Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 825
10 876
113
Létezik más fogyasztói preferencia is.
S a jelek szerint nem a szidott nyugati zödek viszik a prímet.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...villanyautok-mar-jovore-atvehetik-a-hatalmat/

  • Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
  • 2025-ben a villanyautóknál 20 százalékos növekedés várható, amíg a benzines és dízel modellek eladásai 10 százalékkal eshetnek.”
Kb. ezt mondtam pár hozzászólásal korábban csak nem így lerészletezve. A kínaiak értelmesebben lovagolták meg a "zöldhullámot" miatt az európaiak. De a vezetőinket "mi"' választottuk meg, nem "ránktukmálták" vagy "ránkcsalták" őket, európai nép önhülyesége volt az elkövető, a demokrácia csodája meg a jólété. De nem vagyok elég képzett ahhoz, hogy azt tudjam mondani, nem jön el a világ vége (globális felmelegedés). Vagy nem hülyül el a világ mindenhol.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 155
33 418
113
Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
Ennek azért az is az egyik oka, hogy a kínaiak nem a benzinmotor fejlesztésbe vágtak bele, hanem a problémát megkerülve elkezdtek egy új technológiát. Ezt tudják korszerűen gyártani. ("Kanyarban előztek")
Másik, hogy a zsúfoltság miatt fontos(abb) a helyi szennyezés mértéke illetve ezzel összefügg, hogy nekik az urbanizált közlekedéshez is egy élhetőbb megoldás.
Illetve nem vagyok benne biztos, de jobban állnak villamosenergiából, mint saját forrásból származó fosszilis tüzelőanyagból.

De ezek az adottságok nem 1:1-ben ültethetők át az európai környezetbe.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 700
98 106
113
Kínában sem fogyasztói igény az EV hanem a Központi pártbizottság igénye, és kő keményen át is viszik.
EU ugyan ezt teszi a saját lagymatag módján. Sajnos .
És Kínában van mögötte logika.
A belső égésűekkel nem tudták volna lekörözni az európai autogyártókat, viszont az elektromossal lazán, hisz itt majdnem új verseny indult. Kapóra jöttek nekik a hasznos hülye szerepben az európai sötétzöldek,
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 700
98 106
113
Ennek azért az is az egyik oka, hogy a kínaiak nem a benzinmotor fejlesztésbe vágtak bele, hanem a problémát megkerülve elkezdtek egy új technológiát. Ezt tudják korszerűen gyártani.
Másik, hogy a zsúfoltság miatt fontos(abb) a helyi szennyezés mértéke illetve ezzel összefügg, hogy nekik az urbanizált közlekedéshez is egy élhetőbb megoldás.
Illetve nem vagyok benne biztos, de jobban állnak villamosenergiából, mint saját forrásból származó fosszilis tüzelőanyagból.

De ezek az adottságok nem 1:1-ben ültethetők át az európai környezetbe.
Leginkább még a szénerőművek adják az elektromos energiát. De ráfeküdtek nagyon az atomra, 21 atomerőmű építése fut párhuzamosan, ehhez jönnek még a megújulók.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 155
33 418
113
Kapóra jöttek nekik a hasznos hülye szerepben az európai sötétzöldek,
Aztán nehogy kiderüljön, hogy a mai zöld, ami régebben vörös volt és éltette Mao-t is, nem önszorgalomból dolgozik Kína alá... de ez csak ilyen konteó és végtére nem is közvetlen ide vonatkozó téma. De a jelenlegi trendet látva... :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 700
98 106
113
Aztán nehogy kiderüljön, hogy a mai zöld, ami régebben vörös volt és éltette Mao-t is, nem önszorgalomból dolgozik Kína alá... de ez csak ilyen konteó és végtére nem is közvetlen ide vonatkozó téma. De a jelenlegi trendet látva... :)
Hát lehet maoisták... bár az igazi maoisták már nem Kinában, hanem az USA-ban vannak.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 581
3 269
113
Kb. ezt mondtam pár hozzászólásal korábban csak nem így lerészletezve. A kínaiak értelmesebben lovagolták meg a "zöldhullámot" miatt az európaiak. De a vezetőinket "mi"' választottuk meg, nem "ránktukmálták" vagy "ránkcsalták" őket, európai nép önhülyesége volt az elkövető, a demokrácia csodája meg a jólété. De nem vagyok elég képzett ahhoz, hogy azt tudjam mondani, nem jön el a világ vége (globális felmelegedés). Vagy nem hülyül el a világ mindenhol.
Okok.
Így most ebbe nem szeretnek belemenni.
De mondjuk ha az EU-ban is annyiba kerülnének az EV-k mint Kínában, akkor itt is jobban vennék…
BYD dolphin kínai ára 5,6 millióról indul - nem túl acélos HUF árfolyammal számoltam, ami mondjuk három hónappal ezelőtt inkább 5,2…
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 825
10 876
113
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka and fip7

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 126
3 260
113
Okok.
Így most ebbe nem szeretnek belemenni.
De mondjuk ha az EU-ban is annyiba kerülnének az EV-k mint Kínában, akkor itt is jobban vennék…
BYD dolphin kínai ára 5,6 millióról indul - nem túl acélos HUF árfolyammal számoltam, ami mondjuk három hónappal ezelőtt inkább 5,2…
+ brutális a töltőhálózatuk…olyan szinten le van egyszerűsítve minden ,hogy ihaj……pl kint nincs is ilyen már ,hogy vonatjegy …veszel és odacsatolják a DÁP-hoz….ez a jövő tuti
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 391
61 108
113
Okok.
Így most ebbe nem szeretnek belemenni.
De mondjuk ha az EU-ban is annyiba kerülnének az EV-k mint Kínában, akkor itt is jobban vennék…
BYD dolphin kínai ára 5,6 millióról indul - nem túl acélos HUF árfolyammal számoltam, ami mondjuk három hónappal ezelőtt inkább 5,2…

És mennyi lehet a valós ára? o_O
Csak mert a telefonoknál is olyan dömping árakat nyomtak még exportra is, hogy valami elképesztő.
Amíg kínában a kommancs pártbizottságos mesterséges piac mellé 10 milliárd dollárokban mérhető állami adófizetői pénzek mentek az autógyáraknak éveken át az EV fejlesztésre, gyárépítésre pl. a Volvo megvásárlására stb....
Addig az EU piacon , a szintén komcsi bizottság kiadta, hogy legyen EV 2030-ig ha bele döglötök is, és cserébe kaptok több milliárd euró büntetést is évente....
Aztán csodálkozunk, hogy itt 3 szor annyi az EV-k ára....
Biztos nem szándékos :mad:
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 825
10 876
113
És mennyi lehet a valós ára? o_O
Csak mert a telefonoknál is olyan dömping árakat nyomtak még exportra is, hogy valami elképesztő.
Amíg kínában a kommancs pártbizottságos mesterséges piac mellé 10 milliárd dollárokban mérhető állami adófizetői pénzek mentek az autógyáraknak éveken át az EV fejlesztésre, gyárépítésre pl. a Volvo megvásárlására stb....
Addig az EU piacon , a szintén komcsi bizottság kiadta, hogy legyen EV 2030-ig ha bele döglötök is, és cserébe kaptok több milliárd euró büntetést is évente....
Aztán csodálkozunk, hogy itt 3 szor annyi az EV-k ára....
Biztos nem szándékos :mad:
Nem ez a legnagyobb baj, mivel mindenki Kínában gyártat, megkaptak ingyen több évtizedes méregdrága ipari technológiai fejlesztést.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 786
61 233
113
És Kínában van mögötte logika.
A belső égésűekkel nem tudták volna lekörözni az európai autogyártókat, viszont az elektromossal lazán, hisz itt majdnem új verseny indult. Kapóra jöttek nekik a hasznos hülye szerepben az európai sötétzöldek,
100 éves műszaki tapasztalatot, fejlesztést és az abból származó versenyelőnyt adunk (adtunk?) fel teljesen feleslegesen ideológiai okokból (Mentsük a klimát...) és most egy új verseny startvonalán állunk friss versenyzőkkel szemben. Ebből nem lehet jól kijönni. Idő kérdése, hogy csak az abszolut luxusszegmensben legyünk versenyképesek, hasonlóan mint a divatban. Az alatt minden keletről fog jönni. Szintén mint a divatban. A valódi baj, hogy nincsenek (még?) olyan új termékek, technológiák, amikben Európa vezető pozicióra és az azzal járó magasabb jövedelemre tud ujra szert tenni.
Egyszerűen lecsúszik a fejlődési szinten, legjobb esetben egy közepes szintre. Vagy még lejjebb?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 391
61 108
113
Nem ez a legnagyobb baj, mivel mindenki Kínában gyártat, megkaptak ingyen több évtizedes méregdrága ipari technológiai fejlesztést.

Amit meg nem, azt meg megvették mert sajna eladtuk.
A Volvót nem véletlenül említettem. A megvétele után 30 évet fejlődött pár év alatt a kínai autóipar jó pár területen.
De ide tartozik a német KUKA cég eladása kínának. Ott az ipari robotok terén léptek be pár év alatt a 21. századba.
Önmagunk sírját megástuk.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 557
25 492
113
Egy kis szösszenet a de jó a Kia és de szar minden ami német álláspontokhoz…
Az egyik cég ahol vagyok elkezdte lecserélni a Fiestáit, amelyek elérték a 3 éves kort. 160-180 ezret futottak nagyobb gond nélkül. A megérkezett 5 Kia Picanto közül, melyek eddig 22-30 ezer km-t futottak tegnap adta meg magát a harmadik. Mind a kettőnél az olajlámpa először be-bevillant, elkezdtek olajakat rátöltögetni aztán mivel elviselhetetlen mértékű lett az olajfogyasztás visszavitték a szalonba ezeket a remek járműveket. Ma fogják a harmadikat, de ezt trélerezni kell, mert meg is állt.
A probléma másik része, hogy a következő 6-7 hónapban úgy fél tucat Fiesta helyett jönne még Picanto, de a cég már jelezte, hogy amint kihullik még egy úgy nem veszik át őket. Jelentem kihullot. Pedig a Kia jajdejóhurrávegyünk…
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 155
33 418
113
Egy kis szösszenet a de jó a Kia és de szar minden ami német álláspontokhoz…
Az egyik cég ahol vagyok elkezdte lecserélni a Fiestáit, amelyek elérték a 3 éves kort. 160-180 ezret futottak nagyobb gond nélkül. A megérkezett 5 Kia Picanto közül, melyek eddig 22-30 ezer km-t futottak tegnap adta meg magát a harmadik. Mind a kettőnél az olajlámpa először be-bevillant, elkezdtek olajakat rátöltögetni aztán mivel elviselhetetlen mértékű lett az olajfogyasztás visszavitték a szalonba ezeket a remek járműveket. Ma fogják a harmadikat, de ezt trélerezni kell, mert meg is állt.
A probléma másik része, hogy a következő 6-7 hónapban úgy fél tucat Fiesta helyett jönne még Picanto, de a cég már jelezte, hogy amint kihullik még egy úgy nem veszik át őket. Jelentem kihullot. Pedig a Kia jajdejóhurrávegyünk…
Én kb. 100 km-el vittem vissza Fordot szalonba olajlámpa kigyulladásával. Hallottam olyat, hogy xy kereskedő a saját forgalmazású autóit nem hajlandó beszámítani, annyira jók -más autókat beszámít. Vannak ilyenek. :S
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 557
25 492
113
Én kb. 100 km-el vittem vissza Fordot szalonba olajlámpa kigyulladásával. Hallottam olyat, hogy xy kereskedő a saját forgalmazású autóit nem hajlandó beszámítani, annyira jók -más autókat beszámít. Vannak ilyenek. :S
Nyilván vannak. Csak azért írtam le röviden a sztorit, hogy ne legyünk már úgy elalélva azért mert valami Kia és köpködjünk mert éppen német. Pl ugyanennél a cégnél a VW UP-ok úgy futnak 200 ezer km felett csak városi használat mellett gond nélkül, hogy idén nem is tervezik lecserélni.