Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

S

speziale

Guest
Jó reggelt, környezetvédelem. Tudod nem mindegy, hogy 1600 kg-ot vagy 2400 kg-ot mozgatsz...

Mondd, te minden mondatomnak csak a felét olvasod el??? A US Envirenmental Protection Agency mérései alapján a Tesla S kb. 2,5 liter benzinnek megfelelő energiát használ 100 km-en (24 kwh). A jelenlegi súlya mellett!! Egy S merci mennyit is fogyaszt???

Igen, ez alapjá a Tesla közelebb van az tökátlagos 4,5 milkás kocsihoz extrákkal, csak ezért kb. 14,5 misit kell kifizetni itthon úgy, hogy 0 import és egyéb költséged van. Tehát az USA-ban kapod meg 60k USD-ért, nem itthon...

Ezt nem is értem, hogy mit akarsz mondani ezzel...

Tök jó, hogy szájízetek szeritn váltotok a hatásfokösszorzat között aszerint, hogy mikor melyik kényelmes A tankolás ára vagy az akkuból kinyerhető hatótáv számításánál...

Légyszíves idézd, hogy én mikor hivatkoztam tankolás árára?? Szerinted egy 2,5 literes fogyasztásból ha minden töltési/hálózati stb. veszteséget is figyelembe veszek mennyi lesz a végén? kb. 6? Na ehhez vesd össze akkor, hogy mennyit fogyaszt egy S merga 100 km-en.
A német erőművek Co2 kibocsátásával számolva az ADAC 139 gm/km-es kibocsátást ad meg a Tesla-ra. Ezzel szemben a legújabb 1,5 literes TSI motorral szerelt jóval kisebb méretű golf kipufog 159 gm/km-ert. A legújabb csúcsszuper, 40%-os termikus hatásfokú dízellel szerelt E merci szintén 159 gr/km-et pufog ki...
De ha már golf: az e-golf-ra az adac 100 gr/km-es Co2 kibocsátást ad, ami 40%-kal alacsonyabb mint a benzinesé...

  • A Tesla S luxusautó árában van, de egy mezei 5-6 millás full exrás átlagautó szintjén nem hozza minőségben sok helyen.
Na ezt meg mégis miből vezetted le??? 5-6 millás full extrás átlagautó meg nincsen. Egy full extrás Octavia is 10 misi.

  • A Tesla S 60k USD-ért még mindig nem éri el rugalmasságban a távautózást nézve egy 15 éves kocsi hatótávját sem és jelenleg nézegetned kell, hogy hol van kút. Aztán imádkozni, hogy legyen éppen üres...
Hagyjuk...feladom....nálunk ez a helyzet...az USA-ban meg sokkal sűrűbb a töltőhálózat...és most abba megint ne menjünk bele hogy ez mennyire statikus gondolkodás...nézdd meg pár éve milyen sűrű volt az USA-ban a supercharger hálózat...nézd meg most mi a helyzet, és nézd meg, hogy a következő pár évben mennyit terveznek átadni....
és most abba megint ne menjünk bele, hogy az utak hány %-a olyan hosszú amihez a Tesla hatótávja nem elegendő....
De okoskodhatsz itt molni...csak a valóság meg az, hogy egészen a Tesla megjelenéséig nem nagyon terjedtek az e-autók mert annyi kompromisszummal jártak...a Tesla viszont el tudta olyan szintre juttatni az e-autóval járó kompromisszumot, amit már elég sokan nem érezték nagy nyűgnek...
Igen ez még jelenleg drága...de annak idején a radaros tempomat is k*rva drága volt, most meg egy 200ezres extra az Octáviában...
 
M

molnibalage

Guest
Na ezt meg mégis miből vezetted le??? 5-6 millás full extrás átlagautó meg nincsen. Egy full extrás Octavia is 10 misi.
Az egyik röpis barátom saját maga rakhatta össze a céges autót emlékeim szerint 6 misi értékhatárig. Már ebbe is beleférte az olyan önvezető funkció, hogy a belvárosban tartja a sávot és követi az előtte lévőt mindenféle interakció nélkül, az autó csillig villog, ülésfűtés, légkondi, nem standard belső, stb. csendes és megy, mint a meszes. Ez volt 2 éve. Ja, és pont Octaviája van...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Igen, ez alapjá a Tesla közelebb van az tökátlagos 4,5 milkás kocsihoz extrákkal, csak ezért kb. 14,5 misit kell kifizetni itthon úgy, hogy 0 import és egyéb költséged van. Tehát az USA-ban kapod meg 60k USD-ért, nem itthon...

