Szerintem nem lesz piaca ennek a gépnek Európában. Ha jól tudom akkor Franciaországban és Olaszországban van hasonló, de ott is csak pár db.
Megnéztem a demóvideót.
Minden szép és jó, de ahova szűk utcába befordul egy busz vagy egy troli a padkaszegély mellett egy klasszikus városban, ott ez nem, csak úgy tud, mint egy villamos:
Magával ragadó módon fedezhet fel helyeket a Google Térképen.
www.google.hu
Magyarán marad a klasszikus villamospályák útvonala.
Persze olcsóbb lesz; ha nem egy táblázatba tesszük a pálya üzemeltetés költségvetését a gumikerekes megoldás a vasútitól nagyobb energiafogyasztásával.
S itt egy kis kitérő:
A héten egy másik e-Golfot kaptam ahelyett, amit eddig használtam.
Egy kulcsos autót (aki kapja, marja).
A téli -
fűtés nélküli! - hatótávolsága teljesen feltöltve a korábbinak 210-215 számított km volt (
még ebből is lejön az utolsó 50-60 km, amikor elkezdi kikapcsolni az egyéb fogyasztókat,meg visszavesz a menetdinamikából).
(Nálam fűtéssel 180 km, van akinek több, van akinek kevesebb)
A most kapottnak ez 170 km volt fűtés nélkül, azzal meg 140 (mondom, mínusz 50-60 km).
Elkezdtem nézni az áramfogyasztását, s ugyanott, ahol a korábbi úgy 13.5 kWh- át fogyasztott (fűtés nélkül), a most kapott 19-20 kWh-ot.
What a f*ck? Kérdezte a Költő.
Aztán bekanyarodtam egy benzinkútra, odaálltam egy üzemanyag kútoszlophoz (ilyenkor mindig begyűjtöm az elismerő pillantásokat
)...
...s megmértem a guminyomást.
A gyári előírás 2,8 bar - amire én mindig kínosan odafigyelek - inkább rászoktam fújni még egy-két tizedet.
Ebben a mindenki kapcájában meg 2.0-őt mértem - ugye a mai, elég merev oldalfalú gumikon alig látszik a nyomásvesztés, tettek is rá nagy ívben, s ahogy felfújtam a gyári értékre, rögtön lecsökkent a pillanatnyi fogyasztás a másikéra, később pedig már látszott az átlagon is.
Ezek után nekem ne mondja senki, hogy egy viszonylag nagy gördülési ellenállású gumikerekes valami - ami úgy megáll vészfékezéskor, mint egy busz, az nem fog enni több energiát, mint egy villamos, ami a kis gördülési ellenállása miatt mint tudjuk, erre erősen nem képes.
Itt az a kérdés, hogy a politikusok, mit tudnak jobban (zsebre vágni) eladni a népnek:
- A pályaépítés költségeit ("alkotmányos költség")
- Vagy az annak úgymond megspórolását, mélyen elhallgatva a gumikerekes nagyobb gördülő költségeit?