Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Vakok a zip2, paypal, tesla, spacex.... értelmét lényegét se látták, hogy mitől lesz jobb, gyorsabb, olcsobb, eladhatobb...
Bocs, de simán hallucinálsz...
  1. A visszatérő rakétafokozatot nem ő találta ki, mint ötlet. 1996-ban már létezett is ilyen. Az, hogy ez nagyobban ki és mennyiből csinálja meg, ezt nem merte finanszírozni. Őket is csak egy állami megrendelés és Cifu kommentje alapján úgy rémlik, hogy valami óccó orosz hajtómű maradék mentette meg őket. @Cifu ?
  2. A villanyautó létezett a Tesla előtt is. Elérhetőbb áron is. Ezt kezdték hypolni annak ellenére, hogy kb. luxustermék ára van úgy, hogy annak színvonalától messze van.
még amikor az orruk elött volt, sött amikor már vadul termelte a profitot, jól eladták...
A Tesla masszívan veszteséges. A Falcon 9 sikeresen, de kis híja volt, hogy el nem bukott.

akkor is csak fikázni tudnak, hogy csak összekalapozta a pénzt mérnökök megcsinálták blablabla... te se tudsz többet.
Nem, csak valakik a falnak mennek attól, hogy az F9 után MINDEN SZARSÁGÁT bekajálják és hintik, mint az igét. Mindezt úgy, hogy a közösségi közlekedés leépítéséhez is vezethet, mert csak ő mondja...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 695
10 599
113
A visszatérő rakétafokozatot nem ő találta ki, mint ötlet. 1996-ban már létezett is ilyen.
Villanyautó létezett a Tesla előtt is.
1. Egy forradalmi, de meglehetősen csillaghászati árú SSTO jármű részeként. Feltételezem, olyan drága lett volna, hogy nem lett belőle semmi. Csinált helyette a spacex kerozin-ooxigénes olcsó alternatívát, bár arról nics adat, mennyire nyereséges, lehet, csak a NASA meg a hadsereg pénze tartja őket életben...
2. elektromos autó meg volt a 20. százat elején is, bár lehet, csak tejes kocsi volt, hogy ne verje fel a várost a hajnali tejszállításkor...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Bocs, de simán hallucinálsz...
  1. A visszatérő rakétafokozatot nem ő találta ki, mint ötlet. 1996-ban már létezett is ilyen. Az, hogy ez nagyobban ki és mennyiből csinálja meg, ezt nem merte finanszírozni. Őket is csak egy állami megrendelés és Cifu kommentje alapján úgy rémlik, hogy valami óccó orosz hajtómű maradék mentette meg őket. @Cifu ?
  2. A villanyautó létezett a Tesla előtt is. Elérhetőbb áron is. Ezt kezdték hypolni annak ellenére, hogy kb. luxustermék ára van úgy, hogy annak színvonalától messze van.

A Tesla masszívan veszteséges. A Falcon 9 sikeresen, de kis híja volt, hogy el nem bukott.


Nem, csak valakik a falnak mennek attól, hogy az F9 után MINDEN SZARSÁGÁT bekajálják és hintik, mint az igét. Mindezt úgy, hogy a közösségi közlekedés leépítéséhez is vezethet, mert csak ő mondja...

Mért halucinálnék?

Nem mondtam ő találta ki. Ő rakta össze a SpaceXet. Jórészt saját tőkéből. Annyira saját tökéből, hogy most 2019ben a SpaceX 54% Muské.
Hol a halu ha kérdezhetném?
Bezos korábban kezdte Muskhoz képest kb végtelen pénzt pumpált bele aztán hát nem sokat láttunk. Pedig csak a pénz számít mérnökök megtervezték. Mit szedsz, hogy ennyit értesz ehez az egészhez?
@Cifu féle Orosz "hajtómű maradék mentette meg őketről" nem tudok semmit. Kérnék rá vmi linket... Azt tudom, hogy nagyon nagyra tartja az Orosz hajtóműveket, mérnököket. Más kérdés, hogy a SpaceX olyan szinten van managelve, hogy agyonveri oroszokat, ulat, mindenkit.

Nem mondtam ő találta fel a villanyautót. Ezt is behaluzod. Összerakott rá egy jó tervet amivel fel lehetett futtatni, kb minimál sorozatból nagy autógyárrá. A terve eddig működik, nem minden lenne a növekedés simán menne a pozitív cash flow és vastagon nyereséges lenne.

Meg persze ott vannak a jelenlegi "hobbi projektek". Boring, OpenAI, Neuralink...
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
1. Egy forradalmi, de meglehetősen csillaghászati árú SSTO jármű részeként. Feltételezem, olyan drága lett volna, hogy nem lett belőle semmi. Csinált helyette a spacex kerozin-ooxigénes olcsó alternatívát, bár arról nics adat, mennyire nyereséges, lehet, csak a NASA meg a hadsereg pénze tartja őket életben...
2. elektromos autó meg volt a 20. százat elején is, bár lehet, csak tejes kocsi volt, hogy ne verje fel a várost a hajnali tejszállításkor...
Megépült a techdemó, működött. Pont. Aztán senki nem rendelte meg.
Mondom, ez a Musk ajnározás elérte már valamiféle vallásos hevület szintjét...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 774
17 989
113
Akkor a Tesla szerintem:

A könyökökön jön ki a szöveg, hogy a ledarálja az autópiacot, a forradalmi újításaival meg köröket ver mindenkire, sőt akkorát gurítottak, hogy csak a Ford T-Model-hez lehet őket mérni…

Ha a részvényoldalról nézem meg, akkor igen, beérték a GM-et, ami a folyamatos töketlenkedésével sikerült magát jól leépíteni. A Tesla az IPO óta úgy 12-13-szeres növekedésen van túl. Ez úgy sikerült összehozni, úgy egy-két negyedévtől eltekintve még soha nem volt nyereséges a cég (a „nyereséges félév” is erősen idézőjeles, mivel „okosban” lett lekönyvelve néhány tétel), jelenleg is mínusz 4,6 dollár az egy részvényre jutó “nyereség”.

A kamatszegény környezetben tengődő kapzsi banda persze folyamatosan nyomja a szöveget, hogy a ma még 100000 autót (sem/bajosan) ad el, de ezt majd a Model 3 feltolja 2020-ra 4 millióra. Olvastam már nem egy helyen, hogy már 10 millió autóról álmodnak (ez az amcsi piac majd háromnegyede..), miközben a legnagyobb név, a GM is úgy hozza a 20%-ot, hogy ebben autótól a pick-up minden benne van…

Ha számszakilag okoskodom tovább, akkor úgy kb. a 4 millió autó a GM legerősebb évét überelné 30%-kal. Ezt azt jelenti, hogy a jelenlegi amcsi autópiac 2%-át adó villanyautós szegmensnek kellene akkorát robbania, mint a Cár bomba…

Két éve nagyon bizsergett a kezem, hogy beleveszek egy felpattanásba. Nagyban ment a szöveg, hogy az akkor 32 milliárd dollárra értékelt cégben benne van az évi 2-3 milliós darabszám (mindezt úgy, hogy komolyabb autóipari elemzők szerint a Tesla legfeljebb 500000 autót tudna legyártani elméletileg). Nos, azóta sem sikerült ezt elérni – vagy csak a közelébe is kerülni, de közben 2019-re a cég értéke felment plusz 21 milliárd dollárral. A poén, hogy a cég folyamatosan veszteséges.

A VW Tiguan-ból többet ad el nyereséggel, mint a Tesla összesen, de a VW bucira van szopatva, de mondhatom a BMW-t, vagy akár a Renault-ot.

Autóiparban egyedül a luxusmárkák érdekelnek tőzsdei szinten, mert azon van az igazi marzs. Nem a Lupo-n, vagy a Golf-on nyersz. A Ferrari nyereséges. A Turbókapitalisták (Porsche) brutális a Chayenne-nel. Döbbenetes haszonkulccsal dolgozik – ha úgy tetszik, akkor egy lóerő a Porsche-nál a legdrágább. A Tesla hiába dolgozik 20%-os haszonkulccsal a prémium szegmensben, a cég veszteséges.

Ha ezt a gondolatot tovább viszem, akkor adódik a kérdés, hogy egy prémiumjárgányon – ahol hosszú ideig komoly vetélytársa sem volt, 20%-os haszonkulcs mellett sem tudott érdemi nyereséget termelni, akkor hogyan fog egy harmadárban adott autónál!? A „klasszikus” autón a profitot az extrákon lehet igazán realizálni. De ez nekem megint egy logikátlan húzás, mert aki árérzékeny, az valószínűleg annyira árérzékeny, hogy jól megvan egy csomó túlárazott extra nélkül is…

A Tesla egy olyan szerencsés környezetben sem tudott komolyan pénzt termelni, amikor kvázi vetélytársak nélkül dolgozhatott. Mára ott az Opeltől elkezdve a VW-csoporton át az összes francia, a GM, DM, BMW.

Aztán a kedvencem, az olcsó pénz..

2009-ben a GM becsődölt. Hogy miért? Hirtelen kurva drága lett a vállalati hitelek refinanszírozása, miközben a GM cash-flowja sokkal jobb volt a Tesla-val szemben. Vajon mekkorát pislogna a Muskotály, ha az olcsópénzes pénzcsap hirtelen elzáródik, mert a kockázati alapokból kivonták a tökét reswapolni a komolyabb befektetéseket?
(2008-ban napok vagy órák választották el a Teslát is a csődtől.)

Szerintem Muskotály már régóta azon agyal, hogyan szállhatna úgy ki, hogy pénze is maradjon de ne sitteljék le..

(bocsánat a sok szám miatt...)
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
1. Egy forradalmi, de meglehetősen csillaghászati árú SSTO jármű részeként. Feltételezem, olyan drága lett volna, hogy nem lett belőle semmi. Csinált helyette a spacex kerozin-ooxigénes olcsó alternatívát, bár arról nics adat, mennyire nyereséges, lehet, csak a NASA meg a hadsereg pénze tartja őket életben...
2. elektromos autó meg volt a 20. százat elején is, bár lehet, csak tejes kocsi volt, hogy ne verje fel a várost a hajnali tejszállításkor...

1re annyit, hogy Muské 54%, innen hude veszteséges nem lehet, nem kellett sok tőkét bevonni. Mindez úgy, hogy az elmúlt pár év arról szolt, hogy bedarálják a commercial piacot és kész legyen a Falcon Block 5 és még egy anyagilag semmi értelme Flacon Heavy is belefért és persze megy a "BFR" fejlesztése. Reusable, refualable Saturn V.... zizikből.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 695
10 599
113

Erről jut eszembe, a spacex ugye "saját pénzből" a Falcon 1-el kezdett, melybe majdnem belebukott, de a NASA pénzéből lett a Falcon 9. Abból igen nehezen lett Falcon Heavy. A BFR meg nagyon a jövő zenéje még.
Brezos nem tudom, mire költötte a milliárdjait. A New Shepard elvileg csak emberes suborbitalis ugrásoktóra való, mivel emberes, sok minden biztonsági előírást kell teljesítenie... A New Glenn meg egy akkora rakéta, mint a Falcon Heavy, meg kell csinálni, csak úgy, a semmiből. Egyedül a 2. fokozat hajtóművének van előzménye, már ha jól tudom.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
867
2 523
93
Mért halucinálnék?

Nem mondtam ő találta ki. Ő rakta össze a SpaceXet. Jórészt saját tőkéből. Annyira saját tökéből, hogy most 2019ben a SpaceX 54% Muské.
Hol a halu ha kérdezhetném?
Bezos korábban kezdte Muskhoz képest kb végtelen pénzt pumpált bele aztán hát nem sokat láttunk. Pedig csak a pénz számít mérnökök megtervezték. Mit szedsz, hogy ennyit értesz ehez az egészhez?
@Cifu féle Orosz "hajtómű maradék mentette meg őketről" nem tudok semmit. Kérnék rá vmi linket... Azt tudom, hogy nagyon nagyra tartja az Orosz hajtóműveket, mérnököket. Más kérdés, hogy a SpaceX olyan szinten van managelve, hogy agyonveri oroszokat, ulat, mindenkit.

Nem mondtam ő találta fel a villanyautót. Ezt is behaluzod. Összerakott rá egy jó tervet amivel fel lehetett futtatni, kb minimál sorozatból nagy autógyárrá. A terve eddig működik, nem minden lenne a növekedés simán menne a pozitív cash flow és vastagon nyereséges lenne.

Meg persze ott vannak a jelenlegi "hobbi projektek". Boring, OpenAI, Neuralink...


2016. október 21., péntek
A SpaceX előélete...
http://sp4c3m4rin3.blogspot.com/search?updated-max=2016-10-21T15:46:00+02:00&max-results=7

2018. szeptember 29., szombat
A Szovjet és Orosz űrhajózás története XXI. rész
http://sp4c3m4rin3.blogspot.com/2018/09/a-szovjet-es-orosz-urhajozas-tortenete.html
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 774
17 989
113
Arra azért kíváncsi lennék, hogy mi volt ennek a cikknek az apropója.
Milyen technológiákhoz jut most Kína hozzá?
Évek (évtizedek) óta közös cégekben gyártják az európai márkák autóit Kínában. Az elektromos autók terén pedig nem hiszem hogy sok újat tudnának mondani a kínaiaknak.
A Deutsche Post-nak van egy csomagkihordó kiskocsija, erre vannak ráizgulva..
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Akkor a Tesla szerintem:

A könyökökön jön ki a szöveg, hogy a ledarálja az autópiacot, a forradalmi újításaival meg köröket ver mindenkire, sőt akkorát gurítottak, hogy csak a Ford T-Model-hez lehet őket mérni…

Ha a részvényoldalról nézem meg, akkor igen, beérték a GM-et, ami a folyamatos töketlenkedésével sikerült magát jól leépíteni. A Tesla az IPO óta úgy 12-13-szeres növekedésen van túl. Ez úgy sikerült összehozni, úgy egy-két negyedévtől eltekintve még soha nem volt nyereséges a cég (a „nyereséges félév” is erősen idézőjeles, mivel „okosban” lett lekönyvelve néhány tétel), jelenleg is mínusz 4,6 dollár az egy részvényre jutó “nyereség”.

A kamatszegény környezetben tengődő kapzsi banda persze folyamatosan nyomja a szöveget, hogy a ma még 100000 autót (sem/bajosan) ad el, de ezt majd a Model 3 feltolja 2020-ra 4 millióra. Olvastam már nem egy helyen, hogy már 10 millió autóról álmodnak (ez az amcsi piac majd háromnegyede..), miközben a legnagyobb név, a GM is úgy hozza a 20%-ot, hogy ebben autótól a pick-up minden benne van…

Ha számszakilag okoskodom tovább, akkor úgy kb. a 4 millió autó a GM legerősebb évét überelné 30%-kal. Ezt azt jelenti, hogy a jelenlegi amcsi autópiac 2%-át adó villanyautós szegmensnek kellene akkorát robbania, mint a Cár bomba…

Két éve nagyon bizsergett a kezem, hogy beleveszek egy felpattanásba. Nagyban ment a szöveg, hogy az akkor 32 milliárd dollárra értékelt cégben benne van az évi 2-3 milliós darabszám (mindezt úgy, hogy komolyabb autóipari elemzők szerint a Tesla legfeljebb 500000 autót tudna legyártani elméletileg). Nos, azóta sem sikerült ezt elérni – vagy csak a közelébe is kerülni, de közben 2019-re a cég értéke felment plusz 21 milliárd dollárral. A poén, hogy a cég folyamatosan veszteséges.

A VW Tiguan-ból többet ad el nyereséggel, mint a Tesla összesen, de a VW bucira van szopatva, de mondhatom a BMW-t, vagy akár a Renault-ot.

Autóiparban egyedül a luxusmárkák érdekelnek tőzsdei szinten, mert azon van az igazi marzs. Nem a Lupo-n, vagy a Golf-on nyersz. A Ferrari nyereséges. A Turbókapitalisták (Porsche) brutális a Chayenne-nel. Döbbenetes haszonkulccsal dolgozik – ha úgy tetszik, akkor egy lóerő a Porsche-nál a legdrágább. A Tesla hiába dolgozik 20%-os haszonkulccsal a prémium szegmensben, a cég veszteséges.

Ha ezt a gondolatot tovább viszem, akkor adódik a kérdés, hogy egy prémiumjárgányon – ahol hosszú ideig komoly vetélytársa sem volt, 20%-os haszonkulcs mellett sem tudott érdemi nyereséget termelni, akkor hogyan fog egy harmadárban adott autónál!? A „klasszikus” autón a profitot az extrákon lehet igazán realizálni. De ez nekem megint egy logikátlan húzás, mert aki árérzékeny, az valószínűleg annyira árérzékeny, hogy jól megvan egy csomó túlárazott extra nélkül is…

A Tesla egy olyan szerencsés környezetben sem tudott komolyan pénzt termelni, amikor kvázi vetélytársak nélkül dolgozhatott. Mára ott az Opeltől elkezdve a VW-csoporton át az összes francia, a GM, DM, BMW.

Aztán a kedvencem, az olcsó pénz..

2009-ben a GM becsődölt. Hogy miért? Hirtelen kurva drága lett a vállalati hitelek refinanszírozása, miközben a GM cash-flowja sokkal jobb volt a Tesla-val szemben. Vajon mekkorát pislogna a Muskotály, ha az olcsópénzes pénzcsap hirtelen elzáródik, mert a kockázati alapokból kivonták a tökét reswapolni a komolyabb befektetéseket?
(2008-ban napok vagy órák választották el a Teslát is a csődtől.)

Szerintem Muskotály már régóta azon agyal, hogyan szállhatna úgy ki, hogy pénze is maradjon de ne sitteljék le..

(bocsánat a sok szám miatt...)

a kapzsi banda stb kjelentésekkel nem nagyon tudok mit kezdenki. Ki a kapzsi banda? spekulánsok? Musk?...

"Nagyban ment a szöveg, hogy az akkor 32 milliárd dollárra értékelt cégben benne van az évi 2-3 milliós darabszám (mindezt úgy, hogy komolyabb autóipari elemzők szerint a Tesla legfeljebb 500000 autót tudna legyártani elméletileg)."

Ez kb detto. Egyrészt bánhatod, hogy nem vettél bele. Másrészt megint kitől ment a szöveg? Spekullánstól? Úgy, hogy pár éve volt a gigafactory félkészen max 500.000re méretezve és annyi? Azért mert benyalsz ilyeneket az nem a tesla hibája. Minden cégnél főleg startupoknál vannak őrült jóslatok doom & gloom minden héten.


"a ma még 100000 autót (sem/bajosan) ad el"
Dehogynem. Csak 2019H1ben bőven tulléptek rajta, kb 150.000dbot adtak el. Annyit amennyit le tudnak gyártani. Szépen fut fel a termelés.
Kínai gyár beindulásának fügvénye de év végére, jövő év Q1re szeretnék felfuttatni ~450-500.000dbra az éves termelést, 2020Q4re pedig 700-750K a terv.
Itt már kezd beütni az economy of scale amire Teslanak 8is) nagy szüksége van..... és konkrétan kb eddig látható. Innen ha nekem tippelnem kéne pénzügyi környezet kérdése az egész. Ha lesz vmi válság akár meg is álhat, ha nem akkor duplázódik a Kínai kapacitás és lesz EUban is gigafactory.

"A Tesla hiába dolgozik 20%-os haszonkulccsal a prémium szegmensben, a cég veszteséges."
Ahogy írtam. Minden centből gyárat épít, terméket fejleszt. Máshogy indulni ebben az iparban (is) nehézkes.

"Szerintem Muskotály már régóta azon agyal, hogyan szállhatna úgy ki, hogy pénze is maradjon de ne sitteljék le.."

Láthatóan fogalmad sincs az egészről. Nézz rá a Tesla, Musk contractra. Tipikus vagy eléri a célokat és nagyon gazdag lesz vagy nem keres semmit. Fizetés ha Tesla értéke 100-150-200-250... b$. Őrült terv? Ugyanezt mondták 2012ben amikor tesla ért 3b$ és 50b$ volt a cél. Őrültnek mondták? Igen. Megcsinálta? Igen.

És hát a miért is őrült. “I want to contribute as much as possible to humanity becoming a multi-planet species, that obviously requires a certain amount of capital.”
Kiváncsi vagyok megint megcsinálja e a "lehetetlent".
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113

Ha engem kérdezel, akkor a németek (és egyben az EU is) lecseréli az USA-t Kínára.
Ez elég sok mindent megmagyarázna, hogy mi miért történik:
-USA szivatja az EU-s vállalatokat (francia helikopterhordozó, VW botrány, Déli és Északi Áramlat, stb.)
-Trump nemcsak Kína, de az EU ellen is kezdi a vámokat
-brexit (mennek vissza az angolszász rokonokhoz)
-az EU nem cseszi le Orbánt a keleti nyitás miatt

Az ilyen üzletek szerintem sima baráti gesztusok, a jövőbeli szövetségnek ezekkel ágyaznak meg.
Persze az is lehet, hogy én vagyok naív és túlbecsülöm a németeket.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Ha engem kérdezel, akkor a németek (és egyben az EU is) lecseréli az USA-t Kínára.
Ez elég sok mindent megmagyarázna, hogy mi miért történik:
-USA szivatja az EU-s vállalatokat (francia helikopterhordozó, VW botrány, Déli és Északi Áramlat, stb.)
-Trump nemcsak Kína, de az EU ellen is kezdi a vámokat
-brexit (mennek vissza az angolszász rokonokhoz)
-az EU nem cseszi le Orbánt a keleti nyitás miatt

Az ilyen üzletek szerintem sima baráti gesztusok, a jövőbeli szövetségnek ezekkel ágyaznak meg.
Persze az is lehet, hogy én vagyok naív és túlbecsülöm a németeket.
Végül is ez beleillik az atlantisták vs. eurázsiánusok elméletbe. A játszma tétje ugyanúgy a "világuralom", a kérdés csak az, hogy annak mi a centruma.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg