Mondjuk kezdhetnenk ott, hogy ne lehessen régi vackokat behozni.
Az a baj, hogy a törvényalkotó kullog az események után.
Ha nem lehet behozni - mint jármű, behozzák alkatrésznek, majd indul a barkács. Ez nem a behozatalnál kellene kiszűrni, hanem a biztosításnál. Hiába állítottad forgalomba "okosba" ha évi 400ezer lenne rá a biztosítás - vagy valami környezetszennyezési felár. Akkor Pista elgondolkodna, hogy a 20 éves szarja megéri-e, vagy legyen tömegközlekedés (de ehhez vidéki szinten is kell lépni. Ha az állami erōszak-monompólium megoldható, akkor itt sem látok gondokat, csak gondolkodkodásbeli problémákat...)
Nyugaton ezért olcsók ezek a kohószökevények, mert ennyibe kerül az éves fenntartás. Trükközni meg felesleges, mert elkapnak és rútúl megszexuálják az illetōt. Errefelé rendszeres az ilyen ellenōrzés + a műszaki állapot. Jókat röhögök, amikor a sógorok kiállítják a kelet-európai olcsójános-trélereseket, aztán indul a műszaki ellenōrzés.
Egy német autó életciklusa ez:
- vagy Jens megveszi/lízingel és használja, majd eladja egy kereskedōnek vagy beszámítják egy újba,
- ezután vagy jön egy török vagy egy csóringerebb német, aki hajtja a következō HU-ig (műszaki vizsga). Ha átmegy, akkor hajtja tovább és a következōnél eladja, vagy nem megy át és eladja. A pénzmag egyre kisebb a karbantartásra..
- ekkor vagy jön a kelet-európai nepper és hazaviszi vagy jön egy balek - jellemzōen kelet-európai, aki még belerakja a pénzt, hogy melóbajárós kocsinak jó legyen,
- ezután garantáltan kelet-európai úticél következik - lásd 3-as BMW tengere
A patent kocsik addig maradnak Németországban, amíg lehet. A vásárlási szokások is ezt mutatják
- átlagnémet - lízing havi 350EUR-ig, ez 3-as BMW vagy 2-4 éves kocsik
- pénzes német: lízing a cégre - csak drága legyen
- pénzes török = lízing a cégre - csak drágább legyen, mint a pénzes németé
- átlag török - vagy a 2-4 éves gépek, vagy az átlagnémet 5-6 éves kocsija - kézpénzes. 5-6 éves autóknál a biztosítás nagyot ugrik...
- kelet-európai - törökök levedlett autói - ha kint melózik. Ezzel elketyeg pár évet.
A karbantartás egyre kevesebb. A kocsi azért nem esik kívülrōl szét, mert kevés a kátyú és télen nem sóznak, de a hajtásrendszert csépelik...