Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 676
13 106
113
A teljes értékű pótkerék ma már tényleg extra.
Ha meg már általánosságban nézzük; a teljes értékű pótkerék ma már nem is létezik, mert a mai malomkerekek (azokra nagy szükség van a telített közutak és a lassan totalitárius forgalomkövetés/szabályzás korában - meggyőződött bólogatás) egyszerűen már nem férnek be - a malomkerekek miatt nagy kerékjárati dobok közé.
Ma már a vészpótkerék az extra (alapáron semmirevaló defektjavító, meg kompresszor), ha...
...ha nem lágyhibrid kivitelű a motor.
Mert ha az, akkor a semmirevaló készlet fér már csak el a kerékjárati vájatban - a lágyhibrid akkumulátora mellé. (Legalábbis a 2022-es évjáratú Hyundai I30 esetében).
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 676
13 106
113
Az utolsó mondatoddal egyetértek, csak lehet, hogy kiesne az emberek nagyrésze, akár te is. Ki dönti el, hogy ki az alkalmas?
Egy nyolcvanas évekbeli keménységű PÁV IV eldöntené (állítólag már a PÁV sem a régi...), ebben az oktató unokatesómmal egyetértünk.

Csak a mindenkori állam nem ért velünk egyet.

A reményteljes úrvezető potenciális munkavállaló/adófizető/szavazópolgár.
Ha elveszed tőle a lehetőséget, hogy tébláboljon az utakon a járgányával, akkor nem fog tudni úgy munkát vállalni, nem fog autót venni, fenntartani, s az ezekkel járó állami bevételeket gyarapítani, nem fog az éppen őt - szerinte - megszívató aktuális rezsimre szavazni.
No és persze nem fog az alkalmasabbaktól esélyesebben balesetet okozni, tehát nem lesz annyi pótlandó, javítandó összetört autó, nem kell annyi szerelő, nem kell olyan drága biztosítás, nem kell annyi jogász, stb.
Hogy áldozatok!?
"Tán páran meghaltok, de ilyen áldozatra hajlandó vagyok" (Farquaad nagyúr, Shrek)
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
103
374
63
Mondjuk annak valahogy jobban örülnék ha a menet közben telefont nyomkodóktól egy életre elvennék a jogosítványt.
Teljesen egyetertünk, hogyan szűröd ki? Mindenki mellett nem ülhet a fakabát..
De majd az öngyilkos önvezető Tesla biztos megoldja majd a gondot, ahogyan nem okoz tucatnyi koccanást évente az indokolatlanul fékező vészfék aszisztens se, meg a sávtartó is tök jó, amíg bele nem húz a szalag korlátba. Nem egy ilyen cikket linkeltem.
Ebben sosem fogunk dűlőre jutni.. vezettem már 2x-3x ilyen autót, de, még sosem akart belehúzni a szalag korlátba.
Amúgy a sávtartó nem kötelező, csak a sávelhagyásra figyelmeztető, az nem avatkozik be a vezetésbe, csak jelez.
Értem, nem szereted őket, én meg igen, használom napi szinten, peace ;)
Figyu, ha 100-ból 1 ember figyelne csak oda, akkor egy mad max hangulatú roncsderbiben élnénk.
Ezzel szemben, amit naponta én látok, hogy a vezetők kb. 10%-a lóg ki lefelé a tömegből. De azok igen kirívóan.
Csak én nem ezt írtam, hanem azt, hogy mindenkinek van olyan pillanat amikor nem éppen arra figyel, amerre kéne, nem azért mert balfék vagy, hanem mert épp úgy adja ki, jobb oldalra néztél bármi miatt, de balról jön a bármi. Emelem kalapom…
Ha neked bármikor lehet nem odafigyelés az gond. Nagyon nagy gond.
A vezetés egy veszélyes üzem, ennek megfelelően is kell kezelni.
Amúgy csak a munkámban napi 4-6 órát vezetek, nagyrészt városban, és ehhez jön még napi 2 óra magán vezetés.
Remélem soha sem lesz balesetem. De az sem véletlen, hogy ennyi év alatt még nem volt.
A nagy titok: Oda figyelek arra amit csinálok.
Ezt leszámítva full átlag sofőr vagyok. És ha ez nekem működik akkor másnál is kéne. ;)
Ide írtam egy hosszú szösszenetet, de inkább hagyjuk, nem vagyunk egy véleményen a vezetéstámogató rendszerekről;)
További sok-sok balesetmentes km-t, én idén léptem át a 1,5milliót:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 560
25 501
113
Valamiért nagyon frusztrált vagy a Kia témában...

