Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
109
393
63
A kiemeltek aztán k*rva fontosak "alap" áron. Kötelező az EU miatt.
Ha nem lennének 7 millió lenne a kocsi és nem 8.
Ahogyan az 1.6 szívó benzinest is bármikor választanám az 1.2 csodaturbó helyet. Jah, és az is olcsóbb sokkal, szóval simán ma is 7 alatt lenne a Duster ára, ha az EU nem kontárkodik bele. :mad:
Nem mondtam, hogy fontosak papesz;)
Csak leírtam, hogy a mostani fapad Duster, az nem ugyanaz, mint a 2014es fapad Duster, mert egy nagy rakás vezetéstámogató belekerült.
Hát ha te egy visszapillantó tükörbe nézés miatt nem látsz előre akkor gondok vannak... Már bocsánat.
Ezek az extrák pusztán ár drágító tényezők és szarul is működnek.
Az lenne , ha alapáron nem lennének benne a kocsiban, és aki akarja az meg vegye meg.
De a legjobb talán az lenne, ha csak az vezetne aki alkalmas rá :rolleyes:
Az utolsó mondatoddal egyetértek, csak lehet, hogy kiesne az emberek nagyrésze, akár te is. Ki dönti el, hogy ki az alkalmas?
És mivel egyelőre minden hülyének lehet jogsija, ezért jobb ha benne vannak az ilyesmik a kocsikban, mert a te kölköd is kiszaladhat az útra, meg az enyém is, és ez a szar meg fékez, mielőtt én felnézek a HTKA kommentelésből;):D Ha 2 gyerek életét megmenti, akkor megérte.

Gondolom neked még sosem volt olyan, hogy bármi ilyesmire szükséged legyen, de akkor te vagy a 100ból az 1 ember, de a többieknek inkább legyen ott.
Nekem sincs kikapcsolva semmi vezetéstámogató a kocsimban, mert elég sokat megyek évente, bármikor lehet egy pillanatnyi nem odafigyelés és kész a baj..
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 627
25 905
113
jaja, persze persze.
Na, és mitől lett egy rakat szar?
Kérdezd meg aki gyártja… gondolom mert a nagy presztizsű munkaautóból kitalálták, hogy csinálnak egy divatosabb, kényelmesebb rakat szart. Arra ott volt a Range, Discovery meg. Freelander…

Mellesleg nem kedvelem veled az autós dolgokban való diszkurzust, mert kb nulla tapasztalattal csak olvasottak alapján okosítasz engem egy drótszamárról.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 695
13 217
113
Aztán nehogy kiderüljön, hogy a mai zöld, ami régebben vörös volt és éltette Mao-t is, nem önszorgalomból dolgozik Kína alá... de ez csak ilyen konteó és végtére nem is közvetlen ide vonatkozó téma. De a jelenlegi trendet látva... :)

Olyan ez, mint az egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy ember francia animációs sorozat szereplői, akik nem cserélődtek csak a korok.
Erre mindannyian tudunk számos példát; Magyarországon is mindenki antifasiszta volt '45 után, meg partizán saját emlékezete szerint.
Meg MSZMP párttag, no meg munkásőr, hogy a módszerváltás után rögtön forradalmár legyen, meg antikommunista no és az első sorban üljön - nagy buzgalommal vetve magára a kereszteket - a templomi padban (hátra-hátra nézegetve, hogy mikor kell felállni, mikor meg letérdelni...)
Apám sztorizta, hogy a háború után egyszer csak egy nyáron hazalátogatott a szülőfalujába egy elszármazott, aki elmondása szerint a szovjetek oldalán harcolt az ország felszabadításáért.
Csak ugye az akkori közösségi médiában (a kocsmában...) felforrósodott a hangulat, mert volt akinek rémlett, hogy a figura nyilasnak tervezett állni a háború idején, amit ott utólag ugye hevesen tagadott. Addig hergelték, amíg ki nem vonultak a kocsma elé lejátszani, figuránk meg (már persze jól bepiálva) félmeztelenre vetkőzött a kánikulában, de a vállán meg ott virította nyilas tetoválás.
Ahogy apám emlékezett (akkor még gyerek volt), hirtelen eléggé megváltoztak az erőviszonyok, s figuránk végül végzetesen elesett a jégen...

Szóval ez egy rohadék ember(?)típus.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 695
13 217
113
Egy kis szösszenet a de jó a Kia és de szar minden ami német álláspontokhoz…
...
Nyilván vannak. Csak azért írtam le röviden a sztorit, hogy ne legyünk már úgy elalélva azért mert valami Kia és köpködjünk mert éppen német. Pl ugyanennél a cégnél a VW UP-ok úgy futnak 200 ezer km felett csak városi használat mellett gond nélkül, hogy idén nem is tervezik lecserélni.
Valamiért nagyon frusztrált vagy a Kia témában...

Szerintem nem kell túlgondolni; A németeknek is volt felívelése autógyártás témában és vitán felül évtizedekig tartó aranykorszaka, (közben volt egy japán aranykorszak is) most meg - ha csak valami csoda nem történik (energiaár, józan észhez visszatért menedzsment, mérnökök stb, egyáltalán német társadalom), akkor meg folytatódik a leépülés, addig persze még kitart a nagy tömegek tehetetlensége, a piacok reakciókésedelme.
A Hyundai konszernt, meg a Kia márkát még három évtizede azt sem tudtuk, hogy létezik egyáltalán. Amiben össztársadalmi egyetértés volt, hogy elég vicces márkanevek...
Aztán felhúzták magukat, elkezdtek roppant bátor garanciákat vállalni (mennyi évet is vállal alapból a Merci? Még mindig kettőt?:D).

Bejött a húzás, persze kellett hozzá a tömeggyártók akkori; másfél évtizede lévő minőségének nagyjából elérése vagy akár itt-ott meghaladása is. (Legalább azt a hét évet bírják ki, ha ez megvan, akkor talán még ugyanennyi sem gond. A hírnév megvan, utána már lehet visszavenni a minőségből, mindegyik ezt műveli ma már:mad:)
Most meg már ők is ott járnak tudatban, mint a régi európaiak, hogy ha egy hatóság nem lép a tökükre, ők is elhajták a panaszkodókat:
Az egyik - ezzel a motorral szerelt I30 fórumtárs is ezzel kínlódik. A többi 1.5 DPI-s meg köszöni, megvan elégedve, nekik semmi drámaibb fogyás, meg szag sincs.

A következő X-faktor évad fellépői meg a kínaiak.

Neked - mint vevőnek - csak egyet kéne "érezni", hogy kitől mikor szabad venni, s mikor nem, s mit szabad venni, s mit nem...
(Én számos picantóst ismerek a 2006 körüli devizahitel eufóriából; az apró kocsijaik már 16-19 évesek, s csak mennek, csak mennek.
Ahogy csak mentek, csak mentek a Golf III-sok, IV-sek is. Miért ne vettek volna pl. Tsi-s ötös Golfokat!?)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 469
61 594
113
Nem mondtam, hogy fontosak papesz;)
Csak leírtam, hogy a mostani fapad Duster, az nem ugyanaz, mint a 2014es fapad Duster, mert egy nagy rakás vezetéstámogató belekerült.

Mert aztán én nem azt mondtam, hogy pont ezek miatt drágább az autó...

És mivel egyelőre minden hülyének lehet jogsija, ezért jobb ha benne vannak az ilyesmik a kocsikban, mert a te kölköd is kiszaladhat az útra, meg az enyém is, és ez a szar meg fékez, mielőtt én felnézek a HTKA kommentelésből;):D Ha 2 gyerek életét megmenti, akkor megérte.

Mondjuk annak valahogy jobban örülnék ha a menet közben telefont nyomkodóktól egy életre elvennék a jogosítványt.
Szerintem kicsit több életet mentene meg. Ahogyan az ittasan meg narkósan vezetőktől.
Meg letöltendőt kapnának a jogosítvány nélkül és vagy vezetéstől eltiltva vezetők.
Szerintem ezek több életet mentenének meg.
A fő probléma az, hogy a liberális dogma szerint mindenkinek joga van közveszélyes f@sznak lenni.
Ennek a következményeit meg sajnos nem kell viselniük. Sajnos...
De majd az öngyilkos önvezető Tesla biztos megoldja majd a gondot, ahogyan nem okoz tucatnyi koccanást évente az indokolatlanul fékező vészfék aszisztens se, meg a sávtartó is tök jó, amíg bele nem húz a szalag korlátba. Nem egy ilyen cikket linkeltem.

Gondolom neked még sosem volt olyan, hogy bármi ilyesmire szükséged legyen, de akkor te vagy a 100ból az 1 ember, de a többieknek inkább legyen ott.

Figyu, ha 100-ból 1 ember figyelne csak oda, akkor egy mad max hangulatú roncsderbiben élnénk.
Ezzel szemben, amit naponta én látok, hogy a vezetők kb. 10%-a lóg ki lefelé a tömegből. De azok igen kirívóan.

Nekem sincs kikapcsolva semmi vezetéstámogató a kocsimban, mert elég sokat megyek évente, bármikor lehet egy pillanatnyi nem odafigyelés és kész a baj..

Ha neked bármikor lehet nem odafigyelés az gond. Nagyon nagy gond.
A vezetés egy veszélyes üzem, ennek megfelelően is kell kezelni.
Amúgy csak a munkámban napi 4-6 órát vezetek, nagyrészt városban, és ehhez jön még napi 2 óra magán vezetés.
Remélem soha sem lesz balesetem. De az sem véletlen, hogy ennyi év alatt még nem volt.
A nagy titok: Oda figyelek arra amit csinálok.
Ezt leszámítva full átlag sofőr vagyok. És ha ez nekem működik akkor másnál is kéne. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 695
13 217
113
A teljes értékű pótkerék ma már tényleg extra.
Ha meg már általánosságban nézzük; a teljes értékű pótkerék ma már nem is létezik, mert a mai malomkerekek (azokra nagy szükség van a telített közutak és a lassan totalitárius forgalomkövetés/szabályzás korában - meggyőződött bólogatás) egyszerűen már nem férnek be - a malomkerekek miatt nagy kerékjárati dobok közé.
Ma már a vészpótkerék az extra (alapáron semmirevaló defektjavító, meg kompresszor), ha...
...ha nem lágyhibrid kivitelű a motor.
Mert ha az, akkor a semmirevaló készlet fér már csak el a kerékjárati vájatban - a lágyhibrid akkumulátora mellé. (Legalábbis a 2022-es évjáratú Hyundai I30 esetében).
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 695
13 217
113
Az utolsó mondatoddal egyetértek, csak lehet, hogy kiesne az emberek nagyrésze, akár te is. Ki dönti el, hogy ki az alkalmas?
Egy nyolcvanas évekbeli keménységű PÁV IV eldöntené (állítólag már a PÁV sem a régi...), ebben az oktató unokatesómmal egyetértünk.

Csak a mindenkori állam nem ért velünk egyet.

A reményteljes úrvezető potenciális munkavállaló/adófizető/szavazópolgár.
Ha elveszed tőle a lehetőséget, hogy tébláboljon az utakon a járgányával, akkor nem fog tudni úgy munkát vállalni, nem fog autót venni, fenntartani, s az ezekkel járó állami bevételeket gyarapítani, nem fog az éppen őt - szerinte - megszívató aktuális rezsimre szavazni.
No és persze nem fog az alkalmasabbaktól esélyesebben balesetet okozni, tehát nem lesz annyi pótlandó, javítandó összetört autó, nem kell annyi szerelő, nem kell olyan drága biztosítás, nem kell annyi jogász, stb.
Hogy áldozatok!?
"Tán páran meghaltok, de ilyen áldozatra hajlandó vagyok" (Farquaad nagyúr, Shrek)
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
109
393
63
Mondjuk annak valahogy jobban örülnék ha a menet közben telefont nyomkodóktól egy életre elvennék a jogosítványt.
Teljesen egyetertünk, hogyan szűröd ki? Mindenki mellett nem ülhet a fakabát..
De majd az öngyilkos önvezető Tesla biztos megoldja majd a gondot, ahogyan nem okoz tucatnyi koccanást évente az indokolatlanul fékező vészfék aszisztens se, meg a sávtartó is tök jó, amíg bele nem húz a szalag korlátba. Nem egy ilyen cikket linkeltem.
Ebben sosem fogunk dűlőre jutni.. vezettem már 2x-3x ilyen autót, de, még sosem akart belehúzni a szalag korlátba.
Amúgy a sávtartó nem kötelező, csak a sávelhagyásra figyelmeztető, az nem avatkozik be a vezetésbe, csak jelez.
Értem, nem szereted őket, én meg igen, használom napi szinten, peace ;)
Figyu, ha 100-ból 1 ember figyelne csak oda, akkor egy mad max hangulatú roncsderbiben élnénk.
Ezzel szemben, amit naponta én látok, hogy a vezetők kb. 10%-a lóg ki lefelé a tömegből. De azok igen kirívóan.
Csak én nem ezt írtam, hanem azt, hogy mindenkinek van olyan pillanat amikor nem éppen arra figyel, amerre kéne, nem azért mert balfék vagy, hanem mert épp úgy adja ki, jobb oldalra néztél bármi miatt, de balról jön a bármi. Emelem kalapom…
Ha neked bármikor lehet nem odafigyelés az gond. Nagyon nagy gond.
A vezetés egy veszélyes üzem, ennek megfelelően is kell kezelni.
Amúgy csak a munkámban napi 4-6 órát vezetek, nagyrészt városban, és ehhez jön még napi 2 óra magán vezetés.
Remélem soha sem lesz balesetem. De az sem véletlen, hogy ennyi év alatt még nem volt.
A nagy titok: Oda figyelek arra amit csinálok.
Ezt leszámítva full átlag sofőr vagyok. És ha ez nekem működik akkor másnál is kéne. ;)
Ide írtam egy hosszú szösszenetet, de inkább hagyjuk, nem vagyunk egy véleményen a vezetéstámogató rendszerekről;)
További sok-sok balesetmentes km-t, én idén léptem át a 1,5milliót:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 627
25 905
113
Valamiért nagyon frusztrált vagy a Kia témában...

Szerintem nem kell túlgondolni; A németeknek is volt felívelése autógyártás témában és vitán felül évtizedekig tartó aranykorszaka, (közben volt egy japán aranykorszak is) most meg - ha csak valami csoda nem történik (energiaár, józan észhez visszatért menedzsment, mérnökök stb, egyáltalán német társadalom), akkor meg folytatódik a leépülés, addig persze még kitart a nagy tömegek tehetetlensége, a piacok reakciókésedelme.
A Hyundai konszernt, meg a Kia márkát még három évtizede azt sem tudtuk, hogy létezik egyáltalán. Amiben össztársadalmi egyetértés volt, hogy elég vicces márkanevek...
Aztán felhúzták magukat, elkezdtek roppant bátor garanciákat vállalni (mennyi évet is vállal alapból a Merci? Még mindig kettőt?:D).

Bejött a húzás, persze kellett hozzá a tömeggyártók akkori; másfél évtizede lévő minőségének nagyjából elérése vagy akár itt-ott meghaladása is. (Legalább azt a hét évet bírják ki, ha ez megvan, akkor talán még ugyanennyi sem gond. A hírnév megvan, utána már lehet visszavenni a minőségből, mindegyik ezt műveli ma már:mad:)
Most meg már ők is ott járnak tudatban, mint a régi európaiak, hogy ha egy hatóság nem lép a tökükre, ők is elhajták a panaszkodókat:
Az egyik - ezzel a motorral szerelt I30 fórumtárs is ezzel kínlódik. A többi 1.5 DPI-s meg köszöni, megvan elégedve, nekik semmi drámaibb fogyás, meg szag sincs.

A következő X-faktor évad fellépői meg a kínaiak.

Neked - mint vevőnek - csak egyet kéne "érezni", hogy kitől mikor szabad venni, s mikor nem, s mit szabad venni, s mit nem...
(Én számos picantóst ismerek a 2006 körüli devizahitel eufóriából; az apró kocsijaik már 16-19 évesek, s csak mennek, csak mennek.
Ahogy csak mentek, csak mentek a Golf III-sok, IV-sek is. Miért ne vettek volna pl. Tsi-s ötös Golfokat!?)
Szó nincs arról, hogy frusztrált lennék, sőt még Kiafób sem vagyok. Mint említettem volt van kettő a családban és ha otthon vagyunk használom is. Apósom imádja, szereti de ha ez most eladásra kerül -ahogy előttem már írta a kolléga- ő sem akar újabb Kia-t. Csak a Prius és nég a Prius is. És bár ismétlem nem vagyon frusztrált se a Kia, se más miatt de egy Prius nálam úgy tucatszor megbecsültebb és többre tartott autó.
Látom hogy éled meg szereted a Kia-t értem is még ha azonosulni nem is tudok vele viszont e kettőtől függetlenül nem akkora nagy királyság, mint futtatjátok. A németek meg nem olyan szarok, mint köpköditek.

És csak úgy mellékesen, majd ha annyi Kia taxi fog utcázni 500 ezer meg 1 millió kilométerekkel, mint Prius meg C vagy E Merci akkor kezdhetjük ezeknél jobban felfelé szopkodni a Kia-t. De egyenlőre az említett 3 autóból futnak tízezerszámra taxik.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 469
61 594
113
A németek meg nem olyan szarok, mint köpköditek.

Ár/érték arányosan nézve pont annyira.

És csak úgy mellékesen, majd ha annyi Kia taxi fog utcázni 500 ezer meg 1 millió kilométerekkel, mint Prius meg C vagy E Merci akkor kezdhetjük ezeknél jobban felfelé szopkodni a Kia-t. De egyenlőre az említett 3 autóból futnak tízezerszámra taxik.

A budapesti taxi állományban elenyésző a Merci.
Régebben fapad skoda és Prius II volt, egy cég nyomta az E mercit német mintára (a pápaszemeset)
Aztán a skoda helyet jött A Ford Focus. Aztán a 7 személyes Dácsia!
A prius persze maradt.
Most, jelenleg amiket én látok Taxik azok egy része valamilyen elektromos, például Tesla és BYD (!).
A másik (nagyobb) fele Toyota Prius/Camry/Corolla.
Más típus minimális, skodát focust, dácsiát és Merci E-t lényegében mutatóban látok 1-1-et.

Innen (és Európából) kitekintve a világ igen nagy részén, legalább 20 éve ha Taxi akkor az Toyota Camry.
Igen, volt idő amikor a kocka lámpás merci volt az etalon, de 2000 után a Camry nagyon sok helyen piac vezető lett e téren.
Még Prius van, vagy valami helyi összeszerelésű helyi fapad szar típus ilyen csóró taxis belépőnek. Nálunk ezek voltak a skodák/fókuszok/dácsiák.
Van egy Taxis ismerősöm, ő is Fókusszal kezdte, mert arra volt csak pénze. Amint kicsit több lóvéja lett, egyből Prius+ lett belőle.
Én ezt látom. :)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 659
26 623
113
Kérdezd meg aki gyártja… gondolom mert a nagy presztizsű munkaautóból kitalálták, hogy csinálnak egy divatosabb, kényelmesebb rakat szart. Arra ott volt a Range, Discovery meg. Freelander…
Kérdeztem valamit, amire sehogy nem válaszolsz. Csak, mert szar, meg kérdezzem meg a gyártót.
Thx. Épületes.
Mellesleg nem kedvelem veled az autós dolgokban való diszkurzust, mert kb nulla tapasztalattal csak olvasottak alapján okosítasz engem egy drótszamárról.
De magas ez a ló. Kedves vagy. Ja, nem.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 627
25 905
113
Ár/érték arányosan nézve pont annyira.



A budapesti taxi állományban elenyésző a Merci.
Régebben fapad skoda és Prius II volt, egy cég nyomta az E mercit német mintára (a pápaszemeset)
Aztán a skoda helyet jött A Ford Focus. Aztán a 7 személyes Dácsia!
A prius persze maradt.
Most, jelenleg amiket én látok Taxik azok egy része valamilyen elektromos, például Tesla és BYD (!).
A másik (nagyobb) fele Toyota Prius/Camry/Corolla.
Más típus minimális, skodát focust, dácsiát és Merci E-t lényegében mutatóban látok 1-1-et.

Innen (és Európából) kitekintve a világ igen nagy részén, legalább 20 éve ha Taxi akkor az Toyota Camry.
Igen, volt idő amikor a kocka lámpás merci volt az etalon, de 2000 után a Camry nagyon sok helyen piac vezető lett e téren.
Még Prius van, vagy valami helyi összeszerelésű helyi fapad szar típus ilyen csóró taxis belépőnek. Nálunk ezek voltak a skodák/fókuszok/dácsiák.
Van egy Taxis ismerősöm, ő is Fókusszal kezdte, mert arra volt csak pénze. Amint kicsit több lóvéja lett, egyből Prius+ lett belőle.
Én ezt látom. :)
Budapesten… ellenben fél Európa az említetteket nyüstöli… én meg ezt látom. Jaaah meg, hogy utána az eldobált millió km-es autók megérkeznek soha nem volt taxiként X milliókért és elkezdődik a micsoda szarok ezek észosztás. Én meg ezt látom.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 627
25 905
113
Kérdeztem valamit, amire sehogy nem válaszolsz. Csak, mert szar, meg kérdezzem meg a gyártót.
Thx. Épületes.

De magas ez a ló. Kedves vagy. Ja, nem.
Nem a ló magas, hanem az IQ kevés ott a másik oldalon kedves Szőr. Értem én, hogy mindenhez is szeretnénk érteni meg okosnak lenni bármiben is, de ha észrevetted én sem okoskodom bele kerékpár vagy vonat témába, hanem csendben figyelek olvasok, esetleg kérdezek -igen, téged is. Hasonlóan kellene neked is autós témában, minekután többet mentem trélerrel meg futóval hátrafelé, mint te autóval előre… :D :D :D
Egyébként megírtam a véleményemet. Mert egy bitang jó munkaautóból kitalálták, hogy csinálnak trendit. Holott azokra ott volt a Defenderen kívül minden más amit el lehetett és el is basztak angolék.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 811
98 602
113
Ez abszolút nem felesleges ideológiai ok...
Csak kb, nulla hatása van annak, hogy Európában mit csinálunk,,mert évtizedek óta nem mi szennyezünk.
Azaz, ha a Földet akarjuk megmenteni, akkor nem Európában kell további euromiloiárdokat elkölteni, hanem Afrikában, Ázsiában, ahol ez a pénz ötször annyit ér és tízszer olyan hasznos a Föld szempontjából. Az európai ipart és mezőgazdaságot pedig nem kellene tovább sanyargatni céltalanul, önsorsrontóan.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 659
26 623
113
Nem a ló magas, hanem az IQ kevés ott a másik oldalon kedves Szőr. Értem én, hogy mindenhez is szeretnénk érteni meg okosnak lenni bármiben is, de ha észrevetted én sem okoskodom bele kerékpár vagy vonat témába, hanem csendben figyelek olvasok, esetleg kérdezek -igen, téged is. Hasonlóan kellene neked is autós témában, minekután többet mentem trélerrel meg futóval hátrafelé, mint te autóval előre… :D :D :D
Egyébként megírtam a véleményemet. Mert egy bitang jó munkaautóból kitalálták, hogy csinálnak trendit. Holott azokra ott volt a Defenderen kívül minden más amit el lehetett és el is basztak angolék.
Továbbra sem válaszoltál, hogy mitől lett konkrétan rossz.
Rossz, mert nem ázik be? Vagy, mert olyan dolgok vannak benne, amik mai 'extrák'? Mert nem rohad?
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
109
393
63
Csak kb, nulla hatása van annak, hogy Európában mit csinálunk,,mert évtizedek óta nem mi szennyezünk.
Azaz, ha a Földet akarjuk megmenteni, akkor nem Európában kell további euromiloiárdokat elkölteni, hanem Afrikában, Ázsiában, ahol ez a pénz ötször annyit ér és tízszer olyan hasznos a Föld szempontjából. Az európai ipart és mezőgazdaságot pedig nem kellene tovább sanyargatni céltalanul, önsorsrontóan.
Nagyjából az EURO5 magasságában kellett volna megállni a normákkal egy időre:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Minimális amit nyerünk felette vele, és feleslegesen bonyolítja, drágítja a járműveket.

Már írtam egyszer, én most is tudok rendelni a gyárból olyan nyergesvontatót, ami forgalomba nem kerülhet EU-ban, tehát ilyen bánya, reptér használatra lehet csak. Viszont ezekben nincs sem AdBlue, sem DPF, se EGR semmi, nyersen a motor, a szükséges érzékelőkkel. Na ez a 12,4 literes motor tud EURO4-et minden sallang nélkül, és vagy 20k EUR-al olcsóbb is, atom megbízható..

Feladjuk a kiváló minőségű, megfelelő áron termelő képességünket, mindenféle hibbant, álzöld, populista intézkedéssel, kiszolgáltatva magunkat.

Egyre inkább azt látom, hogy az EU egy kamu spirálban van, köszönhetően az évtizedekig tartó néphülyitésnek, és az “elit” nem tud kijönni belőle arcvesztés vagy népharag/leváltás nélkül, csak egy háborúval:(
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 987
18 106
113
Csak kb, nulla hatása van annak, hogy Európában mit csinálunk,,mert évtizedek óta nem mi szennyezünk.
Azaz, ha a Földet akarjuk megmenteni, akkor nem Európában kell további euromiloiárdokat elkölteni, hanem Afrikában, Ázsiában, ahol ez a pénz ötször annyit ér és tízszer olyan hasznos a Föld szempontjából. Az európai ipart és mezőgazdaságot pedig nem kellene tovább sanyargatni céltalanul, önsorsrontóan.

Ha ügyesen csinálnák, akkor szert tehettek volna technológiai előnyre. De nem ügyesen csinálják.