Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 439
113
Ezzel a megközelítéssel a bajom az, hogy egyik autót akarjátok a másikra cserélni. Ez nagytávolságú egyéni utazásnál még megérthető, de a jövő az lenne, hogy a városokban adott zónákban ne akaron senki autózni és ennek ára olyan legyen, hogy szokjanak le róla az emberek. Lásd dugódíj, behajtási zónák, stb.

A villamos autó az autózás hatásainak legalapvetőbb problémájávan nem tud mit kezdeni, nevezetesen, hogy a városban emberek és ne autók lakjanak...

A topik címében ez is benne van.

Én azt mondom, lehessen egyénileg közlekedni a városban is, de legyenek hozzá a felszínről eldugott mélygarázsok, sőt, egyenesen mély autóutak.
Budapest jelenkori hatalmas problémája, hogy egyfelől minden lakóövezetből bel- és külvárosban egyaránt P+R parkoló lett, ahelyett, hogy igazi P+R parkolókat építettek volna, így ezeken a csomópont közeli lakótelepeken és belváros közeli lakóövezetekben se élni se parkolni az ott ténylegesen lakóknak már nem lehet.
Másfelől pedig a normális közlekedést a félsikerű autózásellenes pogromok oly módon tették tönkre, hogy se autózni, se máshogy haladni, létezni nem lehet. Két szék közt a pad alá.
Pár példa:

Blahán eredetileg a Rákóczi út lement volna a Nagykörút alá, ezért épült a nagy aluljáró. Ez a terv elhasalt a kivitelezéskor (60-as évek vége) élretörő felüljárólobby aknamunkájának következtében. Csakhogy a felüljárólobby mire meg tudta csinálni a felüljáróit (Róbert Károly Krt/Váci út, Tökhöly út/Rottenbiller utca, Flórián tér, Nyugati tér, Hegyalja út és az Üllői út felüljárói), elhasalt a felüljáró mánia-ellenes mozgalmak akcióin, így végül nem épült se fel- se aluljáró. Hatása ismert, míg a föld alatt kialakult egy szép csövestanya, a felszínen meg állandó a dugó.

Évtizedek óta megpróbálják a dunai alsó rakpartok forgalmát a föld alá levinni, de ezek a projektek elhasalnak a környezetvédők forgalomellenes akcióin, melyet a legperverzebb módon, indirekt forgalom lassítással próbálták megakadályozni. Ezzel csak azt érték el, hogy autózni ugyan kell, mert nem lehet minden ingóságunkat a hónunk alatt keresztülbékávézni a városon, de legalább a belassult forgalomban nagyobb lett a környezeti terhelés, nőtt a károsanyag kibocsátás, stresszháttér, balesetek, rák, éc és elmebaj kockázata.

Adott a kelet-nyugati fő haladási útvonal, ami a 3-as út - Kerepesi út - Rákóczi út - Kossuth Lajos utca - Erzsébet híd - Hegyalja út - BAH csomópont - M1/M7 bevezető.
Ezt ugye a fentiek alapján kettévágja a Nagykörút, de legalább innen egyenesben háborítatlanul lehetett haladni az Erzsébet hídra, ha már eljutott odáig az ember.
Nem baj, hiába volt jó a Petfői Sándor utca végi aluljáró, betömték, hogy ne legyen ott (mert zavarta a vároképet(?), cserébe most bedugult az egész. A Váci utca gyalogos aluljáróját felszíni zebrára cserélték, had csapkodjuk el a gyalogosokat.

Margit híd felújítás: a margitszigeti lejáró gyalogos lauljáróját is kiveztették a hídpályára, had legyen ott is egy lámpa a kocsiknak végül is az a jó, hogy egy íves hídon várakozzanak az autósok, szennyezve a környezetet. Addig legalább a sorukra várakozó gyalogosok is szagolhatják a benzingőzt.

Árpád híd pesti hídfő: eredetileg gyorsítósáv jött volna fel a Népfürdő utca felől, de az túl drága lett volna, inkább beraktak egy lámpát. Persze, hát nyilván a Róbert Károly körút hídra hajtó és a Váci úti felüljáró alatt megidnuló forgalmát kell megfogni, had duguljon vissza az egész vagy két km-t!

Látható, hogy elektromos vagy hibrid ide vagy oda, a környezeti terhelés addig magas lesz, amíg érdemben nem gyorsítják fel a közlekedést az ellenérdekelt felek szintbeli elkülönítésével. Nincs semmi bajom a közösségi közlekedéssel vagy a car sharinggel, de nekem nagyon sok dolgom van újpestről csepelre, amihez buszra, metróra villamosra nem igazán felhordható eszközöket szállítok. Ehhez nekem személyautó kell. Én, peremkerületi az ilyen útjaimon autózni fogok.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 439
113
Juj...
Azt ugye vágod, hogy ezzel az autóval a legkisebb dombot sem mászod meg? Mert nem csak pár másodperc gyorsításhoz kell ennyi kraft. Menjél fel csak a Normafára ennyi teljesítményből 4 emberrel.

A hibrid autó nem hülyeség. Pont ott segít, ahol a benzinmotor gyenge, nevezetes a nyomaték tekintetében. És szemben a villanyautóval ez a helyben állítja elő a villamos hajtás áramszükségletét. Energetikalilag a hibrid autó a nagy tengelyteljesítményű benzimotor energiáját a kívánt időben nagy nyomatékká transzferálja, tisztán villamos, vagy hibrid üzemben. A nagy haladási sebességeken viszont már a nagy teljesítményt használja ki.
Hátrány az energiatároló akku holt tömege. Az sajnos még nagy. Hátrány továbbá a veszteség. A hatótávnövelő Otto-motoros hibrideknél az elégetett üzemanyag lehető legnagyobb százaléka az elektromos energia előállítására megy, ez ugye a hagyományos hibrideknél megoszlik a haladás és a villamosenergia generálás közt.

A villanyautó előnye, hogy a villamos energia előállítható a fosszilis tüzelés teljes mellőzésével is (nukleáris, víz, szél, nap...) így a telejs kiterjesztett rendszer hatásfoka nagyobb.

A hibrid autók jövője: nagy kompressziójú Atkinson/Otto kettős ciklusú turbomotor (igen, nagy kompresziójú, de feltöltéses, ez ma még ellentmondás), a jelenleginél könnyebb, de kétszer-háromszor nagyobb kapacitású és gyorsabban tölthető akkucsomag. A cél, hogy a sűrűn lakott városi övezetekben nulla legyen az emisszió, plusz legyen tartalék a zöldövezeti nagyobb nyomatékigényű dombvidéki közlekedéshez, míg a nagy egyenesekben egyenletes autózáshoz, távol a lakott területektől a lehető leghatékonyabb rezsimen dolgozzon egy belső égésű gép, minimális teljesítmény ingadozással.
 
M

molnibalage

Guest
Én azt mondom, lehessen egyénileg közlekedni a városban is, de legyenek hozzá a felszínről eldugott mélygarázsok, sőt, egyenesen mély autóutak.
Nem teljes tiltásról beszéltem, de korlátozni szükségs a forgalmat. A mélygarázsok elszaporodása a belvárosban nem segít. A probléma az, hogy egy helyre koncentrálja a forgalmat, amíg az utcán való parkolás elosztottabb. Tehát hiába építesz sok parkolóhelyet, azok ki- és betárolási sebessége nem lesz jobb, sőt...

Budapest jelenkori hatalmas problémája, hogy egyfelől minden lakóövezetből bel- és külvárosban egyaránt P+R parkoló lett, ahelyett, hogy igazi P+R parkolókat építettek volna, így ezeken a csomópont közeli lakótelepeken és belváros közeli lakóövezetekben se élni se parkolni az ott ténylegesen lakóknak már nem lehet.
Több tízezer autónak nem lehet P+R parkolót építeni. A legszerencsésebb az lenne, ha be sem menne az ember autóval még a Hungária tájáig sem. Csak az agglomerációs közlekedés a legtöbb irányból egy rakás szar, mert többszöri átszállás kell és csigalassúak. Münchenben Kb. Tököl távolságból átszállás nélkül jutottam be a belvárosba kb. feleannyi idő alatt, mint csak a Vágóhídra a HÉV. Amíg ez van, addig nincs miről beszélni. A 4-es metró is egy szotyadék szigetüzemi metró lett...

Blahán eredetileg a Rákóczi út lement volna a Nagykörút alá, ezért épült a nagy aluljáró. Ez a terv elhasalt a kivitelezéskor (60-as évek vége) élretörő felüljárólobby aknamunkájának következtében. Csakhogy a felüljárólobby mire meg tudta csinálni a felüljáróit (Róbert Károly Krt/Váci út, Tökhöly út/Rottenbiller utca, Flórián tér, Nyugati tér, Hegyalja út és az Üllői út felüljárói), elhasalt a felüljáró mánia-ellenes mozgalmak akcióin, így végül nem épült se fel- se aluljáró. Hatása ismert, míg a föld alatt kialakult egy szép csövestanya, a felszínen meg állandó a dugó
Hóhó, ez akkor lett volna értelmes, amikor épült. A mai cél az lenne, hogy tűntjön el a soka autó és ne legyen városi autópálya... Tehát kötöttpályás közlekedés legyen, troli, stb, és ne egy rohadt 3x3 sávos autópálya a város közepén...

Évtizedek óta megpróbálják a dunai alsó rakpartok forgalmát a föld alá levinni, de ezek a projektek elhasalnak a környezetvédők forgalomellenes akcióin, melyet a legperverzebb módon, indirekt forgalom lassítással próbálták megakadályozni. Ezzel csak azt érték el, hogy autózni ugyan kell, mert nem lehet minden ingóságunkat a hónunk alatt keresztülbékávézni a városon, de legalább a belassult forgalomban nagyobb lett a környezeti terhelés, nőtt a károsanyag kibocsátás, stresszháttér, balesetek, rák, éc és elmebaj kockázata.
Mármint hova a föld alá...? É-D-i irányban a Duna vonala a mérvadó. Alagútba bevinni kb. semi értelme, mert akkor inkább épüljön metró...

Adott a kelet-nyugati fő haladási útvonal, ami a 3-as út - Kerepesi út - Rákóczi út - Kossuth Lajos utca - Erzsébet híd - Hegyalja út - BAH csomópont - M1/M7 bevezető.
Ezt ugye a fentiek alapján kettévágja a Nagykörút, de legalább innen egyenesben háborítatlanul lehetett haladni az Erzsébet hídra, ha már eljutott odáig az ember.
Nem baj, hiába volt jó a Petfői Sándor utca végi aluljáró, betömték, hogy ne legyen ott (mert zavarta a vároképet(?), cserébe most bedugult az egész. A Váci utca gyalogos aluljáróját felszíni zebrára cserélték, had csapkodjuk el a gyalogosokat.
Itt most az Erzsébet híd előtti részre gondolsz? Bocsi, de az a város szégyene volt. Életemben kb. 3-szor jártam arra a régi állapotában és olyan érzésem volt, hogy a Szárnyas Fejvadász egy jelenetében vagyok valami lepusztult gettóban. Azóta a teret és környékét birtokba vette a gyalogos és brigaforgalom. Csak így tovább. Szív az autós? Jah kérem, a városban emberek élnek, nem autók...

Margit híd felújítás: a margitszigeti lejáró gyalogos lauljáróját is kiveztették a hídpályára, had legyen ott is egy lámpa a kocsiknak végül is az a jó, hogy egy íves hídon várakozzanak az autósok, szennyezve a környezetet. Addig legalább a sorukra várakozó gyalogosok is szagolhatják a benzingőzt.
A Margit-híd nem képes kiszolgálni az azt autótömeget, amit ráengednek. Sokan pl. katasztrófának tartják, hogy az Erzsébet híd 3x3 sávos. Ha nem robbantják be és úgy épület volna újjá, mint a Szabadság-híd, akkor kevés sávon és vilivel sanszosan ma nem lenne városi autópályánk...


Látható, hogy elektromos vagy hibrid ide vagy oda, a környezeti terhelés addig magas lesz, amíg érdemben nem gyorsítják fel a közlekedést az ellenérdekelt felek szintbeli elkülönítésével. Nincs semmi bajom a közösségi közlekedéssel vagy a car sharinggel, de nekem nagyon sok dolgom van újpestről csepelre, amihez buszra, metróra villamosra nem igazán felhordható eszközöket szállítok. Ehhez nekem személyautó kell. Én, peremkerületi az ilyen útjaimon autózni fogok.
Ok, de akkor te nem az átlag vagy. Az utazók nagy százaléka kb. szatyorral, oldaltáskával és hátizsákkal jár. Nem mindenki kereskedő, építési vállalkozó, stb. Azok napközben mozognak. Akkor nincs is dugó... Csak a reggeli csúcsban és húzok el bringával az autók mellett a belefe haladó utakon meg este is. Nem az fent felsoroltak adják a forgalom jelentős részét, hanem az ingázók. 1-2 ember van a kocsikban nagy átlagban...
 
M

molnibalage

Guest
A hibrid autó nem hülyeség. Pont ott segít, ahol a benzinmotor gyenge, nevezetes a nyomaték tekintetében. És szemben a villanyautóval ez a helyben állítja elő a villamos hajtás áramszükségletét. Energetikalilag a hibrid autó a nagy tengelyteljesítményű benzimotor energiáját a kívánt időben nagy nyomatékká transzferálja, tisztán villamos, vagy hibrid üzemben. A nagy haladási sebességeken viszont már a nagy teljesítményt használja ki.
Hátrány az energiatároló akku holt tömege. Az sajnos még nagy. Hátrány továbbá a veszteség. A hatótávnövelő Otto-motoros hibrideknél az elégetett üzemanyag lehető legnagyobb százaléka az elektromos energia előállítására megy, ez ugye a hagyományos hibrideknél megoszlik a haladás és a villamosenergia generálás közt.

A villanyautó előnye, hogy a villamos energia előállítható a fosszilis tüzelés teljes mellőzésével is (nukleáris, víz, szél, nap...) így a telejs kiterjesztett rendszer hatásfoka nagyobb.

A hibrid autók jövője: nagy kompressziójú Atkinson/Otto kettős ciklusú turbomotor (igen, nagy kompresziójú, de feltöltéses, ez ma még ellentmondás), a jelenleginél könnyebb, de kétszer-háromszor nagyobb kapacitású és gyorsabban tölthető akkucsomag. A cél, hogy a sűrűn lakott városi övezetekben nulla legyen az emisszió, plusz legyen tartalék a zöldövezeti nagyobb nyomatékigényű dombvidéki közlekedéshez, míg a nagy egyenesekben egyenletes autózáshoz, távol a lakott területektől a lehető leghatékonyabb rezsimen dolgozzon egy belső égésű gép, minimális teljesítmény ingadozással.
Nekem a leírt teljesítménnyel van bajom.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 439
113
Én azt mondom, amíg ebben a városban a peremkerületekben többen laknak és a peremkerületekben többen dolgoznak, mint a belvárosban, addig azon kell agyalni, hogy hogyan lehet átkelni a városon úgy, hogy ne rohadjunk bele a dugóba. Volt a Dózsa György úti ingyenes parkoló. Jó nagy volt, le tudtam tenni a kocsit és onnan még értelmes távokon tudtam tömegközlekedni vagy gyalogolni és már a város központjában voltam. Erre összezsugorították és fizetőssé tették. Buzik.

Itt most az Erzsébet híd előtti részre gondolsz? Bocsi, de az a város szégyene volt. Életemben kb. 3-szor jártam arra a régi állapotában és olyan érzésem volt, hogy a Szárnyas Fejvadász egy jelenetében vagyok valami lepusztult gettóban. Azóta a teret és környékét birtokba vette a gyalogos és brigaforgalom. Csak így tovább. Szív az autós? Jah kérem, a városban emberek élnek, nem autók...

És ezzel most mit kezdjen az, aki keletről nyugatra tart és nem az M0-hoz közel lakik, hogy megérje azon kerülnie? Az dögöljön meg ott ahol van? Budapest nem csak a belvárosiaké, ha már ekkorára nőtt.
Kell egy kelet-nyugati és egy észak déli átautózási vonal, a föld alatt. Kettő metszékében pedig P+R parkolók. Meg kell egy befejezett körgyűrű. Budapest túl nagy ahhoz, hogy csak megkerüljük és túl forgalmas, ahhoz, hogy csak átautózznk rajta a felszínen. A kettő egyszerre kell és az utóbbi a föld alatt.

A metrókra meg a fel és ki nem használt városi MÁV szakaszokra még ki sem tértem.

Abban az egyben viszont egyetértünk, hogy az nonszensz, hogy a belvárosban egyedül ülnek az emberek az autóikban. Ez így marhaság, ehhez vagy car sharing kell, ha munkábajárás, vagy működő tömegközlekedés, vagy egynyomtávú egyéni járműparkot kiszolgáló közlekedés.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Azóta a teret és környékét birtokba vette a gyalogos és brigaforgalom. Csak így tovább. Szív az autós? Jah kérem, a városban emberek élnek, nem autók...
A varos nem setaloutca es nem bicikliut. Abbol nem lesz ekkora GDP.
Ok, de akkor te nem az átlag vagy. Az utazók nagy százaléka kb. szatyorral, oldaltáskával és hátizsákkal jár. Nem mindenki kereskedő, építési vállalkozó, stb. Azok napközben mozognak. Akkor nincs is dugó... Csak a reggeli csúcsban és húzok el bringával az autók mellett a belefe haladó utakon meg este is. Nem az fent felsoroltak adják a forgalom jelentős részét, hanem az ingázók. 1-2 ember van a kocsikban nagy átlagban...
Ami tobb egy hetkoznapi bevasarlasnal ahhoz mar auto kell. Nem olyan jo moka bkv-n vagy biciklin cipelni a ketliteres palackokat vagy a 24-es wc-papir pakkot.
Nekem a leírt teljesítménnyel van bajom.
A bmw i3 hatotav-novelo motorja 25kw(/34le-)s es meg senki sem szidta, hogy keves lenne. Ha szukseg van ra akkor besegit az aksi is a 25%-os tartalekkal. Igaz, az nem szerencses, hogy csak 9 literes a tankja. (Tenyleg olyan erzesem van, mintha direkt szabotalnak ezt a technologiat. :oops:) Az atlag szemelyauto 130-nal kabe 27-le motorteljesitmenyt igenyel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Én azt mondom, lehessen egyénileg közlekedni a városban is, de legyenek hozzá a felszínről eldugott mélygarázsok, sőt, egyenesen mély autóutak.
A belvarosi hazak alol nagyon hianyoznak a parkolok.
Abban az egyben viszont egyetértünk, hogy az nonszensz, hogy a belvárosban egyedül ülnek az emberek az autóikban. Ez így marhaság, ehhez vagy car sharing kell, ha munkábajárás, vagy működő tömegközlekedés, vagy egynyomtávú egyéni járműparkot kiszolgáló közlekedés.
Szerintem tulzasba estek. A szemelyautok soha nem a maximalis terhelesrol kihasznalasarol szoltak. Ott a haszon egy resze maga az az opcio, hogy szukseg eseten tobben is hasznalhatjak illetve akar csomagokat is cipelhet. Sot, aki varosban lakik az eleve kisebb autot vesz maganak. A varosi autoknal kisebbnek mar nem sok ertelme lenne, mert akkor a varoson kivuli kozlekedesben nem lennenek biztonsagosak.
A varosban gyujto rendszeru automegosztasnak nincs ertelme. Az oszkar korlatozottan talan hasznalhato nagyobb tavokon.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9
M

molnibalage

Guest
A varos nem setaloutca es nem bicikliut. Abbol nem lesz ekkora GDP.
Elég jót mosolygok ezen a kijelentésen...
  • Barcelonától kezdve mindenhol, ahol kizavarták a belvárosból az autókat ott ellepték az emberek és a szogláltatóipar az egekbe szökött és termeli a pénzt. A közlekedés a városon át hol termel pénzt? Szmogot, mocskot és zajt termel, az embereket meg elűzi az utcáról.
    Ennek a végén meg az, hogy USA-ban miért kezdnek újra villamost építeni és miért vált be.
    Szóval bocs, de úgy érzem nagyon mellélőttél. Akkor is lehet pénz költeni és adózni ÁFÁ-tól kezdve mindenhol, ha nem autózol...
  • Bp-n mikor jártál utoljára a Nagykörúton vagy a Rákóczin? Lepuszult szar, elhagyott üzletek - főleg a Rákóczi út - mert szotyadék autópálya szeli át a várost. Okádék, ahogy az egész kinéz.
Ami tobb egy hetkoznapi bevasarlasnal ahhoz mar auto kell. Nem olyan jo moka bkv-n vagy biciklin cipelni a ketliteres palackokat vagy a 24-es wc-papir pakkot.
Erre lehet jó a car sharing, mert ehhez nem kell annyi autó, ahány család vagy ember.

Egyébként meg a nagybevásárlás mániától megyek a falnak. Előre tervezéssel napi szinten meg lehet vásárolni dolgokat, és nem kell a világ fájdalmával elmenni több órás nagybevásárlásra és telinyomni a kocsit. Persze ahhoz ész is kéne...

Én bringával és egy hátizsákkal járok és 3-4 nap alatt beszereztem annyi dolgot, ami egy cirka 15 fős házibulihoz elég volt. Minden napegy egy kicsit vettem egy nagy masszív bevásárlás helyett. Ennyi. Még 4 emberre is meg lehet oldani a bevásárlást napi szinten 1 db nagyobb hátizsákkal. Persze akinek a segge alá odanőtt az autó és nem akar kicsit sem változtatni, annak hiába mondja az emer. Nyugaton meg vannak olyan nagyvárosok, ahol 20-40% ember teker és autója sincs. Ha nagybevásárlás kell, akkor bérel boxos bringát és akár sütőt is abban viszi haza. A fejekben is változtatni kell vagy megdöglünk a szennyezésben és Bp marad az a túl sok helyen szutyok város, ami ma.

A bmw i3 hatotav-novelo motorja 25kw(/34le-)s es meg senki sem szidta, hogy keves lenne. Ha szukseg van ra akkor besegit az aksi is a 25%-os tartalekkal. Igaz, az nem szerencses, hogy csak 9 literes a tankja. (Tenyleg olyan erzesem van, mintha direkt szabotalnak ezt a technologiat. :oops:) Az atlag szemelyauto 130-nal kabe 27-le motorteljesitmenyt igenyel.
Ne a síkterepi igényt vedd alapul tökéletes időben. Az autónak kb. minden körülmények között mennie kell. Akkor is, ha éppen negyed kerékig érő sár van, ha hó is és akkor, ha 21%-os emelkedőt kell megmászni 4 emberrel és 100 kg csomaggal.
 
M

molnibalage

Guest
Én azt mondom, amíg ebben a városban a peremkerületekben többen laknak és a peremkerületekben többen dolgoznak, mint a belvárosban, addig azon kell agyalni, hogy hogyan lehet átkelni a városon úgy, hogy ne rohadjunk bele a dugóba. Volt a Dózsa György úti ingyenes parkoló. Jó nagy volt, le tudtam tenni a kocsit és onnan még értelmes távokon tudtam tömegközlekedni vagy gyalogolni és már a város központjában voltam. Erre összezsugorították és fizetőssé tették. Buzik.
Igen, buzik. Meg az, hogy 30 évvel a "befejezése" után sem fejezik be az M3-at. A metró helyett zötyök ki a 14-es villamos. 1 megálló menne föld alatt és ott sem kéne fúrni, aztán felszínen mehetne a metró ki a város széléig. Akkor Újpest sem lenne egy P+R. Azóta sem történt semmi előrelépés, de a befejezéshez szükséges összeg cirka 20-szorososából van most egy csonka rövid 4-es metró elővárosi metró + vasút helyett.

És ezzel most mit kezdjen az, aki keletről nyugatra tart és nem az M0-hoz közel lakik, hogy megérje azon kerülnie? Az dögöljön meg ott ahol van? Budapest nem csak a belvárosiaké, ha már ekkorára nőtt.
Kell egy kelet-nyugati és egy észak déli átautózási vonal, a föld alatt.
Ok, csak ennek meg semmi köze ahhoz, hogy hány sávos az Erzsébet híd előtti rész...

Kettő metszékében pedig P+R parkolók. Meg kell egy befejezett körgyűrű. Budapest túl nagy ahhoz, hogy csak megkerüljük és túl forgalmas, ahhoz, hogy csak átautózznk rajta a felszínen. A kettő egyszerre kell és az utóbbi a föld alatt.
Aki Bp-n keresztül megy, annak sem szabadna a Hungáriánál bentebb jönni. A Rákóczi ezen bőven túl van...

A metrókra meg a fel és ki nem használt városi MÁV szakaszokra még ki sem tértem.
Ősbűn. A MÁV városon belül hatalmas távokat tud legyűrni és nincs kihasználva.

Abban az egyben viszont egyetértünk, hogy az nonszensz, hogy a belvárosban egyedül ülnek az emberek az autóikban. Ez így marhaság, ehhez vagy car sharing kell, ha munkábajárás, vagy működő tömegközlekedés, vagy egynyomtávú egyéni járműparkot kiszolgáló közlekedés.
Ámen.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Ne a síkterepi igényt vedd alapul tökéletes időben. Az autónak kb. minden körülmények között mennie kell. Akkor is, ha éppen negyed kerékig érő sár van, ha hó is és akkor, ha 21%-os emelkedőt kell megmászni 4 emberrel és 100 kg csomaggal.

Nekem volt többször is, hogy 1.4 D4D motort 4-esben 4000-en kellett pörgetni, hogy értelmes sebességgel menjen fel M3/M1-esen az emelkedőkön telepakolt kocsival, 5-ös fokozat felejtős volt...
De ez egy Pösti embert nem zavarja általában, mikor közlekedésről van szó, nekik már az M0-ás is "vidék".
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 439
113
Igen, buzik. Meg az, hogy 30 évvel a "befejezése" után sem fejezik be az M3-at. A metró helyett zötyök ki a 14-es villamos. 1 megálló menne föld alatt és ott sem kéne fúrni, aztán felszínen mehetne a metró ki a város széléig. Akkor Újpest sem lenne egy P+R. Azóta sem történt semmi előrelépés, de a befejezéshez szükséges összeg cirka 20-szorososából van most egy csonka rövid 4-es metró elővárosi metró + vasút helyett.
Bár ez totál off, de én 31 éve vagyok Kápmegyeri. Anno az egész lakótelep a metró igéretével volt odacsábítva. Ez persze ma már tekinthető irrelevánsnak, elvégre három évtized alatt bőven jöhetett olyan is, aki már "ebbe született bele" de itt egy kicsivel többről van szó.
Ugyanis Demszky 1990-ben egy huszárvágással és kenetteljes vigyorral az arcán állítatta le az építkezést. Ok ismeretlen, de az már nem, hogy a nyomvonal szakasza mind a mai napig (!!!) hivataolsan is metróépítési terület, így az önkormányzat nem is építheti be, nem is fejlesztheti. nem tehet vele semmit.
Beszédes, hogy a 14-es villamos pályája egy az egyben a metró betonpályja, amíg bejön a lakótelepre. 1998-ban választási ígéretként csinálták meg a 14-es meghosszabítását, ami több volt mint rossz vicc, hiszen nem sokkal javította meg a lakótelepen élők bejutását a városig (a lassú szakasz ekkor még javában a Görgey Artúr utca volt, ez utóbbit csak 14-ben, tehát 16 évvel később (!) csinálték meg), de cserébe a beláthatatlan távoli jövőbe katapultálta a beígért metró meghosszabítását. Aljas.

És azóta mi van? Minden egyes választási évben, kormánytól, ellenzéktől, nemtől, fajtól, felekezettől függetlenül meghirdetik az M3 pótlást, nem csak Kápig, de van, hogy Dunakesziig, Ferihegyig, beígérik az M5 metrót (Szentendrei és Ráckevei/Soroksári HÉV összekötése egy srégen alagúttal a Fővámtérnél a Duna alatt - 1972 óta ismert nyomvonal), M4 befejezés (haha, vagy ne kezdték volna el, vagy ne hagyták volna félbe, de az biztos, hogy egy metró fajlagosan annál drágább, minél több a megállója és annál értelmetlenebb, minél messzebb van a két végállomása a peremkerületek nagy lakóövezeteitől) és újabban már van M6 terv is Cinkotán.

Mind a mai napig nincs magyarázat arra, hogy az MSzP kormány és Demszky regnálása alatt miért maradt a 2008-ban totál átépített Északi összekötő vasúti híd az esztergomi vasútvonallal a pályáján egy nyomtávú, miért nem építették kétnyomtávúra, bekapcsolva a szentendrei HÉV-et a pesti elővárosi és Körvasút közelekedésbe.
Ahogy arra se kaptunk magyarázatot, hogy 2010 óta ezt miért nem korrigálta a Fidesz, amelyik megtartotta egynyomtávosnak.

Szintén minden választási évben megkapjuk ígéretként az M0-s befejezését, illetve a tervek elkészítésére felkérendő tervpályázók kiválasztásához szükséges tender előkészítésének megkezdéshez a szándékot.

Aztán négy újabb évig nem történik semmi.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Szóval bocs, de úgy érzem nagyon mellélőttél. Akkor is lehet pénz költeni és adózni ÁFÁ-tól kezdve mindenhol, ha nem autózol...
Kolteni azt lehet egy setaloutcaban, de termelni mar nem annyira.
Az a kerdes, hogy a plazak mellett mennyi setanyra van szuksege a varosnak. Ezert irtam a rakpartokat elso peldanak, aztan lehet addig terjeszkedni amennyire valos igeny van. Ugy tippelem a kiskorut altal korbezart terulet is boven sok lenne. Budapest nem Barcelona.
Erre lehet jó a car sharing, mert ehhez nem kell annyi autó, ahány család vagy ember.
Talan nehany esetben, de meg igy sem helyettesiti a sajat autot.
Egyébként meg a nagybevásárlás mániától megyek a falnak. Előre tervezéssel napi szinten meg lehet vásárolni dolgokat, és nem kell a világ fájdalmával elmenni több órás nagybevásárlásra és telinyomni a kocsit. Persze ahhoz ész is kéne...
Megneznem ahogy egy csalad hetvegi vasarlasat te biciklivel hazaszallitod. A hatizsakos malhat sem kivanom senkinek sem. Egyszer-egyszer elmegy, de napi rutinnak butasag. Egy ember el lehet auto nelkul, de egy csaladba akkor is jol jon az auto, ha munkara nem is hasznaljak. Nem csak valami proszto urizalas az auto. Azert ne essel mar at a lo tuloldalara!
 
M

molnibalage

Guest
Bár ez totál off, de én 31 éve vagyok Kápmegyeri. Anno az egész lakótelep a metró igéretével volt odacsábítva. Ez persze ma már tekinthető irrelevánsnak, elvégre három évtized alatt bőven jöhetett olyan is, aki már "ebbe született bele" de itt egy kicsivel többről van szó.
Ugyanis Demszky 1990-ben egy huszárvágással és kenetteljes vigyorral az arcán állítatta le az építkezést. Ok ismeretlen, de az már nem, hogy a nyomvonal szakasza mind a mai napig (!!!) hivataolsan is metróépítési terület, így az önkormányzat nem is építheti be, nem is fejlesztheti. nem tehet vele semmit.
Beszédes, hogy a 14-es villamos pályája egy az egyben a metró betonpályja, amíg bejön a lakótelepre. 1998-ban választási ígéretként csinálták meg a 14-es meghosszabítását, ami több volt mint rossz vicc, hiszen nem sokkal javította meg a lakótelepen élők bejutását a városig (a lassú szakasz ekkor még javában a Görgey Artúr utca volt, ez utóbbit csak 14-ben, tehát 16 évvel később (!) csinálték meg), de cserébe a beláthatatlan távoli jövőbe katapultálta a beígért metró meghosszabítását. Aljas.
A linkelt 2007-es videó pont erről szól. Ezzel tökéletesen tisztában vagyok.

Mind a mai napig nincs magyarázat arra, hogy az MSzP kormány és Demszky regnálása alatt miért maradt a 2008-ban totál átépített Északi összekötő vasúti híd az esztergomi vasútvonallal a pályáján egy nyomtávú, miért nem építették kétnyomtávúra, bekapcsolva a szentendrei HÉV-et a pesti elővárosi és Körvasút közelekedésbe.
Ahogy arra se kaptunk magyarázatot, hogy 2010 óta ezt miért nem korrigálta a Fidesz, amelyik megtartotta egynyomtávosnak.
Mert ez a hungaricum és nem a tokaji...

Szintén minden választási évben megkapjuk ígéretként az M0-s befejezését, illetve a tervek elkészítésére felkérendő tervpályázók kiválasztásához szükséges tender előkészítésének megkezdéshez a szándékot.
3 sávos lett, de az is sikerült belakni most a bekötőutak nem bírják el a forgalmat...

Aztán négy újabb évig nem történik semmi.
Ennél lényegesen hosszabb ideje nem történik semmi sajnos...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Ez érdekes lehet:
budapest-project-map.gif
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Szerintem a HÉV-ek helyet lenne az 5-ös metró a rajzon. Csak jelölték az eredeti vonalakat is. De nem én rajzoltam, szóval nem 100%-ék.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a HÉV-ek helyet lenne az 5-ös metró a rajzon. Csak jelölték az eredeti vonalakat is. De nem én rajzoltam, szóval nem 100%-ék.
De akkor a HÉV elbontásával is járna. Annak meg semmi értelme, hogy mélyvezetésű vonal legyen, ahol már most van HÉV vonal....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Szerintem nem klasszikus metróban gondolkodnak. Egy része (HÉV vonalak) a felszínen futna, egy másik része meg a föld alatt. Van olyan vonat és metró szerelvény is amely képes ilyen üzemre. És ez így nem is lenne olyan butaság szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
Szerintem nem klasszikus metróban gondolkodnak. Egy része (HÉV vonalak) a felszínen futna, egy másik része meg a föld alatt. Van olyan vonat és metró szerelvény is amely képes ilyen üzemre. És ez így nem is lenne olyan butaság szerintem.
Nincs értelme egymástól 300 méterre két kötöttpályás vonalnak párhuzamosan. Semmilyen megközelítéssel.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 439
113
Látom, hogy a Fővám tér környéki srégen nyomvonal a Duna alatt felköltözött a Margit sziget alá.
Van azért itt fantázia, de felelősség az annál kevésbé, hiszen úgyse épül meg.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed