Anno fater aroja vitt még közel saccra 20-25 mázsa csöves tengerit magasított platoval
(talán még keveset is mondtam)
Ahhoz képest hogy román szar...fos.... volt egyes hozzá nem értők szemében. Peddig kellő gondoskodással az eget is le lehetett húzni vele. Egyébként kevesebb (jóval) gond volt vele a mint az 1310 combi daciankal. Na az szó szerint egy rakás fos volt... első utján haza felé a merkur telephelytől a kormány majdnem a kézben maradt. Rohadt mint a cövek....csavarok kritikán alul huzva...tán egy két helyen pótolni is kellett il a műszerfal porlados volt 2-3 év után egy valami jó volt benne hogy kényelmes volt. Hál istenek 92 ben el is vitték úgy ahogy volt a románok.
Emlékszel/emlékeztek arra a Dacia balhéra, amikor valami alkalmatlan?) anyagú(?) alkatrész miatt meghibásodott a kormánymű(?) s váratlanul megszorult(?), vagy valami ilyesmi.
Ez közvetlenül a rendszerváltás előtt történt, úgy rémlik.
Még a kilencvenes évek végén összefutottam egy károsultjukkal.
Forrói lakos volt, s Szikszó határában vágott be éjszaka a fák közé a pár napja átvett (autó) román produktum.
Azt sem tudta felfogni, hogy mi zajlik le, olyan váratlan gyorsasággal történt minden.
Véresen, elég súlyos sérülésekkel, kartöréssel, agyrázkódással, stb., sokkosan tette meg gyalog a pár száz métert a szikszói kórházig, ahol a portás el akarta hajtani, mondván részeg huligán (tudjátok; sorsod Borsod
)
Utána filmszakadás.
Másnap, amikor úgy-ahogy magához tért, egy öltönyös, aktatáskás úriember ült az ágyánál.
Elmondta, hogy a Dacia gyárat képviseli. Jobbulást kívánt, sajnálkozását fejezte ki a baleset miatt s felajánlotta, hogy visszatérítik az autó árát, elviszik a roncsot a saját költségükre, nála van az összeg, stb.
Cserébe nem kért mást, csak hogy írja alá, hogy átvette az összeget, meg a szokásos(?); nem támaszt más, több igényt a gyártól...
...(hogy is hívják ezt,) lemond minden további jogi lépésről, stb.
Károsultunk az állapotában örült, hogy felfog valamit az elmondottakból, a lényeg, hogy megszabadult a roncstól, meg hogy visszakapta pénzét.
Aztán pár nap múlva (nézte a kórházi wifin a laptopján) hallotta este a híradóban, hogy leállítják a Dacia forgalmazását, mert több baleset is történt. (Talán halálesetek is történtek, jó lenne, ha valaki erre rá tudna keresni, akinek van valami hozzáférése akkori újság archívumokhoz).
Akkor állt össze a fejében, hogy kb. mi is történt, meg hogy mit is írt alá...
Később valahogy őt is megtalálták károsultak (Hozzátartozók? Ennyire pontosan nem emlékszem), hogy perelni szeretnének, kéne az ő tanúskodása is, de hiába kérlelték, ő akkor már nem tehetett semmit.
Ennyire, így emlékszem (kérem kapcsolja ki).