  • A Tesla S luxusautó árában van, de egy mezei 5-6 millás full exrás átlagautó szintjén nem hozza minőségben sok helyen
Wut? :D

Te most komolyan ilyen Skoda Octáviához akarod hasonlítgatni a Teslát? Nagyon, de nagyon nem vagy képben az árakkal. Egy szaros Passat vagy 3-as bömös kerül felszerelve 15 misibe. Pedig az egy sima, jó minőségű mid-size sedan.

A Tesla simán a 25 misi feletti kategóriában vagy a fölött van motorizáció vagy felszereltség terén.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Amúgy a Tesla S még mindig nem S merci.
Méreteik:
2012_tesla_model_s.jpg


mb-sclass_2014-jpg.147857


Az alap S merci is nagyobb nála, nem egy méret a két autó.
A belterük meg ég és föld.
Ez a Tesla belseje:
2013-Tesla-Model-S-interior.jpg


És ilyen egy S mercié:
2017-mercedes-s-class-interior-and-price-release-date-s-class-interior.jpg

Ég és föld.....

Ez egy 15 misi körüli Alfa Gulia belseje:
1500610493-Giulia-interior-154.JPG

Ettől még mindig rohadt messze van a Tesla szerintem.....

Talán ehhez van a legközelebb, csak itt nincs babaszva egy akkora idétlen kijelző a kocsiba, meg szemre itt jobb a dizájn. Opel Astra K:
2016-Opel-Astra-K-5-Door-Hatchback-19-1024x537.jpg
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Wut? :D

Te most komolyan ilyen Skoda Octáviához akarod hasonlítgatni a Teslát? Nagyon, de nagyon nem vagy képben az árakkal. Egy szaros Passat vagy 3-as bömös kerül felszerelve 15 misibe. Pedig az egy sima, jó minőségű mid-size sedan.

A Tesla simán a 25 misi feletti kategóriában vagy a fölött van motorizáció vagy felszereltség terén.


Hát nem tudom, a hossz- és a szélesség alapján a TESLA leginkább egy Citroen C5-höz hasonlít. biztos máshoz is, csak az előbb belinkeltek alapján ez ugrott elsőre be. Nem hiszem, hogy az kicsi autó lenne vagy olyan, ami nem elégítené ki egy család (2 felnőtt két gyerek) igényeit, bőven csomagokkal együtt...a középkategória felsőbb méreténél. .. Persze nem tudom méretben mi a külömbség a valóságban, de ahogy parkolókban már láttam néha a C5 az kb. egy méret egy Audi A6-tal. Lehet, hülyeséget írok, de nem szoktam megnézni a neten a kommentjeim valóságtartalmát.... Persze, lehet, jobban járnék vele...Az ár az húzósabb, mármint a TESLA-nál, de talán egyszer itt is lesz olcsóbb, ha nem falja fel az árváltozást a valóságos infláció...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 010
113
Te most megint másról beszélsz.
ha az a kérdés, hogy a tömegközlekedés vagy a car sharing környezetvédőbb-e mint egyedül Tesla-ban utazni, arra a válasz valószínűleg igen. Én ezt sehol nem vitattam. Csakhogy az emberek jelentős részének ez vagy nem opció vagy egyszerűen csak kényelmesek. Tök mindegy. Lehet 1-2 generáció múlva ez már másként lesz, de most nem így van.
És azért mondjuk dugóban araszolva a Tesla igenis környezetvédőbb mint egy vele összevethető teljesítményű S merga, vagy Porsche mert állás vagy araszolás közben nem pufog ki egy csomó szemetet.
A leaf-et meg ne nekem magyarázd. Molni az aki szerint az autónál az az egyetlen egy szempont, hogy elvisz-e 4 embert 800 km-re egy töltéssel (megjegyzem ezt jelenleg sok benzines sem feltétlenül tudja). A leaf jelenleg nem tekinthető teljes értékű autónak a csomagtartó mérete és a hatótávolsága miatt sem. Persze az utak 90-95%-ra elég a kb. 200 km-es real life hatótávja, de hosszabb utakhoz ez nagyon kevés. A Leaf szerintem az a kategória, hogy mellé kell egy másik autó is...persze megjegyzem, hogy mennyivel jobb is ha egy leaf-ben utazol egyedül, mintha egy Tesla-ban teszed ugyanezt...
- Mondjuk egy Tesla-nyi akksiteljesítménybōl mennyi Leaf menne el?
- nem tartok tehenet 1 liter tejért. Írod, hogy az esetek 90-95%-ban Leaf elég, de hosszabb távra kéne egy nagyobb autó - vagyis erre az elenyészō alkalomra álljon a pénz egy nagyobb autóban. Ezzel maximum úgy értek egyet, ha erre a pár alkalomra valaki autót bérel (nem gyakori)
- szerintem a Tesla legalább annyira környezetszennyezō, mint egy S-merci. Mikor is tankolják a Tesla-t? Természetesen csúcsidōben - persze lehet, hogy pont megújulóból megy az energiamixbōl, de lehet, hogy nem. Ezt maximum Ausztriában vagy Norvégiában tudnám elképzelni, de itt Németországban tuti nem...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nézzél meg akkor egy régebbi Lamborghinit, elképesztően ocsmányak voltak, műanyag doboz a műszerfal kb. de a maiak se túl extrák. Ferrarik belseje se egy nagy truváj. Tisztavérű sportkocsiknál nem divat annyira a csíricsáré, koreai ízlésvilágot tükröző belső. Oszt' mégis drága, sőt, meg se veheted, a gyártól kapsz meghívást arra, hogy kegyeskednek felkínálni neked egy limitált szériás kocsit.

Az Octavia meg egy VW Golf alvázra épített, kissé sedanosra puffasztott cseh furfang. Jópofa, praktikus, de egy alapvetően egy műszakilag-beltérileg nem egy hű de igényes alsó-középkategóriás kocsi ami elvisz A-ból B-be, miközben a könyökötök kicsit összeér de van egy bazi nagy csomagtartója. Nevetséges összehasonlítani (pláne képek alapján) egy Teslával. Ha ültél már/vezettél már pár kocsit, nem tennéd te sem.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
Savanyù a szölö. Szerencsére mindenki elégedett egy Octaviàval :)
Ezzel az érveléssel az i-phonet senki nem szabad lenne megvegye. Mintha mégis vennék, ahogy a Tesla-t is veszik, akik ezt megengedhetik maguknak. ( És ez különbözteti meg öket a forumozòktòl, magamat beleértve :)
Luxury car segment sales in US 1 half 2017:
Tesla s 12500
Mercedes Benz S 7583
BMW7 4255
PorschePanamera 3001
audi 8 1601
PS:Hogy kinek tetszik jobban a Tesla vagy a Merci vagy az Astra müszerfala, az kizàròlag személyes izlés kèrdése.
Van, akinek B&O sem tetszik.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Nézzél meg akkor egy régebbi Lamborghinit, elképesztően ocsmányak voltak, műanyag doboz a műszerfal kb. de a maiak se túl extrák. Ferrarik belseje se egy nagy truváj. Tisztavérű sportkocsiknál nem divat annyira a csíricsáré, koreai ízlésvilágot tükröző belső. Oszt' mégis drága, sőt, meg se veheted, a gyártól kapsz meghívást arra, hogy kegyeskednek felkínálni neked egy limitált szériás kocsit.

Az Octavia meg egy VW Golf alvázra épített, kissé sedanosra puffasztott cseh furfang. Jópofa, praktikus, de egy alapvetően egy műszakilag-beltérileg nem egy hű de igényes alsó-középkategóriás kocsi ami elvisz A-ból B-be, miközben a könyökötök kicsit összeér de van egy bazi nagy csomagtartója. Nevetséges összehasonlítani (pláne képek alapján) egy Teslával. Ha ültél már/vezettél már pár kocsit, nem tennéd te sem.
A könyökünk összeér résznél felröhögtem, mert hogy konkrétan kurvára nem igaz. Az első élményem az volt, mikor a főnököm Octaviájába ültem 2008-ban, hogy akkora a kocsi, hogy pókerbarlangot lehetne benne berendezni és pontosan az tűnt fel, hogy nem ért össze a könyökünk. (Én 1,75 vagyok ő kb 1,80)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Ezzel az érveléssel az i-phonet senki nem szabad lenne megvegye. Mintha mégis vennék, ahogy a Tesla-t is veszik, akik ezt megengedhetik maguknak. ( És ez különbözteti meg öket a forumozòktòl, magamat beleértve :)
Most erre mit mondjak? Röhögök is minden almáson. Veszik a túlárazott vackot. Ez is egy piaci stratégia, megélni a pénzes hülyékből, akik azt sem tudják mit vesznek, de veszik, mert fúde trendi.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Azért az Octávia helykínálatától nem kell hanyatt esni. (Meg amúgy sem.) Konkrétan egy szutyok A/4-es menetlevél nem fért a kesztyűtartóba. Prémium életérzés ide vagy oda, de egy feleannyiba kerülő "melós-menős" Rapidban ugyan akkorának tűnik a tér, csak puritánabb, fapadosabb, rücskösebb stb. De pl. elnyeli a kesztyűtartó a menetlevelet, nem lifeg sehol. Egyik kedvencem az Octávia, használtam is rövid ideig, de nekem egyetlen csalódásom pont a helykínálat volt, hogy nem nagyobb az említett Rapidhoz képest. Mint ha még az ülés is kisebb lett volna. Ja és tényleg nem kimondottan "kétszemélyes" a könyöklő. A tágasságtól távol áll -legalábbis egy '17-es évjáratú modell. .
 
S

speziale

Guest
Az egyik röpis barátom saját maga rakhatta össze a céges autót emlékeim szerint 6 misi értékhatárig. Már ebbe is beleférte az olyan önvezető funkció, hogy a belvárosban tartja a sávot és követi az előtte lévőt mindenféle interakció nélkül, az autó csillig villog, ülésfűtés, légkondi, nem standard belső, stb. csendes és megy, mint a meszes. Ez volt 2 éve. Ja, és pont Octaviája van...

ad1) az Octvia árakkal történetesen elég jól tisztában vagyok. 6 millából az említett felszereltséggel a barátod csak 2 féle módon konfigurálhatott magának autót: vagy a céges autó miatt volt rajta baromi nagy flottakedvezmény, vagy egy csomó más dolgon spórolt (alap motor, nincs metálfény, könnyűfém felni stb.) Vagy ezek lineáris kombinációja. Aztán az hogy mennyire csendes vagy mennyire megy, az baromi relatív ám. Ülj át Octáviából egy A6-ba és rögtön tudni fogod, hogy mik azok a területek ahol az Octaviában spórolnak. Ezt tapasztalatból mondom.

ad2) őszintén szólva nem értelek.
- El tudod fogadni azokat az ADAC teszt adatokat a sima vs. hagyományos golf viszonylatában? (megjegyzem az összehasonlítás még az ICE motorosnak kedvez, mert ott a legújabb TSI motor lett összevetve a német hálózat Co2 kibocsátásával és Európában a német energiatermelés jár az egyik legtöbb co2 kibocsátással a sok szénerőmű miatt). Az alapján bizony hasonló kategóriájú autókat összevetve (ráadásul azok még teljesítményben is hasonlóak nemcsak méretben) az e-autónak 40%-os előnye van
- szerinted melyik módon egyszerűbb csökkenteni a Co2 kibocsátást? ha ICE-ben égeted el az üzemanyagot vagy ha erőműben áramot állítasz elő. Utóbbi esetben ezt teheted megújulóval, atommal, de még ha hagyományos erőművel is csinálod, akkor is ott van a CCS technológia. Ezeket egy autóval nem tudod megcsinálni

ha a fenti 2 állítást el tudod fogadni nem tudom miért ágálsz annyira az e-autó ellen? Igen ez a technikai még gyerekcipőben jár, még nem tökéletes helyettesítő. De rohamosan fejlődik. Pl.: a facelif előtti e-golfnak 24 kwh-ás akkuja volt. A mostaninak 35. Az áruk meg ugyanannyi. De nézd meg pl. az önvezetéshez szükséges technológiák árát. A Lidar 15 éve 70ezer dollárba került és akkora volt, hogy a tesztautók tetejére szerelték. Most elfér az első lökhárítóban és kerül 250 dollárba. Az akksikkal is ez lesz


https://www.researchgate.net/figure...t-over-the-last-15-years-after_fig9_275042119

És tudod pont azok a pénzes hülyék szükségesek ahhoz, hogy a kezdeti új technológiák elterjedhessenek.

És félreértés ne essék, lehet, hogy hihetetlen de én nem vagyok e-autó fan. Sőt ami a dízelek ellen megy azt boszorkányüldözésnek tartom. De az meg nagyon is helyes, hogy a jött egy új szereplő aki kicsit komolyabb versenyre/fejlesztésre ösztönzi az autógyárakat....
 
M

molnibalage

Guest
- szerinted melyik módon egyszerűbb csökkenteni a Co2 kibocsátást? h
Öööö, villamos meghajtású közösségi közlekedés és bringázás a belvárosban autózás helyett? Hm..? Miért van az, hogy egyesek az autót csak autóra képesek cserélni...????
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Most erre mit mondjak? Röhögök is minden almáson. Veszik a túlárazott vackot. Ez is egy piaci stratégia, megélni a pénzes hülyékből, akik azt sem tudják mit vesznek, de veszik, mert fúde trendi.

De azért igen jó reklámja is van. Igen sok filmben is megjelenik a márka, ha jől emlékszam, a Casino Royale filmben (James Bond) is... De azámos más márka is, Rolex, Omega, stb... Mind valamiért presztizs lett...
 
S

speziale

Guest
Öööö, villamos meghajtású közösségi közlekedés és bringázás a belvárosban autózás helyett? Hm..? Miért van az, hogy egyesek az autót csak autóra képesek cserélni...????

Látod Molni ezért mondom, hogy trollkodsz...
Feltettem 2 elég egyszerű kérdést, amire ha őszintén átgondolnád a válaszokat, akkor esetleg beláthatnád, hogy mégse olyan baromság ezekkel az e-autókkal hülyéskedni..
Erre te jössz egy olyan dologgal ami totál a topik témáján kívül esik.

Sok NYEU városban elég jó a tömegközlekedés és sokan bringáznak, mégis mindenhol vannak dugók. Másrészt Molni tudod nem minden ember van olyan élethelyzetben mint te, hogy egyedül él és 15 perc bringázásra lakik a melóhelyétől....
Én pl. a munkanapok 90%-ban tömegközlekedek, de ez nekem napi 2*1 óra utazás. Autóval átlagban fél órát nyerek normál esetben, de nyáron amikor a suliszünet miatt jóval kisebb a forgalom akkor akár 1-et is. Tudod ha családod van, akkor ez bizony baromi sok időt jelent. És akkor olyan esetekről még nem is beszéltem, hogy ha mondjuk logisztikáznod kell a gyerekeket suliba/edzésről/különóráról a város különféle pontjairól...
 
M

molnibalage

Guest
Látod Molni ezért mondom, hogy trollkodsz...
Feltettem 2 elég egyszerű kérdést, amire ha őszintén átgondolnád a válaszokat, akkor esetleg beláthatnád, hogy mégse olyan baromság ezekkel az e-autókkal hülyéskedni..
Erre te jössz egy olyan dologgal ami totál a topik témáján kívül esik.

Sok NYEU városban elég jó a tömegközlekedés és sokan bringáznak, mégis mindenhol vannak dugók. Másrészt Molni tudod nem minden ember van olyan élethelyzetben mint te, hogy egyedül él és 15 perc bringázásra lakik a melóhelyétől....
Én pl. a munkanapok 90%-ban tömegközlekedek, de ez nekem napi 2*1 óra utazás. Autóval átlagban fél órát nyerek normál esetben, de nyáron amikor a suliszünet miatt jóval kisebb a forgalom akkor akár 1-et is. Tudod ha családod van, akkor ez bizony baromi sok időt jelent. És akkor olyan esetekről még nem is beszéltem, hogy ha mondjuk logisztikáznod kell a gyerekeket suliba/edzésről/különóráról a város különféle pontjairól...
Trollkodok? Feltetted a kérdést és válaszoltam. A legszerűbb módja a CO2 csökkentésnek, ha hatékonyabb módon választasz. Én megadtam ezeket városon belüli közlekedésre, de megfelelő közösségivel agglomerációs is igaz. Semmivel nem jöttem a topik témáján kívül.

2014 telén Münchenben a Byern stadion felé eső metróállomást kocsival 10 perc alatt elértük és valami 20 perc alatt a belvárosban voltunk egy gyönyörűszép metrón úgy, hogy nem kellett 20 cm hósesés után szopni vezetéssel. Amíg a HÉV 18 km távolságból 40 km alatt döcög be itthon elhiszem, hogy addig autóznak az emberek....

A másik részére, just for record.
  1. Nem 15 perce.
  2. Tömegközlekedéssel kb. 1,5-2-szer annyi lenne, tehát nem nem valamiféle kereszteshadjárat, hanem kőkemény praktikum.
  3. Amikor dugó van, akkor sem gyorsabb kocsival. Dugó meg aztán sok van. Ma is én előztem le az autókat, nem ők engem...
  4. Én is tömegközlekedtem sokáig és így visszanézve hülye voltam. Döbenetes, de még 28 km távolságban is legyőztem volna a közösségi közlekedést az agglomerációból. SZ-É-GY-E-N-E-L-E-T-E-S. Amikor csak 16 km volt bringával, akkor is 45 perc alatt tudtam le, ami pöccre járó tömeggel 90 lett volna, mert annyi átszállás és hülye irány volt. Persze miután elköltöztem évekkel később lett direkt járat Kelenföldre is Csepel-szigetről.
Az e-autókkal való hülyéskedés terén meg mondtam mi a baj, mindig érdekes módon azt az előnyét húzzátok elő, ami kényelmes, csak nem igazán igaz. A CO emissziónál nem látom a töltési és kinyerési és s grid veszteséget sem. Amikor ezt költségbe kell átcsavarni, akkor sem. Már most drágább valahol villanyt tankolni, mint szénhidrogént.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Öööö, villamos meghajtású közösségi közlekedés és bringázás a belvárosban autózás helyett? Hm..? Miért van az, hogy egyesek az autót csak autóra képesek cserélni...????

Sok autót le lehet cserélni kerékpárra vagy tömegközlekedésre (amit nagyon is támogatok), de mindet nem lehet. Pesten pl. jó a tömegközlekedés, mindenhonnan mindenhova elmehetsz, de van olyan eset, főleg vidéken, ahol csak autóval tudsz bemenni a melóhelyre, vagy kerékpárral, ha nincs olyan messze és engedi az időjárás.
Na amit nem lehet lecserélni, azt kellene elektromosra cseréljék.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Trollkodok? Feltetted a kérdést és válaszoltam. A legszerűbb módja a CO2 csökkentésnek, ha hatékonyabb módon választasz. Én megadtam ezeket városon belüli közlekedésre, de megfelelő közösségivel agglomerációs is igaz. Semmivel nem jöttem a topik témáján kívül.

2014 telén Münchenben a Byern stadion felé eső metróállomást kocsival 10 perc alatt elértük és valami 20 perc alatt a belvárosban voltunk egy gyönyörűszép metrón úgy, hogy nem kellett 20 cm hósesés után szopni vezetéssel. Amíg a HÉV 18 km távolságból 40 km alatt döcög be itthon elhiszem, hogy addig autóznak az emberek....

A másik részére, just for record.
  1. Nem 15 perce.
  2. Tömegközlekedéssel kb. 1,5-2-szer annyi lenne, tehát nem nem valamiféle kereszteshadjárat, hanem kőkemény praktikum.
  3. Amikor dugó van, akkor sem gyorsabb kocsival. Dugó meg aztán sok van. Ma is én előztem le az autókat, nem ők engem...
  4. Én is tömegközlekedtem sokáig és így visszanézve hülye voltam. Döbenetes, de még 28 km távolságban is legyőztem volna a közösségi közlekedést az agglomerációból. SZ-É-GY-E-N-E-L-E-T-E-S. Amikor csak 16 km volt bringával, akkor is 45 perc alatt tudtam le, ami pöccre járó tömeggel 90 lett volna, mert annyi átszállás és hülye irány volt. Persze miután elköltöztem évekkel később lett direkt járat Kelenföldre is Csepel-szigetről.
Az e-autókkal való hülyéskedés terén meg mondtam mi a baj, mindig érdekes módon azt az előnyét húzzátok elő, ami kényelmes, csak nem igazán igaz. A CO emissziónál nem látom a töltési és kinyerési és s grid veszteséget sem. Amikor ezt költségbe kell átcsavarni, akkor sem. Már most drágább valahol villanyt tankolni, mint szénhidrogént.

Természetes, hogy mi magyarok vagyunk megint a hülyék, bezzeg a nyugaton.
Néztem a tavaly egy műsort, Brüsszel biciklis közlekedését mutatták be, hogyan épült ki a sok bicikliút, hogyan promoválják a biciklizést. A pontos adatokra már nem emlékszem, de sok év és rengeteg pénz után az jött ki, hogy az autóhasználat száma szinte semmit sem csökkent, csak a tömegközlekedőké. Vagyis, aki addig tömegközlekedett, az átszállt kerékpárra, de akik autóval jártak, azok azzal is maradtak.
Na akkor hogyan akarnád rávenni az embereket a biciklis közlekedésre? Kényszerítenéd az embereket? Kitiltanád a kocsikat a városból? Még drágábbá tennéd az üzemanyagot?
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst