Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 358
34 110
113
Mivel főleg közlekedési téma kerül szóba, amik ebben, vagy más topicban többször felmerül talán nem tekinthető belpolnak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 722
26 287
113
Egy ismerős éveket dolgozott Szaudiban. A lakómobilja fényezését, ami ház mellett a carportban állt, sok helyen teljesen lecsiszolta a homok. Csak arra emlékszem, hogy elsőkerék meghajtása, hátul 4 kereke és kb 7 literes gm motorja volt. Kész földi jacht volt.
Volt ugyanott egy 600as Mercije is, azzal is ugyanez történt. Igazi autóbuzi volt.
Érted @SirHiggins?! Ez a buzogányság egyik legkevésbé problémás ám legjobban elfogadható formája: AUTÓBUZI. Ezzel van holtversenyben a FEGYVERBUZI például. :D
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 580
8 449
113

"A bejelentett mozdonyfejlesztésekről azt mondta Lázár János, hogy Európában ma három nagy cég van, amelyik vonatot tud szállítani. Emellett szerinte már Kínában is tudják, hogy Magyarországon rossz állapotban van a vasúti flotta, ezért sorban állnak Magyarországnál a nagy cégek, hogy ajánlatot tegyenek. Azt mondta, hogy szeretnék bevonni a magyar ipart is a vasút megújításába, a Magyar Vagonon keresztül az IC-k felújításában részt vesznek, de a jövőben szeretnének vagonokat gyártani és szervizelni is.
A miniszter arról is beszélt, hogy egy EU-s országgal is tárgyalnak egy teljes motorvonat flotta átvételéről, ami kevesebb mint 20 éves. Erről további részleteket nem árult el, de a 40 éves motorvonatokat ki tudnák cserélni százas nagyságrendben.

Szerintem a Csehekre gondol ugyain ők pont most cserélik le a teljes mellékvonali állományukat PESA Regiofoxra ott van egy csomó felszabadtult modernizált BZ
Cseh vonatokról is ír többek között a regionalbahn is....
Most lökik ki a csehek a modernizált stundenkákat alias reginovákat.
Sztem esni fog régebbi cseh bz is.
A 2000 busz soknak tűnik közel 1500-2000 db busznak fog lejárni a futásteljesítménye az elkövetkező években... (Ikarus minimum 25 év :) Credo...volvo.... egyéb max 10 év :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 717
84 265
113
Van rá komoly esély, hogy nyártól csökkenni fog a MÁV bevétele.

"június 1-jétől bevezetik, hogy a busz-és a vasúti jegyár felét visszafizetik annak, akinek a járata 20 percet késett."

Röviden:
472571975_122128310552554618_5956562592229633987_n.jpg
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and jani22

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 964
37 325
113
  • Tetszik
Reactions: dzsoniboj

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 238
9 591
113
Van egy 300 körüli darabszámra keretszerződés és abból 100 körüli mennyiséget hívtak le.
Ismerjük a keretszerződéseket. A Siemenstől pld 300 darabot keretszerződést írtak alá mozdonyokra a MÁV részére. Aztán jött Lázár és egy tollvonással anulálta - az egyébként nagyrészt EU által biztosított - már meglévő - pénzből - a projektet, azzal a felkiálltással, hogy a Siemens nem a barátunk, mert nem akartak szankciós orosz atomerőműbe Siemens vezérlést szállítani. (helyette megteszik a franciák).. Szóval a keretszerződés akkor ér valamit ha megtöltik tartalommal.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 688
36 403
113
Ismerjük a keretszerződéseket. A Siemenstől pld 300 darabot keretszerződést írtak alá mozdonyokra a MÁV részére. Aztán jött Lázár és egy tollvonással anulálta - az egyébként nagyrészt EU által biztosított - már meglévő - pénzből - a projektet, azzal a felkiálltással, hogy a Siemens nem a barátunk, mert nem akartak szankciós orosz atomerőműbe Siemens vezérlést szállítani. (helyette megteszik a franciák).. Szóval a keretszerződés akkor ér valamit ha megtöltik tartalommal.
115-re van csak keretszerződés és az első 50-re kapott a MÁV hitelt az EU-tól, de a többi stimmel :)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 238
9 591
113
115-re van csak keretszerződés és az első 50-re kapott a MÁV hitelt az EU-tól, de a többi stimmel :)
Fejből nyomtam, de a 0 darabszám mutatja az, hogy ez a gyakorlat. Hasonló probléma van a motorvonatokkkal is. Ja a mostani Vectronok sem a mienk lesznek, azt is bérlik, jóval drágábban mint amennyi a leszerződött Siemens-ek lettek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bálint

AchtungPanzer

Well-Known Member
2020. február 9.
268
1 237
93
Fejből nyomtam, de a 0 darabszám mutatja az, hogy ez a gyakorlat. Hasonló probléma van a motorvonatokkkal is. Ja a mostani Vectronok sem a mienk lesznek, azt is bérlik, jóval drágábban mint amennyi a leszerződött Siemens-ek lettek volna.
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 688
36 403
113
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
Covid előtt lett kötve a keretszerződés tehát kb a ami ár feléért tudtunk volna Vectront venni és ott is x évik a Siemens tartotta volna őket karban garanciálisan szóval nekünk pont nem éri meg bérelni még rövidtávon se...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 238
9 591
113
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
A Siemens keretszerződés még éll, ráadásul a kialkudott árakkal, akárcsak a motornonatok esetében (ha jól tudom).. Ezek az árak rendkívül kedvezőek a mai árakat nézve. Nem véletlenül a hasonló konstrukcióban tárgyalt bp-i villamosok esetében megtörtént a lehívás..
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 898
44 915
113
A "semmibe" vezető mohácsi hídról...


„Amikor fuvarozóknak felvetettem, hogy Mohács fele mennek-e majd, mind hangosan kinevettek. Az a nyomvonal 40 kilométerrel hosszabb lesz, mint az M5-ösön vezető, ami rengeteg plusz pénz. Ezek a cégek egymással is versenyeznek, és nincs olyan cég, ami ennyit kerülne, mert azzal sokkal drágábbá válna, mint a versenytársai” – mondta egy névtelenséget kérő, fuvarozó és szállítmányozó cégekkel dolgozó logisztikai szakember a Telexnek Lázár János mohácsi Duna-hídról szóló nyilatkozatával kapcsolatban.

Az építési és közlekedési miniszter a közlekedésinfó nevű sajtótájékoztatóján a Telex kérdésére azt mondta: a Vajdaság Mosolya nevű szerbiai autópálya bekötése és a nemzetközi kamionforgalom M6-os autópályára terelése miatt van szükség a Mohácsról látszólag a semmibe vezető, 389 milliárd forintba kerülő új Duna-híd megépítésére.

Lázár azzal érvelt a beruházás mellett, hogy a híd megépítése után a Balkánról Nyugat-Európába tartó kamionok egy része majd a horvát A3-as és a magyar M5-ös autópálya helyett az M6-oson mehet végig. Ez szerinte komoly plusz adóbevételt jelent majd az államnak, amely régóta szenved azzal, hogy évi 50 milliárd forint veszteséggel bérli az alig használt M6-os autópályát.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 898
44 915
113
Lehet hogy pár év múlva meg fogja érni nekünk is az LNG

További fejfájást okozhat az oroszoknak, hogy 2025 és 2030 között 50 százalékkal nőhet a cseppfolyós földgáz globális kínálata. Ennek hatására Kína már elkezdte a nehézgépjárműveinek jelentős részét LNG üzemanyagra váltani, és a hírek szerint erre készül India is. Ez a kínai elektromosautó-forradalommal együtt a következő években akár stagnáló nyersolajkeresletet is okozhat, ami leverheti az árakat.


A nehéz járművek átállítása LNG-re környezetvédelmi szempontból is jobb lehet mint a villamosításuk...mármint kivitelezhetőbb.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 556
113
Lehet hogy pár év múlva meg fogja érni nekünk is az LNG

További fejfájást okozhat az oroszoknak, hogy 2025 és 2030 között 50 százalékkal nőhet a cseppfolyós földgáz globális kínálata. Ennek hatására Kína már elkezdte a nehézgépjárműveinek jelentős részét LNG üzemanyagra váltani, és a hírek szerint erre készül India is. Ez a kínai elektromosautó-forradalommal együtt a következő években akár stagnáló nyersolajkeresletet is okozhat, ami leverheti az árakat.


A nehéz járművek átállítása LNG-re környezetvédelmi szempontból is jobb lehet mint a villamosításuk...mármint kivitelezhetőbb.
Akus teherautó egyértelmű hülyeség.Gázos is elég gázos....Dizelmotornak egyenlőre nincs igazi alternativája.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 898
44 915
113
Akus teherautó egyértelmű hülyeség.Gázos is elég gázos....Dizelmotornak egyenlőre nincs igazi alternatívája.
városon belüli áruszállításra jó lehet a nem-dízel is.
Hosszú utakon egyelőre a dízelnél nincs jobb. Bár ha csak azok pöfögnének, minden más meg tisztább energiával menne már az is komoly előre lépés lenne.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 556
113
városon belüli áruszállításra jó lehet a nem-dízel is.
Hosszú utakon egyelőre a dízelnél nincs jobb. Bár ha csak azok pöfögnének, minden más meg tisztább energiával menne már az is komoly előre lépés lenne.
Akus valójában környezetszennyezőbb,mint a modern dizel.
Gázos meg gázos.....Tapasztalatbol mondom.
Politikát kéne kivonni az egyenletből,mindjárt tisztább lenne a kép.Mert mesterséges szabályzókkal,torzitott számolással persze sokminden kihozható papiron.
Pl összehasonlitják a vasuti és a közuti szállitás költségét-de csak a tonna/km üzemanyagfogyasztást veszik tekintetbe.De nem véletlen,hogy a közuti szállitás lett a perdöntő,még nagyobb távolságokra is.Mert összköltségben már az az olcsóbb.Ugyan ez van a delejautózással is.Ha teljes vertikumra számoljuk a költségeket és a környezetterhelést,máris a dizel a nyerő minden tekintetben.
Ződkommunizmus előretörése elött különben ezzel mindenki tisztában volt.Még ha kőolaj fogytával mesterségesen kellene előállitani a dizelolajat,akkor is a dizelmotor a jobb,hatékonyabb,és kevésbé környezetterhelő.
Változást ebben az olcsó,tömeggyártható (környezetkimélő módon) energiacella hozna-de az olyan mint a fúzios erőmű.Mióta az eszemet tudom,folyton 30 évre vagyunk a megvalósithatóságtól....És 30 év múlva is 30 évre leszünk tőle.