Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Mégis nagyon megnyugtató, hogy a befizetett pénzem bevétellé válik az önkormányzat számára, ami újra felhasználható, szemben a korábban elvesztett időmmel, ami teljesen elveszett a társadalom szemszögéből.

Ez a gyerek mit szív?
 
M

molnibalage

Guest
Mégis nagyon megnyugtató, hogy a befizetett pénzem bevétellé válik az önkormányzat számára, ami újra felhasználható, szemben a korábban elvesztett időmmel, ami teljesen elveszett a társadalom szemszögéből.

Ez a gyerek mit szív?
Ez a komment akkor implicite annak beismerése, hogy a NER-ben is simán ellopják ezt a penzt?:eek:
Nahát..
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 450
4 256
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...i-es-vesztesei-bajban-van-magyarorszag-402725
"Javában zajlik a járműipari forradalom, amely elemi erővel zúzza szét a hagyományos autógyártás bő száz éves üzleti modelljét. Az elektromos- és önvezető autózás előretörésének, valamint az egyre gyorsabban terjedő járműmegosztásnak már látszanak az igazi nyertesei és vesztesei. A közlekedés új korszakában, amely gyorsabban köszönthet be, mint amire sokan számítanak, egyre kevesebb belsőégésű motorra, üzemanyagrendszerre, vagy éppen kipufogóra lesz szükség. Az elektromos hajtáslánc, a vezetéstámogató rendszerek és a különböző szenzorok piaca viszont hatalmas mértékben növekedhet az előttünk álló években. Ezek a változások kiemelten érintik majd Magyarországot is, hiszen a kormányzati szándékkal összhangban, az ágazat rendkívüli ütemben bővült az elmúlt évtizedben."
 
T

Törölt tag 1945

Guest
elég sarkos vélemény...

Az autóipar problémái főleg a dízel elleni hadjárattal és az elektromobilitás kikényszerítésével függenek össze.
2019 júniusában az autógyárak termelése majdnem egynegyedével, vagyis 24,4 %-al csökkent az előző évihez képest. Az év első hat hónapjában eddig 12,5%-al csökkent a termelés, miután 2018-ban is 9,45-os csökkenés mutatkozott.
A vásárlók elbizonytalanodtak, illetve a recessziótól rettegnek, így a Németországban eladott autók száma tovább csökken, júniusban májushoz viszonyítva 4,7 %-al.

Ennek megfelelöen beindultak az elbocsátások. A Ford még ebben az évben 12 ezer dolgozó elküldését tervezi, és félő, hogy az európai autógyártást teljesen le fogja állítani. A Volkswagen már 2016-ban megegyezett az üzemi bizottsággal és a nagy hatalommal bíró vasasszakszervezettel, az IG Metallal, hogy 2020-ig 30 ezer dolgozótól fognak megválni.

Érdekes, hogy a cég mire kívánja a béreken megtakarított pénzt fordítani: a továbbra is eladhatatlan elektromos autók fejlesztésére és termelésére – a kormány direkt nyomására. Erre a nyomásra a Volkswagen különösen érzékeny, miután a cég egyharmada állami tulajdonban van, és így az állam közvetlenül is beleszól az üzleti politikába.

Az Audinál az üzemi bizottság jelenleg még tárgyal a vezetőséggel az ott foglalkoztatottak 15%-ának elbocsátásáról, miután az operatív nyereség 2018-ban 25%-al csökkent. A BMW-nél „csak” a munkaerőfelvétel szünetel, mivel a cég előrelátóan gondoskodott a jövőről.

Már régóta nem Münchenben és Dingolfingban áll a legnagyobb BMW-autógyár, hanem az amerikai Dél-Karolina államban.

Miután az autóipar kevesebb acélt rendel, ezért a nagy acéltermelők is elbocsátásokra kényszerülnek. A Thyssenkrupp 6 ezer dolgozójától válik meg, az Arcelor-Mittal dolgozóit Brémában és Eisenhüttenstadtban rövidített munkaidőben foglalkoztatják. Egyedül Bajorországban 55 ezer munkahely szűnt meg a beszállítóknál az autóipar válságának következtében.

De számoljunk egyszer utána, mindezt miért. A levegő 0,038 %-ban áll széndioxidból. Ebből a természet 96 %-ot, az ember 4 %-ot termel, ez az atmoszféra 0,00152 %-ának felel meg. Németország a világ széndioxid-kibocsájtásának 3,1 %-ért felelős, vagyis az atmoszféra széndioxid-tartalmának 0,00004712 %-ára van befolyása.

Ezért, úgy látszik, valóban érdemes Európa legerősebb ipari államát, 82 millió ember életét tönkretenni.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 492
113
elég sarkos vélemény...

Az autóipar problémái főleg a dízel elleni hadjárattal és az elektromobilitás kikényszerítésével függenek össze.
2019 júniusában az autógyárak termelése majdnem egynegyedével, vagyis 24,4 %-al csökkent az előző évihez képest. Az év első hat hónapjában eddig 12,5%-al csökkent a termelés, miután 2018-ban is 9,45-os csökkenés mutatkozott.
A vásárlók elbizonytalanodtak, illetve a recessziótól rettegnek, így a Németországban eladott autók száma tovább csökken, júniusban májushoz viszonyítva 4,7 %-al.

Ennek megfelelöen beindultak az elbocsátások. A Ford még ebben az évben 12 ezer dolgozó elküldését tervezi, és félő, hogy az európai autógyártást teljesen le fogja állítani. A Volkswagen már 2016-ban megegyezett az üzemi bizottsággal és a nagy hatalommal bíró vasasszakszervezettel, az IG Metallal, hogy 2020-ig 30 ezer dolgozótól fognak megválni.

Érdekes, hogy a cég mire kívánja a béreken megtakarított pénzt fordítani: a továbbra is eladhatatlan elektromos autók fejlesztésére és termelésére – a kormány direkt nyomására. Erre a nyomásra a Volkswagen különösen érzékeny, miután a cég egyharmada állami tulajdonban van, és így az állam közvetlenül is beleszól az üzleti politikába.

Az Audinál az üzemi bizottság jelenleg még tárgyal a vezetőséggel az ott foglalkoztatottak 15%-ának elbocsátásáról, miután az operatív nyereség 2018-ban 25%-al csökkent. A BMW-nél „csak” a munkaerőfelvétel szünetel, mivel a cég előrelátóan gondoskodott a jövőről.

Már régóta nem Münchenben és Dingolfingban áll a legnagyobb BMW-autógyár, hanem az amerikai Dél-Karolina államban.

Miután az autóipar kevesebb acélt rendel, ezért a nagy acéltermelők is elbocsátásokra kényszerülnek. A Thyssenkrupp 6 ezer dolgozójától válik meg, az Arcelor-Mittal dolgozóit Brémában és Eisenhüttenstadtban rövidített munkaidőben foglalkoztatják. Egyedül Bajorországban 55 ezer munkahely szűnt meg a beszállítóknál az autóipar válságának következtében.

De számoljunk egyszer utána, mindezt miért. A levegő 0,038 %-ban áll széndioxidból. Ebből a természet 96 %-ot, az ember 4 %-ot termel, ez az atmoszféra 0,00152 %-ának felel meg. Németország a világ széndioxid-kibocsájtásának 3,1 %-ért felelős, vagyis az atmoszféra széndioxid-tartalmának 0,00004712 %-ára van befolyása.

Ezért, úgy látszik, valóban érdemes Európa legerősebb ipari államát, 82 millió ember életét tönkretenni.

Bizony az USA, Kína, és India a legnagyobb kibocsátók. És németeknél is a szénerőművek és a háztartási fűtés a legnagyobb szennyezők, ezeket kellene csökkenteniük, ha változást szeretnének. Így csak a népet és a gazdaságot szivatják, de eredmény nem lesz.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
2019 júniusában az autógyárak termelése majdnem egynegyedével, vagyis 24,4 %-al csökkent az előző évihez képest. Az év első hat hónapjában eddig 12,5%-al csökkent a termelés, miután 2018-ban is 9,45-os csökkenés mutatkozott.
A vásárlók elbizonytalanodtak, illetve a recessziótól rettegnek, így a Németországban eladott autók száma tovább csökken, júniusban májushoz viszonyítva 4,7 %-al.
Ennek megfelelöen beindultak az elbocsátások. A Ford még ebben az évben 12 ezer dolgozó elküldését tervezi, és félő, hogy az európai autógyártást teljesen le fogja állítani. A Volkswagen már 2016-ban megegyezett az üzemi bizottsággal és a nagy hatalommal bíró vasasszakszervezettel, az IG Metallal, hogy 2020-ig 30 ezer dolgozótól fognak megválni.

Ugye azért más is látja az összefüggést:
Az emberek fejébe már több éve sulykolják, hogy hamarosan jön a válság. Hát elkezdenek kevesebbet autót vásárolni. Mivel csökken az autók iránti kereslet, ezért kevesebbet is kell gyártanak, de ha kevesebbet gyártanak akkor munkásokat bocsátanak el.
Így csökkenni fog a vásárlóerő, csökken termelés, csökken a GDP, vagyis tényleg jönni fog a válság.
 
M

molnibalage

Guest
elég sarkos vélemény...

Az autóipar problémái főleg a dízel elleni hadjárattal és az elektromobilitás kikényszerítésével függenek össze.
2019 júniusában az autógyárak termelése majdnem egynegyedével, vagyis 24,4 %-al csökkent az előző évihez képest. Az év első hat hónapjában eddig 12,5%-al csökkent a termelés, miután 2018-ban is 9,45-os csökkenés mutatkozott.
A vásárlók elbizonytalanodtak, illetve a recessziótól rettegnek, így a Németországban eladott autók száma tovább csökken, júniusban májushoz viszonyítva 4,7 %-al.

Ennek megfelelöen beindultak az elbocsátások. A Ford még ebben az évben 12 ezer dolgozó elküldését tervezi, és félő, hogy az európai autógyártást teljesen le fogja állítani. A Volkswagen már 2016-ban megegyezett az üzemi bizottsággal és a nagy hatalommal bíró vasasszakszervezettel, az IG Metallal, hogy 2020-ig 30 ezer dolgozótól fognak megválni.

Érdekes, hogy a cég mire kívánja a béreken megtakarított pénzt fordítani: a továbbra is eladhatatlan elektromos autók fejlesztésére és termelésére – a kormány direkt nyomására. Erre a nyomásra a Volkswagen különösen érzékeny, miután a cég egyharmada állami tulajdonban van, és így az állam közvetlenül is beleszól az üzleti politikába.

Az Audinál az üzemi bizottság jelenleg még tárgyal a vezetőséggel az ott foglalkoztatottak 15%-ának elbocsátásáról, miután az operatív nyereség 2018-ban 25%-al csökkent. A BMW-nél „csak” a munkaerőfelvétel szünetel, mivel a cég előrelátóan gondoskodott a jövőről.

Már régóta nem Münchenben és Dingolfingban áll a legnagyobb BMW-autógyár, hanem az amerikai Dél-Karolina államban.

Miután az autóipar kevesebb acélt rendel, ezért a nagy acéltermelők is elbocsátásokra kényszerülnek. A Thyssenkrupp 6 ezer dolgozójától válik meg, az Arcelor-Mittal dolgozóit Brémában és Eisenhüttenstadtban rövidített munkaidőben foglalkoztatják. Egyedül Bajorországban 55 ezer munkahely szűnt meg a beszállítóknál az autóipar válságának következtében.

De számoljunk egyszer utána, mindezt miért. A levegő 0,038 %-ban áll széndioxidból. Ebből a természet 96 %-ot, az ember 4 %-ot termel, ez az atmoszféra 0,00152 %-ának felel meg. Németország a világ széndioxid-kibocsájtásának 3,1 %-ért felelős, vagyis az atmoszféra széndioxid-tartalmának 0,00004712 %-ára van befolyása.

Ezért, úgy látszik, valóban érdemes Európa legerősebb ipari államát, 82 millió ember életét tönkretenni.
A cikk első fele tényleg korrekt, egy nem kiforrott technológiárt és zsebek töméséért építenek le egy jól működő ipart.
A vége azonban vegytiszta hülyeség.

  1. Igaz a 96%/4% arány. Csak ennek értemét nem érti meg a szerző. Azt, hogy az egyensúlyba rúg bele. Tehát ez a 4% difi azt jelenti, hogy az emberiség 25 év alatt a természet által kibocsátott CO2-vel többet bocsát ki. Emiatt emelkedik a koncentráció.
    https://skepticalscience.com/argument.php?p=6&t=326&&a=16

  2. Senkit nem érdekel, hogy a CO2 aránya 0,00152%, ha már 0,00450% is (450 ppm) problémát jelent. Simán arra akar játszani, hogy leír egy kis számot jelentéktelenné téve. Az már csak hab a tortán, hogy nem annyi az érték, amit írt, hanem majdnem háromszor akkor.
mlo_full_record.png

Szóval lehet, hogy az iparhoz ért aki írta, de hogy alapszintű gondolkodásból és tények ellenőrzéséhez nem, az is biztos. Abban igaza van, hogy Németország kibocsátása nem a világ egésze, csak ha a világon futó autók nagy részét ott gyártják, akkor az ott gyártott autók fogyasztása sok CO2-őt jelent. Azt persze megint más kérdés, hogy ameddig a villanyt is sok CO2-vel gyártjuk, addig a szarnak adnak egy pofont. De ettől nem menti fel az írást, hogy azzal az egy - már elnézést - de méretes balfasz résszel gyakorlatilag a klímaváltozás tagadás határán egyensúlyoz a szerző.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
elég sarkos vélemény...

Az autóipar problémái főleg a dízel elleni hadjárattal és az elektromobilitás kikényszerítésével függenek össze.
2019 júniusában az autógyárak termelése majdnem egynegyedével, vagyis 24,4 %-al csökkent az előző évihez képest. Az év első hat hónapjában eddig 12,5%-al csökkent a termelés, miután 2018-ban is 9,45-os csökkenés mutatkozott.
A vásárlók elbizonytalanodtak, illetve a recessziótól rettegnek, így a Németországban eladott autók száma tovább csökken, júniusban májushoz viszonyítva 4,7 %-al.

Ennek megfelelöen beindultak az elbocsátások. A Ford még ebben az évben 12 ezer dolgozó elküldését tervezi, és félő, hogy az európai autógyártást teljesen le fogja állítani. A Volkswagen már 2016-ban megegyezett az üzemi bizottsággal és a nagy hatalommal bíró vasasszakszervezettel, az IG Metallal, hogy 2020-ig 30 ezer dolgozótól fognak megválni.

Érdekes, hogy a cég mire kívánja a béreken megtakarított pénzt fordítani: a továbbra is eladhatatlan elektromos autók fejlesztésére és termelésére – a kormány direkt nyomására. Erre a nyomásra a Volkswagen különösen érzékeny, miután a cég egyharmada állami tulajdonban van, és így az állam közvetlenül is beleszól az üzleti politikába.

Az Audinál az üzemi bizottság jelenleg még tárgyal a vezetőséggel az ott foglalkoztatottak 15%-ának elbocsátásáról, miután az operatív nyereség 2018-ban 25%-al csökkent. A BMW-nél „csak” a munkaerőfelvétel szünetel, mivel a cég előrelátóan gondoskodott a jövőről.

Már régóta nem Münchenben és Dingolfingban áll a legnagyobb BMW-autógyár, hanem az amerikai Dél-Karolina államban.

Miután az autóipar kevesebb acélt rendel, ezért a nagy acéltermelők is elbocsátásokra kényszerülnek. A Thyssenkrupp 6 ezer dolgozójától válik meg, az Arcelor-Mittal dolgozóit Brémában és Eisenhüttenstadtban rövidített munkaidőben foglalkoztatják. Egyedül Bajorországban 55 ezer munkahely szűnt meg a beszállítóknál az autóipar válságának következtében.

De számoljunk egyszer utána, mindezt miért. A levegő 0,038 %-ban áll széndioxidból. Ebből a természet 96 %-ot, az ember 4 %-ot termel, ez az atmoszféra 0,00152 %-ának felel meg. Németország a világ széndioxid-kibocsájtásának 3,1 %-ért felelős, vagyis az atmoszféra széndioxid-tartalmának 0,00004712 %-ára van befolyása.

Ezért, úgy látszik, valóban érdemes Európa legerősebb ipari államát, 82 millió ember életét tönkretenni.

Egyébként felejtsük már el azt a hülyeséget, hogy az elektromos autózást Brüsszel kényszeríti ki.
A piac kényszeríti rá a gyártókra.
Kína labdába sem rughat a hagyományos autók terén az európai gyártók mellett. Épp ezért gőzerővel ráálltak az elektromos autók gyártására.
Ezért az európai gyártóknak is egész egyszerűen lépniük kell az elektromos autók terén, mert ha itt az elektromosba nem fektetünk, akkor hamarosan betörnek ide a kínai elektromos autók. Persze meg lehet próbálni vámokkal védekezni, de látjuk mennyire "hatékonyak" az USA vámjai is.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egyébként felejtsük már el azt a hülyeséget, hogy az elektromos autózást Brüsszel kényszeríti ki.
A piac kényszeríti rá a gyártókra.
Kína labdába sem rughat a hagyományos autók terén az európai gyártók mellett. Épp ezért gőzerővel ráálltak az elektromos autók gyártására.
Ezért az európai gyártóknak is egész egyszerűen lépniük kell az elektromos autók terén, mert ha itt az elektromosba nem fektetünk, akkor hamarosan betörnek ide a kínai elektromos autók. Persze meg lehet próbálni vámokkal védekezni, de látjuk mennyire "hatékonyak" az USA vámjai is.

Hogy törne be ha eladhatatlan lenne a hagyományos európai autók mellett állami támogatás és állami pénzen kiépített töltőhálózat nélkül?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and vata

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 320
10 818
113
Kinek/minek jelent problémát?

co2_temperature_historical.png

Alapvetően az emberiségnek jelent csak problémát, minthogy a jégsapkák elolvadásával az óceánok vízszint emelkedése elöntené a tenger / óceán közeli nagyvárosokat, amelyekből elég sok van. Meg persze át kell alakítani a megváltozott klimatikus viszonyok miatt a mezőgazdaságot, meg ehhez kapcsolódóan némi ipart is. De amúgy tény, hogy a Föld történetében jellemzően a mostaninál jóval magasabb hőmérséklet és co2 koncentráció volt, szóval a bolygónak ez kb. semmi, az élővilág is alkalmazkodik hozzá. Valszeg az ember is, csak az alkalmazkodás közben néhány milliárdnyi elpusztul (hogy ez jó, vagy nem jó, az más kérdés).

Én a magam részéről főleg azt sajnálom, hogy egyre kevesebb a havas nap télen :)
 
M

molnibalage

Guest
Kinek/minek jelent problémát?

co2_temperature_historical.png
Az nem érv, hogy regen volt magasabb.
Egyrészt a változás sebessége példátlan, amit nem bírnak egyes fajok, főleg az évenkénti nagy szélsőségeket. A másik, hogy egyes ma meg lakható területek nem azok lesznek...
Ha meg a metán kibocsátás is meglódul a permaftosz olvadasa miatt...
Nem igazán ert értem mi akartál a kommenteddel. Gyerekkoromhoz kepest mar érezhető bp-n a valtozas...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
elég sarkos vélemény...

Az autóipar problémái főleg a dízel elleni hadjárattal és az elektromobilitás kikényszerítésével függenek össze.
2019 júniusában az autógyárak termelése majdnem egynegyedével, vagyis 24,4 %-al csökkent az előző évihez képest. Az év első hat hónapjában eddig 12,5%-al csökkent a termelés, miután 2018-ban is 9,45-os csökkenés mutatkozott.
A vásárlók elbizonytalanodtak, illetve a recessziótól rettegnek, így a Németországban eladott autók száma tovább csökken, júniusban májushoz viszonyítva 4,7 %-al.

