Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 161
33 422
113
az a nem elhanyagolható különbség a Grenadier és a divat 'terepjárók' között, hogy a fenti felszereltség
mellett ez kb bárhol valóban el is megy, az INEOS tulaj nagy Land Rover fan, akart egy olyan
terepjárót csinálni, mint a Landy, csak annak hibái nélkül, jobbat.
Ismerem a sztorit, de akkor is nevetséges a tételek nagy része még csak említése is, nem, hogy valami extrának sugallják.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 536
36 564
113
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 391
61 118
113
2024 Duster 1.2 TCe 130 lóerős: 8.749.000 HUF listaár:
  • 8 légzsák alapáron
  • Aktív vészfék rendszer gyalogos és kerékpáros felismerővel
  • Sávelhagyásra figyelmeztető
  • Követési távolságra figyelmeztető
  • Éberségfigyelő
  • SOS hívó
  • Táblafelismerő
  • Tempomat + limiter
  • 10" infotainment (AndroidAuto, Carplay, BT, USB csatik)
  • digit műszerfal
  • LED fényszórók, LED nappali fények
  • Esőérzékelő

A kiemeltek aztán k*rva fontosak "alap" áron. Kötelező az EU miatt.
Ha nem lennének 7 millió lenne a kocsi és nem 8.
Ahogyan az 1.6 szívó benzinest is bármikor választanám az 1.2 csodaturbó helyet. Jah, és az is olcsóbb sokkal, szóval simán ma is 7 alatt lenne a Duster ára, ha az EU nem kontárkodik bele. :mad:
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 825
10 879
113
A kiemeltek aztán k*rva fontosak "alap" áron. Kötelező az EU miatt.
Ha jól működnek, hasznosak tudnak lenni. Gondolj bele, mennyire hálás tudnál lenni, ha nem ütnél el egy gyereket mert az épp akkor lépett eléd, mikor pl. a mögöttes forgalmat tekintenéd meg a tükörben.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: gatya and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 391
61 118
113
Ha jól működnek, hasznosak tudnak lenni. Gondolj bele, mennyire hálás tudnál lenni, ha nem ütnél el egy gyereket mert az épp akkor lépett eléd, mikor pl. a mögöttes forgalmat tekintenéd meg a tükörben.

Hát ha te egy visszapillantó tükörbe nézés miatt nem látsz előre akkor gondok vannak... Már bocsánat.
Ezek az extrák pusztán ár drágító tényezők és szarul is működnek.
Az lenne , ha alapáron nem lennének benne a kocsiban, és aki akarja az meg vegye meg.
De a legjobb talán az lenne, ha csak az vezetne aki alkalmas rá :rolleyes:
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 558
25 497
113
az olcsóban azért ezek alapból benne vannak már:

· bőr belső · fűthető első ülés · középső kartámasz · függönylégzsák · ISOFIX rendszer · oldallégzsák · utasoldali légzsák · vezetőoldali légzsák · hátsó fejtámlák · állítható kormány · fedélzeti komputer

· tolatókamera · távolsági fényszóró asszisztens · első-hátsó parkolóradar · EBD/EBV (elektronikus fékerő-elosztó) · tempomat · guminyomás-ellenőrző rendszer · indításgátló (immobiliser) · visszagurulás-gátló · lejtmenet asszisztens · centrálzár · riasztó · szervokormány · startstop/motormegállító rendszer · vonóhorog - levehető fejjel

· fűthető ablakmosó fúvókák · esőszenzor · LED fényszóró · fényszóró magasságállítás · elektromos ablak elöl · elektromos ablak hátul · elektromos tükör · fűthető tükör · pótkerék

· iPhone/iPod csatlakozó · USB csatlakozó · MP3 lejátszás · érintőkijelző · Android Auto · Apple CarPlay · multifunkcionális kijelző

Rakat szar lett a végére, pont mint a Range vagy a Discovery… okádok ezektől mind.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 825
10 879
113
Hát ha te egy visszapillantó tükörbe nézés miatt nem látsz előre akkor gondok vannak... Már bocsánat.
Ezek az extrák pusztán ár drágító tényezők és szarul is működnek.
Az lenne , ha alapáron nem lennének benne a kocsiban, és aki akarja az meg vegye meg.
De a legjobb talán az lenne, ha csak az vezetne aki alkalmas rá :rolleyes:
Ez egy példa volt. Nem működnek tökéletesen, sőt árthatnak is, aláírom. Volt már, hogy nem engedett gázt adni előzéskor mert túlságosan közel mentem az előttem haladóhoz. Az elmúlt 38 évben még senkit sem ütöttem el, csak egy kutyát, egy macskát meg egy ismeretlen kisebb állatot lakott területen kívül éjszaka. De oda tudok képzelni a helyükre egy gyereket, aki hasonló öngyilkos módon ugrik elő takarásból. És igen, az emberiség jelentős része alkalmas autót vezetni és igen, mindenkinek lehet (van) rossz napja. És senki sem tökéletes. + Sosem "vettem igénybe" légzsák vagy biztonsági öv segítségét (esetleg csak csomag rögzítésére), mégsem szeretném, ha nem lenne a kocsiban.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 581
3 269
113
Csak az inflációt más kosárral mérik. Bizonyos termékkategóriák, amelyek mérsékelt súllyal szerepelnek, ellenben a leginkább szemmel látható tételek, legnagyobb kiadások egy háztartásnak, azok jobban érintettek.

Az autók terén én 100% körüli inflációt látok az engem érdeklő kategóriában.
A lakhatás terén még durvább a helyzet.

Az L-es tojás pedig 38 forintról 93-ra ment fel.

Értem én, hogy mik befolyásolják az árat, de nekem a forint bevételeimből kell kifizetni, és az általam érzékelt infláció is 100% körüli.
Statisztikailag mérhető infla + HUF gyengülés (import termék) 100%+ ad ki simán…
S akkor még nem is termék differenciáltunk, ahogy írtad.

Írnék még mást is de az belpol lenne…
Peace.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
103
374
63
A kiemeltek aztán k*rva fontosak "alap" áron. Kötelező az EU miatt.
Ha nem lennének 7 millió lenne a kocsi és nem 8.
Ahogyan az 1.6 szívó benzinest is bármikor választanám az 1.2 csodaturbó helyet. Jah, és az is olcsóbb sokkal, szóval simán ma is 7 alatt lenne a Duster ára, ha az EU nem kontárkodik bele. :mad:
Nem mondtam, hogy fontosak papesz;)
Csak leírtam, hogy a mostani fapad Duster, az nem ugyanaz, mint a 2014es fapad Duster, mert egy nagy rakás vezetéstámogató belekerült.
Hát ha te egy visszapillantó tükörbe nézés miatt nem látsz előre akkor gondok vannak... Már bocsánat.
Ezek az extrák pusztán ár drágító tényezők és szarul is működnek.
Az lenne , ha alapáron nem lennének benne a kocsiban, és aki akarja az meg vegye meg.
De a legjobb talán az lenne, ha csak az vezetne aki alkalmas rá :rolleyes:
Az utolsó mondatoddal egyetértek, csak lehet, hogy kiesne az emberek nagyrésze, akár te is. Ki dönti el, hogy ki az alkalmas?
És mivel egyelőre minden hülyének lehet jogsija, ezért jobb ha benne vannak az ilyesmik a kocsikban, mert a te kölköd is kiszaladhat az útra, meg az enyém is, és ez a szar meg fékez, mielőtt én felnézek a HTKA kommentelésből;):D Ha 2 gyerek életét megmenti, akkor megérte.

Gondolom neked még sosem volt olyan, hogy bármi ilyesmire szükséged legyen, de akkor te vagy a 100ból az 1 ember, de a többieknek inkább legyen ott.
Nekem sincs kikapcsolva semmi vezetéstámogató a kocsimban, mert elég sokat megyek évente, bármikor lehet egy pillanatnyi nem odafigyelés és kész a baj..
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 558
25 497
113
jaja, persze persze.
Na, és mitől lett egy rakat szar?
Kérdezd meg aki gyártja… gondolom mert a nagy presztizsű munkaautóból kitalálták, hogy csinálnak egy divatosabb, kényelmesebb rakat szart. Arra ott volt a Range, Discovery meg. Freelander…

Mellesleg nem kedvelem veled az autós dolgokban való diszkurzust, mert kb nulla tapasztalattal csak olvasottak alapján okosítasz engem egy drótszamárról.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 676
13 106
113
Aztán nehogy kiderüljön, hogy a mai zöld, ami régebben vörös volt és éltette Mao-t is, nem önszorgalomból dolgozik Kína alá... de ez csak ilyen konteó és végtére nem is közvetlen ide vonatkozó téma. De a jelenlegi trendet látva... :)

Olyan ez, mint az egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy ember francia animációs sorozat szereplői, akik nem cserélődtek csak a korok.
Erre mindannyian tudunk számos példát; Magyarországon is mindenki antifasiszta volt '45 után, meg partizán saját emlékezete szerint.
Meg MSZMP párttag, no meg munkásőr, hogy a módszerváltás után rögtön forradalmár legyen, meg antikommunista no és az első sorban üljön - nagy buzgalommal vetve magára a kereszteket - a templomi padban (hátra-hátra nézegetve, hogy mikor kell felállni, mikor meg letérdelni...)
Apám sztorizta, hogy a háború után egyszer csak egy nyáron hazalátogatott a szülőfalujába egy elszármazott, aki elmondása szerint a szovjetek oldalán harcolt az ország felszabadításáért.
Csak ugye az akkori közösségi médiában (a kocsmában...) felforrósodott a hangulat, mert volt akinek rémlett, hogy a figura nyilasnak tervezett állni a háború idején, amit ott utólag ugye hevesen tagadott. Addig hergelték, amíg ki nem vonultak a kocsma elé lejátszani, figuránk meg (már persze jól bepiálva) félmeztelenre vetkőzött a kánikulában, de a vállán meg ott virította nyilas tetoválás.
Ahogy apám emlékezett (akkor még gyerek volt), hirtelen eléggé megváltoztak az erőviszonyok, s figuránk végül végzetesen elesett a jégen...

Szóval ez egy rohadék ember(?)típus.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 676
13 106
113
Egy kis szösszenet a de jó a Kia és de szar minden ami német álláspontokhoz…
...
Nyilván vannak. Csak azért írtam le röviden a sztorit, hogy ne legyünk már úgy elalélva azért mert valami Kia és köpködjünk mert éppen német. Pl ugyanennél a cégnél a VW UP-ok úgy futnak 200 ezer km felett csak városi használat mellett gond nélkül, hogy idén nem is tervezik lecserélni.
Valamiért nagyon frusztrált vagy a Kia témában...

Szerintem nem kell túlgondolni; A németeknek is volt felívelése autógyártás témában és vitán felül évtizedekig tartó aranykorszaka, (közben volt egy japán aranykorszak is) most meg - ha csak valami csoda nem történik (energiaár, józan észhez visszatért menedzsment, mérnökök stb, egyáltalán német társadalom), akkor meg folytatódik a leépülés, addig persze még kitart a nagy tömegek tehetetlensége, a piacok reakciókésedelme.
A Hyundai konszernt, meg a Kia márkát még három évtizede azt sem tudtuk, hogy létezik egyáltalán. Amiben össztársadalmi egyetértés volt, hogy elég vicces márkanevek...
Aztán felhúzták magukat, elkezdtek roppant bátor garanciákat vállalni (mennyi évet is vállal alapból a Merci? Még mindig kettőt?:D).

Bejött a húzás, persze kellett hozzá a tömeggyártók akkori; másfél évtizede lévő minőségének nagyjából elérése vagy akár itt-ott meghaladása is. (Legalább azt a hét évet bírják ki, ha ez megvan, akkor talán még ugyanennyi sem gond. A hírnév megvan, utána már lehet visszavenni a minőségből, mindegyik ezt műveli ma már:mad:)
Most meg már ők is ott járnak tudatban, mint a régi európaiak, hogy ha egy hatóság nem lép a tökükre, ők is elhajták a panaszkodókat:
Az egyik - ezzel a motorral szerelt I30 fórumtárs is ezzel kínlódik. A többi 1.5 DPI-s meg köszöni, megvan elégedve, nekik semmi drámaibb fogyás, meg szag sincs.

A következő X-faktor évad fellépői meg a kínaiak.

Neked - mint vevőnek - csak egyet kéne "érezni", hogy kitől mikor szabad venni, s mikor nem, s mit szabad venni, s mit nem...
(Én számos picantóst ismerek a 2006 körüli devizahitel eufóriából; az apró kocsijaik már 16-19 évesek, s csak mennek, csak mennek.
Ahogy csak mentek, csak mentek a Golf III-sok, IV-sek is. Miért ne vettek volna pl. Tsi-s ötös Golfokat!?)
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 391
61 118
113
Nem mondtam, hogy fontosak papesz;)
Csak leírtam, hogy a mostani fapad Duster, az nem ugyanaz, mint a 2014es fapad Duster, mert egy nagy rakás vezetéstámogató belekerült.

Mert aztán én nem azt mondtam, hogy pont ezek miatt drágább az autó...

És mivel egyelőre minden hülyének lehet jogsija, ezért jobb ha benne vannak az ilyesmik a kocsikban, mert a te kölköd is kiszaladhat az útra, meg az enyém is, és ez a szar meg fékez, mielőtt én felnézek a HTKA kommentelésből;):D Ha 2 gyerek életét megmenti, akkor megérte.

Mondjuk annak valahogy jobban örülnék ha a menet közben telefont nyomkodóktól egy életre elvennék a jogosítványt.
Szerintem kicsit több életet mentene meg. Ahogyan az ittasan meg narkósan vezetőktől.
Meg letöltendőt kapnának a jogosítvány nélkül és vagy vezetéstől eltiltva vezetők.
Szerintem ezek több életet mentenének meg.
A fő probléma az, hogy a liberális dogma szerint mindenkinek joga van közveszélyes f@sznak lenni.
Ennek a következményeit meg sajnos nem kell viselniük. Sajnos...
De majd az öngyilkos önvezető Tesla biztos megoldja majd a gondot, ahogyan nem okoz tucatnyi koccanást évente az indokolatlanul fékező vészfék aszisztens se, meg a sávtartó is tök jó, amíg bele nem húz a szalag korlátba. Nem egy ilyen cikket linkeltem.

Gondolom neked még sosem volt olyan, hogy bármi ilyesmire szükséged legyen, de akkor te vagy a 100ból az 1 ember, de a többieknek inkább legyen ott.

Figyu, ha 100-ból 1 ember figyelne csak oda, akkor egy mad max hangulatú roncsderbiben élnénk.
Ezzel szemben, amit naponta én látok, hogy a vezetők kb. 10%-a lóg ki lefelé a tömegből. De azok igen kirívóan.

Nekem sincs kikapcsolva semmi vezetéstámogató a kocsimban, mert elég sokat megyek évente, bármikor lehet egy pillanatnyi nem odafigyelés és kész a baj..

Ha neked bármikor lehet nem odafigyelés az gond. Nagyon nagy gond.
A vezetés egy veszélyes üzem, ennek megfelelően is kell kezelni.
Amúgy csak a munkámban napi 4-6 órát vezetek, nagyrészt városban, és ehhez jön még napi 2 óra magán vezetés.
Remélem soha sem lesz balesetem. De az sem véletlen, hogy ennyi év alatt még nem volt.
A nagy titok: Oda figyelek arra amit csinálok.
Ezt leszámítva full átlag sofőr vagyok. És ha ez nekem működik akkor másnál is kéne. ;)