Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 650
37 105
113
Még ifjú voltam, mikor valahonnan Budapestről kellett kitalálni, aztán "érzésre" sikerült (navi még nem volt sehol "nyugaton" sem) teljesen ismeretlen utcákon át... :)

Nekem is ment az ilyesmi régen, csak sötétben nem annyira... sötétben még waze-zel is eltévedek simán.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 166
33 471
113
A Vertu-t használók is szegények?
Igen, de főleg ízléstelenek.

Mert aki anyagilag gazdag, annak minek a zsebébe navi meg határidőnapló, meg élménypótló bizbasz aplikációk? Van rá sofőr, titkárság, meg megszerzi az élményt. Igazából csak arra utaltam, arra ironizáltam, hogy mind a szegénység, mind a gazdagság mértéke és mikéntje relatív.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 406
61 206
113
De ki használ Androidot? Maximum a szegények...

Nekem van Iphonom (céges) meg Xiaomim is, saját.
Nem vagyok nagy telefon guru, de ez már a második Xiaomim, mert nagyon jó kis telók ezek, főleg az árukhoz képest.
Az Iphonom meg annyit sem ér, mint amit reggel kitolok magamból a WC-n... Néha erősen gondolkodom azon, hogy céges-nem céges hozzá b*szom a falhoz :mad:
Szóval feltételezem, hogy azok használnak kínai meg más androidos telefont, akik elég szegények ahhoz, hogy ne akarjanak idegbajt kapni a konzum idiotizmus oltárán...

Személygépkocsikkal ugyan az a helyzet. Nekem mondhat bárki bármit a dájcse prémiumról, annyi fantasztikus sztori van velük a környezetemben, hogy meghagyom ezeket a vasakat azoknak akik szeretnek fölöslegesen sokat költeni valami értéktelenre.
Nem mintha a net nem igazolná vissza " Egy olaj cserére ment, 2 milliós javítás lett belőle, by mercedes" És nem azért mert neki hajtott a szerviz falának...
Lásd alább a videót ,a műanyagból készült olajteknős dájcse prémiumról:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 392
26 380
113
Megszűnik a Speedzone :(

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 109
15 356
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 684
13 127
113
Szó nincs arról, hogy frusztrált lennék, sőt még Kiafób sem vagyok. Mint említettem volt van kettő a családban és ha otthon vagyunk használom is. Apósom imádja, szereti de ha ez most eladásra kerül -ahogy előttem már írta a kolléga- ő sem akar újabb Kia-t. Csak a Prius és nég a Prius is. És bár ismétlem nem vagyon frusztrált se a Kia, se más miatt de egy Prius nálam úgy tucatszor megbecsültebb és többre tartott autó.
Látom hogy éled meg szereted a Kia-t értem is még ha azonosulni nem is tudok vele viszont e kettőtől függetlenül nem akkora nagy királyság, mint futtatjátok. A németek meg nem olyan szarok, mint köpköditek.

És csak úgy mellékesen, majd ha annyi Kia taxi fog utcázni 500 ezer meg 1 millió kilométerekkel, mint Prius meg C vagy E Merci akkor kezdhetjük ezeknél jobban felfelé szopkodni a Kia-t. De egyenlőre az említett 3 autóból futnak tízezerszámra taxik.

...olyan jó volt ez a pár nap, amikor csak telóról futottam át a hozzászólásokat, s inkább fenyőfákat vágtam ki, aztán meg be a tartóba a családnak, díszítettük azokat, a ritkán látott lányommal elemeztük az amerikai elnökválasztást és az általunk vélt társadalmi folyamataikat, csak filmeket néztem, meg Hadházit...

De térjünk vissza a kegyetlen valóságba; induljon újra a fórumcsata!:hadonaszos:
:eek:

Na jó, csak a reagálás kedvéért.;)

Láthatóan csak figyelmetlenül futottad át az idézett hozzászólásom, pedig pont arról írtam, hogy egyik autógyártó kutya, a másik autógyártó eb.
Nem élek meg Kia szeretetet, nekem eddig egy sem volt - erről is írtam én is többször - az általános tendencia tagja vagyok én is; elmúlt a márka és nálam a mostani olasz autónak hazudott kocsik iránti rajongás/hűség ( a pár évtizeddel korábbi /olasz gyökerű/ járgányokat (is) kedvelem esztétikai-műszaki élményként, meg emlékként, de ez már édeskevés és gyenge lap tőlük egy új autó választásnál...
Hunyadi (sic!) meg azért lett, mert épp ők kínáltak 2021-ben az akkor számomra pillanatnyilag legelfogadhatóbb kompromisszumot.

A Merci taxikat meg már mások megválaszolták...
(Most is bárki fél karját odaadnám egy 124-es osztályú 300 E kupéért. Valamelyik nap láttam egy OT rendszámosat gördülni mellettem (VII e-Golf...) Miskolcon. Uhh. Még mindig működik az a forma, sőt talán még inkább a sok erőltetett, sorkatona módban pucolt formájú krumpli alak között...)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 810
61 331
113
Túl fogjuk élni ezt az óriási vesztesèget...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 577
8 440
113

2025-ben már száguld is a világ következő leggyorsabb vonata.​


Milyen selejtek a Kínai vonatok! :rolleyes: A mieink, jobb helyeken már 120-al is száguldó vonatainkhoz képest ! :cool:

Olyan sz@r a technológiájuk, hogy szinte félelmetes! Kókány az egész belseje! Hogyne!
Ám azért 450Km/h-val kocog! :D :D :D :D Meg ugye van amin kocogjon! :( :(
Ja kb az utóbbi 10 évben felvásárolták a csőd közeli kisebb nyugati cégeket.....burkolt állami támogatásal....így lehet is tenni az asztalra.
Lásd a volvo/byd combot.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 577
8 440
113
aro-320-665082_231942_10xl.jpg
Anno fater aroja vitt még közel saccra 20-25 mázsa csöves tengerit magasított platoval :) (talán még keveset is mondtam)
Ahhoz képest hogy román szar...fos.... volt egyes hozzá nem értők szemében. Peddig kellő gondoskodással az eget is le lehetett húzni vele. Egyébként kevesebb (jóval) gond volt vele a mint az 1310 combi daciankal. Na az szó szerint egy rakás fos volt... első utján haza felé a merkur telephelytől a kormány majdnem a kézben maradt. Rohadt mint a cövek....csavarok kritikán alul huzva...tán egy két helyen pótolni is kellett il a műszerfal porlados volt 2-3 év után egy valami jó volt benne hogy kényelmes volt. Hál istenek 92 ben el is vitték úgy ahogy volt a románok.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 684
13 127
113
Anno fater aroja vitt még közel saccra 20-25 mázsa csöves tengerit magasított platoval :) (talán még keveset is mondtam)
Ahhoz képest hogy román szar...fos.... volt egyes hozzá nem értők szemében. Peddig kellő gondoskodással az eget is le lehetett húzni vele. Egyébként kevesebb (jóval) gond volt vele a mint az 1310 combi daciankal. Na az szó szerint egy rakás fos volt... első utján haza felé a merkur telephelytől a kormány majdnem a kézben maradt. Rohadt mint a cövek....csavarok kritikán alul huzva...tán egy két helyen pótolni is kellett il a műszerfal porlados volt 2-3 év után egy valami jó volt benne hogy kényelmes volt. Hál istenek 92 ben el is vitték úgy ahogy volt a románok.
Emlékszel/emlékeztek arra a Dacia balhéra, amikor valami alkalmatlan?) anyagú(?) alkatrész miatt meghibásodott a kormánymű(?) s váratlanul megszorult(?), vagy valami ilyesmi.
Ez közvetlenül a rendszerváltás előtt történt, úgy rémlik.

Még a kilencvenes évek végén összefutottam egy károsultjukkal.
Forrói lakos volt, s Szikszó határában vágott be éjszaka a fák közé a pár napja átvett (autó) román produktum.
Azt sem tudta felfogni, hogy mi zajlik le, olyan váratlan gyorsasággal történt minden.
Véresen, elég súlyos sérülésekkel, kartöréssel, agyrázkódással, stb., sokkosan tette meg gyalog a pár száz métert a szikszói kórházig, ahol a portás el akarta hajtani, mondván részeg huligán (tudjátok; sorsod Borsod;))

Utána filmszakadás.
Másnap, amikor úgy-ahogy magához tért, egy öltönyös, aktatáskás úriember ült az ágyánál.
Elmondta, hogy a Dacia gyárat képviseli. Jobbulást kívánt, sajnálkozását fejezte ki a baleset miatt s felajánlotta, hogy visszatérítik az autó árát, elviszik a roncsot a saját költségükre, nála van az összeg, stb.
Cserébe nem kért mást, csak hogy írja alá, hogy átvette az összeget, meg a szokásos(?); nem támaszt más, több igényt a gyártól...
...(hogy is hívják ezt,) lemond minden további jogi lépésről, stb.
Károsultunk az állapotában örült, hogy felfog valamit az elmondottakból, a lényeg, hogy megszabadult a roncstól, meg hogy visszakapta pénzét.

Aztán pár nap múlva (nézte a kórházi wifin a laptopján) hallotta este a híradóban, hogy leállítják a Dacia forgalmazását, mert több baleset is történt. (Talán halálesetek is történtek, jó lenne, ha valaki erre rá tudna keresni, akinek van valami hozzáférése akkori újság archívumokhoz).
Akkor állt össze a fejében, hogy kb. mi is történt, meg hogy mit is írt alá...

Később valahogy őt is megtalálták károsultak (Hozzátartozók? Ennyire pontosan nem emlékszem), hogy perelni szeretnének, kéne az ő tanúskodása is, de hiába kérlelték, ő akkor már nem tehetett semmit.

Ennyire, így emlékszem (kérem kapcsolja ki).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 684
13 127
113
Anno fater aroja vitt még közel saccra 20-25 mázsa csöves tengerit magasított platoval :) (talán még keveset is mondtam)
Ahhoz képest hogy román szar...fos.... volt egyes hozzá nem értők szemében. Peddig kellő gondoskodással az eget is le lehetett húzni vele. Egyébként kevesebb (jóval) gond volt vele a mint az 1310 combi daciankal. Na az szó szerint egy rakás fos volt... első utján haza felé a merkur telephelytől a kormány majdnem a kézben maradt. Rohadt mint a cövek....csavarok kritikán alul huzva...tán egy két helyen pótolni is kellett il a műszerfal porlados volt 2-3 év után egy valami jó volt benne hogy kényelmes volt. Hál istenek 92 ben el is vitték úgy ahogy volt a románok.
ARO.
Már akkor is erős gyerek voltam:confused:.
Fater szerzett egy platós ARO-t, hogy haza tudjuk vinni a vásárolt terményt a hárommal odébb levő faluból.
Felpúpozták emeletesre a TSZ-ben a parasztzsákokat, a fater meg arra ügyelt (loadmaster), hogy ne túlságosan elöl legyen a rakomány tömegközéppontja, hogy ne terhelje túl az elektronikus kenyérszervómat:D...
Ugye a Pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve. Miatta ezúttal - is - szó szerint is.

Sajnos már bezárt megboldogult duhaj korom tapintatosan hallgatag tanúja:cool::
Érdemes végiglapozni a galériát; a prűd szocializmusban a fekete hátterű képek azért eléggé ütöttek:

Na szóval olyan jól sikerült a súlypontáthelyezés, hogy a román kisteher állandóan felkapdosta az elejét a szédítő negyvenes tempónál süvítő légáramlás felhajtóerejétől - no meg a dízelpóvertól - s így egyujjas lett a kormány, mint valami amcsi országúti cirkálóban; indult is állandóan jobbra-balra, mint a régen sétálni vitt kutya.

...mindegy...ezt is megúsztuk baj nélkül...(fejvakarás)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 684
13 127
113
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 684
13 127
113
Apropó Kína:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ha a VW-ben érdekeltekben lenne egy pici kis kurázsi is, minimum khm. vissza kéne finoman kérniük a cégnél felszedett járandóságát, mert pl. ezt a műszaki teljesítményt pl. a VW konszernek illett volna megvalósítania.
Látni véljük, hogy hol tart a VW, meg hol a kínaiak, erre ez meg ott lelkendezik és tapsol...
(Lehet, nem véletlen?)
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 109
15 356
113
Dacia 1310 TX-et vettem 2000-ben, első autóm volt. :)
Emlékszem, hogy 130000-be került.
Alapvetően útiköltség elszámolás céllal vettem, mivel Bécsben dolgoztam heti kimenetelekkel.
Leginkább kollégák autójában utaztunk ki, néha vonattal vagy busszal mentem, néhányszor pedig a Dákóval.
2001 januárban hagyott cserben, szerencsére még Budapesten, a Váci úton egy kereszteződésben, eljegesedett a pillangó szelepe (típushiba volt). De alapvetően ezen kívül nem volt különösebb problémája, még 87-es gyártmányú volt, akkor talán még a minőség nem volt annyira gatya, mint később, vagy jó napon gyártották.
Na mindegy.
Fő az, hogy sikerült kb fél millió forintot termelnem vele 1.5 év alatt, aztán miután munkahelyet váltottam, eladtam a erdélyi magyar embernek pár tízezerért. Állítólag az egyik hengere nem működött, de nem hagytam lealkudni az árból. ;)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 810
61 331
113
"...Eszerint az ország személygépkocsi-gyártása 46 százalékkal esett vissza, vagyis 1956 óta nem készül ilyen kevés autó a "csizmában"..."


Eközben Kínában:
Olaszban (is) csak a luxusmárkák (Ferrari, Lamborghini, Maserati?,Panigale stb) maradnak meg mert azokért minden árat megfizetnek a szaporodó gazdagok.A tömegpiacra gyártó márkáknak vége lesz előbb-utóbb. Az fog lejátszódni, mint a divatban, audiotermékeknél stb. ahol
csak a piac legexkluzivabb szegmenseinek gyártása marad versenyképes Európában. Szerintem.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 577
8 440
113
Dacia 1310 TX-et vettem 2000-ben, elő autóm volt. :)
Emlékszem, hogy 130000-be került.
Alapvetően útiköltség elszámolás céllal vettem, mivel Bécsben dolgoztam heti kimenetelekkel.
Leginkább kollégák autójában utaztunk ki, néha vonattal vagy busszal mentem, néhányszor pedig a Dákóval.
2001 januárban hagyott cserben, szerencsére még Budapesten, a Váci úton egy kereszteződésben, eljegesedett a pillangó szelepe (típushiba volt). De alapvetően ezen kívül nem volt különösebb problémája, még 87-es gyártmányú volt, akkor talán még a minőség nem volt annyira gatya, mint később, vagy jó napon gyártották.
Na mindegy.
Fő az, hogy sikerült kb fél millió forintot termelnem vele 1.5 év alatt, aztán miután munkahelyet váltottam, eladtam a erdélyi magyar embernek pár tízezerért. Állítólag az egyik hengere nem működött, de nem hagytam lealkudni az árból. ;)
Ha jól emlékszem gyerek fejjel mi 88 tavaszán vettük át (87 év végi gyártás lehetett az is)
Sajnos a rendszerváltás előtti szériák (86)-87- tól kezdve nagyon gyatrák lettek minőségben. Lehet hogy tényleg szerencséd volt vele :D
Anno a keresztapám 1300-as daciája valamivel jobb volt összeszerelés tekintetében.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 109
15 356
113
Ha jól emlékszem gyerek fejjel mi 88 tavaszán vettük át (87 év végi gyártás lehetett az is)
Sajnos a rendszerváltás előtti szériák (86)-87- tól kezdve nagyon gyatrák lettek minőségben. Lehet hogy tényleg szerencséd volt vele :D
Anno a keresztapám 1300-as daciája valamivel jobb volt összeszerelés tekintetében.
Lehet, hogy 83-as volt.
A hűtőrácsa még függőleges volt, de már duplalámpás.
Sárga színű volt, szerettem. Már nagyon rég volt.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby