Egy kis szösszenet a de jó a Kia és de szar minden ami német álláspontokhoz…
...
Nyilván vannak. Csak azért írtam le röviden a sztorit, hogy ne legyünk már úgy elalélva azért mert valami Kia és köpködjünk mert éppen német. Pl ugyanennél a cégnél a VW UP-ok úgy futnak 200 ezer km felett csak városi használat mellett gond nélkül, hogy idén nem is tervezik lecserélni.
Valamiért nagyon frusztrált vagy a Kia témában...
Szerintem nem kell túlgondolni; A németeknek is volt felívelése autógyártás témában és vitán felül évtizedekig tartó aranykorszaka, (közben volt egy japán aranykorszak is) most meg - ha csak valami csoda nem történik (energiaár, józan észhez visszatért menedzsment, mérnökök stb, egyáltalán német társadalom), akkor meg folytatódik a leépülés, addig persze még kitart a nagy tömegek tehetetlensége, a piacok reakciókésedelme.
A Hyundai konszernt, meg a Kia márkát még három évtizede azt sem tudtuk, hogy létezik egyáltalán. Amiben össztársadalmi egyetértés volt, hogy elég vicces márkanevek...
Aztán felhúzták magukat, elkezdtek roppant bátor garanciákat vállalni (mennyi évet is vállal alapból a Merci? Még mindig kettőt?
).
Bejött a húzás, persze kellett hozzá a tömeggyártók akkori; másfél évtizede lévő minőségének nagyjából elérése vagy akár itt-ott meghaladása is. (Legalább azt a hét évet bírják ki, ha ez megvan, akkor talán még ugyanennyi sem gond. A hírnév megvan, utána már lehet visszavenni a minőségből, mindegyik ezt műveli ma már
)
Most meg már ők is ott járnak tudatban, mint a régi európaiak, hogy ha egy hatóság nem lép a tökükre, ők is elhajták a panaszkodókat:
Az egyik - ezzel a motorral szerelt I30 fórumtárs is ezzel kínlódik. A többi 1.5 DPI-s meg köszöni, megvan elégedve, nekik semmi drámaibb fogyás, meg szag sincs.
Több olvasónk ugyanezzel a hibával kereste meg a Telexet, de egyikük esetében jogi eljárást helyezett kilátásba a márka magyarországi központja, a márkaszervizekben pedig nem találták meg a bosszantó jelenségek okát.
telex.hu
A következő X-faktor évad fellépői meg a kínaiak.
Neked - mint vevőnek -
csak egyet kéne "érezni", hogy kitől mikor szabad venni, s mikor nem, s mit szabad venni, s mit nem...
(Én számos picantóst ismerek a 2006 körüli devizahitel eufóriából; az apró kocsijaik már 16-19 évesek, s csak mennek, csak mennek.
Ahogy csak mentek, csak mentek a Golf III-sok, IV-sek is. Miért ne vettek volna pl. Tsi-s ötös Golfokat!?)