Szerintem nem kell túlgondolni; A németeknek is volt felívelése autógyártás témában és vitán felül évtizedekig tartó aranykorszaka, (közben volt egy japán aranykorszak is) most meg - ha csak valami csoda nem történik (energiaár, józan észhez visszatért menedzsment, mérnökök stb, egyáltalán német társadalom), akkor meg folytatódik a leépülés, addig persze még kitart a nagy tömegek tehetetlensége, a piacok reakciókésedelme.
A Hyundai konszernt, meg a Kia márkát még három évtizede azt sem tudtuk, hogy létezik egyáltalán. Amiben össztársadalmi egyetértés volt, hogy elég vicces márkanevek...
Aztán felhúzták magukat, elkezdtek roppant bátor garanciákat vállalni (mennyi évet is vállal alapból a Merci? Még mindig kettőt?:D).

Bejött a húzás, persze kellett hozzá a tömeggyártók akkori; másfél évtizede lévő minőségének nagyjából elérése vagy akár itt-ott meghaladása is. (Legalább azt a hét évet bírják ki, ha ez megvan, akkor talán még ugyanennyi sem gond. A hírnév megvan, utána már lehet visszavenni a minőségből, mindegyik ezt műveli ma már:mad:)
Most meg már ők is ott járnak tudatban, mint a régi európaiak, hogy ha egy hatóság nem lép a tökükre, ők is elhajták a panaszkodókat:
Az egyik - ezzel a motorral szerelt I30 fórumtárs is ezzel kínlódik. A többi 1.5 DPI-s meg köszöni, megvan elégedve, nekik semmi drámaibb fogyás, meg szag sincs.

A következő X-faktor évad fellépői meg a kínaiak.

Neked - mint vevőnek - csak egyet kéne "érezni", hogy kitől mikor szabad venni, s mikor nem, s mit szabad venni, s mit nem...
(Én számos picantóst ismerek a 2006 körüli devizahitel eufóriából; az apró kocsijaik már 16-19 évesek, s csak mennek, csak mennek.
Ahogy csak mentek, csak mentek a Golf III-sok, IV-sek is. Miért ne vettek volna pl. Tsi-s ötös Golfokat!?)
Szó nincs arról, hogy frusztrált lennék, sőt még Kiafób sem vagyok. Mint említettem volt van kettő a családban és ha otthon vagyunk használom is. Apósom imádja, szereti de ha ez most eladásra kerül -ahogy előttem már írta a kolléga- ő sem akar újabb Kia-t. Csak a Prius és nég a Prius is. És bár ismétlem nem vagyon frusztrált se a Kia, se más miatt de egy Prius nálam úgy tucatszor megbecsültebb és többre tartott autó.
Látom hogy éled meg szereted a Kia-t értem is még ha azonosulni nem is tudok vele viszont e kettőtől függetlenül nem akkora nagy királyság, mint futtatjátok. A németek meg nem olyan szarok, mint köpköditek.

És csak úgy mellékesen, majd ha annyi Kia taxi fog utcázni 500 ezer meg 1 millió kilométerekkel, mint Prius meg C vagy E Merci akkor kezdhetjük ezeknél jobban felfelé szopkodni a Kia-t. De egyenlőre az említett 3 autóból futnak tízezerszámra taxik.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 398
61 142
113
A németek meg nem olyan szarok, mint köpköditek.

Ár/érték arányosan nézve pont annyira.

És csak úgy mellékesen, majd ha annyi Kia taxi fog utcázni 500 ezer meg 1 millió kilométerekkel, mint Prius meg C vagy E Merci akkor kezdhetjük ezeknél jobban felfelé szopkodni a Kia-t. De egyenlőre az említett 3 autóból futnak tízezerszámra taxik.

A budapesti taxi állományban elenyésző a Merci.
Régebben fapad skoda és Prius II volt, egy cég nyomta az E mercit német mintára (a pápaszemeset)
Aztán a skoda helyet jött A Ford Focus. Aztán a 7 személyes Dácsia!
A prius persze maradt.
Most, jelenleg amiket én látok Taxik azok egy része valamilyen elektromos, például Tesla és BYD (!).
A másik (nagyobb) fele Toyota Prius/Camry/Corolla.
Más típus minimális, skodát focust, dácsiát és Merci E-t lényegében mutatóban látok 1-1-et.

Innen (és Európából) kitekintve a világ igen nagy részén, legalább 20 éve ha Taxi akkor az Toyota Camry.
Igen, volt idő amikor a kocka lámpás merci volt az etalon, de 2000 után a Camry nagyon sok helyen piac vezető lett e téren.
Még Prius van, vagy valami helyi összeszerelésű helyi fapad szar típus ilyen csóró taxis belépőnek. Nálunk ezek voltak a skodák/fókuszok/dácsiák.
Van egy Taxis ismerősöm, ő is Fókusszal kezdte, mert arra volt csak pénze. Amint kicsit több lóvéja lett, egyből Prius+ lett belőle.
Én ezt látom. :)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 360
26 344
113
Kérdezd meg aki gyártja… gondolom mert a nagy presztizsű munkaautóból kitalálták, hogy csinálnak egy divatosabb, kényelmesebb rakat szart. Arra ott volt a Range, Discovery meg. Freelander…
Kérdeztem valamit, amire sehogy nem válaszolsz. Csak, mert szar, meg kérdezzem meg a gyártót.
Thx. Épületes.
Mellesleg nem kedvelem veled az autós dolgokban való diszkurzust, mert kb nulla tapasztalattal csak olvasottak alapján okosítasz engem egy drótszamárról.
De magas ez a ló. Kedves vagy. Ja, nem.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 560
25 501
113
Ár/érték arányosan nézve pont annyira.



A budapesti taxi állományban elenyésző a Merci.
Régebben fapad skoda és Prius II volt, egy cég nyomta az E mercit német mintára (a pápaszemeset)
Aztán a skoda helyet jött A Ford Focus. Aztán a 7 személyes Dácsia!
A prius persze maradt.
Most, jelenleg amiket én látok Taxik azok egy része valamilyen elektromos, például Tesla és BYD (!).
A másik (nagyobb) fele Toyota Prius/Camry/Corolla.
Más típus minimális, skodát focust, dácsiát és Merci E-t lényegében mutatóban látok 1-1-et.

Innen (és Európából) kitekintve a világ igen nagy részén, legalább 20 éve ha Taxi akkor az Toyota Camry.
Igen, volt idő amikor a kocka lámpás merci volt az etalon, de 2000 után a Camry nagyon sok helyen piac vezető lett e téren.
Még Prius van, vagy valami helyi összeszerelésű helyi fapad szar típus ilyen csóró taxis belépőnek. Nálunk ezek voltak a skodák/fókuszok/dácsiák.
Van egy Taxis ismerősöm, ő is Fókusszal kezdte, mert arra volt csak pénze. Amint kicsit több lóvéja lett, egyből Prius+ lett belőle.
Én ezt látom. :)
Budapesten… ellenben fél Európa az említetteket nyüstöli… én meg ezt látom. Jaaah meg, hogy utána az eldobált millió km-es autók megérkeznek soha nem volt taxiként X milliókért és elkezdődik a micsoda szarok ezek észosztás. Én meg ezt látom.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 560
25 501
113
Kérdeztem valamit, amire sehogy nem válaszolsz. Csak, mert szar, meg kérdezzem meg a gyártót.
Thx. Épületes.

De magas ez a ló. Kedves vagy. Ja, nem.
Nem a ló magas, hanem az IQ kevés ott a másik oldalon kedves Szőr. Értem én, hogy mindenhez is szeretnénk érteni meg okosnak lenni bármiben is, de ha észrevetted én sem okoskodom bele kerékpár vagy vonat témába, hanem csendben figyelek olvasok, esetleg kérdezek -igen, téged is. Hasonlóan kellene neked is autós témában, minekután többet mentem trélerrel meg futóval hátrafelé, mint te autóval előre… :D :D :D
Egyébként megírtam a véleményemet. Mert egy bitang jó munkaautóból kitalálták, hogy csinálnak trendit. Holott azokra ott volt a Defenderen kívül minden más amit el lehetett és el is basztak angolék.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 712
98 152
113
Ez abszolút nem felesleges ideológiai ok...
Csak kb, nulla hatása van annak, hogy Európában mit csinálunk,,mert évtizedek óta nem mi szennyezünk.
Azaz, ha a Földet akarjuk megmenteni, akkor nem Európában kell további euromiloiárdokat elkölteni, hanem Afrikában, Ázsiában, ahol ez a pénz ötször annyit ér és tízszer olyan hasznos a Föld szempontjából. Az európai ipart és mezőgazdaságot pedig nem kellene tovább sanyargatni céltalanul, önsorsrontóan.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 360
26 344
113
Nem a ló magas, hanem az IQ kevés ott a másik oldalon kedves Szőr. Értem én, hogy mindenhez is szeretnénk érteni meg okosnak lenni bármiben is, de ha észrevetted én sem okoskodom bele kerékpár vagy vonat témába, hanem csendben figyelek olvasok, esetleg kérdezek -igen, téged is. Hasonlóan kellene neked is autós témában, minekután többet mentem trélerrel meg futóval hátrafelé, mint te autóval előre… :D :D :D
Egyébként megírtam a véleményemet. Mert egy bitang jó munkaautóból kitalálták, hogy csinálnak trendit. Holott azokra ott volt a Defenderen kívül minden más amit el lehetett és el is basztak angolék.
Továbbra sem válaszoltál, hogy mitől lett konkrétan rossz.
Rossz, mert nem ázik be? Vagy, mert olyan dolgok vannak benne, amik mai 'extrák'? Mert nem rohad?
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
103
374
63
Csak kb, nulla hatása van annak, hogy Európában mit csinálunk,,mert évtizedek óta nem mi szennyezünk.
Azaz, ha a Földet akarjuk megmenteni, akkor nem Európában kell további euromiloiárdokat elkölteni, hanem Afrikában, Ázsiában, ahol ez a pénz ötször annyit ér és tízszer olyan hasznos a Föld szempontjából. Az európai ipart és mezőgazdaságot pedig nem kellene tovább sanyargatni céltalanul, önsorsrontóan.
Nagyjából az EURO5 magasságában kellett volna megállni a normákkal egy időre:
Minimális amit nyerünk felette vele, és feleslegesen bonyolítja, drágítja a járműveket.

Már írtam egyszer, én most is tudok rendelni a gyárból olyan nyergesvontatót, ami forgalomba nem kerülhet EU-ban, tehát ilyen bánya, reptér használatra lehet csak. Viszont ezekben nincs sem AdBlue, sem DPF, se EGR semmi, nyersen a motor, a szükséges érzékelőkkel. Na ez a 12,4 literes motor tud EURO4-et minden sallang nélkül, és vagy 20k EUR-al olcsóbb is, atom megbízható..

Feladjuk a kiváló minőségű, megfelelő áron termelő képességünket, mindenféle hibbant, álzöld, populista intézkedéssel, kiszolgáltatva magunkat.

Egyre inkább azt látom, hogy az EU egy kamu spirálban van, köszönhetően az évtizedekig tartó néphülyitésnek, és az “elit” nem tud kijönni belőle arcvesztés vagy népharag/leváltás nélkül, csak egy háborúval:(
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 961
18 048
113
Csak kb, nulla hatása van annak, hogy Európában mit csinálunk,,mert évtizedek óta nem mi szennyezünk.
Azaz, ha a Földet akarjuk megmenteni, akkor nem Európában kell további euromiloiárdokat elkölteni, hanem Afrikában, Ázsiában, ahol ez a pénz ötször annyit ér és tízszer olyan hasznos a Föld szempontjából. Az európai ipart és mezőgazdaságot pedig nem kellene tovább sanyargatni céltalanul, önsorsrontóan.

Ha ügyesen csinálnák, akkor szert tehettek volna technológiai előnyre. De nem ügyesen csinálják.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 786
61 244
113
A baj ott kezdődött, amikor az autónál a divat és lifestyle lett mérvadó, nem a hasznosság. Pl. a mai napig nem értem az egyterűek kihalását és a suvok, de főleg a suv coupék térhóditását.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 786
61 244
113
Éppen nèztem egy tesztet a YT-n, 1968-ból az akkor új bmw 2002-ről. Egyszerű technika, mégis tiszta vezetési öröm. Nekem annál több kocsi nem is kellene, ha arozsda ellen levèdik azonnal vétel után. 100 le, 1 porlasztó, elől tàrcsa, hátul dobfék, csodálatos kilátãs körbe minden szenzor nélkül. Igen, fejtámla kellene.
Vagy egy 1984 Golf 2 gti. Az már eredetileg se rozsdàsodott. :)
Fogyasztás nem èrdekel....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 712
98 152
113
Ha ügyesen csinálnák, akkor szert tehettek volna technológiai előnyre. De nem ügyesen csinálják.
Milyen technológiai előnyre? Mert ezt szokták mondani a Zöldek, de hasznot nem látom. Ahogy fent a motoroknál leírták, egy bizonyos pont fölött már értelmetlen, mert a belefektetett energia, ár, a másik oldalon nem hoz hasznos eredményt. Ráadásul megfojtja az ipart, mezőgazdaságot. Mivel az emberek árérzékenyek, mki kiszervezi külföldre a tevékenységet, ahol lazább szabályozás van vagy kész termékeket exportál európai termelés helyett. Ráadásul ezek a hosszabb szállítási útvonalak magasabb karbonlábnyomot jelentenek.

Európán kívül pedig mind a lakossági környezetszennyezés, pl. szemétben, pet palackban úszó folyók, tengerek, mind az ipari termelés, pl. bányák, szénerőművek hatalmas sebet okoznak. De nem azt gyógyítjuk, hanem Európán belül zajlik a fingfűrészelés és közben süllyedünk.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 560
25 501
113
Továbbra sem válaszoltál, hogy mitől lett konkrétan rossz.
Rossz, mert nem ázik be? Vagy, mert olyan dolgok vannak benne, amik mai 'extrák'? Mert nem rohad?
Ember tudod te melyik Defenderről írod pl, hogy nem ázik be???
2018-ig ez volt a Defender:
e5f592219b84a651eec6fd96985303d0.jpg

2019-ben már ez:
a628a6cab2303b50456c93531c1aa56cb0efa49a.jpeg

Érzékeled a két fotó közötti különbséget? Munkaautóból plasztik fasz. Már csak így látszatra is… Érzékeled, hogy ez a Def gecire nem fog hosszú évekig elzötykölődni ahol az előző? Van fogalmad arról, hogy hova tűnt a kézi váltó, difizárak, felező… hova lett az extrém sok szart kibíró hajtáslánc? Dehogy van baszd meg, agyatlanul irogatsz nekem itt, mert bele vagy buzulva, hogy jajdejómertbrit és g*cizel itt velem értelmetlenül okoskodva. Közben meg IQ nuku és ha a Def véletlenül nem brit lett volna, akkor nem b%szakodnál velem egy napja…
Részemről ezzel pontot is tennék az értelmetlen beszélgetésre ebben a témában.

Ps. Vagy 10 éve úgy húztam fel egy offroadozgatás közben felborult Defendert trélerre, hogy áthúztam a spanifert az első lökhárítón kétszer, a másik felével ugyanezt tettem a Wrangler hátsó lökhárítóján és csá. A mostani Def-en ezt megtenni sem tudnám, de jobb is, mert így az autón marad az 1800 €-s műanyag szar, amit lökhárító helyett tettek fel rá…
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 560
25 501
113
Éppen nèztem egy tesztet a YT-n, 1968-ból az akkor új bmw 2002-ről. Egyszerű technika, mégis tiszta vezetési öröm. Nekem annál több kocsi nem is kellene, ha arozsda ellen levèdik azonnal vétel után. 100 le, 1 porlasztó, elől tàrcsa, hátul dobfék, csodálatos kilátãs körbe minden szenzor nélkül. Igen, fejtámla kellene.
Vagy egy 1984 Golf 2 gti. Az már eredetileg se rozsdàsodott. :)
Fogyasztás nem èrdekel....
Neked van Cabrio Golfod, ha jól emlékszem, nem?