Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 363
8 382
113
Ez simán robbant akkorát, mintha alá raktak volna fél kg TNT-t.... :eek:
Képzeld ha benne ülsz....
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem is vennék soha EV-t. Itt van két robbanás a videó elején és 01:03-nál. egyiktől 5 métert repül a másik meg tüzijátékozik.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 016
99 444
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
nemcsak a kínai EV meg a Tesla S modell követ el random seppukut.
Főleg ha segítenek benne,
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 722
26 287
113
@reich_und_roll azért egy 'bocs' jól esett volna
Már meg ne haragudj Szőr, de azért mert te otthon ülve a macska fülét vakargatva, mákos bejglitől félkómás állapotban egy egyszer volt birodalom lázálmaitól fűtve kommentelgetsz azért én kérjek elnézést??? Hát ez parádés b^szod! :D :D :D
De oké, itt az új év… legyen így… szóval kedves topic olvasó társaim Szőrhigginsz nevében elnézést kérek tőletek. Nagyon sajnálja.
 
  • Vicces
Reactions: SirHiggins

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
20 357
27 276
113
Már meg ne haragudj Szőr, de azért mert te otthon ülve a macska fülét vakargatva, mákos bejglitől félkómás állapotban egy egyszer volt birodalom lázálmaitól fűtve kommentelgetsz azért én kérjek elnézést??? Hát ez parádés b^szod! :D :D :D
De oké, itt az új év… legyen így… szóval kedves topic olvasó társaim Szőrhigginsz nevében elnézést kérek tőletek. Nagyon sajnálja.
He?
Én azt írtam, hogy az INEOS terepjáró a felpimpelt Land Rover.
Erre Te meg jössz valami új Land Roverrel. Ki beszélt arról?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 821
37 582
113
Még ifjú voltam, mikor valahonnan Budapestről kellett kitalálni, aztán "érzésre" sikerült (navi még nem volt sehol "nyugaton" sem) teljesen ismeretlen utcákon át... :)

Nekem is ment az ilyesmi régen, csak sötétben nem annyira... sötétben még waze-zel is eltévedek simán.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 359
34 112
113
A Vertu-t használók is szegények?
Igen, de főleg ízléstelenek.

Mert aki anyagilag gazdag, annak minek a zsebébe navi meg határidőnapló, meg élménypótló bizbasz aplikációk? Van rá sofőr, titkárság, meg megszerzi az élményt. Igazából csak arra utaltam, arra ironizáltam, hogy mind a szegénység, mind a gazdagság mértéke és mikéntje relatív.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 573
62 058
113
De ki használ Androidot? Maximum a szegények...

Nekem van Iphonom (céges) meg Xiaomim is, saját.
Nem vagyok nagy telefon guru, de ez már a második Xiaomim, mert nagyon jó kis telók ezek, főleg az árukhoz képest.
Az Iphonom meg annyit sem ér, mint amit reggel kitolok magamból a WC-n... Néha erősen gondolkodom azon, hogy céges-nem céges hozzá b*szom a falhoz :mad:
Szóval feltételezem, hogy azok használnak kínai meg más androidos telefont, akik elég szegények ahhoz, hogy ne akarjanak idegbajt kapni a konzum idiotizmus oltárán...

Személygépkocsikkal ugyan az a helyzet. Nekem mondhat bárki bármit a dájcse prémiumról, annyi fantasztikus sztori van velük a környezetemben, hogy meghagyom ezeket a vasakat azoknak akik szeretnek fölöslegesen sokat költeni valami értéktelenre.
Nem mintha a net nem igazolná vissza " Egy olaj cserére ment, 2 milliós javítás lett belőle, by mercedes" És nem azért mert neki hajtott a szerviz falának...
Lásd alább a videót ,a műanyagból készült olajteknős dájcse prémiumról:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
20 357
27 276
113
Megszűnik a Speedzone :(

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 218
15 664
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 733
13 483
113
Szó nincs arról, hogy frusztrált lennék, sőt még Kiafób sem vagyok. Mint említettem volt van kettő a családban és ha otthon vagyunk használom is. Apósom imádja, szereti de ha ez most eladásra kerül -ahogy előttem már írta a kolléga- ő sem akar újabb Kia-t. Csak a Prius és nég a Prius is. És bár ismétlem nem vagyon frusztrált se a Kia, se más miatt de egy Prius nálam úgy tucatszor megbecsültebb és többre tartott autó.
Látom hogy éled meg szereted a Kia-t értem is még ha azonosulni nem is tudok vele viszont e kettőtől függetlenül nem akkora nagy királyság, mint futtatjátok. A németek meg nem olyan szarok, mint köpköditek.

És csak úgy mellékesen, majd ha annyi Kia taxi fog utcázni 500 ezer meg 1 millió kilométerekkel, mint Prius meg C vagy E Merci akkor kezdhetjük ezeknél jobban felfelé szopkodni a Kia-t. De egyenlőre az említett 3 autóból futnak tízezerszámra taxik.

...olyan jó volt ez a pár nap, amikor csak telóról futottam át a hozzászólásokat, s inkább fenyőfákat vágtam ki, aztán meg be a tartóba a családnak, díszítettük azokat, a ritkán látott lányommal elemeztük az amerikai elnökválasztást és az általunk vélt társadalmi folyamataikat, csak filmeket néztem, meg Hadházit...

De térjünk vissza a kegyetlen valóságba; induljon újra a fórumcsata!:hadonaszos:
:eek:

Na jó, csak a reagálás kedvéért.;)

Láthatóan csak figyelmetlenül futottad át az idézett hozzászólásom, pedig pont arról írtam, hogy egyik autógyártó kutya, a másik autógyártó eb.
Nem élek meg Kia szeretetet, nekem eddig egy sem volt - erről is írtam én is többször - az általános tendencia tagja vagyok én is; elmúlt a márka és nálam a mostani olasz autónak hazudott kocsik iránti rajongás/hűség ( a pár évtizeddel korábbi /olasz gyökerű/ járgányokat (is) kedvelem esztétikai-műszaki élményként, meg emlékként, de ez már édeskevés és gyenge lap tőlük egy új autó választásnál...
Hunyadi (sic!) meg azért lett, mert épp ők kínáltak 2021-ben az akkor számomra pillanatnyilag legelfogadhatóbb kompromisszumot.

A Merci taxikat meg már mások megválaszolták...
(Most is bárki fél karját odaadnám egy 124-es osztályú 300 E kupéért. Valamelyik nap láttam egy OT rendszámosat gördülni mellettem (VII e-Golf...) Miskolcon. Uhh. Még mindig működik az a forma, sőt talán még inkább a sok erőltetett, sorkatona módban pucolt formájú krumpli alak között...)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 035
62 388
113
Túl fogjuk élni ezt az óriási vesztesèget...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 580
8 449
113

2025-ben már száguld is a világ következő leggyorsabb vonata.​


Milyen selejtek a Kínai vonatok! :rolleyes: A mieink, jobb helyeken már 120-al is száguldó vonatainkhoz képest ! :cool:

Olyan sz@r a technológiájuk, hogy szinte félelmetes! Kókány az egész belseje! Hogyne!
Ám azért 450Km/h-val kocog! :D :D :D :D Meg ugye van amin kocogjon! :( :(
Ja kb az utóbbi 10 évben felvásárolták a csőd közeli kisebb nyugati cégeket.....burkolt állami támogatásal....így lehet is tenni az asztalra.
Lásd a volvo/byd combot.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 580
8 449
113
aro-320-665082_231942_10xl.jpg
Anno fater aroja vitt még közel saccra 20-25 mázsa csöves tengerit magasított platoval :) (talán még keveset is mondtam)
Ahhoz képest hogy román szar...fos.... volt egyes hozzá nem értők szemében. Peddig kellő gondoskodással az eget is le lehetett húzni vele. Egyébként kevesebb (jóval) gond volt vele a mint az 1310 combi daciankal. Na az szó szerint egy rakás fos volt... első utján haza felé a merkur telephelytől a kormány majdnem a kézben maradt. Rohadt mint a cövek....csavarok kritikán alul huzva...tán egy két helyen pótolni is kellett il a műszerfal porlados volt 2-3 év után egy valami jó volt benne hogy kényelmes volt. Hál istenek 92 ben el is vitték úgy ahogy volt a románok.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 733
13 483
113
Anno fater aroja vitt még közel saccra 20-25 mázsa csöves tengerit magasított platoval :) (talán még keveset is mondtam)
Ahhoz képest hogy román szar...fos.... volt egyes hozzá nem értők szemében. Peddig kellő gondoskodással az eget is le lehetett húzni vele. Egyébként kevesebb (jóval) gond volt vele a mint az 1310 combi daciankal. Na az szó szerint egy rakás fos volt... első utján haza felé a merkur telephelytől a kormány majdnem a kézben maradt. Rohadt mint a cövek....csavarok kritikán alul huzva...tán egy két helyen pótolni is kellett il a műszerfal porlados volt 2-3 év után egy valami jó volt benne hogy kényelmes volt. Hál istenek 92 ben el is vitték úgy ahogy volt a románok.
Emlékszel/emlékeztek arra a Dacia balhéra, amikor valami alkalmatlan?) anyagú(?) alkatrész miatt meghibásodott a kormánymű(?) s váratlanul megszorult(?), vagy valami ilyesmi.
Ez közvetlenül a rendszerváltás előtt történt, úgy rémlik.

Még a kilencvenes évek végén összefutottam egy károsultjukkal.
Forrói lakos volt, s Szikszó határában vágott be éjszaka a fák közé a pár napja átvett (autó) román produktum.
Azt sem tudta felfogni, hogy mi zajlik le, olyan váratlan gyorsasággal történt minden.
Véresen, elég súlyos sérülésekkel, kartöréssel, agyrázkódással, stb., sokkosan tette meg gyalog a pár száz métert a szikszói kórházig, ahol a portás el akarta hajtani, mondván részeg huligán (tudjátok; sorsod Borsod;))

Utána filmszakadás.
Másnap, amikor úgy-ahogy magához tért, egy öltönyös, aktatáskás úriember ült az ágyánál.
Elmondta, hogy a Dacia gyárat képviseli. Jobbulást kívánt, sajnálkozását fejezte ki a baleset miatt s felajánlotta, hogy visszatérítik az autó árát, elviszik a roncsot a saját költségükre, nála van az összeg, stb.
Cserébe nem kért mást, csak hogy írja alá, hogy átvette az összeget, meg a szokásos(?); nem támaszt más, több igényt a gyártól...
...(hogy is hívják ezt,) lemond minden további jogi lépésről, stb.
Károsultunk az állapotában örült, hogy felfog valamit az elmondottakból, a lényeg, hogy megszabadult a roncstól, meg hogy visszakapta pénzét.

Aztán pár nap múlva (nézte a kórházi wifin a laptopján) hallotta este a híradóban, hogy leállítják a Dacia forgalmazását, mert több baleset is történt. (Talán halálesetek is történtek, jó lenne, ha valaki erre rá tudna keresni, akinek van valami hozzáférése akkori újság archívumokhoz).
Akkor állt össze a fejében, hogy kb. mi is történt, meg hogy mit is írt alá...

Később valahogy őt is megtalálták károsultak (Hozzátartozók? Ennyire pontosan nem emlékszem), hogy perelni szeretnének, kéne az ő tanúskodása is, de hiába kérlelték, ő akkor már nem tehetett semmit.

Ennyire, így emlékszem (kérem kapcsolja ki).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 733
13 483
113
Anno fater aroja vitt még közel saccra 20-25 mázsa csöves tengerit magasított platoval :) (talán még keveset is mondtam)
Ahhoz képest hogy román szar...fos.... volt egyes hozzá nem értők szemében. Peddig kellő gondoskodással az eget is le lehetett húzni vele. Egyébként kevesebb (jóval) gond volt vele a mint az 1310 combi daciankal. Na az szó szerint egy rakás fos volt... első utján haza felé a merkur telephelytől a kormány majdnem a kézben maradt. Rohadt mint a cövek....csavarok kritikán alul huzva...tán egy két helyen pótolni is kellett il a műszerfal porlados volt 2-3 év után egy valami jó volt benne hogy kényelmes volt. Hál istenek 92 ben el is vitték úgy ahogy volt a románok.
ARO.
Már akkor is erős gyerek voltam:confused:.
Fater szerzett egy platós ARO-t, hogy haza tudjuk vinni a vásárolt terményt a hárommal odébb levő faluból.
Felpúpozták emeletesre a TSZ-ben a parasztzsákokat, a fater meg arra ügyelt (loadmaster), hogy ne túlságosan elöl legyen a rakomány tömegközéppontja, hogy ne terhelje túl az elektronikus kenyérszervómat:D...
Ugye a Pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve. Miatta ezúttal - is - szó szerint is.

Sajnos már bezárt megboldogult duhaj korom tapintatosan hallgatag tanúja:cool::
Érdemes végiglapozni a galériát; a prűd szocializmusban a fekete hátterű képek azért eléggé ütöttek:

Na szóval olyan jól sikerült a súlypontáthelyezés, hogy a román kisteher állandóan felkapdosta az elejét a szédítő negyvenes tempónál süvítő légáramlás felhajtóerejétől - no meg a dízelpóvertól - s így egyujjas lett a kormány, mint valami amcsi országúti cirkálóban; indult is állandóan jobbra-balra, mint a régen sétálni vitt kutya.

...mindegy...ezt is megúsztuk baj nélkül...(fejvakarás)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 733
13 483
113