek veszik), majd rájönnek, hogy a küszöbmerevítésen már csak jajgatva húzzák át a lábukat, de mire rájönnek, kiszállni a bizniszből már csak akkora bukóval tudnák,amit már nem akarnak nagyon bevállalni, mert ebben az árkategóriában nagyon már nincs is más, magasabb platformos, ilyen méretű autó.
Passzolom a civilizàlt területeken mit hoz.
Amerre mostanàban "kòvàlygok", az utak max 15%-a rendelkezik szilàrd útburkolattal. Nincsenek kàtyùk,csak "csapdàk."
Jàrművek közel fele Duster.
Rendvédelem kb 90% Duster.
A Ford katonai terepjàròkat kb kenterbe veri, negyedàron, negyed szervíz igénnyel.
Majdnem hozzàk azt amit az ős, full primitív, kocka G merci és klònjaik ( p4).
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 780
61 220
113
Ami engem meglepett, az az hogy eltüntek a Niva-k, Toyota-k, Land Roverek,stb az isten hàta mögötti területeken.
Pedig a régi, 80-90-es évek beli gyàrtmànyok még nagyon bírtàk.
Dacia Duster.
De mindenhol...
Àzsia , D amerika, Afrika....
Duster.
És bírják. Még nem hallottam hogy köpködnék.
Tegnap láttam egy új Defendert parkolóban. Megkopogtattam az első ütközőjét:vékony plasztik...
Ebből is egy divatos SUV lett?
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 311
22 589
113
Tegnap láttam egy új Defendert parkolóban. Megkopogtattam az első ütközőjét:vékony plasztik...
Ebből is egy divatos SUV lett?
Szervíz igénye meg kizàrtà teszi, hogy ott hasznàld ahovà eredetileg készült.
Katonai felhasznàlàs elmùlt.
Kb bàrmi ami európai gyàrtmàny, ma hasznàmhatatlannà vàlik pàr hònapon belül màs éghajlaton.
Vagy kéthetente szervíz.
Kutya se veszi a sz@rokat.
Kb Kínai minőség, 5-6x-or dràgàbban.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 155
33 409
113
Passzolom a civilizàlt területeken mit hoz.
Amerre mostanàban "kòvàlygok", az utak max 15%-a rendelkezik szilàrd útburkolattal. Nincsenek kàtyùk,csak "csapdàk."
Jàrművek közel fele Duster.
Rendvédelem kb 90% Duster.
A Ford katonai terepjàròkat kb kenterbe veri, negyedàron, negyed szervíz igénnyel.
Majdnem hozzàk azt amit az ős, full primitív, kocka G merci és klònjaik ( p4).
Az a gond, hogy nagyon választék sincs. Mi az, ami azt tudja, mint egy Duster és árban is a közelben van? Pláne ajrópában.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 815
10 855
113
Az a gond, hogy nagyon választék sincs. Mi az, ami azt tudja, mint egy Duster és árban is a közelben van? Pláne ajrópában.
Azért Európa a civilizált területekhez tartozik, a lakosság zöme civilizáltan használja az autóját, akkor miért csoda, hogy civilizált járművekre van főleg kereslet? A civilizált jármű mondjuk drága, és olcsóbban lehet majdnem olyan civilizált járművet gyártani, az igaz.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 155
33 409
113
Azért Európa a civilizált területekhez tartozik, a lakosság zöme civilizáltan használja az autóját, akkor miért csoda, hogy civilizált járművekre van főleg kereslet? A civilizált jármű mondjuk drága, és olcsóbban lehet majdnem olyan civilizált járművet gyártani, az igaz.
Mert nem csak arra van igény.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
99
366
53
Pedig az a motor egy igazi igásló, közel 300 ezer km után is bontatlan motorral, persze kell hozzá a 10 ezres olajcsere, ès a folyamatos hosszú utak.
Van másik ismerős, akinek ugyanaz a szèria, motor, 40ezer km után befecskendező hibás lett, persze ő hètvègente használja jóformán, a sarki boltig.
Igen, ilyen használatra nem szabad modern dízelt veni..
Ès ez ketyeg az A meg C mercikben 2-3xoros áron
Nem, C Mercikben sosem volt az 1.5 dízel, az előző generációban egy 1.6-os Merci-Renault motor volt, meg a Vito-ban is de szerencsére dobták azokat.
Az A és B osztályban sincs már 4 éve 1.5 dízel..
Egyébként egy megbízható, jókis motor az.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 385
61 086
113
Azért Európa a civilizált területekhez tartozik, a lakosság zöme civilizáltan használja az autóját, akkor miért csoda, hogy civilizált járművekre van főleg kereslet? A civilizált jármű mondjuk drága, és olcsóbban lehet majdnem olyan civilizált járművet gyártani, az igaz.

Tévedés. Az Európai piac autók tekintetében kb. annyira liberális, mint annak idején a szovjet. És annak megfelelően döglődnek is benne a gyártók. Amik nem azt gyártják amire igény lenne, hanem azt amit a központi bizottság eldöntött.
Nekem ne mond azt, hogy 10 vagy 20 éve még nem volt civilizált az Európai autóipar. Tök más gépeket gyártottak.
Pl. ha a vásárlói igényeket néznénk tized ennyi elektronikus f@szság lenne a kocsikban, részecske szűrő nuku, meg minimum 4 hengeres lenne minden autó. (Jellemzően szívó benzines)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 385
61 086
113
Pozitív komment következik. Lap timing műsor, Balaton Ring versenypálya (Rendes GP) és egy csodálatos Ferrari 296GTS.

A videónak élmény minden perce. És nem véletlen, hogy vagy 40 éve ha pályázásról van szó, akkor a Ferrari és a Porsche a király.
(Nah jó, meg néha a Mclaren)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 815
10 855
113
Pl. ha a vásárlói igényeket néznénk tized ennyi elektronikus f@szság lenne a kocsikban, részecske szűrő nuku, meg minimum 4 hengeres lenne minden autó. (Jellemzően szívó benzines)
Hát... azért itt is vannak jópáran, akinek a fedélzeti infotaiment rendszer grafikus felbontása és színeinek száma sokat jelent... És nagyon kevés új autó vásárló hajtja az autóját addig, amíg (korábban) szétesik, mint a régiek. És ugye a "ződség" egyre fontosabb az új autót megfizetni képesek elméjében. A döglődés oka, hogy a világ "boldogtalanabbik" fele már nem tudja megfizetni ezt. Valamint egyre nagyobb a nem annyira "ződ" de olcsóbb konkurencia.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 385
61 086
113
És ugye a "ződség" egyre fontosabb az új autót megfizetni képesek elméjében.

Ezzel nagyon erősen vitatkoznék. Hiszen még egy erőltetetten EV/Hybrid irányba tolt vonal mellet is a legnagyobb kereslet a sima benzines és dízel kocsikra van.
Ahogyan az EV/Hybrid vonal mellet az azonnali első érv a zöld rendszám/adókedvezmény/behajtási engedély szokott szerepelni, vagyis valamilyen központi bizottság által mesterségesen generált előny.
Annyira zöldek a vevők, hogy a felmérések szerint a konektorról tölthető hibridek tulajdonosai, az esetek 80%-ban soha nem töltötték fel a hálózatról a kocsijukat. Akkor miért ilyet vettek? Lásd feljebb. Erre jártak központilag előnyök....

A döglődés oka, hogy a világ "boldogtalanabbik" fele már nem tudja megfizetni ezt. Valamint egyre nagyobb a nem annyira "ződ" de olcsóbb konkurencia.

De meglepődtem, hogy a világ nagy részén az emberek nem hajlandóak önmaguktól ilyen hülyeségekre költeni, hanem vesznek egy jellemzően szívó benzines autót.... :rolleyes:
Miből gondolod, hogy egy 2000's évekre jellemző piac szabályzás mellet itt nem ez lenne? o_O
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 815
10 855
113
Ezzel nagyon erősen vitatkoznék. Hiszen még egy erőltetetten EV/Hybrid irányba tolt vonal mellet is a legnagyobb kereslet a sima benzines és dízel kocsikra van.
Ahogyan az EV/Hybrid vonal mellet az azonnali első érv a zöld rendszám/adókedvezmény/behajtási engedély szokott szerepelni, vagyis valamilyen központi bizottság által mesterségesen generált előny.
Annyira zöldek a vevők, hogy a felmérések szerint a konektorról tölthető hibridek tulajdonosai, az esetek 80%-ban soha nem töltötték fel a hálózatról a kocsijukat. Akkor miért ilyet vettek? Lásd feljebb. Erre jártak központilag előnyök....



De meglepődtem, hogy a világ nagy részén az emberek nem hajlandóak önmaguktól ilyen hülyeségekre költeni, hanem vesznek egy jellemzően szívó benzines autót.... :rolleyes:
Miből gondolod, hogy egy 2000's évekre jellemző piac szabályzás mellet itt nem ez lenne? o_O
Nekem is egy 1.6-os szívóbenzinesem van és valahogy nem tervezem leváltani egy ideig... És pont nem érdekel, hogy nem dalolja el 8 szólamban a környéken lévő éttermek neveit viszont sajnálom, hogy egy csomó minden csak érintőképernyőről vezérelhető. És ha gázt akarok adni, akkor gázt adok, nem tántorít el ettől a globális felmelegedés...
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 581
3 259
113
Nekem is egy 1.6-os szívóbenzinesem van és valahogy nem tervezem leváltani egy ideig... És pont nem érdekel, hogy nem dalolja el 8 szólamban a környéken lévő éttermek neveit viszont sajnálom, hogy egy csomó minden csak érintőképernyőről vezérelhető. És ha gázt akarok adni, akkor gázt adok, nem tántorít el ettől a globális felmelegedés...
Létezik más fogyasztói preferencia is.
S a jelek szerint nem a szidott nyugati zödek viszik a prímet.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...villanyautok-mar-jovore-atvehetik-a-hatalmat/

  • Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
  • 2025-ben a villanyautóknál 20 százalékos növekedés várható, amíg a benzines és dízel modellek eladásai 10 százalékkal eshetnek.”
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 679
98 066
113
Létezik más fogyasztói preferencia is.
S a jelek szerint nem a szidott nyugati zödek viszik a prímet.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...villanyautok-mar-jovore-atvehetik-a-hatalmat/

  • Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
  • 2025-ben a villanyautóknál 20 százalékos növekedés várható, amíg a benzines és dízel modellek eladásai 10 százalékkal eshetnek.”
Ez azért is van mert a kínai elektromos verda sokkal versenyképesebb áron fut.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 385
61 086
113
Létezik más fogyasztói preferencia is.
S a jelek szerint nem a szidott nyugati zödek viszik a prímet.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...villanyautok-mar-jovore-atvehetik-a-hatalmat/

  • Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
  • 2025-ben a villanyautóknál 20 százalékos növekedés várható, amíg a benzines és dízel modellek eladásai 10 százalékkal eshetnek.”

Kínában sem fogyasztói igény az EV hanem a Központi pártbizottság igénye, és kő keményen át is viszik.
EU ugyan ezt teszi a saját lagymatag módján. Sajnos .