Ennek megfelelöen beindultak az elbocsátások. A Ford még ebben az évben 12 ezer dolgozó elküldését tervezi, és félő, hogy az európai autógyártást teljesen le fogja állítani. A Volkswagen már 2016-ban megegyezett az üzemi bizottsággal és a nagy hatalommal bíró vasasszakszervezettel, az IG Metallal, hogy 2020-ig 30 ezer dolgozótól fognak megválni.

Érdekes, hogy a cég mire kívánja a béreken megtakarított pénzt fordítani: a továbbra is eladhatatlan elektromos autók fejlesztésére és termelésére – a kormány direkt nyomására. Erre a nyomásra a Volkswagen különösen érzékeny, miután a cég egyharmada állami tulajdonban van, és így az állam közvetlenül is beleszól az üzleti politikába.

Az Audinál az üzemi bizottság jelenleg még tárgyal a vezetőséggel az ott foglalkoztatottak 15%-ának elbocsátásáról, miután az operatív nyereség 2018-ban 25%-al csökkent. A BMW-nél „csak” a munkaerőfelvétel szünetel, mivel a cég előrelátóan gondoskodott a jövőről.

Már régóta nem Münchenben és Dingolfingban áll a legnagyobb BMW-autógyár, hanem az amerikai Dél-Karolina államban.

Miután az autóipar kevesebb acélt rendel, ezért a nagy acéltermelők is elbocsátásokra kényszerülnek. A Thyssenkrupp 6 ezer dolgozójától válik meg, az Arcelor-Mittal dolgozóit Brémában és Eisenhüttenstadtban rövidített munkaidőben foglalkoztatják. Egyedül Bajorországban 55 ezer munkahely szűnt meg a beszállítóknál az autóipar válságának következtében.

De számoljunk egyszer utána, mindezt miért. A levegő 0,038 %-ban áll széndioxidból. Ebből a természet 96 %-ot, az ember 4 %-ot termel, ez az atmoszféra 0,00152 %-ának felel meg. Németország a világ széndioxid-kibocsájtásának 3,1 %-ért felelős, vagyis az atmoszféra széndioxid-tartalmának 0,00004712 %-ára van befolyása.

Ezért, úgy látszik, valóban érdemes Európa legerősebb ipari államát, 82 millió ember életét tönkretenni.
Hiába írod hozzá, hogy "sarkos vélemény", ha fassssságokat emelsz ki belőle. Az a baj, hogy téged minősít a tartalom, amit beemelsz.
Most tételesen is reagálhatnék rá. De sem időm, sem idegem nincs hozzá.
2 dolgot írnék le csupán:
- Miközben a cikkben szereplő gyártó a németeknél leépít, nálunk gyárat bővít. Gondolkodj el ezen alaposan.
- Olyannyira nem lehet eladni az elektromos autókat, hogy ugyebár a Tesla a Model 3-ból még mindig nem tud eleget gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Alapvetően az emberiségnek jelent csak problémát, minthogy a jégsapkák elolvadásával az óceánok vízszint emelkedése elöntené a tenger / óceán közeli nagyvárosokat, amelyekből elég sok van. Meg persze át kell alakítani a megváltozott klimatikus viszonyok miatt a mezőgazdaságot, meg ehhez kapcsolódóan némi ipart is. De amúgy tény, hogy a Föld történetében jellemzően a mostaninál jóval magasabb hőmérséklet és co2 koncentráció volt, szóval a bolygónak ez kb. semmi, az élővilág is alkalmazkodik hozzá. Valszeg az ember is, csak az alkalmazkodás közben néhány milliárdnyi elpusztul (hogy ez jó, vagy nem jó, az más kérdés).

Én a magam részéről főleg azt sajnálom, hogy egyre kevesebb a havas nap télen :)
Te sem érted a globális felmelegedést, az nyilvánvaló!
 
M

molnibalage

Guest
Hiába írod hozzá, hogy "sarkos vélemény", ha fassssságokat emelsz ki belőle. Az a baj, hogy téged minősít a tartalom, amit beemelsz.
Most tételesen is reagálhatnék rá. De sem időm, sem idegem nincs hozzá.
2 dolgot írnék le csupán:
- Miközben a cikkben szereplő gyártó a németeknél leépít, nálunk gyárat bővít. Gondolkodj el ezen alaposan.
- Olyannyira nem lehet eladni az elektromos autókat, hogy ugyebár a Tesla a Model 3-ból még mindig nem tud eleget gyártani.
Csak ez azt mutatja, higy mint gyar mennyire gyenge a Tesla. A nem villamos autó iránti igeny messze felulfelülmulja villamost. Vicces, hogy mekkora arccal szólsz be tobb embernek is ugy, hogy egy mezei összehasonlítást nem tudsz megcsinálni...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Csak ez azt mutatja, higy mint gyar mennyire gyenge a Tesla. A nem villamos autó iránti igeny messze felulfelülmulja villamost. Vicces, hogy mekkora arccal szólsz be tobb embernek is ugy, hogy egy mezei összehasonlítást nem tudsz megcsinálni...

Ráadásul úgy nem tudja kielégíteni, hogy még az agyonajnározott Kínában is megzuhant a villanyautók iránti kereslet amint elkezdett kifarolni az állam mögüle.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az nem érv, hogy regen volt magasabb.
Egyrészt a változás sebessége példátlan, amit nem bírnak egyes fajok, főleg az évenkénti nagy szélsőségeket. A másik, hogy egyes ma meg lakható területek nem azok lesznek...
Ha meg a metán kibocsátás is meglódul a permaftosz olvadasa miatt...
Nem igazán ert értem mi akartál a kommenteddel. Gyerekkoromhoz kepest mar érezhető bp-n a valtozas...

Szerintem:

Ma még lakható területek lakhatatlanná válnak (Hispánia), közben Szibéria, Grönland kivirágzik.
Ez az élet rendje, a változás.

Fajok milliárdjai pusztultak ki, mert nem tudtak megfelelni a változásnak.
Mi túléltünk pár jégkorszakot, pár felmelegedést, elszaporodtunk.
Olyan fajok törtek előre az evolúciós versenyben amiknek ember nélkül esélyük sem lett volna ekkora számban elterjedni (csirke, szarvasmarha) és az ember nélkül gyors pusztulás vár rájuk.
Közben maga a földi élet is változik, alakul.
Puszta létezésünk is "szennyezi" a környezetet, ahogy minden élőlényé.
Csak a többi élőlény nem tud kiállni és azt mondani:

ÉN okoztam ezt és ÉN megfogom oldani. Fogalmam sincs, hogyan mert a megoldások amiket eddig felmutattam csak áthelyezték a szennyezést máshová, sokszor helyileg súlyosbítva a problémát (pl. Kongó folyóból kihalt az élet, az egész egy kanyargó, rothadó metángyár).

Hibásak vagyunk azért ami történik?
Nem, mert a puszta létezésünk okozza.
Igen, mert ahelyett, hogy cselekednénk, felkészülnénk, profitot hajhászunk és álmegoldásokat mutogatunk grétákkal a lakosság tehetősebb részének, miközben a nyomorban élőket még mélyebbre taszítjuk, arra kényszerítve őket, hogy elhagyják lakhelyüket és vándorútra kelljenek.

Tehetünk ellene?
Elodázhatjuk a dolgot, "nyerhetünk" 10-20-100 évet, de jó eséllyel sokkal durvábban és súlyosabban fog lecsapódni a katasztrófa.
Mert biztos vagyok abban, hogy nem fog jönni egy olyan gréta aki azt mondja, hogy az ükunokáink élete qrva nehéz lesz, fel kellene készülnünk az elkerülhetetlenre, ne pazaroljunk hülyeségekre azt a látszatot keltve, hogy minden rendben van, mert a pénz forog.


Ja és, ha leold a Föld mágneses mezeje (mert úgy néz ki le fog), akkor garantált egy jégkorszak, mivel ezt az eseményt mindig drasztikus CO2 zuhanás követi.