Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Pár év és betörnének, mindenféle támogatás nélkül is. Az európai gyártók meg úgy járnának ezzel is, mint a Nokia az okostelóval.
Szerinted mindig lesz támogatás az elektromosokra?
Dehogy, csak most pár évig, amíg drágák és kevés fogy belőlük. Már a hibridekre is le akarják vágni a támogatást.

Kínában is megzuhant az eladás ahogy levették a támogatást :-|
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Egyre jobban kileng a Föld mágneses mezeje, minél jobban megközelíti az egyenlítőt annál jobban elgyengül, leold, majd pár száz év alatt újraindul (néha az Észak-Déli irány is megfordul közben).

Ilyenkor lényegesen több sugárzás jut a légkörbe, üvegházhatású gázok többet nyelnek el--> felmelegedés.
A melegebb gázok a magasabbra emelkednek, ahonnan a Napszél lefújja.
Amikor elkezd visszatérni a mágneses mező ereje a kevesebb üvegházhatású gáz miatt lehűl a bolygó.

Ha pár száz évig nem lenne mágneses mezeje a Földnek, akkor kipusztulna szinte minden élet.
Tudod, az emberes Marsutazás egyik legsarkalatosabb pontja az, hogy az űrben nem védené az embereket a Föld mágneses mezeje. Pedig a Marsutazás csak 1-2 év lenne, nem pár száz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Kínában is megzuhant az eladás ahogy levették a támogatást :-|
És annak is utánanéztél, hogy mi más oka lehet ennek még?
Local dealerships have to clear their inventory quickly because the emission standard is closely linked to China’s car plate licensing system, which effectively limits the number of cars allowed in a city. In Guangzhou, for example, cars with the old emission standard won’t be able to register with a local plate or transfer them into the city after July 1. Cars without local licenses are subjected to a number of rules, including limited travel time.

In one case, a Shanghai-based franchisee of Sino-French joint venture Dongfeng Peugeot was offering a free compact car (link in Chinese) for customers who bought a sport utility vehicle in May, Beijing Business Today reported.
Azzal elég nehéz versenyezni, ha ingyen dobálják utánad a belsőégésűeket.... :p:D
forrás
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Kinek/minek jelent problémát?

co2_temperature_historical.png
Lehet, hogy nem jól nézem, de nem látom azt a szoros összefüggést a CO szint és az átlaghőmérséklet között!
A végén még kiderül, hogy az állandó és folyamatos klímaváltozást nem is a CO okozza? (Egymagában)
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

Törölt tag 1711

Guest
Azzal elég nehéz versenyezni, ha ingyen dobálják utánad a belsőégésűeket.... :p:D
forrás

Már lassan nálunk is ezt csinálják, 20-30%-okat elengednek az árból csak vidd és szervizeltesd 5+ évig, mert az egész ipar döglődik.
EU autóparkja folyamatosan öregszik, még a tehetősebbek is bizalmatlanok az újabb autókkal szemben.
Ettől függetlenül villanynak pörögnie kellene, mert környezettudasok vagyunk és megmentjük a bolygót vele, ehhez képest 1:1-ben követi a trendeket az eladásuk.

https://focus2move.com/chinese-auto-market/
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Az nem érv, hogy regen volt magasabb.
Egyrészt a változás sebessége példátlan, amit nem bírnak egyes fajok, főleg az évenkénti nagy szélsőségeket. A másik, hogy egyes ma meg lakható területek nem azok lesznek...
Ha meg a metán kibocsátás is meglódul a permaftosz olvadasa miatt...
Nem igazán ert értem mi akartál a kommenteddel. Gyerekkoromhoz kepest mar érezhető bp-n a valtozas...
A változás sebessége nem példátlan.
A legutolsó eljegesedési periódus kezdetekor a tengerfenéki üledékek vizsgálata szerint kb 100 év alatt tűntek el a melegkedvelő fajok a Grönland körüli vizekből. Ugyanakkor a mai Németó területén, a mainál melegebb klíma olyan gyorsan hűlt le, hogy a magnóliákat nem volt ideje leváltani a tűlevelűeknek, azonnal a fűtlen fátlan tundra növényzet jött.
Ennek a hideg periódusnak a végén pedig olyan gyors volt a felmelegedés, hogy a Skandináviát borító kb 3 km vastag jégpáncél kb ezer év alatt teljesen elolvadt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Meg amíg az energiamix egy röhej, mert gonosz atom megsugároz és kinyír mindenkit és a sötétződ klímahiszti meg csak jobban nyomatja az egész megújuló idegbajt addig mit kell az autókon erőlködni? Jah, hogy azzal az egyszerű embert is lehet rúgni, mert nincsen mögötte akkora erős lobbi...

Az autókat a városok levegő szennyezettsége miatt kellene leginkább lecserélni.
Az EU-ban 40000 ember hal meg évente a levegő szennyezettsége miatt, amit leginkább az autók okoznak (gyárak már nem nagyon vannak a városokban).
Én 18 éve amikor felköltöztem nagyvárosba (hegyvidéki faluból) szó szerint hónapokig zavart a levegő. Még bent a lakásban is éreztem, hogy büdös kipufogószag van. Most már nem szoktam érezni, pedig azóta szerintem még rosszabb a levegő minősége, hisz jóval több autó van, mint akkor.
 
M

molnibalage

Guest
A változás sebessége nem példátlan.
A legutolsó eljegesedési periódus kezdetekor a tengerfenéki üledékek vizsgálata szerint kb 100 év alatt tűntek el a melegkedvelő fajok a Grönland körüli vizekből. Ugyanakkor a mai Németó területén, a mainál melegebb klíma olyan gyorsan hűlt le, hogy a magnóliákat nem volt ideje leváltani a tűlevelűeknek, azonnal a fűtlen fátlan tundra növényzet jött.
Ennek a hideg periódusnak a végén pedig olyan gyors volt a felmelegedés, hogy a Skandináviát borító kb 3 km vastag jégpáncél kb ezer év alatt teljesen elolvadt.
Tudsz erre forrást adni? Egyébként, ha nem példátlan és látható, hogy ekkora változás volt és irtott ki növényeket, akkor pont ez a bibi. Mert akkor lehet két kézzel integetni a mezőgazdaságnak, mert az mai formájában kb. megszűnne.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Már lassan nálunk is ezt csinálják, 20-30%-okat elengednek az árból csak vidd és szervizeltesd 5+ évig, mert az egész ipar döglődik.
EU autóparkja folyamatosan öregszik, még a tehetősebbek is bizalmatlanok az újabb autókkal szemben.
Ettől függetlenül villanynak pörögnie kellene, mert környezettudasok vagyunk és megmentjük a bolygót vele, ehhez képest 1:1-ben követi a trendeket az eladásuk.

https://focus2move.com/chinese-auto-market/
Szerinted abban az országban, ahol az egyik legnagyobb piaca az otthoni elektromos berendezések között a szobai légtisztítónak van, mennyire fognak drasztikus lépéseket tenni a belsőégésűek kiebrudalása felé?
Kína lesz egyik első ország, amelyik át fog állni teljesen elektromos járművekre. Ezt először még csak ösztönző támogatásokkal csinálták, aztán majd jönnek a belső égésűek korlátozása, büntetése, majd teljes betiltása.
Továbbra sem értem ezt a hisztit az elektromosok dotációja körül.
Csökkenti az ország szénhidrogén kitettségét. Javítja a legsűrűbben lakott területek életminőségét.
Hogy haldoklik az ipar? Tényleg senkit nem érdekel!
Miért is érdekelne? Az ipar szereplőit zavarta a kamu kibocsátási adatok publikálása?
Elhiszem, hogy '80-as években nem jelentett problémát a légszennyezettség, de ma nagyjából egy nagyságrenddel több jármű van az utakon.
Beépültek a mindennapjainkba. Egyeseknél tulságosan is! És pontosan emiatt nem lesz probléma az átállas. Hogy az európai gyártók lassabban kapcsoltak, az az ő bajuk. Nem kell pánikba esni. Hogy most lelassul az autoértékesítés? Lehet. De az kurvaélet, hogy Hans Regenkurt nem fog egyik pillanatról a másikra átszokni a rollerre, amikor 1 éve még a budira is autoval ment. Ha korábban 3 évente cserélte a kocsiját, akkor most kivár 5 évig, de akkor már olyan lepukkantnak fogja érezni, hogy megint visszaáll a 3 éves ciklusra. Ez egy átmeneti hiszti!
Ti meg felültök neki.
Az angolok is túlélték, hogy eltüntek az automárkáik. Lettek helyette másikak. Az elbocsátott "tömegek" meg mennek majd heggesztőnek az atomiparba! Abból úgy is kevés van! :rolleyes::p:D
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ha csak olyan tartalmakat keresel és nézel, amelyek tagadják a klímaváltozás emberi hatását, akkor nem fogsz más következtetést levonni.
Bár egyre nehezebb dolgod lesz! ;)
1280px-Climate_science_opinion_graph_3Path.svg.png

Na igen, az egyik oldalon tudományos megközelítés megy, a másik oldalon Bulshitolás a (97% egyetért stb) de érdekes módon bizonyíték, ellenérv, tudományos szintű vitac soha, egyetlen alkalommal nincs.

Egyébként rossz hírem van: téged átbasztak ezzel a grafikával. Itt részletesen szétszedik hogy milyen ‘tudományos’ eszközökkel jöttek ki ezek a csodálatos számok.


Lehet, hogy nem jól nézem, de nem látom azt a szoros összefüggést a CO szint és az átlaghőmérséklet között!
A végén még kiderül, hogy az állandó és folyamatos klímaváltozást nem is a CO okozza? (Egymagában)

Pedig jól nézed. Ez van akkor amikor a mért adatok nem támasztják alá a modelleket, és az Istennek sem akar összejönni a korreláció a CO2 és a hőmérsékleti adatok között.

Egészen egyszerűen azért, mert bár az összefüggés a kettő között bár van ugyan de teljesen minimális, a CO2 szintek növekedése éppen a külső tényezők eredménye és nem okozója. Folyamatosan vannak periodikus felmelegedési és lehűlési időszakok - ahogyan növekszik a hőmérséklet, a CO2 szint is növekszik, de ettől légköri CO2 szint egyszerűen lófasz kerekítési hiba az egész rendszert energiával ellátó Nap sugárzáshoz és az azt szabályozó vízpára hatásához képest.

Az egész rendszer működése baromi összetett és még ma sem értik teljesen (vízpára, mélytengeri áramlások, naptevékenység, a Föld pályájának és dőlésszögének változásai stb mind befolyásolja és egymásra is hat), ehhez képest néhányan azt állítják hogy az egész leegyszerűsíthető egyetlen faktorra. Szerintük ha feltekered a CO2 gombot akkor melegszik a bolygó és kihal minden (most tekintsünk el attól hogy ilyen már volt többször is és az élet virágzott, a növényeknek a jelenlegi szint 2-3xosa lenne ideális), ha letekered akkor meg stabil / hűl a bolygó. Hogy ebben mennyi a tudományos megközelítés az sejthető... feltehetően ezért is nincsenek tudományos érvek, viták, munka módszer, hanem egyszerű PR és marketing eszközökkel megy a dogma sulykolása.

Amennyire a tompa anyámmal fel tudtam fogni, annyi a helyzet hogy a középkori kis jégkorszakból jövünk ki éppen, a felmelegedésnek és lehűlésnek pedig van egy kb 30 éves periódusa (jelenleg épp egy felmelegedési szakasz vége felé járunk). Viszont ebből a az elmúlt pár évtizedben sok aktivista és politikus élt meg nagyszerűen, és nem kevés ENSZ IPCC-ben dolgozó tudós is... nem mellesleg univerzális, bármikor, bármire elsülhető bullshit bármilyen irányú piacszabályozásra..
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
Kína lesz egyik első ország, amelyik át fog állni teljesen elektromos járművekre. Ezt először még csak ösztönző támogatásokkal csinálták, aztán majd jönnek a belső égésűek korlátozása, büntetése, majd teljes betiltása.
És mivel fogják ellátni őket? Szélerőművekkel? Ha nap+szél erőművekkel jössz, akkor elfog a röhögés.

Továbbra sem értem ezt a hisztit az elektromosok dotációja körül.
Csökkenti az ország szénhidrogén kitettségét. Javítja a legsűrűbben lakott területek életminőségét.
Ameddig a világ durván fosszilis alapon termeli meg vagy tartja stabilan az elektromos hálózatokat, akkor ez a dotáció a szarnak egy pofon. Semmi több. A városok levegője esetleg tisztább, de a CO2 és más emissziót meg megdobja.

Elhiszem, hogy '80-as években nem jelentett problémát a légszennyezettség, de ma nagyjából egy nagyságrenddel több jármű van az utakon.
Dehogy nem jelentett, akkor még ólmozott benzin és savas esők voltak. Ennyire rövid az emlékezet...?

Beépültek a mindennapjainkba. Egyeseknél tulságosan is! És pontosan emiatt nem lesz probléma az átállas. Hogy az európai gyártók lassabban kapcsoltak, az az ő bajuk. Nem kell pánikba esni. Hogy most lelassul az autoértékesítés? Lehet. De az kurvaélet, hogy Hans Regenkurt nem fog egyik pillanatról a másikra átszokni a rollerre, amikor 1 éve még a budira is autoval ment. Ha korábban 3 évente cserélte a kocsiját, akkor most kivár 5 évig, de akkor már olyan lepukkantnak fogja érezni, hogy megint visszaáll a 3 éves ciklusra. Ez egy átmeneti hiszti!
Ti meg felültök neki.
Az eddigi történelmi tapasztalat az, hogy a tömeges felhasználó minden téren mindig a kényelem felé mozdul el egy vonalvastagságnyi kisebbséget leszámítva. Ezért nem bukott el pl. a VR a gameingban és ezért lett orbitális siker pár harmatgyenge konzol, mert a praktikumokkal hódították meg a vásárló szívét. Az elektromos autó meg egyelőre emberi áron minden, csak nem praktikus. Iszonyatos kompromisszum.

Az angolok is túlélték, hogy eltüntek az automárkáik. Lettek helyette másikak.
Én úgy emlékszem, hogy felvásárolták és a brand név az tovább él, csak már nem angol a tulajdonos.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Na igen, az egyik oldalon tudományos megközelítés megy, a másik oldalon Bulshitolás a (97% egyetért stb) de érdekes módon bizonyíték, ellenérv, tudományos szintű vitac soha, egyetlen alkalommal nincs.
Akkor tudnál nekem segíteni, hogy pontosan mit is ábrázol ez az ábra? :rolleyes:
co2_temperature_historical.png
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
És mivel fogják ellátni őket? Szélerőművekkel? Ha nap+szél erőművekkel jössz, akkor elfog a röhögés.

Kínában épül a világon a legtöbb atomreaktor.

As of March 2019, China has 46 nuclear reactors in operation with a capacity of 42.8 GW and 11 under construction with a capacity of 10.8 GW.[4][5] Additional reactors are planned for an additional 36 GW. China was planning to have 58 GW of capacity by 2020.[3] However, few plants have commenced construction since 2015, and it is now unlikely that this target will be met.[6]

Nuclear power has been looked into as an alternative to coal due to increasing concerns about air quality, climate change and fossil fuel shortages.[7][8] In 2009, China's National Development and Reform Commission indicated the intention to raise the percentage of China's electricity produced by nuclear power to 6% by 2020.[9][failed verification] More long-term plans for future capacity are 120-150 GW by 2030.[10]


Ameddig a világ durván fosszilis alapon termeli meg vagy tartja stabilan az elektromos hálózatokat, akkor ez a dotáció a szarnak egy pofon. Semmi több. A városok levegője esetleg tisztább, de a CO2 és más emissziót meg megdobja.

Amikor Shanghaiban nem látják az emberek az eget sem a szmogtól, hidd el, nekik bőven elég már az is, hogy a városok levegője tisztább lesz.
 
M

molnibalage

Guest
Kínában épül a világon a legtöbb atomreaktor.

As of March 2019, China has 46 nuclear reactors in operation with a capacity of 42.8 GW and 11 under construction with a capacity of 10.8 GW.[4][5] Additional reactors are planned for an additional 36 GW. China was planning to have 58 GW of capacity by 2020.[3] However, few plants have commenced construction since 2015, and it is now unlikely that this target will be met.[6]

Nuclear power has been looked into as an alternative to coal due to increasing concerns about air quality, climate change and fossil fuel shortages.[7][8] In 2009, China's National Development and Reform Commission indicated the intention to raise the percentage of China's electricity produced by nuclear power to 6% by 2020.[9][failed verification] More long-term plans for future capacity are 120-150 GW by 2030.[10]


Ameddig a világ durván fosszilis alapon termeli meg vagy tartja stabilan az elektromos hálózatokat, akkor ez a dotáció a szarnak egy pofon. Semmi több. A városok levegője esetleg tisztább, de a CO2 és más emissziót meg megdobja.

Amikor Shanghaiban nem látják az emberek az eget sem a szmogtól, hidd el, nekik bőven elég már az is, hogy a városok levegője tisztább lesz.
2011 táján pusztán az ipar és lakosság növekvő igényei miatt a kínai fogyasztás 6 hetente nőtt a magyarral, akkor ott azért lehet akármennyi atomerőművet építeni akkor az csak növekményt fogja talán fedezni, de kiszorítani a fosszilist még jó ideig sajnos nem.

Electricity_Production_in_China.png

https://www.ceicdata.com/datapage/c...icity-production?type=line&period=max&lang=en
ipc_china_electricity-production


Ha 58 GW összejön 2020-ra és 0,9 load factort elérik, akkor lesz azok termelése kb. 0,058 TW*8760*0,9 = 457 TWh.
Az éves termelés már most 6500TWh/év felett van. Tehát ezzel sikerül majd a vöekedési trendet meghosszabbítva és tompítva 2020-ra kb. 6,7%-ot elérni. Ebből nem lesz tiszta elektromos autózás egyhamar. A kínai kohászat és sok minden továbbra is szennyező marad.

Az városok levegőjét főleg az ipar teszi tönkre ott, mert a szennyező kibocsátók szerkezete nem a nyugat-európai, ahol a nehézipar már régen nem domináns és nincsenek annyira a városközpont közelében. Ha ott szarabbak az autók, akkor többet számíthat esetleg a gyors villamos átállás, de a szálló porral a villamos autók sem tudnak mit kezdeni tudtommal... Azzal sem, ha a szegény kínai pont úgy minden szart eltüzelnek, mint itthon.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 200
24 214
113
Szerintem újat nem is érdemes venni, csak ha nagyon sok felesleges pénzed van.
Egy használt autó már sokkal kevesebbet veszít az értékén adott idő alatt, mint egy vadiúj.
Az lehet, de jómagam mikor elmélkedtem, hogy 8-9000,-€-ért veszek egy használt/behozott Skoda-t, pl. Octavia-t arra jutottam, hogy jobban megéri 14.000,-€ egy gyárból igényeim szerint összerakott vadiúj Rapid kisebb motorral, jó felszereltséggel...s ami a legfontosabb 5 év teljes körű garival. Az újba én f.ngtam először és a legkisebb gebaszt is -amit egyébként én okoztam- ingyen javitotta a márkaszerviz. Ennek az üzembiztonságnak és kényelemnek ára van, én ezt inkább megfizettem. Nem bántam meg. Most egy nagyobb testvérrel szemezgetek...azt is csak újan,...vagy sehogy.
A problémám az, hogy olyan horror történeteket látok használt autó vásárlásról, hogy gyakorlatilag fej/írás alapon lehet az, hogy megveszem a kocsit és kiderül, hogy az 1-2 millás autóra lehet még 1-2 millát rákölteni hogy alig pár évet fusson. És úgy hallani ilyeneket, hogy "hozzáértő" autószerelő előtte megnézte.
Nos a kollégám meglépte azt amit én nem, ő vett 8000,-€-ért használt Octit, svájcból... 80.000km áttekerve, majd a "kopogások" megjelenésével a teljes generálra rávert még kb. 4000,-€-t. Megérte?!...
Ma ép látom már a neten bogarászik, eladná...mennyi is a bukta?
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
T

Törölt tag 008

Guest
Igen a fő gond az ipar ami a városok szélén van és nem igazán alkalmaznak EU kompatibilis filtereket. A durva, hogy a kínai szarből még Szöul is kap. Igaz az ottani légszennyezettség mintegy 20-30%-ért felelős csak Kína a többit a beleszarom koreai gyárak okozzák de a kínaiakra fogják.

Szóval az iparral kellene kezdeniük és máris európaihoz közelebbi lenne a levegőjük, mert kb ugyanolyan kocsikat használnak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az egész rendszer működése baromi összetett és még ma sem értik teljesen (vízpára, mélytengeri áramlások, naptevékenység, a Föld pályájának és dőlésszögének változásai stb mind befolyásolja és egymásra is hat), ehhez képest néhányan azt állítják hogy az egész leegyszerűsíthető egyetlen faktorra. Szerintük ha feltekered a CO2 gombot akkor melegszik a bolygó és kihal minden (most tekintsünk el attól hogy ilyen már volt többször is és az élet virágzott, a növényeknek a jelenlegi szint 2-3xosa lenne ideális), ha letekered akkor meg stabil / hűl a bolygó. Hogy ebben mennyi a tudományos megközelítés az sejthető... feltehetően ezért is nincsenek tudományos érvek, viták, munka módszer, hanem egyszerű PR és marketing eszközökkel megy a dogma sulykolása.
Az a probléma, hogy te pontosan azt hagyod figyelmen kívül, amire hivatkozol. Mégpedig azt, hogy az egészet rendszerben kell kezelni.
A felmelegedés, és a megnövekedett CO2 nem biztos hogy alapvetően probléma lenne, azonban az emberiségnek emellett van némi egyéb "hasznos tevékenysége is". Úgy mint drasztikus erdőirtás az esőerdei övezetekben. Úgy mint túllegeltetés a Sahel övezetben. Stb, stb.
Ezek sajnos mind egymást erősítő folyamatok. Tehát hiába nő meg a CO2 tartalom a légkörben, a növények nem fogják tudni felvenni azt, mivel az elsivatagosodott élőhelyeken nem fognak tudni megtelepedni.
És igen! Az élet virágozni fog! Persze. Lesznek olyan növények, állatok, amik túlélik.
Az emberiség szempontjából viszont végzetes lehet. Az egyre szűkülő élettérben egyre növekvő populáció sosem a siker kulcsa.
De nem csak az ennek nyomán kirobbanó konfliktusok jelentenek alapvető problémát, de a felolvadó permafrosztból olyan kórokozók kerülhetnek elő, ami akár a teljes emberiség kihalását is okozhatja. Csak hogy példát is írjak: lépfene.
Ezt már nem nagyon tudjuk megúszni, max. mérsékelni.
Különben az élővilág drasztikus egyszerűsödése is várható, mert a jelen ütemű felmelegedést nem nagyon tudja semmilyen evolúciós folyamat lekövetni.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85