Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ezzel egyetértek.
Itt jön a képbe Schobert Norbi, aki majd elmondja a népnek, hogy a biciklizés még menőbb, mint a hájas valag kocsikázása. :D
Egyébként meg nem a kocsi ellen vagyok (én is akarok venni egyet), hanem a felesleges kocsizás ellen. De pl. a munkahelyre pont semmi értelme autóval menni (ha nem 10+ km-re dolgozol, meg télen is bocsánatos bűn, ha nincs busz), úgyis ismer mindenki mindenkit, egymás anyagi helyzetét is eléggé ismerik, szóval feleslegesen nagyképűsködik a kocsival. Pont az a gáz, amikor panaszkodik, hogy nincs egy fillérje sem otthon, de nem tudom lebeszélni róla, hogy hagyja otthon a benzinzabáló Audiját és jőjjön biciklivel.
Még 10km + távolságon is bizony van értelme. Én amíg Szigetszentmiklósról jártam Kelenföldre a tömegközlekedés ideális esetbe 90 perc volt. Peches esetben meg akár 120 is.

Kocsival reggel 6:20 után 45-60 perc volt néha beérni a Galvani utca tájára akkora dugó volt. Én koránkelni meg utálok. Bringával hamarabb értem be, mint bármelyik kettővel még akkor is, ha teljes zuhanyt tolok, amire igazából szükség nincs. Az átlagidő 45 perc volt befelé és 5 perc öltözés és lakatolás.

Amikor elkezdtem bringával járni és miniálisan balanszoltam az étkezésen akkor 6 hónap alatt úgy 12 kilót fogytam. Az oda-vissza bringaút volt annyi, mint csak tömegezni és cserébe számtalan pozitív vonzata volt.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Én amíg Szigetszentmiklósról jártam Kelenföldre a tömegközlekedés ideális esetbe 90 perc volt. Peches esetben meg akár 120 is.

Off.
Múltkor panaszkodtál, hogy nagyon drága az ingatlan Pesten. Most írod, hogy másfél, néha 2 órát is ingáztál naponta a munkahelyedre. Az brutálisan sok.
Miért nem veszel Pesttől 20-30 km-re házat ahol sokkal olcsóbb és jársz be vonattal? Jóval gyorsabb és kényelmesebb.
 
M

molnibalage

Guest
Off.
Múltkor panaszkodtál, hogy nagyon drága az ingatlan Pesten. Most írod, hogy másfél, néha 2 órát is ingáztál naponta a munkahelyedre. Az brutálisan sok.
Miért nem veszel Pesttől 20-30 km-re házat ahol sokkal olcsóbb és jársz be vonattal? Jóval gyorsabb és kényelmesebb.
PM inbound.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 091
16 438
113
Nem a bevásárlással lenne a baj. Attól nem lennének dugók, ha heti egy alkalommal elmegy az ember bevásárolni. A dugók attól vannak, hogy elmegy apuci egy autóval és anyuci egy másikkal dolgozni, még akkor is autóval megy, ha egyébként van tömegközlekedés vagy van bicikliút.
Látom a saját környezetemben, hogy mennyien használják az autót feleslegesen, pedig az esetek 80%-ában biciklivel is lehetne közlekedni.

A dugók nem attól vannak, hogy az "emberek a budira is autóval járnak". Ezt legfeljebb a Vitézy-féle autista véglények meg a militánsabb kerékpáros maffia szajkózza ész nélkül, persze minden ténybeli alap nélkül. Aki a városban él és jár, nem jár autóval mert nettó szopás és nem hatékony, max. ha egész nap ügyintézni kell vagy olyan a munkaköre, hogy lótifutizással jár egész nap.

Bárki, aki veszi a fáradságot és megnézi a dugók irányát és idejét (ne adj Isten részt vett már közúti közlekedésben autóval, és valós tapasztalata is van), baromi gyorsan rájöhet arra hogy a gépkocsiforgalom a városon kívül generálódik a fenti okok miatt. Egyszerűen meg kell figyelni a forgalmat. Reggel befelé jön és a belváros felé tart, este kifelé megy és a külvárosok felé tart. Estefelé elképesztő dugók vannak KIFELÉ. Vajon mi lehet az oka.

A nagy Budapesti dugók az elővárosokba való kiköltözés alakultak ki, az pedig a 80-as évektől kezdődött ahol tódultak ki az emberek az olcsó telkekre, alvóvárosokba. Az elővárosok béna településszervezése és a gyakorlatilag nem létező közlekedési infrastruktúrája miatt van. Nincs normális suli a gyereknek, nincs normális helyi szolgáltatás, nincs munkahely helyben.

Tiltás, adóteher ezen semmit nem fog segíteni max. néhány zöldkretént, egybites bringanácit meg villamosimádó asperger-szindrómást fog boldoggá tenni, ideig-óráig. Aki ott él, annak gyakorlatilag nincs választása az ott élőknek, hogy kocsiba szálljon avagy sem. Amíg nem lesz P+R, nem építenek ki valós tömegközlekedési lehetőséget az elővárosokban, nem lesz helyi munkalehetőség, de a családi ház továbbra kell és persze lehetőleg olcsón addig ez lesz. És ugye hol lesz olcsó - na igen, ott ahol amúgy nincs semmi és olcsó az építési telek. Ezzel a kör be is zárult).

Az az igazság, hogy az emberek elképesztően nagy része vagy nagyon lusta ahhoz, hogy biciklizzen, vagy sznob ahhoz, hogy buszra (vagy biciklire) szálljon. Én is szinte mindig bringával járok mindenhova. Még a bevásárlást is könnyen meg lehet oldani. Jön az asszony is és akkor már egyből kétszer annyit el lehet hozni. A környezetem meg csak bámul rám, hogy miért járunk annyit kerékpárral. El sem tudnák képzelni, hogy pár km-t tekerjenek a munkahelyig. Mert hát kifogás az van elég: mi van ha esni fog, fél, hogy elüti az autó (érted, a kerékpárúton), nyáron izzad (mintha az egész nap a napon hagyott autóban nem izzadna), stb. De pl. télen azért már nem kellemes a tekerés és ha a tömegközlekedés szar, akkor rászorul az ember a kocsira.

Ez nem sznobság kérdése, hanem praktikumé. A bicikli többnyire nem megoldás, hacsak nem valahol a külső kerületekben laksz vagy olyan életszakaszban, ahol az albérlet-romkocsma-suli/munkahely szentháromság között kell csak közlekedni. Melósnak-szakinak nem jó, családosnak nem jó, fehérgallérosnak, vállalkozónak, üzletembernek nem jó, belvárosi kisebb távolságon több vele a macera, mint a haszon egyszerűbb a tömegközlekedés.

Egyébként halkan jegyzem meg, hogy akinek nem jön be a nagyvárosi élet és annak a velejárói, annak nem feltétlenül kell ám nagyvárosban élnie.
 
M

molnibalage

Guest

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 464
63 966
113
A dugók nem attól vannak, hogy az "emberek a budira is autóval járnak". Ezt legfeljebb a Vitézy-féle autista véglények meg a militánsabb kerékpáros maffia szajkózza ész nélkül, persze minden ténybeli alap nélkül. Aki a városban él és jár, nem jár autóval mert nettó szopás és nem hatékony, max. ha egész nap ügyintézni kell vagy olyan a munkaköre, hogy lótifutizással jár egész nap.

Bárki, aki veszi a fáradságot és megnézi a dugók irányát és idejét (ne adj Isten részt vett már közúti közlekedésben autóval, és valós tapasztalata is van), baromi gyorsan rájöhet arra hogy a gépkocsiforgalom a városon kívül generálódik a fenti okok miatt. Egyszerűen meg kell figyelni a forgalmat. Reggel befelé jön és a belváros felé tart, este kifelé megy és a külvárosok felé tart. Estefelé elképesztő dugók vannak KIFELÉ. Vajon mi lehet az oka.

A nagy Budapesti dugók az elővárosokba való kiköltözés alakultak ki, az pedig a 80-as évektől kezdődött ahol tódultak ki az emberek az olcsó telkekre, alvóvárosokba. Az elővárosok béna településszervezése és a gyakorlatilag nem létező közlekedési infrastruktúrája miatt van. Nincs normális suli a gyereknek, nincs normális helyi szolgáltatás, nincs munkahely helyben.

Tiltás, adóteher ezen semmit nem fog segíteni max. néhány zöldkretént, egybites bringanácit meg villamosimádó asperger-szindrómást fog boldoggá tenni, ideig-óráig. Aki ott él, annak gyakorlatilag nincs választása az ott élőknek, hogy kocsiba szálljon avagy sem. Amíg nem lesz P+R, nem építenek ki valós tömegközlekedési lehetőséget az elővárosokban, nem lesz helyi munkalehetőség, de a családi ház továbbra kell és persze lehetőleg olcsón addig ez lesz. És ugye hol lesz olcsó - na igen, ott ahol amúgy nincs semmi és olcsó az építési telek. Ezzel a kör be is zárult).



Ez nem sznobság kérdése, hanem praktikumé. A bicikli többnyire nem megoldás, hacsak nem valahol a külső kerületekben laksz vagy olyan életszakaszban, ahol az albérlet-romkocsma-suli/munkahely szentháromság között kell csak közlekedni. Melósnak-szakinak nem jó, családosnak nem jó, fehérgallérosnak, vállalkozónak, üzletembernek nem jó, belvárosi kisebb távolságon több vele a macera, mint a haszon egyszerűbb a tömegközlekedés.

Egyébként halkan jegyzem meg, hogy akinek nem jön be a nagyvárosi élet és annak a velejárói, annak nem feltétlenül kell ám nagyvárosban élnie.
Na ez szépen meg lett fogalmazva és elég jól rímel az eszetlenül lakóparkosított aglomerációs egykori mezőgazdasági területek adta problémakörre.

Az ember pl. kiköltözik Veresegyházra, mert ott a GE, de melót vált. Mi jön számításba? Bosch, vagy Knorr Bremse. Ez innentől napi 70km az M0-n, csak az egyik irányba. Vagy átköltözik mindenestül Maglódra, vagy valahová délre. Más nincs. Óriási tud lenni ez a város.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
A dugók nem attól vannak, hogy az "emberek a budira is autóval járnak". Ezt legfeljebb a Vitézy-féle autista véglények meg a militánsabb kerékpáros maffia szajkózza ész nélkül, persze minden ténybeli alap nélkül. Aki a városban él és jár, nem jár autóval mert nettó szopás és nem hatékony, max. ha egész nap ügyintézni kell vagy olyan a munkaköre, hogy lótifutizással jár egész nap.
Elég nagy arccal osztod az észt láthatólag úgy, hogy lövésed sincs. Pontosan azt mondja ő is, hogy az elővárosi közlekedés az, ami gond. Ezért van az, hogy nem alagutazni kéne...

A bicikli többnyire nem megoldás, hacsak nem valahol a külső kerületekben laksz vagy olyan életszakaszban, ahol az albérlet-romkocsma-suli/munkahely szentháromság között kell csak közlekedni. Melósnak-szakinak nem jó, családosnak nem jó, fehérgallérosnak, vállalkozónak, üzletembernek nem jó, belvárosi kisebb távolságon több vele a macera, mint a haszon egyszerűbb a tömegközlekedés.
Ez sem igaz. Mert adott kor felett a gyerek is mehet bringával főleg, ha lenne hozzá normális infrastruktúra. Én nagyrészt fehérgalléros vagyok, hiszen irodában vagyok az esetek kb. 95%-ban és nincs vele macera. Konkrétan meg olcsóbb és gyorsabb, mint a tömeg, ha nem a metró vonalán kell szaladgálni és nem 10 km felett. Gyakorlatilag ami 1-2 átszállásos és 6-8 km táv azt bringával csípőből lenyomom.
Egyébként halkan jegyzem meg, hogy akinek nem jön be a nagyvárosi élet és annak a velejárói, annak nem feltétlenül kell ám nagyvárosban élnie.
A fenti förcsögéseddel szembeállítva epic. mert pontosan ezért költöztek ki az elővárosokba, és emiatt van dugó.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Na ez szépen meg lett fogalmazva és elég jól rímel az eszetlenül lakóparkosított aglomerációs egykori mezőgazdasági területek adta problémakörre.

Az ember pl. kiköltözik Veresegyházra, mert ott a GE, de melót vált. Mi jön számításba? Bosch, vagy Knorr Bremse. Ez innentől napi 70km az M0-n, csak az egyik irányba. Vagy átköltözik mindenestül Maglódra, vagy valahová délre. Más nincs. Óriási tud lenni ez a város.
OFF
Na, és itt jön be az, hogy akkor mennyire is jó dolog a lakás birtoklása. Ha mozogni kell iszonyatos hercehurvca és hatalmas összegeket lehet bukni rajta...
ON
 
M

molnibalage

Guest
Akkor lássuk számokban a bringázást a fővárosban a BKV-val összevetve...

Ha nem pontosan egy kötöttpályás vagy busz gerincvonal mellett élsz - ami azt jelenti, hogy sanszosan zajos/büdös a környék - akkor átlagosan kb. 5 perc totálisan idealizált esetben sétával az első jármű. Legyen csak 3 perc várakozási időd. Ha csak egyszer szállsz át, akkor legyen a várakozás még 3 perc és mivel komoly esély van rá, hogy nem a cégnél tesz le a jármű még 5 perc séta addig. A nettó utazási idő csak 25 perc legyen. Ez összesen 5+3+3+5+25 = 41 perc. Ezalatt, ha nem metró az egyik jármű kb. 7-9 km távolságot lehet megtenni. (Ezt 14+ év BKV-ásból modom n+1 irányba.) Apró hiba, hogy a távolság nem mindig mutat feltétlen a cél és indulás között, tehát hiába lenne papíron a legrövidebb út 7 km, ha a járművel 9 km az út és még sétálsz is.

Ezzel szemben teljesen kényelmes tempóban a bringával kb. 14 km/h-s átlagsebesség érhető el úgy, hogy alig kell a sétáló tempónál nagyobb erőkifejtést. Az céltól-célig visz, tehát kiesik az átszállás és sétálás ideje. A lakatolás legyen 1+1 perc. 39 perc alatt megtehető távoság 9,1 km. Hoppá...

Apró hiba, hogy ez alábecslés, mert ahol van bringaút ott nő a sebesség. Én a céghez vezető 6,8 km-es utat átlagosan 20 perc alatt teszem meg úgy, hogy közben 5-6 lámpa állít meg és nincs bringaút. Gyakorlatialg 8-10 km távolságon belül esélye nincs a BKV-nak, kivéve, ha metrózni kell és min. a hálózat hosszának felét 2/3-át venném igénybe. Csúcsidőn kívül ég gyorsabb a bringa, hiszen az átszállás és várakozási idő is nő.

Nem valamiféle fétis miatt tekerek, hanem azért, mert praktikus. Persze én könnyen pattogok, mert nincs gyerekem, de érdekes módon a nyugat-európai városokban, ahol a bringa tud dominálni a 4-6 éves gyerekek már képesek részt venni a közlekedésben. Ha a Hungárián belül/táján van a lakás és 10 km távolságon belül a cél, akkor kb. időben paritás van a tekerés és BKV között, ha egy átszállás van és nem egy gerincvonalon mozog az ember hosszan. Tehát pl. 3 perc séta az 1-es vili metró és csak azzal megy az ember.

Nem lehetetlen, csak akarni kéne...

A lenti linken lehet megnézni, hogy X perc alatt saccra 3 eltérő tempóval és bringával meddig jut el az ember. Az én tempóm az easy és balanced között van, kicsit közelebb a balancedhez. (Az emelkedőket is figyelembe veszi. A hegyek lábához letéve az jön ki, hogy nem tekersz fel fél óra alatt sem.)
https://map.bikecitizens.net/hu-budapest#/!/1/1/-,-/*,30
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
A dugók nem attól vannak, hogy az "emberek a budira is autóval járnak". Ezt legfeljebb a Vitézy-féle autista véglények meg a militánsabb kerékpáros maffia szajkózza ész nélkül, persze minden ténybeli alap nélkül. Aki a városban él és jár, nem jár autóval mert nettó szopás és nem hatékony, max. ha egész nap ügyintézni kell vagy olyan a munkaköre, hogy lótifutizással jár egész nap.

Bárki, aki veszi a fáradságot és megnézi a dugók irányát és idejét (ne adj Isten részt vett már közúti közlekedésben autóval, és valós tapasztalata is van), baromi gyorsan rájöhet arra hogy a gépkocsiforgalom a városon kívül generálódik a fenti okok miatt. Egyszerűen meg kell figyelni a forgalmat. Reggel befelé jön és a belváros felé tart, este kifelé megy és a külvárosok felé tart. Estefelé elképesztő dugók vannak KIFELÉ. Vajon mi lehet az oka.

A nagy Budapesti dugók az elővárosokba való kiköltözés alakultak ki, az pedig a 80-as évektől kezdődött ahol tódultak ki az emberek az olcsó telkekre, alvóvárosokba. Az elővárosok béna településszervezése és a gyakorlatilag nem létező közlekedési infrastruktúrája miatt van. Nincs normális suli a gyereknek, nincs normális helyi szolgáltatás, nincs munkahely helyben.

Tiltás, adóteher ezen semmit nem fog segíteni max. néhány zöldkretént, egybites bringanácit meg villamosimádó asperger-szindrómást fog boldoggá tenni, ideig-óráig. Aki ott él, annak gyakorlatilag nincs választása az ott élőknek, hogy kocsiba szálljon avagy sem. Amíg nem lesz P+R, nem építenek ki valós tömegközlekedési lehetőséget az elővárosokban, nem lesz helyi munkalehetőség, de a családi ház továbbra kell és persze lehetőleg olcsón addig ez lesz. És ugye hol lesz olcsó - na igen, ott ahol amúgy nincs semmi és olcsó az építési telek. Ezzel a kör be is zárult).



Ez nem sznobság kérdése, hanem praktikumé. A bicikli többnyire nem megoldás, hacsak nem valahol a külső kerületekben laksz vagy olyan életszakaszban, ahol az albérlet-romkocsma-suli/munkahely szentháromság között kell csak közlekedni. Melósnak-szakinak nem jó, családosnak nem jó, fehérgallérosnak, vállalkozónak, üzletembernek nem jó, belvárosi kisebb távolságon több vele a macera, mint a haszon egyszerűbb a tömegközlekedés.

Egyébként halkan jegyzem meg, hogy akinek nem jön be a nagyvárosi élet és annak a velejárói, annak nem feltétlenül kell ám nagyvárosban élnie.

Szögezzük le, hogy nem vagyok bringanáci. Ahova a kocsi indokolt, oda én is kocsival megyek. Én nem arról beszéltem, hogy miért ingáznak autóval 20-30 km-t az elővárosi emberek. Az ennél sokkal rövidebb távokról beszélek.
Amit én tapasztalok, hogy az emberek nemhogy az 5-6 km-re levő munkahelyükre nem mennek el biciklivel, de még az 500 méterre lévő boltba is autóba ülnek gyaloglás helyett. Mi abban a praktikus, hogy reggel a férj is és a feleség is beül egy-egy autóba és azzal mennek 5 km-t a munkahelyig, aztán meg ismét autóba ülnek és elmennek konditerembe? :)
Az, hogy kidobnak egy csomó pénzt üzemanyagra? Vagy hogy araszolnak a dugóban? Vagy, hogy elpazarolják az idejüket a konditermi biciklizéssel, miközben letudhatná a kondizást munkába menet és jövet? 5 km-t 15 perc alatt laza tekeréssel is megtesz, ami szinte ingyen van és egészségesebb is.
Tövegközlekedés vs bicikli. Télen, amikor busszal járok melóba, 10 perccel korábban kell induljak, mint amikor biciklivel megyek. Pedig nincs dugó. Ennyire macerás a bicikli.
 
M

molnibalage

Guest
Szögezzük le, hogy nem vagyok bringanáci. Ahova a kocsi indokolt, oda én is kocsival megyek. Én nem arról beszéltem, hogy miért ingáznak autóval 20-30 km-t az elővárosi emberek. Az ennél sokkal rövidebb távokról beszélek.
Amit én tapasztalok, hogy az emberek nemhogy az 5-6 km-re levő munkahelyükre nem mennek el biciklivel, de még az 500 méterre lévő boltba is autóba ülnek gyaloglás helyett. Mi abban a praktikus, hogy reggel a férj is és a feleség is beül egy-egy autóba és azzal mennek 5 km-t a munkahelyig, aztán meg ismét autóba ülnek és elmennek konditerembe? :)
Az, hogy kidobnak egy csomó pénzt üzemanyagra? Vagy hogy araszolnak a dugóban? Vagy, hogy elpazarolják az idejüket a konditermi biciklizéssel, miközben letudhatná a kondizást munkába menet és jövet? 5 km-t 15 perc alatt laza tekeréssel is megtesz, ami szinte ingyen van és egészségesebb is.
Tövegközlekedés vs bicikli. Télen, amikor busszal járok melóba, 10 perccel korábban kell induljak, mint amikor biciklivel megyek. Pedig nincs dugó. Ennyire macerás a bicikli.
Ja, a fenti számolás csakis arra vonatkozott, hogy köttpályás közlekedés van. Bp-n a buszoknál a legkisebb dugó és forgalmi zavar 10-20 perces késéseket képes összehozni. Akkor váltottam bringára, amikor anno a 103-as busz 35 perc alatt vitt át Budáról a Vágóhídra. Akkor mondtam, hogy ez vicc, hagyuk a francba... Úgy, hogy a buszig még 10 perc séta is van. Bringával röhögve, kényelmesen hazatekertem volna ennyi idő alatt az agglomerációba. Természetesen az autók okozták a dugót, tehát azzal sem lett volna gyorsabb. M0 baleset = beáll fél dél Buda. Ma is...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Akkor lássuk számokban a bringázást a fővárosban a BKV-val összevetve...
Most kepzeld el ugyanezt egy elektromos robogoval!

Nem igenyel kulon utakat (,de hasznalhatja a mar meglevo kerekparutat.)
Fel tudja venni a versenyt a tobbi gepjarmu sebessegevel a varosban.
Gyorsabb mint a bicikli, vagyis az idojarasnak kevesebb ideig van kiteve az ember.
Nem izzad bele senki sem, vagyis csak ritkan kell zuhanyozni a hasznalata utan.
A kisebb bevasarlasokhoz is jobban hasznalhato, mert soknak van valamennyi csomagtere.
Az elmenyfaktor sem elhanyagolhato.
Stb, stb.
 
M

molnibalage

Guest
Most kepzeld el ugyanezt egy elektromos robogoval!
Elképzelem.

Nem igenyel kulon utakat (,de hasznalhatja a mar meglevo kerekparutat.)
Borzalmas ötet. Te a 40-60-nal száguldozó robogókat összeresztenéd a 10-30 km/h-s bringákkal úgy, hogy azoknál szélesebb. Nem viccből KERÉKPÁRút a neve.

Fel tudja venni a versenyt a tobbi gepjarmu sebessegevel a varosban.
Nem, mert semmi keresnivalója a kerékpárúton és sávban.

Gyorsabb mint a bicikli, vagyis az idojarasnak kevesebb ideig van kiteve az ember.
Ha szar az idő, akkor nem nagyon számít az, hogy mennyi ideig vagy kitéve. BTW télen sokkal hidegebb van úgy, hogy te nem mozogsz és gyorsabban mész. Szerinted pizzafutáron kívül miért nem robogózik senki télen...? Kettőt találhatsz.

Nem izzad bele senki sem, vagyis csak ritkan kell zuhanyozni a hasznalata utan.
Bringa után sem kell teljes zuhany.

A kisebb bevasarlasokhoz is jobban hasznalhato, mert soknak van valamennyi csomagtere.
Bringára is szerelhető akkora kosár, hogy 6-8 kg-okat elviszel vele. Nekem még ez sem kell, hátizsákban is megy.

Az elmenyfaktor sem elhanyagolhato.
Whatever. Csak nem bingasávban...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Borzalmas ötet. Te a 40-60-nal száguldozó robogókat összeresztenéd a 10-30 km/h-s bringákkal úgy, hogy azoknál szélesebb. Nem viccből KERÉKPÁRút a neve.
Ott csak 20-szal mehet a kresz szerint, csak mar elfelejtetted.
Nem, mert semmi keresnivalója a kerékpárúton és sávban.
Limitalt sebesseggel siman elfer a kerekparuton. Semmi gondot nem okoz. Ha pedig a bringasok kozuti szereplesehez hasonlitom akkor igazan nincs miert kritizalni a robogokat a kerekparuton.
Ha szar az idő, akkor nem nagyon számít az, hogy mennyi ideig vagy kitéve. BTW télen sokkal hidegebb van úgy, hogy te nem mozogsz és gyorsabban mész. Szerinted pizzafutáron kívül miért nem robogózik senki télen...? Kettőt találhatsz.
Ez igaz, de nem is a telre gondoltam. Ha mondjuk csak "esore all", ami azert egesz gyakran megtortenik, akkor azert nem mindegy.
Bringa után sem kell teljes zuhany.
Tobb baratod lenne. :)
Bringára is szerelhető akkora kosár, hogy 6-8 kg-okat elviszel vele. Nekem még ez sem kell, hátizsákban is megy.
Ugyanez pluszban megteheto a robogoknal is, de egy alap csomagtarto azert megis csak jol jon.
 
M

molnibalage

Guest
Ott csak 20-szal mehet a kresz szerint, csak mar elfelejtetted.
30-cal, de egy pillanatra se zavarjon... Még egy gyorseresésre sem szántad rá idődet...
http://www.kresztanulasotthon.hu/tananyagok/kresz_jogszabaly/2013-07-01/26.pdf
d/2)a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3)a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,

Limitalt sebesseggel siman elfer a kerekparuton. Semmi gondot nem okoz. Ha pedig a bringasok kozuti szereplesehez hasonlitom akkor igazan nincs miert kritizalni a robogokat a kerekparuton.
A KRESZ szerint nem mehet ott a robogó. Okkal. Pont.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
A KRESZ szerint nem mehet ott a robogó. Okkal. Pont.
Azert ne kukazd mar zsigerbol ezeket az e-jarmuveket is! Batran probalj ki egyet mert nagyon jo moka. Van valasztek es nem is dragak. (Ezek tobbsege kerekparnak minosul!) Ha jol emlekszem az egyik volt kollegam eppen Szigetszentmiklosrol jart be robogoval. Imadta. Mondjuk a kemeny melo utan haza se tudott volna tekerni...

Sajnos nem all mogottuk komoly lobbi, de remelem, hogy az elektromos robogok moge azert be fognak allni tobben is.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg