Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Azert ne kukazd mar zsigerbol ezeket az e-jarmuveket is! Batran probalj ki egyet mert nagyon jo moka. Van valasztek es nem is dragak. (Ezek tobbsege kerekparnak minosul!) Ha jol emlekszem az egyik volt kollegam eppen Szigetszentmiklosrol jart be robogoval. Imadta. Mondjuk a kemeny melo utan haza se tudott volna tekerni...

Sajnos nem all mogottuk komoly lobbi, de remelem, hogy az elektromos robogok moge azert be fognak allni tobben is.
Nem kukáztam, de a kerékpársáv nem nekik van. Ezen felül nem tűnik fel az önellentmondás? Ha 30 km/h a max - sőt, the 20-at haluztál be - akkor hol is érvényes a "fel tudja venni a versenyt a tobbi gepjarmu sebessegevel a varosban" kijelentéseddel...?:confused::eek:

A villanymotoros rásegítéses brniga az mehet kerékpársávban. Azok arra jók, hogy az ember fel tudjon menni a dobokon.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Azert ne kukazd mar zsigerbol ezeket az e-jarmuveket is! Batran probalj ki egyet mert nagyon jo moka. Van valasztek es nem is dragak. (Ezek tobbsege kerekparnak minosul!) Ha jol emlekszem az egyik volt kollegam eppen Szigetszentmiklosrol jart be robogoval. Imadta. Mondjuk a kemeny melo utan haza se tudott volna tekerni...

Sajnos nem all mogottuk komoly lobbi, de remelem, hogy az elektromos robogok moge azert be fognak allni tobben is.

Lehet, hogy megmosolyogtató, de még az elektromos roller is jó lehet közlekedésre. Még 35 km/h-val is tudnak menni, akár 1 órát is, kicsi, viszonylag könnyű, akár a melóhelyre is beviheted és egy okostelefon árából megvan.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Nem kukáztam, de a kerékpársáv nem nekik van. Ezen felül nem tűnik fel az önellentmondás? Ha 30 km/h a max - sőt, the 20-at haluztál be - akkor hol is érvényes a "fel tudja venni a versenyt a tobbi gepjarmu sebessegevel a varosban" kijelentéseddel...?:confused::eek:
Most kotozkodsz? Nem mindegy, hogy 20 vagy 30? Lehet regebbi a jogsim, de ugy remlik akkor meg csak 20-szal lehetett menni. Vagy csak nem voltak felent dedikalt bicikliutak... Nem emlekszem.
En mar vagy 15 eve nem ultem robogon, de ha intercity 30 a limit az megjobb. Felenk sokan hasznaltak varosok kozott a kerekparutat. Rugozhatsz rajta, de ezek az 1-5 loeros(!) kis gepek sokak szamara hasznalhatobbak mint a biciklik es a kozlekedest sem zavarjak annyira. (Foleg ha elektromosak.)

Amikor megkaptam eletem elso Romet Kadet smkp-jat (Nem rohog! :p) nagyon meglepodtem, hogy mennyivel jobb mint a bicikli. Nem tudom milyen eros, de volt, hogy az elso napokban elvaltottam magam (Igen, Ket sebesseg van. Egy le, egy fel. Most sem rohog! :)) es majd kiszakitotta a karomat. (Most sem vigyorog! :D). (Szinte) fel lehet vele venni a tobbi gepjarmu sebesseget. Olyan nagy hatast gyakorolt ram, hogy soha tobbet nem ultem vissza a kerekparra... o_O
(Oke, egyszer reszegen, poenbol, de az egy masik tortenet. :rolleyes:)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Most kotozkodsz? Nem mindegy, hogy 20 vagy 30? Lehet regebbi a jogsim, de ugy remlik akkor meg csak 20-szal lehetett menni. Vagy csak nem voltak felent dedikalt bicikliutak... Nem emlekszem.
Nem, nem mindegy. Mert 20-as tempóval nem művészet tekerni még utcai ruhában sem, 30-cal meg azért már nyomni kell, ha nem versenygéppel mész. Te kezdtél kötözködni a sebességgel sugallva azt, hogy ha bringás haladni akar, akkor permanens szabálysértésben éli le életét. Csak ez nem igaz.

Aztán te jöttél zseniális ötleteddel, hogy robogók azok bringasávba menekenek, aztán azzal, hogy tudnak haladni.
  1. A lassabb bringák miatt nem tudnak.
  2. Ráadásul ellenmondasz a saját sebességlimitednek.
Ezek után még a fentit írod? He...?:confused:

En mar vagy 15 eve nem ultem robogon, de ha intercity 30 a limit az megjobb. Felenk sokan hasznaltak varosok kozott a kerekparutat. Rugozhatsz rajta, de ezek az 1-5 loeros(!) kis gepek sokak szamara hasznalhatobbak mint a biciklik es a kozlekedest sem zavarjak annyira. (Foleg ha elektromosak.)
Fővárosban hány bringaúton, sávban vagy nyomon jártál...? Okkal a kerékpároknak van fenntartva a kerékpársáv, nem merő passzióból.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Te kezdtél kötözködni a sebességgel sugallva azt, hogy ha bringás haladni akar, akkor permanens szabálysértésben éli le életét. Csak ez nem igaz.
Dehogyis kotozkodtem en a biciklisek szabalyserteseivel. Csak arra utaltam, hogy fizikailag nem kepesek felvenni a versenyt a tobbi kozlekedovel. Hatalmas a szadek egy atlag biciklis es a leggyengebb motor hajtotta jarmuvel kozlekedo mopedes kozott. A tobbi kozlekedo kozott nincs ekkora kulonbseg. A kerekparosok sebessege a gyalogosok melle tul sok, a kozutra pedig tul keves.
Ha tobben valasztanak a kismotorokat a jovoben akkor mar egy kesz uthalozatot hasznalhatnanak es nem kellene azon agyalni, hogyan kell megoldani a pesti kerekparutak epitesenek lehetetlen feladatat.
Fővárosban hány bringaúton, sávban vagy nyomon jártál...?
Mire Pestre kerultem mar nagymotorra valtottam. Biciklire nem valtanek vissza, de egy robogo talan elkepzelheto. Oke, egy elektromos bicikli is johetne. :cool:
Te mikor ultel utoljara robogon?
 
M

molnibalage

Guest
Dehogyis kotozkodtem en a biciklisek szabalyserteseivel. Csak arra utaltam, hogy fizikailag nem kepesek felvenni a versenyt a tobbi kozlekedovel.
Ez addig igaz, ameddig nincs dugó. du 5-7 között az esetek nagyrészében a Múzeum körúton úgy húzok el az álló kocsisor mellett, hogy ihaj...

Hatalmas a szadek egy atlag biciklis es a leggyengebb motor hajtotta jarmuvel kozlekedo mopedes kozott. A tobbi kozlekedo kozott nincs ekkora kulonbseg. A kerekparosok sebessege a gyalogosok melle tul sok, a kozutra pedig tul keves.
Ezért kell kerékpársáv...

Ha tobben valasztanak a kismotorokat a jovoben akkor mar egy kesz uthalozatot hasznalhatnanak es nem kellene azon agyalni, hogyan kell megoldani a pesti kerekparutak epitesenek lehetetlen feladatat.
Mehetnek az úton, ahol most is.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Lehet, hogy megmosolyogtató, de még az elektromos roller is jó lehet közlekedésre. Még 35 km/h-val is tudnak menni, akár 1 órát is, kicsi, viszonylag könnyű, akár a melóhelyre is beviheted és egy okostelefon árából megvan.
Ahhoz mar rendes bukosisak kell(ene). A kis kerekeivel pedig csak kuzd a repedezett aszfalton. Tok hulyeseg az egesz.
Nagyon kéne. :)
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Itt egy egeszen friss kompromisszumos javaslat:
(Mondjuk ilyen sebesseghez meg egy szemuveg elfert volna rajta.)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Itt egy egeszen friss kompromisszumos javaslat:
(Mondjuk ilyen sebesseghez meg egy szemuveg elfert volna rajta.)
Ennek ott van haszna, ahol hegyet kell mászni. Az átlagos útminőséget nézve - főleg ismeretlen terepen - 40-45 felett az átlagember nem tud biztonságosan menni, a KRESZ szerint meg 30 felett tilos vársoban sávban is. Meg veszélyes. Meg városon kívül 50 a limit. Akkor is hasznos persze, ha az ember hulladfáradt és nem akar tekerni. Ez mehet kerékpársávban. A robogó nem.

Az akksi kapacitása mennyi? A plusz tömeg a bringán?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest

Az adatlapokon 25 km/h végsebesség van rásegítéssel, az összesnél. Ez valami hiba...?
Az akku kapacitás 500Wh táján van. Ezzel átlagosan 100-200Wh rásegítéssel elég jól lehet hasítani. Egy monti vagy trekkbringa 24 km/h-val való hajtása öltözettől és egyéb tényezőktől függően olyan 200-250W. Tehát attól függően, hogy ki mennyire tekeri ki magát azért simán fel lehet vele menni BP-n a legmagasabb hegyre pikk-pakk és sík terepen a 30-as tempó brutál sokáig tartható.

Az áruk annyira viszont nevetségesen magas. Reálisan 350k-t még fizetnék ezért, de nem 500-600k-t. Ahhoz képest, hogy a sima teleszkópos bringám volt 120k ez viccnek jó legfeljebb.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Az adatlapokon 25 km/h végsebesség van rásegítéssel, az összesnél. Ez valami hiba...?
Szerintem a jogi szabalyozas igy irja elo kerekparok eseteben. (Sajnos nem tudom, hogy a magyar vagy eu-s szabalyrol van-e szo.) 25km/h folott nincs rasegites, kulonben smkp. Elvileg... mert ez meg nem kiforrott. Mint a dronok vagy az e-cigi szabalyozasa.
Az áruk annyira viszont nevetségesen magas. Reálisan 350k-t még fizetnék ezért, de nem 500-600k-t. Ahhoz képest, hogy a sima teleszkópos bringám volt 120k ez viccnek jó legfeljebb.
A Benelli soha nem volt olcso. Talan az uj kinai(?) tulajjal ez megvaltozhat.
Igazabol mindegy is, mert ma meg biztosan jobban jarsz, ha magad keszited a gepet. Kis utana olvasassal ossze lehet rakni egy gyari modellnel is jobbat (a netrol rendelt alkatreszekbol). Talan meg a motoroknal is erdemes lehet ezzel probalkozni, bar a rendszam megszerzese picit korulmenyes:
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

drqv

Well-Known Member
2015. február 20.
722
1 144
93
M

molnibalage

Guest
Szerintem a jogi szabalyozas igy irja elo kerekparok eseteben. (Sajnos nem tudom, hogy a magyar vagy eu-s szabalyrol van-e szo.) 25km/h folott nincs rasegites, kulonben smkp. Elvileg... mert ez meg nem kiforrott. Mint a dronok vagy az e-cigi szabalyozasa.
Akkor a fenti bringa az mi volt...? Vagy a hatótáv adatokat értheti így szerintem. Hogy a 100-120 km úgy jön ki, hogy 25 km rásegítés és tekerés mellett.
 
M

molnibalage

Guest
Azóta nyilvánosságra hozták az autó (egyik?) kamerájának felvételét a balesetről.


A valódi fényviszonyokat viszont valamiért nem adja vissza hűen a fenti videó, alul 0:32-től látható ugyanaz a környék, ahol a baleset történt.

Jól látom, hogy valami 2x2 sávos úton tolt át egy bringát az áldozat?
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Akkor a fenti bringa az mi volt...? Vagy a hatótáv adatokat értheti így szerintem. Hogy a 100-120 km úgy jön ki, hogy 25 km rásegítés és tekerés mellett.
Evileg ez is csak egy rasegiteses bicikli aminek bizonyos extra funkcioit nem hasznalhatod a kozuton.
De az a biztos, ha a hetvegen elmegy, kiprobalod es megkerdezed toluk. :cool:
Vagy a hatótáv adatokat értheti így szerintem. Hogy a 100-120 km úgy jön ki, hogy 25 km rásegítés és tekerés mellett.
A 100 km az azt hiszem ugy jon ki, hogy a maximalis rasegitessel (ami az ossz teljesitmeny 50 szazalekanal nem lehet tobb.) ennyit tud a gep. Persze ezeknel a kitalalt hatotavoknal biztosabb az aksi tulajdonsagait megnezni es abbol tippelni.
 

drqv

Well-Known Member
2015. február 20.
722
1 144
93
Jól látom, hogy valami 2x2 sávos úton tolt át egy bringát az áldozat?

Egyirányú, két sávos út, gondolom a jobb oldali bicikliútra akart átjutni.

K_pkiv_g_s.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Evileg ez is csak egy rasegiteses bicikli aminek bizonyos extra funkcioit nem hasznalhatod a kozuton.
De az a biztos, ha a hetvegen elmegy, kiprobalod es megkerdezed toluk. :cool:

A 100 km az azt hiszem ugy jon ki, hogy a maximalis rasegitessel (ami az ossz teljesitmeny 50 szazalekanal nem lehet tobb.) ennyit tud a gep. Persze ezeknel a kitalalt hatotavoknal biztosabb az aksi tulajdonsagait megnezni es abbol tippelni.
Lehet, hogy kitekerek, szoktam TB-ig kimenni. Meg is lenne a hétvégi edzés.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Jól látom, hogy valami 2x2 sávos úton tolt át egy bringát az áldozat?

Egyértelműen hibás volt a biciklis. Semmiféle kivilágítás vagy mellény és csak cammog át az úton az autó előtt. Valószínűleg szét sem nézett, nem is vette észre a közeledő autót, külömben futott volna.
Viszont az önvezető autó, hogy a francba nem vett észre egy gyalogost?
Kivilágított út elég jó látási körülményekkel (még ha a kamerán nem is úgy néz ki). Biszonyára fel van készítve az olyan esetekre, hogy ha többszörös szabálysértéssel is kel át valaki az úton, akkor sem szabad elütni.