Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 126
13 208
113
Lehet, hogy a mazochizmus elterjedt életmód, hogy cserébe ugyanaz a vasúti kocsi aranyozva legyen

Különben tényleg nem értem ezt. Itt nem aranyozott vasúti kocsikról van szó, hanem arról, hogy a MÁV mozdonyainak, kocsijainak nagy része olyan állapotban van, mint a honvédségi T-72-k és BTR-80-ak.
Emellé jön az, hogy a hálózat jelentős része felújításra szorul. Amit az elmúlt években csinált a V-HÍD, az meg a vasutasok szerint egy rakás szar. Egyszerűen szar. 1-2 év után lehet újra kipakolni a lassújeleket, mert mozog-süllyed az ágyazat, selejt a kő, stb. Jé, pont ahogy a Honvédségnek is át kellett vennie minden szemetet az állami cégektől.
Vagy szerinted az rendben van, hogy nyáron hőgutát lehet kapni a kocsikban, mert még IC esetében is vagy van légkondi, vagy nincs? Már, ha egyáltalán jön. De legalább olcsó úgy, hogy tudják, hogy fenntarthatatlan.

Mi lenne, ha az fizetne, aki használja?
 
P

Pogány

Guest
Különben tényleg nem értem ezt. Itt nem aranyozott vasúti kocsikról van szó, hanem arról, hogy a MÁV mozdonyainak, kocsijainak nagy része olyan állapotban van, mint a honvédségi T-72-k és BTR-80-ak.
Emellé jön az, hogy a hálózat jelentős része felújításra szorul. Amit az elmúlt években csinált a V-HÍD, az meg a vasutasok szerint egy rakás szar. Egyszerűen szar. 1-2 év után lehet újra kipakolni a lassújeleket, mert mozog-süllyed az ágyazat, selejt a kő, stb. Jé, pont ahogy a Honvédségnek is át kellett vennie minden szemetet az állami cégektől.
Vagy szerinted az rendben van, hogy nyáron hőgutát lehet kapni a kocsikban, mert még IC esetében is vagy van légkondi, vagy nincs? Már, ha egyáltalán jön. De legalább olcsó úgy, hogy tudják, hogy fenntarthatatlan.

Mi lenne, ha az fizetne, aki használja?
És ez az elköltött vagy a rosszul elköltött pénz miatt van?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 278
28 174
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
13 688
38 948
113
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
13 688
38 948
113
  • Tetszik
Reactions: Loken and minek

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 761
21 379
113

Egy kis magyar valóság a hazai autonóm villamosgyártás feltételes módja mellé...
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and Loken

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 894
37 178
113

Egy kis magyar valóság a hazai autonóm villamosgyártás feltételes módja mellé...
Csak a pontosítás kedvéért

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 894
37 178
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 017
86 660
113
Déli körvasút: látványos haladás...

hd_250114_nm_9921.jpg
hd_dji_0565.jpg


 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 761
21 379
113
Csak a pontosítás kedvéért

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szándékos gyújtogatás lehetőségét sem zárja ki... Ott vannak a karbantartatlan 50 éves fél-roncsok máig üzemben, megtörténik az ami csak idő kérdése volt, és akkor jön ez a terelés az arra fogékonyaknak...

Ez már az ürge bőrbe varrt békaemberekre kezd hasonlítani... Virág elvtárs, nem vagyok én ehhez ideológiailag elég képzett.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 839
3 957
113

Szándékos gyújtogatás lehetőségét sem zárja ki...
Leánykori nevén: szabotázs…(?)
Ha már a komcsi terminológia mentén közelítünk….

Kiváncsi leszek a kommunikáció megoldásokra, mert az ide évre se növekedett az anyagi ráfordítás ezen a soron…borítékolható ilyen lesz a folytatás is.
Persze PR marketing még mindig sokkal olcsóbb…
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 496
101 542
113
Szerintem amúgy a végső tervük az, hogy a GYSEV-et beolvasztják a MÁV-ba.
Én úgy értettem nem.
Külön intézi pl. A mozdony és kocsibeszerzést. Az alapszolgáltatást megtartják Ausztriában, de átcsoportosítanak és fokozatosan átveszik szemelyszállításban a nyugati, talán dunatúli megyéket. Első körben Vas, Győr, részben Veszprém, talán Zala.
De GYSEV-es kocsikat, mozdonyt ettől függetlenül is átcsoportosítanai, ahol fáj, de a MÁV alatt. Pl. Békésbennis dolgozik már a GYSEV-től átcsoportosított jármű.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 862
2 745
113
Márciusig átkerül a Gyesevhez Nagykanizsa, Gyékényes, Murakeresztúr. Szinte az egész nyugat-dunántúl a Gyesevé lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 894
37 178
113
Én úgy értettem nem.
Nem most, de szerintem ez a végső cél... Az Osztrák részt viszi az ÖBB a többi meg átkerül a MÁV-hoz... Már azt is bejelentették, hogy a BuBe-n fognak járni a GYSEV flirt IC motorvonatai
Pl. Békésbennis dolgozik már a GYSEV-től átcsoportosított jármű.
Azok csak bérben vannak, csabai mozdonyvezetők csinálják a típusismeretet rá, mert a MÁV bérelni fog Vectronokat (ahelyett, hogy lehívnák a keretszerződést...) és vsz a csabai IC-ken fognak járni
 

Jano64

Well-Known Member
2021. március 7.
420
2 396
93
Nem most, de szerintem ez a végső cél... Az Osztrák részt viszi az ÖBB a többi meg átkerül a MÁV-hoz... Már azt is bejelentették, hogy a BuBe-n fognak járni a GYSEV flirt IC motorvonatai

Azok csak bérben vannak, csabai mozdonyvezetők csinálják a típusismeretet rá, mert a MÁV bérelni fog Vectronokat (ahelyett, hogy lehívnák a keretszerződést...) és vsz a csabai IC-ken fognak járni
El tudom képzelni, hogy a német választások után, a megváltozott amerikai viszonyok okán is, és a német gazdasági helyzet miatt is, át fogják gondolni német oldalról is egy ilyen szerződés(Siemens) újragondolását. Ne felejtsük el, hogy a mozdony visszamondás a PaksII. vezérlés letiltásának volt a retorziója, nem a Lázár aznapi kedvének következménye
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 894
37 178
113
El tudom képzelni, hogy a német választások után, a megváltozott amerikai viszonyok okán is, és a német gazdasági helyzet miatt is, át fogják gondolni német oldalról is egy ilyen szerződés(Siemens) újragondolását. Ne felejtsük el, hogy a mozdony visszamondás a PaksII. vezérlés letiltásának volt a retorziója, nem a Lázár aznapi kedvének következménye
Csakhogy ezzel saját magunkon kívül senkit sem büntettünk... a német kormánynak az ebből bejövő adó kb kerekítési hiba a Siemens meg simán eladta máshova a MÁV-nak szánt mozdonyokat (pár db vectront előre legyártottak amikor kihirdették, hogy ők nyerték a keretszerződést, hogy ha lehívja a MÁV akkor gyorsan tudjanak szállítani) a Magyar állam meg nem kapott Paks II-höz vezérlést és cserébe mozdonyt sem vett durciból úgyhogy üzelmeltetheti tovább sokkal drágábban a régi ócskavasakat és mellette bérelhet a sors iróniájaként Siemens gépeket...