Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Komolyan mondom, hogy az agyvérzés kerülget ekkora baromság ismételt leírásától. A valóság teljes ignorálása. És erre építenek egyesek légvárakat.
Pedig az olaszok már úgy használják ahogy írtam, de ők csak metánt állítanak elő a szélerőművekkel, amit aztán kamionokban használnak fel.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ezt a cikket különösen Molninak javaslom:

https://www.bloomberg.com/opinion/a...le-battery-shrinks-and-so-does-the-total-cost

Choosing an electric car over its combustion-engine equivalent will soon be just a matter of taste, not a matter of cost.
Every year, BloombergNEF’s advanced transport team builds a bottom-up analysis of the cost of purchasing an electric vehicle and compares it to the cost of a combustion-engine vehicle of the same size. The crossover point — when electric vehicles become cheaper than their combustion-engine equivalents — will be a crucial moment for the EV market. All things being equal, upfront price parity makes a buyer’s decision to buy an EV a matter of taste, style or preference — but not, for much longer, a matter of cost.
Every year, that crossover point gets closer. In 2017, a BloombergNEF analysis forecast that the crossover point was in 2026, nine years out. In 2018, the crossover point was in 2024 — six years (or, as I described it then, two lease cycles) out.
The crossover point, per the latest analysis, is now 2022 for large vehicles in the European Union. For that, we can thank the incredible shrinking electric vehicle battery, which isn’t so much shrinking in size as it is shrinking — dramatically — in cost.
Analysts have for several years been using a sort of shorthand for describing an electric vehicle battery: half the car’s total cost. That figure, and that shorthand, has changed in just a few years. For a midsize U.S. car in 2015, the battery made up more than 57 percent of the total cost. This year, it’s 33 percent. By 2025, the battery will be only 20 percent of total vehicle cost.
My colleague Nikolas Soulopoulos, author of the research note, provided further insights. The first is that he expects electric vehicle chassis and body costs to drop slightly, while those same costs will rise modestly for combustion vehicles “as a result of light-weighting and other measures to help comply with emissions targets.”
Second, Soulopoulos expects bigger cost improvements in the electric powertrain, as “large-volume manufacturing is only now beginning for such parts.” By 2030, costs for motors, inverters and power electronics could be 25 to 30 percent lower than they are today.

Lám-lám hiába készítenek már 150 éve elektromos motorokat, az áruk még fog lejebb menni a felfutó tömegtermelésnek köszönhetően.

Az akkuk ára szintén sokat csökkent még 2015 óta is.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt a cikket különösen Molninak javaslom:

https://www.bloomberg.com/opinion/a...le-battery-shrinks-and-so-does-the-total-cost

Choosing an electric car over its combustion-engine equivalent will soon be just a matter of taste, not a matter of cost.
Every year, BloombergNEF’s advanced transport team builds a bottom-up analysis of the cost of purchasing an electric vehicle and compares it to the cost of a combustion-engine vehicle of the same size. The crossover point — when electric vehicles become cheaper than their combustion-engine equivalents — will be a crucial moment for the EV market. All things being equal, upfront price parity makes a buyer’s decision to buy an EV a matter of taste, style or preference — but not, for much longer, a matter of cost.
Every year, that crossover point gets closer. In 2017, a BloombergNEF analysis forecast that the crossover point was in 2026, nine years out. In 2018, the crossover point was in 2024 — six years (or, as I described it then, two lease cycles) out.
The crossover point, per the latest analysis, is now 2022 for large vehicles in the European Union. For that, we can thank the incredible shrinking electric vehicle battery, which isn’t so much shrinking in size as it is shrinking — dramatically — in cost.
Analysts have for several years been using a sort of shorthand for describing an electric vehicle battery: half the car’s total cost. That figure, and that shorthand, has changed in just a few years. For a midsize U.S. car in 2015, the battery made up more than 57 percent of the total cost. This year, it’s 33 percent. By 2025, the battery will be only 20 percent of total vehicle cost.
My colleague Nikolas Soulopoulos, author of the research note, provided further insights. The first is that he expects electric vehicle chassis and body costs to drop slightly, while those same costs will rise modestly for combustion vehicles “as a result of light-weighting and other measures to help comply with emissions targets.”
Second, Soulopoulos expects bigger cost improvements in the electric powertrain, as “large-volume manufacturing is only now beginning for such parts.” By 2030, costs for motors, inverters and power electronics could be 25 to 30 percent lower than they are today.

Lám-lám hiába készítenek már 150 éve elektromos motorokat, az áruk még fog lejebb menni a felfutó tömegtermelésnek köszönhetően.

Az akkuk ára szintén sokat csökkent még 2015 óta is.
Olyan cuki ez megint. Hogy olcsóbb villanyautókat tudjanak gyártani elkezdtek visszavágni a hatótávból. Tehát azért olcsóbb és képvisel kisebb értéket a kocsi árában, mert eleve korlátosabban használható. Egy 20-22 millás Teslával már tényleg lehet viszonylag messzire menni. De ezt nem veszik tömegek. Egy 7-9 millás kocsit támogatással már tömegesen el lehet adni, csak azzal nem mész le még Keszthelyre sem töltés nélkül nyáron.

Mert az autók mérete nem változott annyit, mid size. Csak nézd meg, hogy 120-200 km-es hatótáv zónát lőtték be sokan.
Ezen felül továbbra sem értem, hogy az üzemanyagnál tett mókás számításokat ez hol és hogyan negálja. Sehogy. Azért olcsóbb a villanyáram markánsan, mert a jogi környezet azzá teszi itthon és máshol is. Ahol eleve drágább az áram ott egy jövedéki adó az áramon, vagya a benzin jövedéki adó eltörlése esetén hibahatáron belüli ár eltérést jelentene. Ami azt jelenti, hogy a kezdeti magasabb kiadásod soha a büdös életben nem térül meg.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Lehet rosszul gondolom, de CO megkötésre sokkal jobb, ha növényt termelün és mondkuk azt raktározzuk vagy használjuk el, ez a pontszerű "mesterséges fotoszintézis" nem tűnik életképesnek.
A piac majd kitalálja, hogy mennyi faanyagra van szükség az erőművekben a végeken. Viszont a metán (és a hidrogén) energiasűrűségét és a tiszta égését szerintem sok járműben preferálnák, még az aksik helyett is.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Olyan cuki ez megint. Hogy olcsóbb villanyautókat tudjanak gyártani elkezdtek visszavágni a hatótávból. Tehát azért olcsóbb és képvisel kisebb értéket a kocsi árában, mert eleve korlátosabban használható. Egy 20-22 millás Teslával már tényleg lehet viszonylag messzire menni. De ezt nem veszik tömegek. Egy 7-9 millás kocsit támogatással már tömegesen el lehet adni, csak azzal nem mész le még Keszthelyre sem töltés nélkül nyáron.

Mert az autók mérete nem változott annyit, mid size. Csak nézd meg, hogy 120-200 km-es hatótáv zónát lőtték be sokan.
Ezen felül továbbra sem értem, hogy az üzemanyagnál tett mókás számításokat ez hol és hogyan negálja. Sehogy. Azért olcsóbb a villanyáram markánsan, mert a jogi környezet azzá teszi itthon és máshol is. Ahol eleve drágább az áram ott egy jövedéki adó az áramon, vagya a benzin jövedéki adó eltörlése esetén hibahatáron belüli ár eltérést jelentene. Ami azt jelenti, hogy a kezdeti magasabb kiadásod soha a büdös életben nem térül meg.

Én kiszámoltam. Magyar villanyárra rárakhatsz egy 100%-os adót is, akkor is jóval olcsóbb lesz az elektromos közlekedés.
Talán még a francia villannyra is rakhatnak 100%-ot és akkor is kb. azon a szinten lesz, mint az üzemanyaggal.
A már most is agyonadózott és napelemekkel szétcseszett német áramárral persze nem lesz olcsóbb, ha még plusz jövedéki adót is raknak rá.
Kérlek számold már ki te is egy elektromos autó áramfogyasztását és hogy mennyi adót kell rárakni ahhoz, hogy drágább legyen a közlekedés vele, mint a benzinessel.
 
M

molnibalage

Guest
Én kiszámoltam. Magyar villanyárra rárakhatsz egy 100%-os adót is, akkor is jóval olcsóbb lesz az elektromos közlekedés.
És ezt én hol tagadtam...? Sehol. Pontosan ezt írtam.

Talán még a francia villannyra is rakhatnak 100%-ot és akkor is kb. azon a szinten lesz, mint az üzemanyaggal.
Szuper, megtaláltad a másik országot, ahol ez megy. Na és a többi európai országgal mi lesz, ahol 25 cent feletti az áram ára és csak nő és nő a villanyautó nélküli növekvő kereslet nélkül is?
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Electricity_price_statistics

A másik, hogy ahol olcsó, ott nagyrészt a fosszilis termelés miatt olcsó. Ez mekkora öngól...

A már most is agyonadózott és napelemekkel szétcseszett német áramárral persze nem lesz olcsóbb, ha még plusz jövedéki adót is raknak rá.
Igen. És? Ha az oköbarmok ezt erőltetik, akkor ez lesz. Halkan jegyzem meg itthon hány GWe naperőművet akarnak építeni? Ej...

Kérlek számold már ki te is egy elektromos autó áramfogyasztását és hogy mennyi adót kell rárakni ahhoz, hogy drágább legyen a közlekedés vele, mint a benzinessel.
50-60% az adótartalom átlagosan Európában. A 25-30 centes sávban, ha lentebb megy a benzin ára, akkor kb. egálban van a villanytankolás ára vagy alig van különbség.

A kérdésed meg eleve hülyeség. Mert az egész vita alapja az, hogy egy 4,5 millás kocsihoz képest, amivel 600 km-re is elmész és 4 perc alatt meg tankolod miért vegyél 8 millás kicsi villanykocsit? Ha csak marginálisan olcsóbb a villanyt tankolni, akkor nem éri meg. Tehát nem az a kérdés, hogy mikor drágább az árammal tankolás. Még a kérdést sem tudtad rendesen feltenni...

A kérdés az, hogy amikor rávágnák ugyanazt az adót, mint a benzinre, mert ugyanaz a felhasználás, akkor ez hol lesz valódi spórolás. Ahhoz nem az kell, hogy az áram többe kerüljön. Na nem kerül sokkal kevesebbe tankolni vele, akkor game over.

Ha már annyi eltérés sincs, hogy 8-10 év alatt visszajöjjön ez a difi, akkor pénzügyileg ezt nekem és értelmes embernek el sem adod. Mert a lényegében kockázatmentes államkötvény hülyére veri és nem a töltőket és hatótávot nézve kell tervezgetni, hogy hogyan menjél 150 km-nél messzebbre.

Ha az átlagember szerintetek úgyis csak ingázik évi 20 ezer km-t, akkor 50-60 EUcentes áram esetén mikor fogja kompenzálni azt, hogy 15 ezer eurós kocsi helyett vegyek 25-30 ezerbe fájót. Mert 10 év alatt még igen konzervatívan nézve is államkötvény hozama 28-30%. A hozama.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A kérdésed meg eleve hülyeség. Mert az egész vita alapja az, hogy egy 4,5 millás kocsihoz képest, amivel 600 km-re is elmész és 4 perc alatt meg tankolod miért vegyél 8 millás kicsi villanykocsit? Ha csak marginálisan olcsóbb a villanyt tankolni, akkor nem éri meg. Tehát nem az a kérdés, hogy mikor drágább az árammal tankolás. Még a kérdést sem tudtad rendesen feltenni...

Nem lesz jövedéki adó villanyon, túl komplikált lenne és ellenőrizhetetlen.
Jelenlegi gyakorlat szerint szimplán drágább lesz a fenntartása évenkénti műszakiztatás és magasabb súlyadó, biztosítás miatt.
 
M

molnibalage

Guest
Nem lesz jövedéki adó villanyon, túl komplikált lenne és ellenőrizhetetlen.
Ezt viccnek szántad? Egyes oköbarmok intelligens griddel álmodnak, aminek alapja az, hogy online villanyórád van. Azt pont úgy be lehet kötni, mint az online pénztárgépet. Vagy ahogy a benzinkutaknál is figyelik a mennyiséget. Elszámolási mérés és papírozás van minden töltésnél.

Jelenlegi gyakorlat szerint szimplán drágább lesz a fenntartása évenkénti műszakiztatás és magasabb súlyadó, biztosítás miatt.
Ezek is jöhetnek.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez még csak a kezdet, Illinois pl. fel akarta emelni 1000$/évre, de viszakozott és "csak" 250$ lesz.
A legtöbb államban 2025-re meg akarják négyszerezni az adót (és idővel még több fogja bevezetni):

State-By-State Fees
Here's a rundown of the states that currently charge electric-vehicle owners added fees, according to the National Conference of State Legislatures:

California: $100 annual fee for a zero-emissions vehicle. Starting in January 2021, annual increases will be indexed to the consumer price index.

Colorado: $50 annual fee for full-electric and plug-in hybrid (PHEV) vehicles.

Georgia: $200 annual license fee for “noncommercial alternative fueled vehicles,” including EVs, but not PHEVs (unless the owner requests an alt-fuel license plate). The fee is automatically adjusted on an annual basis.

Idaho: $140 annual fee for EVs; it’s $75 for PHEVs.

Illinois: $100 annual fee for EVs beginning July 1, 2019.

Indiana: $150 annual fee for EVs; it’s $50 for hybrids and PHEVs.

Michigan: $135 annual fee for non-hybrid electric vehicles weighing less than 8,000 pounds; it’s $235 for those weighing more than 8,000 pounds. The state charges hybrid owners an extra $47.50 and PHEV drivers an added $117.50. These fees are indexed to the state gas tax and would rise incrementally if it is increased.

Minnesota: $75 annual fee on EVs.

Mississippi: $150 fee on EVs and a $75 fee on hybrids. Beginning July 1, 2021, these fees will be indexed to the inflation rate.

Missouri: $75 annual fee on EVs, and $37.50 on PHEVs.

Nebraska: $75 annual fee on alternative-fuel vehicles, including EVs.

North Carolina: $130 on plug-in vehicles, including EVs.

Oregon: $110 annual fee on PHEVs beginning on January 1, 2020.

South Carolina: $120 biennial fee for EVs; it’s a $60 biennial fee for hybrids.

Tennessee: $100 annual fee for EVs.

Utah: $60 annual fee for EVs; it increases to $90 in 2020 and $120 in 2021. Hybrids are assessed a $10 fee that rises to $15 in 2020 and $20 in 2021. It’s currently a $26 annual fee for PHEVs that jumps to $39 in 2020 and $52 in 2021. In 2022 increases will be indexed to the consumer price index.

Virginia: $64 annual license for EVs.

Washington: $150 annual fee for EVs.

Wisconsin: $100 annual fee for EVs.

769416220.png
 
M

molnibalage

Guest
"állami kedvezménnyel 5 049 390 forinttól hazavihető."

  • Ok, ha hasonló kedvezményt kapna a benzines, "mert csak" alapon, akkor az meg 3,5 misi. Automata váltósan, klímával.
  • Ezen felül van az a sejtésem, hogy ez a full ideális táv. Télen ez talán a fele. Ez még magyar távolság viszonylatban is kevés.
Persze, ha valakinek nagyon specifikusan kell, akkor lelke rajta.

Ez még csak a kezdet, Illinois pl. fel akarta emelni 1000$/évre, de viszakozott és "csak" 250$ lesz.
A legtöbb államban 2025-re meg akarják négyszerezni az adót (és idővel még több fogja bevezetni):



769416220.png
Hát, ha ez lesz az általános, akkor az árelőny egy jó duma lesz csak...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
"állami kedvezménnyel 5 049 390 forinttól hazavihető."

A vevőnek teljesen mindegy miért annyi az ára. Engem se zavart hogy az új kocsira a retardált EU szén-dioxid sarc miatt kaptam iszonyat kedvezményt. Egyébként is minden kocsira igaz hogy teljesen mesterségesen alakul az ára az adóterhek miatt. Regadó, teljesítményadó, ÁFA. Mindegyik ex has sarc.

  • Ok, ha hasonló kedvezményt kapna a benzines, "mert csak" alapon, akkor az meg 3,5 misi. Automata váltósan, klímával.
Milyen kocsi van most a piacon 3,5/5 millióért automatával?


  • Ezen felül van az a sejtésem, hogy ez a full ideális táv. Télen ez talán a fele. Ez még magyar távolság viszonylatban is kevés.
Persze, ha valakinek nagyon specifikusan kell, akkor lelke rajta.

A WLTP elég reális fogyasztást / hatótávot ad meg, a korábbi NEDC szabvány volt megmosolyogtató. Ezek amúgy sem kőbe vésett dolgok, vezetési stílustól és forgalomtól is függ (elektromos esetében az utóbbitól kevésbé).

Városba, agglós közlekedéshez, ingázáshoz jó, Balatonra elvisz és vissza. Az átlag userek nagy része meg erre használja. Aki meg hatótáv fétises, az vegyen dieselt vagy hybridet.


Hát, ha ez lesz az általános, akkor az árelőny egy jó duma lesz csak...

Eddig az volt a baj hogy miért 10 millió amikor 7-ért lehet venni fullos kompakt Skodát. Most van kisskoda 5 millióért de most meg az a baj.

A fenntartási költség töredéke lesz egy BEM kocsiénak, így nagyon már megtérülésről is nehez beszélni

Akárhogy is nézzük, az 5 millió az már magyar szinten is teljesen bevállalható újkocsi ár. Oké, ahogy nézem az alapfelszereltség gyatra, de ez meg inkább ilyen Volkswagenes dolog.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
És ezt én hol tagadtam...? Sehol. Pontosan ezt írtam.

Szuper, megtaláltad a másik országot, ahol ez megy. Na és a többi európai országgal mi lesz, ahol 25 cent feletti az áram ára és csak nő és nő a villanyautó nélküli növekvő kereslet nélkül is?
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Electricity_price_statistics

A másik, hogy ahol olcsó, ott nagyrészt a fosszilis termelés miatt olcsó. Ez mekkora öngól...

Azért megnézhetted volna az általad belinkelt grafikont.
A francia áramnál 11 országban drágább az áram, 16-ban meg olcsóbb.
A franciák áramára pont, hogy kb. az EU átlag.
Egyből a dán árammal kellett volna számoljak?

Egyébként tessék, ez a német áramár és hogy mikből tevődik össze:
https://www.americanexperiment.org/2018/11/renewables-cheap-germanys-electricity-expensive/

29,42 eurócent 1 kWh, aminek a fele máris adó, csak nem jövedéki adó a neve, hanem zöldadó.
Szóval egyáltalán nem áll meg az az állításod, hogy olcsó az elektromos közlekedés, mert nincs agyonadóztatva, hisz azon is már az ár fele adó (legalábbis Németországban).
Ok, ez az adó a zöldbaromság finanszírozása miatt kell, de ha ezt nem is számoljuk akkor 8,41 centes adó ott is van rajta (ÁFA, áramadó, koncessziós illeték). Vagyis az ár majd 33%-a alapból adó ott is.

Magyarországon is van adó (ÁFA) az áramon, ok csak 20%-a az adó és nem fele, mint az üzemanyagok esetében.

Na szóval a jelenlegi német árammal közlekedve 100 km-en fogyaszt 16 kWh-t, de vesztességekkel együtt számoljunk 18 kWh-al, ami 5,29 euró, 1750 forint.
Németországban 1 liter benzin 1.265 euró.
6 literes fogyasztással számolva ugyanez a kocsi 7,59 eurót fogyaszt, 2500 forint.
Vagyis 1750 vs 2500 forint.
Azért elég sok adót kell még rárakj erre az 1750 forintos áramárra ahhoz, hogy utolérje a 2500 forintos benzinárat. Konkrétan 30%-al kell még növeld még az árát, de mint láthatod, már eleve van elég sok adó most is rajta.
Jah egyébként meg benzinessel 6 literes fogyasztást nemigazán lehet összehozni, úgy, hogy városban is használod.

Igen. És? Ha az oköbarmok ezt erőltetik, akkor ez lesz. Halkan jegyzem meg itthon hány GWe naperőművet akarnak építeni? Ej...

Ezzel egyetértek. Katasztrófa amit művelnek, már itthon is. Legutóbb már 3000 MW-os beépített kapacitásról olvastam pár éven belül.

A kérdésed meg eleve hülyeség. Mert az egész vita alapja az, hogy egy 4,5 millás kocsihoz képest, amivel 600 km-re is elmész és 4 perc alatt meg tankolod miért vegyél 8 millás kicsi villanykocsit? Ha csak marginálisan olcsóbb a villanyt tankolni, akkor nem éri meg. Tehát nem az a kérdés, hogy mikor drágább az árammal tankolás. Még a kérdést sem tudtad rendesen feltenni...

Jelenleg nem marginálisan olcsóbb a villannyal tankolni, hanem konkrétan 2,5-szer olcsóbb itthon, de még a második legdrágább villanyáramos németben is jóval olcsóbb az elektromos.
Igen, a jövőben biztos lesz jövedéki adó is az áramon, de a jövőben garantáltan olcsóbb lesz a villanyautó is, mint most.

A kérdés az, hogy amikor rávágnák ugyanazt az adót, mint a benzinre, mert ugyanaz a felhasználás, akkor ez hol lesz valódi spórolás. Ahhoz nem az kell, hogy az áram többe kerüljön. Na nem kerül sokkal kevesebbe tankolni vele, akkor game over.

Itthon jóval olcsóbb lesz akkor is az áram, de még németben sem hiszem, hogy drágább lesz, hacsak nem adóztatják meg jobban az áramot, mint a benzint.

Ha már annyi eltérés sincs, hogy 8-10 év alatt visszajöjjön ez a difi, akkor pénzügyileg ezt nekem és értelmes embernek el sem adod. Mert a lényegében kockázatmentes államkötvény hülyére veri és nem a töltőket és hatótávot nézve kell tervezgetni, hogy hogyan menjél 150 km-nél messzebbre.
Ha az átlagember szerintetek úgyis csak ingázik évi 20 ezer km-t, akkor 50-60 EUcentes áram esetén mikor fogja kompenzálni azt, hogy 15 ezer eurós kocsi helyett vegyek 25-30 ezerbe fájót. Mert 10 év alatt még igen konzervatívan nézve is államkötvény hozama 28-30%. A hozama.

Ha te a jelenlegi elektromos autó árakkal számolsz, akkor tessék a jelenlegi áramárakkal is számolni!
Az nem fer, hogy veszed a mostani drága elektromos kocsik árát és a jelenleginél 2-3-szor drágább kitalált áramárral "bizonyítod", hogy nem térül meg.
Akkor én is mondhatnám, hogy a jövőben meg 3-szor drágább lesz a benzin.

Zolkas hozta a konkrét példát.
2,5 millióért vett egy 55200 Km-t futott használt elektromos autót, amivel 8 havi használattal ment 11100 km-t, 1766 kWh-t használva el. Ezzel ő eltankolt 66000 forintot, míg benzines esetén meg kb. 260000-et költött volna. Vagyis üzemanyagon 8 hónap alatt sporolt 194000-ret.
Akárhogy is számolom 10 év alatt a teljes autó ára megtérül.
De akkor még nem számoltam, hogy a benzinest is meg kell venni.
Aki ért hozzá írja már meg, hogy egy Peugeot Ion-hoz hasonló 55000 km-ert futott autót mennyiért lehet kapni?
 
M

molnibalage

Guest
Azért megnézhetted volna az általad belinkelt grafikont.
A francia áramnál 11 országban drágább az áram, 16-ban meg olcsóbb.
Megnéztem. Kommentáltam is. Vagy tegyem alá neked a kedvedért grafikusan is azt, hogy ahol olcsó az áram, akkor szennyező?

A franciák áramára pont, hogy kb. az EU átlag.
Egyből a dán árammal kellett volna számoljak?
Azon államokban drága az áram, ahol eleve drága az élet. Ez alól FRA az egyetlen kivétel, ahol a magyarhoz van közelebb ÉS tiszta is.
Tényleg ilyen nehéz megérteni...?

LOL, te most tényleg azt a diagramot teszed be, amit én linkeltem eddig úgy 50-szer?

29,42 eurócent 1 kWh, aminek a fele máris adó, csak nem jövedéki adó a neve, hanem zöldadó.
Szóval egyáltalán nem áll meg az az állításod, hogy olcsó az elektromos közlekedés, mert nincs agyonadóztatva, hisz azon is már az ár fele adó (legalábbis Németországban).
Ok, ez az adó a zöldbaromság finanszírozása miatt kell, de ha ezt nem is számoljuk akkor 8,41 centes adó ott is van rajta (ÁFA, áramadó, koncessziós illeték). Vagyis az ár majd 33%-a alapból adó ott is.
Ez megint LOL. Mert a zöld adó, az nem jövedéki adó. Az amiatt van, mert "tisztán" (muhahahaha) termelik az áramot, és ez az ára ennek a "tisztaságnak".

Magyarországon is van adó (ÁFA) az áramon, ok csak 20%-a az adó és nem fele, mint az üzemanyagok esetében.
Igen, ahogy a benzinen és gázolajon is. A jövedéki adó ezt dobja még meg. Anélkül kb. 200-220 Ft/liter lenne azonos profitráta mellett, mint ma. Ha 10+ év szénhidrogénes múlt után a benzin árról is vetíteni akarsz nekem, akkor elröhögöm magam.

Na szóval a jelenlegi német árammal közlekedve 100 km-en fogyaszt 16 kWh-t, de vesztességekkel együtt számoljunk 18 kWh-al, ami 5,29 euró, 1750 forint.
Németországban 1 liter benzin 1.265 euró.
6 literes fogyasztással számolva ugyanez a kocsi 7,59 eurót fogyaszt, 2500 forint.
Vagyis 1750 vs 2500 forint.
Tedd rá a cirka +50-60% jövedéki adót a villanyra és voila. Nem olcsóbb németeknél. Ez azt jelenti, hogy ha kicsit alacsonyabb a benzin ára és kb. ennyi az áram máshol és lenne rajta jövedéki adó, hogy 10-15 éves megtérülésekről beszélünk. De az miféle befektetés, ami ennyi idő alatt talán 0-ás...? Egy rohadt alacsony hozamú bármi is hülyére veri ezt a "befektetést".

Azért elég sok adót kell még rárakj erre az 1750 forintos áramárra ahhoz, hogy utolérje a 2500 forintos benzinárat. Konkrétan 30%-al kell még növeld még az árát, de mint láthatod, már eleve van elég sok adó most is rajta.
A jövedéki adó olyan sarc, hogy labdába nem rúg mellette semmi. Ezt sem értetted meg.

Jah egyébként meg benzinessel 6 literes fogyasztást nemigazán lehet összehozni, úgy, hogy városban is használod.
A céges autók ilyenek. A bátyus céges autója 85%-ban Bp-n megy. 7 liter alatti a teljes átlag fogyasztása eddig.

Ezzel egyetértek. Katasztrófa amit művelnek, már itthon is. Legutóbb már 3000 MW-os beépített kapacitásról olvastam pár éven belül.
Ja, akkor hogyan is lesz olcsó autózás? Amikor minden fronton kreténség, de azért a villanyt nem azonos feltételekkel versenyeztetjük...? Ez ám a szabadpiaci verseny...

Jelenleg nem marginálisan olcsóbb a villannyal tankolni, hanem konkrétan 2,5-szer olcsóbb itthon, de még a második legdrágább villanyáramos németben is jóval olcsóbb az elektromos.
Melyik részét nem érted annak, hogy csak itthon...?

Igen, a jövőben biztos lesz jövedéki adó is az áramon, de a jövőben garantáltan olcsóbb lesz a villanyautó is, mint most.
Melyik részét nem érted meg annak, hogy ha csak annyival olcsóbb lesz úgy, hogy 10-15 év alatt lesz esetleg 0-án, akkor ez közgazdaságilag minimális pénzügyi tudatosság mellett azt jelenti, hogy nem olcsóbb...? Mert a magasabb kezdeti költség és a kocsi értékvesztése is játszik...?

Itthon jóval olcsóbb lesz akkor is az áram, de még németben sem hiszem, hogy drágább lesz, hacsak nem adóztatják meg jobban az áramot, mint a benzint.
A zöld áramra simán rávágták a plusz költséget és rátolták a kisfogyasztóra. Irigylem optimizmusod...

Ha te a jelenlegi elektromos autó árakkal számolsz, akkor tessék a jelenlegi áramárakkal is számolni!
Ez az egyetlen valid észrevételed. Csak azt is látni, hogy leesett a tantusz több helyen és akkor máshogy adóztatják meg a ekocsit. Az államok ennyire hajlandóak lemondani az eddig kvázi fix bevételekről.

Az nem fer, hogy veszed a mostani drága elektromos kocsik árát és a jelenleginél 2-3-szor drágább kitalált áramárral "bizonyítod", hogy nem térül meg.
Akkor én is mondhatnám, hogy a jövőben meg 3-szor drágább lesz a benzin.
Itt megint népese. A jövedéki adó az +50-60%. Nem 2-3-szor. A nyugati országokban jellemzően 25 EUcent felett van az áram. Ahol nem, ott masszív szénhidrogén égetés van. Ergo ez nem környezetvédelem. Persze így is lehet autózni, csak akkor a tiszta autózással mást kábítsál.

Zolkas hozta a konkrét példát.
2,5 millióért vett egy 55200 Km-t futott használt elektromos autót, amivel 8 havi használattal ment 11100 km-t, 1766 kWh-t használva el. Ezzel ő eltankolt 66000 forintot, míg benzines esetén meg kb. 260000-et költött volna. Vagyis üzemanyagon 8 hónap alatt sporolt 194000-ret.
Akárhogy is számolom 10 év alatt a teljes autó ára megtérül.
Lásd fent? A kezdeti költségből adódó eltérésekre tojsz magasból. És hányszor mondjam még el, hogy a magyar áram ára extrém alacsony Paks I és a -20% rezsicsökkentés miatt, aminek hosszútávon böjtje van?

De akkor még nem számoltam, hogy a benzinest is meg kell venni.
Aki ért hozzá írja már meg, hogy egy Peugeot Ion-hoz hasonló 55000 km-ert futott autót mennyiért lehet kapni?
2-3 éves használt Skodákat látni 2 milla táján.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Megnéztem. Kommentáltam is. Vagy tegyem alá neked a kedvedért grafikusan is azt, hogy ahol olcsó az áram, akkor szennyező?


Azon államokban drága az áram, ahol eleve drága az élet. Ez alól FRA az egyetlen kivétel, ahol a magyarhoz van közelebb ÉS tiszta is.
Tényleg ilyen nehéz megérteni...?


LOL, te most tényleg azt a diagramot teszed be, amit én linkeltem eddig úgy 50-szer?


Ez megint LOL. Mert a zöld adó, az nem jövedéki adó. Az amiatt van, mert "tisztán" (muhahahaha) termelik az áramot, és ez az ára ennek a "tisztaságnak".


Igen, ahogy a benzinen és gázolajon is. A jövedéki adó ezt dobja még meg. Anélkül kb. 200-220 Ft/liter lenne azonos profitráta mellett, mint ma. Ha 10+ év szénhidrogénes múlt után a benzin árról is vetíteni akarsz nekem, akkor elröhögöm magam.


Tedd rá a cirka +50-60% jövedéki adót a villanyra és voila. Nem olcsóbb németeknél. Ez azt jelenti, hogy ha kicsit alacsonyabb a benzin ára és kb. ennyi az áram máshol és lenne rajta jövedéki adó, hogy 10-15 éves megtérülésekről beszélünk. De az miféle befektetés, ami ennyi idő alatt talán 0-ás...? Egy rohadt alacsony hozamú bármi is hülyére veri ezt a "befektetést".


A jövedéki adó olyan sarc, hogy labdába nem rúg mellette semmi. Ezt sem értetted meg.


A céges autók ilyenek. A bátyus céges autója 85%-ban Bp-n megy. 7 liter alatti a teljes átlag fogyasztása eddig.


Ja, akkor hogyan is lesz olcsó autózás? Amikor minden fronton kreténség, de azért a villanyt nem azonos feltételekkel versenyeztetjük...? Ez ám a szabadpiaci verseny...


Melyik részét nem érted annak, hogy csak itthon...?


Melyik részét nem érted meg annak, hogy ha csak annyival olcsóbb lesz úgy, hogy 10-15 év alatt lesz esetleg 0-án, akkor ez közgazdaságilag minimális pénzügyi tudatosság mellett azt jelenti, hogy nem olcsóbb...? Mert a magasabb kezdeti költség és a kocsi értékvesztése is játszik...?


A zöld áramra simán rávágták a plusz költséget és rátolták a kisfogyasztóra. Irigylem optimizmusod...


Ez az egyetlen valid észrevételed. Csak azt is látni, hogy leesett a tantusz több helyen és akkor máshogy adóztatják meg a ekocsit. Az államok ennyire hajlandóak lemondani az eddig kvázi fix bevételekről.


Itt megint népese. A jövedéki adó az +50-60%. Nem 2-3-szor. A nyugati országokban jellemzően 25 EUcent felett van az áram. Ahol nem, ott masszív szénhidrogén égetés van. Ergo ez nem környezetvédelem. Persze így is lehet autózni, csak akkor a tiszta autózással mást kábítsál.


Lásd fent? A kezdeti költségből adódó eltérésekre tojsz magasból. És hányszor mondjam még el, hogy a magyar áram ára extrém alacsony Paks I és a -20% rezsicsökkentés miatt, aminek hosszútávon böjtje van?


2-3 éves használt Skodákat látni 2 milla táján.

Mindjárt eldurran az agyam.
Nem igaz, hogy nem érted. Kérlek mond, hogy csak trollkodsz.

Németországban az a rohadt elektromos autó 1750 forintot fogyaszt 100 km-en.
Ebből az 1750 forintból 500 forint az Áfa, az áramadó és a koncessziós adó.
Ez azt jelenti, hogy 1200 forint maga az áramköltség.
Ha az 1200 forintra rárakok egy 100%-os adót, mint ahogy az üzemanyagon is ekkora van, akkor 2400 forintba fog kerülni az elektromos autózás.
Ezzel szemben a benzines autózás meg 2500 forintba kerül németben (és akkor nem esküszöm meg, hogy a benzines autó kihozza a 6 literes fogyasztási átlagot).
Vagyis még mindig 100 forinttal olcsóbb az áramos közlekedés még Németországban is, ahol az áram a második legdrágább az EU-ban.
Na és most gyere azzal, hogy Dániában ahol mégdrágább, ott tényleg az elektromos közlekedés lesz a drágább egy kicsit ha 100%-os adó lesz rajta.

Nálunk meg 150%-os adót is rárakhatnak az áramra, még mindig olcsóbb lesz, mint a benzin.

Kérlek, mond, hogy érted már!
 
M

molnibalage

Guest
Mindjárt eldurran az agyam.
Nem igaz, hogy nem érted. Kérlek mond, hogy csak trollkodsz.
Nem szoktam trollkodni.

Németországban az a rohadt elektromos autó 1750 forintot fogyaszt 100 km-en.
Ebből az 1750 forintból 500 forint az Áfa, az áramadó és a koncessziós adó.
Ez azt jelenti, hogy 1200 forint maga az áramköltség
És melyik részét nem érted annak, hogy ÁFA mindkettőn van? Jövedéki adó áramon meg nincs? Mert csak? Pedig a jövedéki adó azért van, mert motor hajtóanyag. És, a áramot töltesz kocsiba, akkor az is az. Mégsem fizetsz rá.

Ezt te minek neveznéd, ha nem egyenlőbb az egyenlők közöttnek...? Ez olyan, mintha extra adó lenne a liszten, ha linzert sütök belőle, de nincs, ha pizzát...?
Jelenleg csak azért nem adóztatják meg, mert vonalvastagságnyi sincs értékben. Amin sok lesz, akkor gyártanak hozzá majd bekötött sépci online villanyórát és lehet uraim fizetni. Látható, hogy a mobilitás földjén, az USA-ban is adóztatják őket szépen. Mert az állam szereti a pénzt beszedni.
.
Ha az 1200 forintra rárakok egy 100%-os adót, mint ahogy az üzemanyagon is ekkora van, akkor 2400 forintba fog kerülni az elektromos autózás.
Ezzel szemben a benzines autózás meg 2500 forintba kerül németben (és akkor nem esküszöm meg, hogy a benzines autó kihozza a 6 literes fogyasztási átlagot).
Vagyis még mindig 100 forinttal olcsóbb az áramos közlekedés még Németországban is, ahol az áram a második legdrágább az EU-ban.
Igen, csak közben a kocsira induláskor ráköltesz sok, sok millióval többet hogy km-ként spórolj EGY forintot? Mert, a te modelled ezt hozza ki.

Vastaps. Igen, most nem ez a helyzet, de nem azt látod, hogy effelé mutat? A magyar villanyárak mellett a gyorstöltés itthon nézd meg mibe kerül.
Ezek után van még kérdésed?
Igen, nem annyira sok ember fog gyorstölteni, de a fog, akkor az kurva drága lesz ám. Főleg adóval.

Na és most gyere azzal, hogy Dániában ahol mégdrágább, ott tényleg az elektromos közlekedés lesz a drágább egy kicsit ha 100%-os adó lesz rajta.
A motor hajtóanyaggal egyező jövedéki adóval olyan marginális difi van az üzemanyag költségben, hogy az hibahatáron belüli.

Nálunk meg 150%-os adót is rárakhatnak az áramra, még mindig olcsóbb lesz, mint a benzin.
Melyik részét nem értetted meg a rezsicsökkentés és szélsőségesen alacsony áramár helyi következményének? Az USA-ban meg pont fordítva van egyes államok terén.
Az a propaganda duma, hogy generálisan olcsóbb ÉS tisztább villanya autózás nem igaz. A nagyváros levegőminőség javításban lehet nagy szerepe, de ha nem ezt mondják, akkor én ezzel nem tudok mit kezdeni...

Kérlek, mond, hogy érted már!
Én eddig is tökéletesen értettelek, ellenben én úgy látom, hogy te most sem...
Az egy pillanatnyi állapot, hogy itthon most sokkal olcsóbb. A trend azt mutatja, hogy ennek is meg fogják fizetteni az árát és a vége az lesz, hogy éves fenntartás kb. azonos lesz, csak drágább és kisebb hatótávolságú kocsival.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nem szoktam trollkodni.
És melyik részét nem érted annak, hogy ÁFA mindkettőn van? Jövedéki adó áramon meg nincs? Mert csak? Pedig a jövedéki adó azért van, mert motor hajtóanyag. És, a áramot töltesz kocsiba, akkor az is az. Mégsem fizetsz rá.

Úristen.
Most számoltam ki neked, hogy németben (ahol a második legdrágább az áram az EU-ban) ha pont ugyanolyan arányban lenne megadóztatva az áram, mint a benzin, még akkor is kicsit olcsóbb lenne az elektromos autó üzemanyagköltsége.
2400 forint lenne 100 km út megtétele árammal, amiből kb. 1200 forint az adótartalom.
A benzinessel meg 2500 forint, amiből kb. 1250 forint az adótartalom.

Igen, csak közben a kocsira induláskor ráköltesz sok, sok millióval többet hogy km-ként spórolj EGY forintot? Mert, a te modelled ezt hozza ki.

2,5 milláért vette Zolkas a használt elektromos kocsiját, amivel 8 hónap alatt máris megspórolt 194000 forintot az üzemanyagon.
Te azt mondtad, hogy hasonló benzines autó 2 milláért kapható.
Vagyis 500000 forinttal adott ki többet az elektromos autóért.
Ez azt jelenti, hogy már 1,5 év alatt megtérül a plusz kiadása!
Ez van jelenleg, amivel számolni lehet.
Te meg közben jössz azzal, hogy de lesz majd mégtöbb adó az üzemanyagon.
Ok, én ezt el is hiszem, biztos vagyok benne.
De akkor te is hidd el, hogy a következő években mégkisebb lesz a külömbség az elektromos és benzinesek árai között.
Tegnap raktam be, hogy a VW marketingese szerint a most megjelenő legújabb elektromos autójuk már ugyanannyiba fog kerülni, mint a hagyományos változat.

Melyik részét nem értetted meg a rezsicsökkentés és szélsőségesen alacsony áramár helyi következményének? Az USA-ban meg pont fordítva van egyes államok terén.
Az a propaganda duma, hogy generálisan olcsóbb ÉS tisztább villanya autózás nem igaz. A nagyváros levegőminőség javításban lehet nagy szerepe, de ha nem ezt mondják, akkor én ezzel nem tudok mit kezdeni...


Na ebbe nagyon beletrafáltál!
Az USA-ban ugyan az üzemanyag olcsóbb (kb. 0,7 dollár/l, vagyis fele a németnek), de az áram meg több mint 3-szor olcsóbb, mint a németeknél.
https://www.globalenergyinstitute.org/average-electricity-retail-prices-map
Vagyis csak ott tartunk, hogy az USA-ban akkor lesz drágább az áram, ha arányaiban sokkal több adót ráraknak, mint a benzinre.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst