Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 579
8 446
113

"A bejelentett mozdonyfejlesztésekről azt mondta Lázár János, hogy Európában ma három nagy cég van, amelyik vonatot tud szállítani. Emellett szerinte már Kínában is tudják, hogy Magyarországon rossz állapotban van a vasúti flotta, ezért sorban állnak Magyarországnál a nagy cégek, hogy ajánlatot tegyenek. Azt mondta, hogy szeretnék bevonni a magyar ipart is a vasút megújításába, a Magyar Vagonon keresztül az IC-k felújításában részt vesznek, de a jövőben szeretnének vagonokat gyártani és szervizelni is.
A miniszter arról is beszélt, hogy egy EU-s országgal is tárgyalnak egy teljes motorvonat flotta átvételéről, ami kevesebb mint 20 éves. Erről további részleteket nem árult el, de a 40 éves motorvonatokat ki tudnák cserélni százas nagyságrendben.

Szerintem a Csehekre gondol ugyain ők pont most cserélik le a teljes mellékvonali állományukat PESA Regiofoxra ott van egy csomó felszabadtult modernizált BZ
Cseh vonatokról is ír többek között a regionalbahn is....
Most lökik ki a csehek a modernizált stundenkákat alias reginovákat.
Sztem esni fog régebbi cseh bz is.
A 2000 busz soknak tűnik közel 1500-2000 db busznak fog lejárni a futásteljesítménye az elkövetkező években... (Ikarus minimum 25 év :) Credo...volvo.... egyéb max 10 év :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 095
82 913
113
Van rá komoly esély, hogy nyártól csökkenni fog a MÁV bevétele.

"június 1-jétől bevezetik, hogy a busz-és a vasúti jegyár felét visszafizetik annak, akinek a járata 20 percet késett."

Röviden:
472571975_122128310552554618_5956562592229633987_n.jpg
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 629
36 716
113
  • Tetszik
Reactions: dzsoniboj

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 179
9 401
113
Van egy 300 körüli darabszámra keretszerződés és abból 100 körüli mennyiséget hívtak le.
Ismerjük a keretszerződéseket. A Siemenstől pld 300 darabot keretszerződést írtak alá mozdonyokra a MÁV részére. Aztán jött Lázár és egy tollvonással anulálta - az egyébként nagyrészt EU által biztosított - már meglévő - pénzből - a projektet, azzal a felkiálltással, hogy a Siemens nem a barátunk, mert nem akartak szankciós orosz atomerőműbe Siemens vezérlést szállítani. (helyette megteszik a franciák).. Szóval a keretszerződés akkor ér valamit ha megtöltik tartalommal.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 544
35 890
113
Ismerjük a keretszerződéseket. A Siemenstől pld 300 darabot keretszerződést írtak alá mozdonyokra a MÁV részére. Aztán jött Lázár és egy tollvonással anulálta - az egyébként nagyrészt EU által biztosított - már meglévő - pénzből - a projektet, azzal a felkiálltással, hogy a Siemens nem a barátunk, mert nem akartak szankciós orosz atomerőműbe Siemens vezérlést szállítani. (helyette megteszik a franciák).. Szóval a keretszerződés akkor ér valamit ha megtöltik tartalommal.
115-re van csak keretszerződés és az első 50-re kapott a MÁV hitelt az EU-tól, de a többi stimmel :)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 179
9 401
113
115-re van csak keretszerződés és az első 50-re kapott a MÁV hitelt az EU-tól, de a többi stimmel :)
Fejből nyomtam, de a 0 darabszám mutatja az, hogy ez a gyakorlat. Hasonló probléma van a motorvonatokkkal is. Ja a mostani Vectronok sem a mienk lesznek, azt is bérlik, jóval drágábban mint amennyi a leszerződött Siemens-ek lettek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

AchtungPanzer

Well-Known Member
2020. február 9.
259
1 193
93
Fejből nyomtam, de a 0 darabszám mutatja az, hogy ez a gyakorlat. Hasonló probléma van a motorvonatokkkal is. Ja a mostani Vectronok sem a mienk lesznek, azt is bérlik, jóval drágábban mint amennyi a leszerződött Siemens-ek lettek volna.
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 544
35 890
113
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
Covid előtt lett kötve a keretszerződés tehát kb a ami ár feléért tudtunk volna Vectront venni és ott is x évik a Siemens tartotta volna őket karban garanciálisan szóval nekünk pont nem éri meg bérelni még rövidtávon se...
 
  • Tetszik
Reactions: AchtungPanzer

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 179
9 401
113
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
A Siemens keretszerződés még éll, ráadásul a kialkudott árakkal, akárcsak a motornonatok esetében (ha jól tudom).. Ezek az árak rendkívül kedvezőek a mai árakat nézve. Nem véletlenül a hasonló konstrukcióban tárgyalt bp-i villamosok esetében megtörtént a lehívás..
 
  • Tetszik
Reactions: AchtungPanzer