Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
De ennek okai vannak és nem csak úgy.
  1. A technológia időközben elavul, ergo a kifutó részét olcsóbban kell adnod, hogy ne rohadjon rád.
  2. Bejönnek a versenytársak. Megszűnik a monopol helyzet és nem csak a vevő árérzékenysége játszik, mert van helyettesítő termék is.
  3. Az induláshoz képest több gyártósort gyárt magasabb kapacitással, kisebb fajlagos költséggel.
Nem úgy működik, hogy merő jófejségből lesz olcsóbb.

Igen, ezek miatt is megy lejebb az ára.
A lényeg, hogy nem igaz az, amit mondasz, hogy nem lesznek olcsóbbak, mert már 100 éve készülnek akkuk és elektromotorok, vagyis kiforott technika.
Olyan típusú akkuk és elektromotorok amik kellenek az elektromos autókba csak most kezdenek készülni, így most drága, ha felfut a termelés és nagyon sok cég fogja csinálni ugyanazt, akkor meg olcsóbb lesz.
Nézz szét a háztartási elektromos gépeid között. Pl. a mosógép 40 éve még jópár havi fizetés volt most meg pár napot dolgozunk érte. Egyre olcsóbb lett, pedig már 200 éves az elektromotor, meg az acéllemez.

De, pontosan ezt történt az agyonajnározott Teslánál. Nem nagy cellákat gyártanak, hanem irgalmatlan sok, lényegében laptop akksit összekötve. Ezek összekapcsolása pont olyan mérnöki feladat, mint mondjuk egy csővezeték hálózat tervezése szivattyúkkal, stb. de ennyi. Semmiféle új dolog nincs benne, ami eddig nem volt.

Igen, ebben igazad van. A Tesla tényleg ezt végtelenül egyszerű utat választotta. Fogta a piacon elérhető legolcsóbb akkut és összekötötte őket.
Gyerekkoromban én is sok kis 1,5 V-os elemet kötöttem össze dróttal, ha nagyobb motort akartam meghajtani.
Az SDI viszont teljesen új fejlesztésű akkukat gyárt a kocsikba. Meglátjuk melyik lesz a jobb.

Olyan hülyeségeket posztolnak egyesek, hogy Musk forradalmasította az autógyártást, mikor a saját rózsaszín ködös mennyiségi kvótát nem sikerül tartani és olyan miőségi problémák vannak évek után is. A gyártási költséget alulfizetett munkaerővel próbálják lent tartani = nagy fluktuáció = ez így soha nem lesz gördülékeny.

Semmi ilyesmit nem állítok.
Én Muskot a Space X miatt kedvelem.
Az autóiparban nem túl sok esélyt adok neki. Most még eldöcög mert kevés szereplős az elektromos autók piaca, de amint beindulnak a nagy hagyományos gyártók is, nem sok esélye lesz az életben maradáshoz. Az egyedüli reménye az hogy korábban kezdte el, mint a legtöbb nagy gyártó így ismert lett a neve, ha elektromos autó, akkor a legtöbb embernek a Tesla ugrik be elsőre.

A problémám az, hogy olyan horror történeteket látok használt autó vásárlásról, hogy gyakorlatilag fej/írás alapon lehet az, hogy megveszem a kocsit és kiderül, hogy az 1-2 millás autóra lehet még 1-2 millát rákölteni hogy alig pár évet fusson. És úgy hallani ilyeneket, hogy "hozzáértő" autószerelő előtte megnézte.

Nem tudom miért, de Magyarországon nagyon drága a használt autó. Pl. Romániában töredékéért találni ugyanúgy a németből hozott autókat. Németből kell venni egyenest.
 
M

molnibalage

Guest
Olyan típusú akkuk és elektromotorok amik kellenek az elektromos autókba csak most kezdenek készülni, így most drága, ha felfut a termelés és nagyon sok cég fogja csinálni ugyanazt, akkor meg olcsóbb lesz.
Nem igaz. Mondom, a "Tesla akksija" egy licenszelt akksi. Semmi új nincs benne.

Nézz szét a háztartási elektromos gépeid között. Pl. a mosógép 40 éve még jópár havi fizetés volt most meg pár napot dolgozunk érte. Egyre olcsóbb lett, pedig már 200 éves az elektromotor, meg az acéllemez.
Ez két dolgot jelentett. Drága volt a mosógép és az emberek is szarul kerestek. Nyugaton 40 éve nem volt jópár havi fizetés csak a legvidámabb barakkban...
Ezen felül te az 1945-1990 közötti időszakot mérted ki. Na de bakker mióta van tömeges villanymotor gyártás mindenféle pólusszám és szinkron/aszinkron szerint...? Már akkor is ipari léptékben fosták ki, amikor egyetemre mentem. Azóta milyen gyökeres újítást látsz a villanymotoroknál...?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 506
5 702
113
Nem igaz. Mondom, a "Tesla akksija" egy licenszelt akksi. Semmi új nincs benne.

Olvasd tovább amit írtam.
Azt hiszem csak a Tesla alkalmazta ezt a fapados megoldás. Mások új akkut fejlesztenek.

https://eitrawmaterials.eu/autobatr...di_automotivebattery/#iLightbox[postimages]/0

Ez két dolgot jelentett. Drága volt a mosógép és az emberek is szarul kerestek. Nyugaton 40 éve nem volt jópár havi fizetés csak a legvidámabb barakkban...
Ezen felül te az 1945-1990 közötti időszakot mérted ki. Na de bakker mióta van tömeges villanymotor gyártás mindenféle pólusszám és szinkron/aszinkron szerint...? Már akkor is ipari léptékben fosták ki, amikor egyetemre mentem. Azóta milyen gyökeres újítást látsz a villanymotoroknál...?


8 éve az első mosógépemet használtan vettem. Ma már ugyanannyiért a pénzért lehet újakat venni. Ne mond már, hogy neked nem tűnt fel, hogy lemegy az ára a fogyasztási cikkeknek. Itt most nem a fizetéshez mért olcsóbbodásról beszélek, hanem arról, hogy forintban is lejebb ment az ára (úgy, hogy még a forint is gyengült).
 
M

molnibalage

Guest
8 éve az első mosógépemet használtan vettem. Ma már ugyanannyiért a pénzért lehet újakat venni. Ne mond már, hogy neked nem tűnt fel, hogy lemegy az ára a fogyasztási cikkeknek. Itt most nem a fizetéshez mért olcsóbbodásról beszélek, hanem arról, hogy forintban is lejebb ment az ára (úgy, hogy még a forint is gyengült).
Kérném az összes fő műszaki paraméter szerint összevetni őket és aztán azt, hogy hol gyártották a két eltérőt majd nézd meg a valuta mozgást és inflációt is.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 292
113
Ja az onvezeto auto hozza magaval az omvezeto taxit az onvezeto taxik hozzak magukkal azt hogy egyre kevesbe lessz erdemes sajat autot fentartani. Aminek kovetkezmenye hogy a magantulajdonba levo autok es azok fentartassa egyre dragulni fog aminek kovetkezmenye hogy beszukul a hosszabb tavu szabad mozgas aminek kivetkezmenye hogy sajat auto luxus cikke vallik mindenki mas " szolgaltatasba kozlekedhet" aminek kovetkezmenye hogy csak az kizlekedhet nagyobb tavba akinek engedik /mert bevezetik hogy bunozo ne kozlekedjen stb../ aminek kovetkezmenye hogy egyaltalaba az kozlekedhet akinek engedik... Gratulalok musknak es a hivoinek egy ujjabb korlatozas... Lassan mar temyleg rabszolga szabadsagaval el az ember es meg ujjong is neki... /jo tudom az emberek tobbsege elfogadna hogy kap szallast kajat ruhat szorakozast cserebe egy masik ember tulajdona.../ na ez iramyba haladunk a nagy szabadsag eggyenlosegbe... Lassan mar mimdenrol lemondunk amiert ezelott meszarlas alakult volna ki ha be kivantak volna vezetni..,
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 292
113
Ezelott par evvel aki aztmondta hogy a telefonjan keresztul lehalgatjak /halgathatjak./ es hogy a telefon koveti a mozgasat a szokasait es ugy egy az egybe kemkedik utanna... Egyszeruen orultnek tartottak... Konteosnak... Ma teljesen termeszetes mindenki szamara mindenki onkent hozzajarul hogy infokat gyuljtsenek rolla.., bezzeg a besugok fujj... Ez se mas...bezzeg amikor kozvetlen teszi egy szemely az rossz ha egy gepen eszkozon keresztul... Ja hat semmi baj ez termeszetes... Sot a javunkat akarja... Gratulalok emberiseg a nagy fejlodesnek hala szolgava teszi magat mindenki elvetve akad mar csak egy ket szabad ember... Mindenki szolga... /juppi fejlodunk... A lofaszt rabosodunk fuggunk egyre jobban fuggunk.../rabositasi folyamat teljesen oke az embereknek hogy a szrt se ero telefonjat vedje... Cserebe magat nem vedi../rabositja magat egy eszkoz tartalmaert ami meg csak nem is kezzel foghato csupan egy vizio.../
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ne felejtsük el, hogy van még rajta kívül pár milliárdos, akik próbálkoznak/tak az űrbizniszben.
Bezos, Branson, stb. Hol is járnak ezek a cégek?

Jó pont. BE elöbb alapította Bezos és sokszorosát döntötte és dönti most is bele. Ehez képest Musk, SpaceX zizikből, jóval gyorsabban érte el azt amit.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Sajnos nem. Lásd Fade kommentjeit. És mindenhonnan ez ömlik, hogy úúúúúúúúúúú Musk így és Musk úgy.


A Paypallal szerencséje is volt. Te ebből az egyetlen esetből extraplálsz a végtelenbe. 20 évvel a Falcon 9 előtt megcsinálták a visszatérő rakétát, csak nem rendelte meg senki. Erről nem tehetnek az azt kifejlesztő mérnökök.

Simán az nem esik le, hogy más megcsinálta volna a Paypalt, ha ő nem. A XIX század vége óta ez megy. Lásd a dinamó terén Jedliket és...


Nem PayPallel indult, hanem Zip2vel. Persze nem számítva azokat a programokat amiket 10en évesen írt és adott el, miután autodidakta modon megtanult programozni.
Erre a más is megcsinálta volnara mondom, hogy hajrá. Mondtam volna anno és mondom most is.

Nem rendelt senki? Te is tudod, hogy a mérnök magában semmit se ér. pl Iphone elött is megvolt minden részlet. Jobs "csak" egy nagy vizióval összeollózta.
Kell a közgazdász/marketinges vonal is. Le kell verni kokurenciát, legyen jobb, olcsobb... vegyék meg akármiért. Nagy szerencse, hogy Musk nem csak fizikus/energifizikus diplomával rendelkezik hanem közgázt is végzett.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Jó pont. BE elöbb alapította Bezos és sokszorosát döntötte és dönti most is bele. Ehez képest Musk, SpaceX zizikből, jóval gyorsabban érte el azt amit.
Musk esetében az a döntő, hogy jól méri fel az eszközök eladhatóságát.
A Blue Shepard pl. szerintem sosem lesz alkalmas Geostat pályára. Akármeddig reszelik, az 1 fokozathoz visszatéréssel együtt az a rakéta kevés.
Űrtúristából meg nem lehet várat építeni. Ahhoz kormányokat és tőkeerős cégeket kell megfejni.
A Boring Company is egy már tulajdonképpen létező elemeket tartalmazó projekt, amik összehozása az újdonság. Ha a prototípus beválik, akkor megint csak a kormányzati (szövetségi, külföldi, helyi-városi ) szervek fognak tülekedni, hogy mindenki földalatti közlekedést akar.
Ha meg nem, akkor az alagutat eladja valami gombatermesztőnek! Vagy maga kezd egy ilyen bizniszbe. :p:D
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ezelott par evvel aki aztmondta hogy a telefonjan keresztul lehalgatjak /halgathatjak./ es hogy a telefon koveti a mozgasat a szokasait es ugy egy az egybe kemkedik utanna... Egyszeruen orultnek tartottak... Konteosnak... Ma teljesen termeszetes mindenki szamara mindenki onkent hozzajarul hogy infokat gyuljtsenek rolla.., bezzeg a besugok fujj... Ez se mas...bezzeg amikor kozvetlen teszi egy szemely az rossz ha egy gepen eszkozon keresztul... Ja hat semmi baj ez termeszetes... Sot a javunkat akarja... Gratulalok emberiseg a nagy fejlodesnek hala szolgava teszi magat mindenki elvetve akad mar csak egy ket szabad ember... Mindenki szolga... /juppi fejlodunk... A lofaszt rabosodunk fuggunk egyre jobban fuggunk.../rabositasi folyamat teljesen oke az embereknek hogy a szrt se ero telefonjat vedje... Cserebe magat nem vedi../rabositja magat egy eszkoz tartalmaert ami meg csak nem is kezzel foghato csupan egy vizio.../

Soha ne az eszközt szidd.

30éve nem volt tvnk. Se rádió. Volt egy bakelit lemezjátszónk. Faluban volt telefon a polgármesteri hivatalban, iskolában meg az orvosnál. Volt suliban egy kis iskolai könyvtár. Aztán szevasz.

Most bármit amit szeretek elérek legyen az zene, könyv, film... akármi. Ez nekem és az átlag 99%nak szabadságot jelent. Egy Londoni repülőjegy ~1995ben 60.000Ft volt. Mondjuk 2havi keres. Most 7000Ft. Fél napnyi kereset sincs. Ez nekem és az átlag 99%nak szabadságot jelent.

Igen a google dobálja a reklámokat. Néha még használom is őket. Cserébe van drive, youtube, maps... átlag 99%nak megfelel. Többieknek ott az AOSP meg a tor...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Boring company saját bevallása szerint is hobbi.

Nekem gyanus, hogy be akarja bizonyítani, hogy konkurenciához képest képes "metrot" építeni 80%al olcsobban.... úgy legyen.
 
M

molnibalage

Guest
Boring company saját bevallása szerint is hobbi.

Nekem gyanus, hogy be akarja bizonyítani, hogy konkurenciához képest képes "metrot" építeni 80%al olcsobban.... úgy legyen.
Mitől lenne képes, amikor fúrni sem képes olcsóbban? Csak mert Musk, Muks, Musk...?
Ahhoz képest, hogy hobbi olyan eszement nyilatkozatokat böfögött be a köztudatba, hogy nem kell a metró NYC-be, inkább járna az alagútban az ő sok Teslája...
(Bár bevallom gyors kereséssel nem találtam meg ezt, de tisztán emlékszem, hogy leszólta a metrót.)

Hiába születnek ilyen cikkek is, ezek elvesznek a rigmusok között....
https://theconcourse.deadspin.com/visionary-brain-genius-elon-musk-has-invented-the-world-1831210269

Pl. ennek az elején. Forradalmasítja a közlekedést? Mivel? Alagúttal, amit ma is ismerünk? Amik kapacitása autókkal egy rakás szar, mert két gyors autó között is akkora biztonsági táv kell majdnem, mint két metró között? Csak a metró mennyi embert is visz?

Ha ez csak hobbi, akkor miért folyik a csapból is ez?
Áh... Falcon 9. Igen, szép. Összekalapozta rá a pénzt, a mérnökök megcsinálták. Viszont az összes többi nyilatkozata...? Nem emlékszem, hogy mikor NEM mondott utoljára méretes baromságot. Ez azért kemény...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 008

Guest
5b9235bb5c5e5254548b59f5-750-563.jpg
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Mitől lenne képes, amikor fúrni sem képes olcsóbban?

Vakok a zip2, paypal, tesla, spacex.... értelmét lényegét se látták, hogy mitől lesz jobb, gyorsabb, olcsobb, eladhatobb... még amikor az orruk elött volt, sött amikor már vadul termelte a profitot, jól eladták... akkor is csak fikázni tudnak, hogy csak összekalapozta a pénzt mérnökök megcsinálták blablabla... te se tudsz többet.

Áh... Falcon 9. Igen, szép. Összekalapozta rá a pénzt, a mérnökök megcsinálták. Viszont az összes többi nyilatkozata...? Nem emlékszem, hogy mikor NEM mondott utoljára méretes baromságot. Ez azért kemény...

Ez a pénz dolog már volt... Bezos sokszorosát tolte bele, korábban indult és semmi értékelhető nincs.

Oroszok amúgy megértem szó szerint körbe röhögték, persze majd egy jöttment senki USA munkaerőköltséggel leveri őket ár/értékben miközben van 50év előnyük... hogy ULAt ne említsem. Mitől lenne jobb olcsobb....

Hamár veretes baromság. Nem rég posztoléta, hogy 7:05öt elérhető lehet Sel. Limuzinnal. Tényleg veretes baromságnak tűnik.... de a 7:20 állítólag megvolt. őőőő lehet mégse az.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ismételni tudom magam: olcsó a pénz

És az mért baj egy startupnak?

btw Tesla már rég kinött a startup méretből. Azt meg Musk sose titkolta, hogy értélkelhető nyereség befektetések miatt nem várható 2021elött. Aki ezt nem tudja elfogadni ne vegyen Tesla rvt, kötvényt...

cikket nem olvastam el de uber meg weworköt én se tartom sokra, értelmezhetetlen mit lát beléjük akárki.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 774
17 989
113
És az mért baj egy startupnak?

btw Tesla már rég kinött a startup méretből. Azt meg Musk sose titkolta, hogy értélkelhető nyereség befektetések miatt nem várható 2021elött. Aki ezt nem tudja elfogadni ne vegyen Tesla rvt, kötvényt...

cikket nem olvastam el de uber meg weworköt én se tartom sokra, értelmezhetetlen mit lát beléjük akárki.
az, hogy az IPO-k lassan érthetetlen magasságban vannak, csupán ennyi. Unikornissá duzzasztanak mindent, majd megmagyarázzák a cég értékét a bevont tőkéből.

Magyar vonalon ez volt a Norbi Update, a Waberers, a CIG és még sorolhatnám.

A Tesla jelenleg 72-es P/E rátával forog. Ez sokaknak nem mond semmit, nagyon leegyszerűsítve 1 dollár nyereség 72 dollárból van.. A kollektív kapzsiság és pénzügyi ostobaság eklatáns példája, hogy miért rossz, ha olcsó a pénz. Emiatt megy még az ingatlanpiac, mert a mai tulajdonos nem más, mint kamatmentes albérlő a banktól, akinek meg kiadja a lakást az meg infláció+kamatmarzs áron fizet. Nem ismétlem magam azzal, hogy ez milyen veszélyes és mekkora zakó lesz ebből.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
az, hogy az IPO-k lassan érthetetlen magasságban vannak, csupán ennyi. Unikornissá duzzasztanak mindent, majd megmagyarázzák a cég értékét a bevont tőkéből.

Magyar vonalon ez volt a Norbi Update, a Waberers, a CIG és még sorolhatnám.

A Tesla jelenleg 72-es P/E rátával forog. Ez sokaknak nem mond semmit, nagyon leegyszerűsítve 1 dollár nyereség 72 dollárból van.. A kollektív kapzsiság és pénzügyi ostobaság eklatáns példája, hogy miért rossz, ha olcsó a pénz. Emiatt megy még az ingatlanpiac, mert a mai tulajdonos nem más, mint kamatmentes albérlő a banktól, akinek meg kiadja a lakást az meg infláció+kamatmarzs áron fizet. Nem ismétlem magam azzal, hogy ez milyen veszélyes és mekkora zakó lesz ebből.

-Mondjuk azt elmagyarázhatná vki, hogy Teslanak hogy van 72es P/Eje negatív EPS mellett. Jobb negyedévekbe tud pozitiw cash flowt ennyi és már ez is nagy szó.
-P/E értelmezhetetlen amikor akármilyen cég Tesla szinten növekszik. Utolsó cent nyereség sött azon felül is megy beruházásra.
-BUX B mindig az átb*ról kisbüfi kopasztásról szólt. Mindig vannak buzzworld Bk, norbi, napelem (már nem is ugrik be a nevük), novotel... ezek a cégek 99%ban nem is szóltak másról mint átb*ról. Nagy kár, hogy ez engedve van megértem, hogy ezek után tömegek nem mernek Bzni. Szív az a pár cég ami nem erről szól...
-Ingatlnpiac hol? Nagyon mások az okok nyon és más MOon.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst