Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 064
64 104
113
És ugye a "ződség" egyre fontosabb az új autót megfizetni képesek elméjében.

Ezzel nagyon erősen vitatkoznék. Hiszen még egy erőltetetten EV/Hybrid irányba tolt vonal mellet is a legnagyobb kereslet a sima benzines és dízel kocsikra van.
Ahogyan az EV/Hybrid vonal mellet az azonnali első érv a zöld rendszám/adókedvezmény/behajtási engedély szokott szerepelni, vagyis valamilyen központi bizottság által mesterségesen generált előny.
Annyira zöldek a vevők, hogy a felmérések szerint a konektorról tölthető hibridek tulajdonosai, az esetek 80%-ban soha nem töltötték fel a hálózatról a kocsijukat. Akkor miért ilyet vettek? Lásd feljebb. Erre jártak központilag előnyök....

A döglődés oka, hogy a világ "boldogtalanabbik" fele már nem tudja megfizetni ezt. Valamint egyre nagyobb a nem annyira "ződ" de olcsóbb konkurencia.

De meglepődtem, hogy a világ nagy részén az emberek nem hajlandóak önmaguktól ilyen hülyeségekre költeni, hanem vesznek egy jellemzően szívó benzines autót.... :rolleyes:
Miből gondolod, hogy egy 2000's évekre jellemző piac szabályzás mellet itt nem ez lenne? o_O
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 930
11 134
113
Ezzel nagyon erősen vitatkoznék. Hiszen még egy erőltetetten EV/Hybrid irányba tolt vonal mellet is a legnagyobb kereslet a sima benzines és dízel kocsikra van.
Ahogyan az EV/Hybrid vonal mellet az azonnali első érv a zöld rendszám/adókedvezmény/behajtási engedély szokott szerepelni, vagyis valamilyen központi bizottság által mesterségesen generált előny.
Annyira zöldek a vevők, hogy a felmérések szerint a konektorról tölthető hibridek tulajdonosai, az esetek 80%-ban soha nem töltötték fel a hálózatról a kocsijukat. Akkor miért ilyet vettek? Lásd feljebb. Erre jártak központilag előnyök....



De meglepődtem, hogy a világ nagy részén az emberek nem hajlandóak önmaguktól ilyen hülyeségekre költeni, hanem vesznek egy jellemzően szívó benzines autót.... :rolleyes:
Miből gondolod, hogy egy 2000's évekre jellemző piac szabályzás mellet itt nem ez lenne? o_O
Nekem is egy 1.6-os szívóbenzinesem van és valahogy nem tervezem leváltani egy ideig... És pont nem érdekel, hogy nem dalolja el 8 szólamban a környéken lévő éttermek neveit viszont sajnálom, hogy egy csomó minden csak érintőképernyőről vezérelhető. És ha gázt akarok adni, akkor gázt adok, nem tántorít el ettől a globális felmelegedés...
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 841
3 968
113
Nekem is egy 1.6-os szívóbenzinesem van és valahogy nem tervezem leváltani egy ideig... És pont nem érdekel, hogy nem dalolja el 8 szólamban a környéken lévő éttermek neveit viszont sajnálom, hogy egy csomó minden csak érintőképernyőről vezérelhető. És ha gázt akarok adni, akkor gázt adok, nem tántorít el ettől a globális felmelegedés...
Létezik más fogyasztói preferencia is.
S a jelek szerint nem a szidott nyugati zödek viszik a prímet.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...villanyautok-mar-jovore-atvehetik-a-hatalmat/

  • Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
  • 2025-ben a villanyautóknál 20 százalékos növekedés várható, amíg a benzines és dízel modellek eladásai 10 százalékkal eshetnek.”
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 609
102 014
113
Létezik más fogyasztói preferencia is.
S a jelek szerint nem a szidott nyugati zödek viszik a prímet.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...villanyautok-mar-jovore-atvehetik-a-hatalmat/

  • Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
  • 2025-ben a villanyautóknál 20 százalékos növekedés várható, amíg a benzines és dízel modellek eladásai 10 százalékkal eshetnek.”
Ez azért is van mert a kínai elektromos verda sokkal versenyképesebb áron fut.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 064
64 104
113
Létezik más fogyasztói preferencia is.
S a jelek szerint nem a szidott nyugati zödek viszik a prímet.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...villanyautok-mar-jovore-atvehetik-a-hatalmat/

  • Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
  • 2025-ben a villanyautóknál 20 százalékos növekedés várható, amíg a benzines és dízel modellek eladásai 10 százalékkal eshetnek.”

Kínában sem fogyasztói igény az EV hanem a Központi pártbizottság igénye, és kő keményen át is viszik.
EU ugyan ezt teszi a saját lagymatag módján. Sajnos .
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 930
11 134
113
Létezik más fogyasztói preferencia is.
S a jelek szerint nem a szidott nyugati zödek viszik a prímet.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...villanyautok-mar-jovore-atvehetik-a-hatalmat/

  • Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
  • 2025-ben a villanyautóknál 20 százalékos növekedés várható, amíg a benzines és dízel modellek eladásai 10 százalékkal eshetnek.”
Kb. ezt mondtam pár hozzászólásal korábban csak nem így lerészletezve. A kínaiak értelmesebben lovagolták meg a "zöldhullámot" miatt az európaiak. De a vezetőinket "mi"' választottuk meg, nem "ránktukmálták" vagy "ránkcsalták" őket, európai nép önhülyesége volt az elkövető, a demokrácia csodája meg a jólété. De nem vagyok elég képzett ahhoz, hogy azt tudjam mondani, nem jön el a világ vége (globális felmelegedés). Vagy nem hülyül el a világ mindenhol.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 787
35 530
113
Új előrejelzések szerint Kínában már jövőre több tisztán elektromos autó fogyhat, mint belső égésű motoros.
Ennek azért az is az egyik oka, hogy a kínaiak nem a benzinmotor fejlesztésbe vágtak bele, hanem a problémát megkerülve elkezdtek egy új technológiát. Ezt tudják korszerűen gyártani. ("Kanyarban előztek")
Másik, hogy a zsúfoltság miatt fontos(abb) a helyi szennyezés mértéke illetve ezzel összefügg, hogy nekik az urbanizált közlekedéshez is egy élhetőbb megoldás.
Illetve nem vagyok benne biztos, de jobban állnak villamosenergiából, mint saját forrásból származó fosszilis tüzelőanyagból.

De ezek az adottságok nem 1:1-ben ültethetők át az európai környezetbe.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 609
102 014
113
Kínában sem fogyasztói igény az EV hanem a Központi pártbizottság igénye, és kő keményen át is viszik.
EU ugyan ezt teszi a saját lagymatag módján. Sajnos .
És Kínában van mögötte logika.
A belső égésűekkel nem tudták volna lekörözni az európai autogyártókat, viszont az elektromossal lazán, hisz itt majdnem új verseny indult. Kapóra jöttek nekik a hasznos hülye szerepben az európai sötétzöldek,
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 609
102 014
113
Ennek azért az is az egyik oka, hogy a kínaiak nem a benzinmotor fejlesztésbe vágtak bele, hanem a problémát megkerülve elkezdtek egy új technológiát. Ezt tudják korszerűen gyártani.
Másik, hogy a zsúfoltság miatt fontos(abb) a helyi szennyezés mértéke illetve ezzel összefügg, hogy nekik az urbanizált közlekedéshez is egy élhetőbb megoldás.
Illetve nem vagyok benne biztos, de jobban állnak villamosenergiából, mint saját forrásból származó fosszilis tüzelőanyagból.

De ezek az adottságok nem 1:1-ben ültethetők át az európai környezetbe.
Leginkább még a szénerőművek adják az elektromos energiát. De ráfeküdtek nagyon az atomra, 21 atomerőmű építése fut párhuzamosan, ehhez jönnek még a megújulók.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 787
35 530
113
Kapóra jöttek nekik a hasznos hülye szerepben az európai sötétzöldek,
Aztán nehogy kiderüljön, hogy a mai zöld, ami régebben vörös volt és éltette Mao-t is, nem önszorgalomból dolgozik Kína alá... de ez csak ilyen konteó és végtére nem is közvetlen ide vonatkozó téma. De a jelenlegi trendet látva... :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 609
102 014
113
Aztán nehogy kiderüljön, hogy a mai zöld, ami régebben vörös volt és éltette Mao-t is, nem önszorgalomból dolgozik Kína alá... de ez csak ilyen konteó és végtére nem is közvetlen ide vonatkozó téma. De a jelenlegi trendet látva... :)
Hát lehet maoisták... bár az igazi maoisták már nem Kinában, hanem az USA-ban vannak.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 841
3 968
113
Kb. ezt mondtam pár hozzászólásal korábban csak nem így lerészletezve. A kínaiak értelmesebben lovagolták meg a "zöldhullámot" miatt az európaiak. De a vezetőinket "mi"' választottuk meg, nem "ránktukmálták" vagy "ránkcsalták" őket, európai nép önhülyesége volt az elkövető, a demokrácia csodája meg a jólété. De nem vagyok elég képzett ahhoz, hogy azt tudjam mondani, nem jön el a világ vége (globális felmelegedés). Vagy nem hülyül el a világ mindenhol.
Okok.
Így most ebbe nem szeretnek belemenni.
De mondjuk ha az EU-ban is annyiba kerülnének az EV-k mint Kínában, akkor itt is jobban vennék…
BYD dolphin kínai ára 5,6 millióról indul - nem túl acélos HUF árfolyammal számoltam, ami mondjuk három hónappal ezelőtt inkább 5,2…
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 930
11 134
113
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka and fip7

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 170
3 565
113
Okok.
Így most ebbe nem szeretnek belemenni.
De mondjuk ha az EU-ban is annyiba kerülnének az EV-k mint Kínában, akkor itt is jobban vennék…
BYD dolphin kínai ára 5,6 millióról indul - nem túl acélos HUF árfolyammal számoltam, ami mondjuk három hónappal ezelőtt inkább 5,2…
+ brutális a töltőhálózatuk…olyan szinten le van egyszerűsítve minden ,hogy ihaj……pl kint nincs is ilyen már ,hogy vonatjegy …veszel és odacsatolják a DÁP-hoz….ez a jövő tuti
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 064
64 104
113
Okok.
Így most ebbe nem szeretnek belemenni.
De mondjuk ha az EU-ban is annyiba kerülnének az EV-k mint Kínában, akkor itt is jobban vennék…
BYD dolphin kínai ára 5,6 millióról indul - nem túl acélos HUF árfolyammal számoltam, ami mondjuk három hónappal ezelőtt inkább 5,2…

És mennyi lehet a valós ára? o_O
Csak mert a telefonoknál is olyan dömping árakat nyomtak még exportra is, hogy valami elképesztő.
Amíg kínában a kommancs pártbizottságos mesterséges piac mellé 10 milliárd dollárokban mérhető állami adófizetői pénzek mentek az autógyáraknak éveken át az EV fejlesztésre, gyárépítésre pl. a Volvo megvásárlására stb....
Addig az EU piacon , a szintén komcsi bizottság kiadta, hogy legyen EV 2030-ig ha bele döglötök is, és cserébe kaptok több milliárd euró büntetést is évente....
Aztán csodálkozunk, hogy itt 3 szor annyi az EV-k ára....
Biztos nem szándékos :mad:
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 930
11 134
113
És mennyi lehet a valós ára? o_O
Csak mert a telefonoknál is olyan dömping árakat nyomtak még exportra is, hogy valami elképesztő.
Amíg kínában a kommancs pártbizottságos mesterséges piac mellé 10 milliárd dollárokban mérhető állami adófizetői pénzek mentek az autógyáraknak éveken át az EV fejlesztésre, gyárépítésre pl. a Volvo megvásárlására stb....
Addig az EU piacon , a szintén komcsi bizottság kiadta, hogy legyen EV 2030-ig ha bele döglötök is, és cserébe kaptok több milliárd euró büntetést is évente....
Aztán csodálkozunk, hogy itt 3 szor annyi az EV-k ára....
Biztos nem szándékos :mad:
Nem ez a legnagyobb baj, mivel mindenki Kínában gyártat, megkaptak ingyen több évtizedes méregdrága ipari technológiai fejlesztést.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 487
64 496
113
És Kínában van mögötte logika.
A belső égésűekkel nem tudták volna lekörözni az európai autogyártókat, viszont az elektromossal lazán, hisz itt majdnem új verseny indult. Kapóra jöttek nekik a hasznos hülye szerepben az európai sötétzöldek,
100 éves műszaki tapasztalatot, fejlesztést és az abból származó versenyelőnyt adunk (adtunk?) fel teljesen feleslegesen ideológiai okokból (Mentsük a klimát...) és most egy új verseny startvonalán állunk friss versenyzőkkel szemben. Ebből nem lehet jól kijönni. Idő kérdése, hogy csak az abszolut luxusszegmensben legyünk versenyképesek, hasonlóan mint a divatban. Az alatt minden keletről fog jönni. Szintén mint a divatban. A valódi baj, hogy nincsenek (még?) olyan új termékek, technológiák, amikben Európa vezető pozicióra és az azzal járó magasabb jövedelemre tud ujra szert tenni.
Egyszerűen lecsúszik a fejlődési szinten, legjobb esetben egy közepes szintre. Vagy még lejjebb?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 064
64 104
113
Nem ez a legnagyobb baj, mivel mindenki Kínában gyártat, megkaptak ingyen több évtizedes méregdrága ipari technológiai fejlesztést.

Amit meg nem, azt meg megvették mert sajna eladtuk.
A Volvót nem véletlenül említettem. A megvétele után 30 évet fejlődött pár év alatt a kínai autóipar jó pár területen.
De ide tartozik a német KUKA cég eladása kínának. Ott az ipari robotok terén léptek be pár év alatt a 21. századba.
Önmagunk sírját megástuk.