Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Eh, mármint ha egyenlőségjelet teszünk az USA belső piac és USA pickup piaccal, csakhogy ez nagyon nem igaz, az csak egy, igaz jelentős szegmens. Pickupoknál megy még a ríöl amcsi feeling a nagy tüdejű buta motorokkal, ott még nagyon versenyképesek a régi nagy amcsi gyárak, mint a Ford, GM, Chevrolet

Nem csak pick-up, SUV-ból is a nagy méretű a népszerű (soccer mom car), amiben ugyanaz a V8-as dübörög.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 282
113
Nem csak pick-up, SUV-ból is a nagy méretű a népszerű (soccer mom car), amiben ugyanaz a V8-as dübörög.

Fenéket. Az egyetlen Top 10-es amcsi SUV a Chevrolet Equinox, ott V6-osok vannak 2.4, 3.0 és 3.6 literesek, tavaly eladtak belőle 380 ezer darabot.

A Top 10-ben elöl ott a RAV 4, a CR-V, Nissan Rouge, ezek kis köbcentis japán turbós vagy szívó motorok, 1,5-2,5 literesek max.

A többi meg fűnyírómotoros Corolla, Camry, Accord, Civic..

A nagy amcsi V8-asok a pickupokat meg a muscle carokat leszámítva kihaltak.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 282
113
Edit - hülyeséget írtam, a régi Chevy SUV-ok mentek V6-al, a mostani Chevrolet Equinox ugyanúgy 1,5-1,6 turbós benzin vagy diesel..
 
M

molnibalage

Guest
Kamunak annyira nem mondanám, elvégre baromi sikeres üzletember, azt sem kellene elfelejteni hogy a Tesla lehet hogy veszteséges , ellenben a legnépszerűbb és legnagyobb presztízsű termék az elektromos auto piacon.
Ez csak arra bizonyíték, hogy a pénz és az ész sajnos nem jár kéz a kézben.
Az meg, hogy ha a piac ennyire ostoba, akkor úgy látszik, hogy kőhülyeségek mantrázásával sikert lehet elérni. Ez azt hiszem a civilizációs problémák egyik komoly indikátora. Bár, ahol még mai napig hódit a homeopátia, az ezotéria meg asztrológia, ott nincs több kérdésem...

Ami ahogy nézek jó úton halad arra, hogy teljesen leváltsa a régi belsőégésűeket. Az üzleti sikerhez pedig kell bullshitelni is, sikerpropit nyomni, mert ez vonzza a befektetőket.
A láthatáron nincs az, hogy azonos feltételek esetén a villanyautó a tömegek számára elérhető legyen. Újra luxus lesz az autózás úgy, hogy nem fejlsztik a tömegközlekedést?

Az autóspiacot pedig a Tesla sikere, tetszik vagy nem, örökre megváltoztatták.
Erre majd térjünk vissza úgy 10 év múlva. Egyébként, ha arra célzol, hogy agyontámogatni kezdték sok helyen, akkor nem feltétlen kell ennek örülni. Így minden meg tudná változtatni, lásd a német "zöld fordulatot."

Ott tartunk hogy a világ legrégebbi és egyik legpatinásabb autógyára, legnagyobb motorgyára egymás után kerek perec kijelenti, hogy nem lesz több ICE, mert elektromos lesz.
Mert a politika kirúgta alóla a sámlit, mondván, hogy szennyező. Apró hiba, hogy a jelenlegi német áramtermelés és grid mellett a villanyautó a szennyezőbb, de ez persze senkit nem érdekel valahogy...

Tetszik vagy nem, a Tesla sikere adott egy akkora kezdőlökést, ami durván megváltoztatott egy teljes iparágat.
És ki mondta, hogy jó irányba? Ez miért valami axiomatikus dogma...?

Kicsit olyan, mint amikor Jobs megcsinálta az első igazi okostelefont. Röhögött rajta a Microsoftos Ballmer, hogy mi az hogy nincs rajta billentyű, mosolygott rajta a Blackberry, a világ legnagyobb mobilgyártója, a Nokia pedig magabiztosan tolta tovább a symbian vonalat. Mostanra a Blackberry legfeljebb egy érdekesség, a régi Nokia gyakorlatilag megszűnt, az MS pedig pár év szenvedés után kivonult az okostelefon piacról. Előtte is, utána is volt aki megpróbálta, neki viszont sikerült egy jól összeállt terméket a piacra dobnia. Előtte a villanyautók vagy nem léteztek, vagy csak mutatóba..[
Csak az okostelefonok egy átlagember számára valóban feleslegesség tették az esetek nagy részében a digitális fényképezőgépet is. Ameddig nincs optikai zoom igény, addig simán jók. A bibi az, hogy a villanyautó közelében nincs annak még önállóan hardveresen sem, hogy értelmezhető áron egyetlen autó legyen egy családban.

Az az USA ahol a Ford azért állította le az egyik 5000cm3-as gyártósort, hogy átállítsa 7300cm3-sre. .
Ez az a pont, ahol kedves USA elmehet a sunyiba. Pampog itt mindenféle dízelbotrányról (ok, tényleg nem szép dolog hazudni a kibocsátsáról), amikor ilyeneket megenged. Nevetséges.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and hunter85
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez az a pont, ahol kedves USA elmehet a sunyiba. Pampog itt mindenféle dízelbotrányról (ok, tényleg nem szép dolog hazudni a kibocsátsáról), amikor ilyeneket megenged. Nevetséges.

Szerintem ez a normális, azt kell támogatni ami működik és az ország lakosságát segíti/munkahelyeket teremt/tart meg.
Nem véletlenül #1 USA...
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ez a normális, azt kell támogatni ami működik és az ország lakosságát segíti/munkahelyeket teremt/tart meg.
Nem véletlenül #1 USA...
Ezen az alapon még mindig gőzmozdonnyal járnánk...
A villanyautóval a baj az, hogy ameddig a világ nagy része atomenergia ellenes és szajkózza a "szél+nap" baromságot, addig a szarnak adunk a villanyautózással egy nagy pofont. Jó drágán.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezen az alapon még mindig gőzmozdonnyal járnánk...

Miért járnánk?
USA-ban dízel mozdonyokkal húzzák a szenet és vasércet az erőművekbe és acélgyárakba amik ellátják pl. a Tesla-t is.
Ennél jobb munkahelyteremtés nincs.

De van olyan állam (asszem Oregon), ahol törvény bünteti a magadnak tankolást, mivel azzal elvennéd a benzinkúti kisegítők munkahelyét.
 
M

molnibalage

Guest
Miért járnánk?
USA-ban dízel mozdonyokkal húzzák a szenet és vasércet az erőművekbe és acélgyárakba amik ellátják pl. a Tesla-t is.
Ennél jobb munkahelyteremtés nincs.
Bár nem vagyok vasút szakértő, de az USA esetén az, hogy nincs full villamosítás annak geográfiai oka lehet. Könnyebb X távolságonként dízelt tölteni, mint irgalmatlan távolságokban a semmi közepén felső vezetéket kiépíteni és karbantartani. Nem a "dízellobbi" miatt vannak dízelmozdonyok, hanem mert olyan helyen, ahol 100 km+ távolságban egyetlen út sincs akkor oda a halál f*sz* megy ki felső vezetéket karbantartani. Csak dízeles javítóval lehetne, ami viszont a forgalmat is blokkolná. Ergo, nem praktikus.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Az EU húzóágazatát, ami eddig nettó befizető volt, tőkésíteni kell az miért jó?
A meglévő európai beszállítói hálózat összeomlik és jön helyette a távol-keleti, kilapátolva a pénzt az EU-ból, miért jó?
Az egész erőszakos végigrugdosása a piacra bízás helyett miért jó?
Már ne haragudj, de ha a piacra bíztuk volna, akkor mai napig nem lenne biztonsági öv, vagy katalizátor a kocsikban.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Bár nem vagyok vasút szakértő, de az USA esetén az, hogy nincs full villamosítás annak geográfiai oka lehet. Könnyebb X távolságonként dízelt tölteni, mint irgalmatlan távolságokban a semmi közepén felső vezetéket kiépíteni és karbantartani. Nem a "dízellobbi" miatt vannak dízelmozdonyok, hanem mert olyan helyen, ahol 100 km+ távolságban egyetlen út sincs akkor oda a halál f*sz* megy ki felső vezetéket karbantartani. Csak dízeles javítóval lehetne, ami viszont a forgalmat is blokkolná. Ergo, nem praktikus.

Hehh? Ennek mi köze bármihez?

Csak a zöld autózás egyik abszurditását akartam jelezni ezzel, a dízel használatnak ezernyi oka van odaát.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ja, én azt hittem azt akarod ezzel mondani, hogy munkahely teremtés oltárán áldozzák fel a környezetvédelmet.

Akkor a karvalytőke és a zöldlobbi közösen kicsinálná a vasutat és ezzel közútra kényszerítené a szállítmányozást.

Mondjuk az ottani vasutasok szerint pont ez történik.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
A láthatáron nincs az, hogy azonos feltételek esetén a villanyautó a tömegek számára elérhető legyen. Újra luxus lesz az autózás úgy, hogy nem fejlsztik a tömegközlekedést?

Úgyis mindig vissza akarod adni a várost a gyalogosoknak. :p
Egyébként olcsóbbak lesznek a villanyautók.
Nálunk a cégnél épp a minap vázolta a főnök, hogy évente mennyivel kell majd csökkentsük az akkualkatrész árakat, mert így kéri a megrendelő.
Tudod, minden termék az elején drága, aztán egyre olcsóbb (vagy ugyanannyiba kerül, de egyre többet tud).
És ne gyere azzal, hogy már mióta van elektromotor, meg akkumulátor, mert elektromos autó meg nagy tömegbe csak most kezd megjelenni.

Mert a politika kirúgta alóla a sámlit, mondván, hogy szennyező. Apró hiba, hogy a jelenlegi német áramtermelés és grid mellett a villanyautó a szennyezőbb, de ez persze senkit nem érdekel valahogy...

Ezt én is nagy problémának tartom, remélem meggondolják magukat az atommal kapcsolatban.
Másrészt viszont megjegyzem, hogy még így szennyező hálózattal is jobb az elektromos autó, mert nem a városban szennyez.
Persze a globális felmelegedésnek az mindegy, hol pöfögik ki a CO2-t, de nekem a városban nem mindegy, hogy mennyi füstöt szívok.

Csak az okostelefonok egy átlagember számára valóban feleslegesség tették az esetek nagy részében a digitális fényképezőgépet is. Ameddig nincs optikai zoom igény, addig simán jók. A bibi az, hogy a villanyautó közelében nincs annak még önállóan hardveresen sem, hogy értelmezhető áron egyetlen autó legyen egy családban.

Hadd döntse el mindenki, hogy mit szeret.
Neked sima autó sem kell, nemhogy elektromos.
Nekem meg simán jó lenne egy elektromos, gondolom sokan mások is így vannak ezzel. Amint megjelennek a használtpiacon jó árban, én azt veszek, még akkor is, ha az évi 1 nyaralás 1-2 órával hosszabb út lesz.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nekem meg simán jó lenne egy elektromos, gondolom sokan mások is így vannak ezzel. Amint megjelennek a használtpiacon jó árban, én azt veszek, még akkor is, ha az évi 1 nyaralás 1-2 órával hosszabb út lesz.

Nekem is jó lenne, csak a mostani Ioniq-ot kb. Szolnokon le kellene parkolni az állomáson és töltőre dugni, onnan IC-vel mennénk tovább a szüleimhez, visszafele meg összeszednénk. Következő gen. hátha megkapja majd a Kona akkuját.
Mondjuk én nem álszenteskedek vele, hogy a környezetet akarom védeni vele stb. simán az élősködés miatt venném.
 
M

molnibalage

Guest
Úgyis mindig vissza akarod adni a várost a gyalogosoknak. :p
Egyébként olcsóbbak lesznek a villanyautók.
Nálunk a cégnél épp a minap vázolta a főnök, hogy évente mennyivel kell majd csökkentsük az akkualkatrész árakat, mert így kéri a megrendelő.
A gyártásnak van egy költsége. Ha ez alatt kéri a megrendelő, az egyéni szocproblem...

És ne gyere azzal, hogy már mióta van elektromotor, meg akkumulátor, mert elektromos autó meg nagy tömegbe csak most kezd megjelenni.
Az elektromos autó összes fő alkatrészét használjuk tömegesen évtizedek óta.

Hadd döntse el mindenki, hogy mit szeret.
Neked sima autó sem kell, nemhogy elektromos.
Ha nagyon ritkán kéne, akkor is inkább bérelném, mint vegyes egy olyan dolgot, ami fénysebességgel veszti értékét akkor is, ha 0 km-et megy (mert a "piac" ennyire szarul áraz) és akkor is van rá biztosítás és egyebek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 282
113
Hát tény hogy sokkal kevésbé fáj és nem milliós az értékvesztés. Az értékvesztés mondjuk egy olyan dolog, hogy akkor érdekes, ha az ember folyton cserélgeti a kocsiját, aminek szerencsére a tényleges műszaki avulása sokkal kisebb (bőven használható marad a felhasználási célra sok-sok év után is).
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Orszagos szinten ertettem nagyobb viharok utan, minden evben megesik egy egy tersegben. Egyszer BP-n is megtortenhetne, erdekes tarsadalmi kiserlet lenne. Amugy ugye biciklivel is elsobbseget kellene adni a zebran gyaloglonak? Mert reggel kis hijan "elutott" egy neni az ovi elott mikor vittem a kolykoket. Kozben meg nezett butan.

Nem vagyok BPi. Biztos megtörténhet, meg megtörténik, vmibe belecsap a villám én idejét se tudom mikor volt utoljára felénk.