Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
...én már nem mondok semmit...
A Tesla lehet több gyártó megmentője Európában
Több autógyártó is összefog a Teslával, hogy elkerüljék a milliárdos bírságokat.totalcar.hu
Érted @SirHiggins?! Ez a buzogányság egyik legkevésbé problémás ám legjobban elfogadható formája: AUTÓBUZI. Ezzel van holtversenyben a FEGYVERBUZI például.Egy ismerős éveket dolgozott Szaudiban. A lakómobilja fényezését, ami ház mellett a carportban állt, sok helyen teljesen lecsiszolta a homok. Csak arra emlékszem, hogy elsőkerék meghajtása, hátul 4 kereke és kb 7 literes gm motorja volt. Kész földi jacht volt.
Volt ugyanott egy 600as Mercije is, azzal is ugyanez történt. Igazi autóbuzi volt.
Kinek-mi. Egyéni preferencia.Érted @SirHiggins?! Ez a buzogányság egyik legkevésbé problémás ám legjobban elfogadható formája: AUTÓBUZI. Ezzel van holtversenyben a FEGYVERBUZI például.
Cseh vonatokról is ír többek között a regionalbahn is....Lázár: A Fidesz és a kormány kiáll Rogán Antal mellett
Lázár szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy Orbán Viktor maga fizette az indiai útját. Rogán Antal amerikai szankciónálásra úgy reagált, hogy a Fidesz és a kormány kiáll mellette. Több közlekedési bejelentést is tett Lázár: vissza fogják fizetni a vonatjegyek...telex.hu
"A bejelentett mozdonyfejlesztésekről azt mondta Lázár János, hogy Európában ma három nagy cég van, amelyik vonatot tud szállítani. Emellett szerinte már Kínában is tudják, hogy Magyarországon rossz állapotban van a vasúti flotta, ezért sorban állnak Magyarországnál a nagy cégek, hogy ajánlatot tegyenek. Azt mondta, hogy szeretnék bevonni a magyar ipart is a vasút megújításába, a Magyar Vagonon keresztül az IC-k felújításában részt vesznek, de a jövőben szeretnének vagonokat gyártani és szervizelni is.
A miniszter arról is beszélt, hogy egy EU-s országgal is tárgyalnak egy teljes motorvonat flotta átvételéről, ami kevesebb mint 20 éves. Erről további részleteket nem árult el, de a 40 éves motorvonatokat ki tudnák cserélni százas nagyságrendben.
Szerintem a Csehekre gondol ugyain ők pont most cserélik le a teljes mellékvonali állományukat PESA Regiofoxra ott van egy csomó felszabadtult modernizált BZ
Röviden:Van rá komoly esély, hogy nyártól csökkenni fog a MÁV bevétele.
"június 1-jétől bevezetik, hogy a busz-és a vasúti jegyár felét visszafizetik annak, akinek a járata 20 percet késett."
Lázár János: visszatérítik a jegyár felét, ha késik a vonat
Lázár János építési és közlekedési miniszter 10 vállalást tett a közlekedési infón 2025-re vonatkozóan, hogy javítsák a hazai közösségi közlekedés színvonalát. Többek között bevezetik a késési biztosítás intézményét. Megújul a járműflotta és javul a tisztaság is.www.economx.hu
Ismerjük a keretszerződéseket. A Siemenstől pld 300 darabot keretszerződést írtak alá mozdonyokra a MÁV részére. Aztán jött Lázár és egy tollvonással anulálta - az egyébként nagyrészt EU által biztosított - már meglévő - pénzből - a projektet, azzal a felkiálltással, hogy a Siemens nem a barátunk, mert nem akartak szankciós orosz atomerőműbe Siemens vezérlést szállítani. (helyette megteszik a franciák).. Szóval a keretszerződés akkor ér valamit ha megtöltik tartalommal.Van egy 300 körüli darabszámra keretszerződés és abból 100 körüli mennyiséget hívtak le.
115-re van csak keretszerződés és az első 50-re kapott a MÁV hitelt az EU-tól, de a többi stimmelIsmerjük a keretszerződéseket. A Siemenstől pld 300 darabot keretszerződést írtak alá mozdonyokra a MÁV részére. Aztán jött Lázár és egy tollvonással anulálta - az egyébként nagyrészt EU által biztosított - már meglévő - pénzből - a projektet, azzal a felkiálltással, hogy a Siemens nem a barátunk, mert nem akartak szankciós orosz atomerőműbe Siemens vezérlést szállítani. (helyette megteszik a franciák).. Szóval a keretszerződés akkor ér valamit ha megtöltik tartalommal.
Fejből nyomtam, de a 0 darabszám mutatja az, hogy ez a gyakorlat. Hasonló probléma van a motorvonatokkkal is. Ja a mostani Vectronok sem a mienk lesznek, azt is bérlik, jóval drágábban mint amennyi a leszerződött Siemens-ek lettek volna.115-re van csak keretszerződés és az első 50-re kapott a MÁV hitelt az EU-tól, de a többi stimmel
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.Fejből nyomtam, de a 0 darabszám mutatja az, hogy ez a gyakorlat. Hasonló probléma van a motorvonatokkkal is. Ja a mostani Vectronok sem a mienk lesznek, azt is bérlik, jóval drágábban mint amennyi a leszerződött Siemens-ek lettek volna.
Covid előtt lett kötve a keretszerződés tehát kb a ami ár feléért tudtunk volna Vectront venni és ott is x évik a Siemens tartotta volna őket karban garanciálisan szóval nekünk pont nem éri meg bérelni még rövidtávon se...Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
A Siemens keretszerződés még éll, ráadásul a kialkudott árakkal, akárcsak a motornonatok esetében (ha jól tudom).. Ezek az árak rendkívül kedvezőek a mai árakat nézve. Nem véletlenül a hasonló konstrukcióban tárgyalt bp-i villamosok esetében megtörtént a lehívás..Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
Értem, köszönöm szépen.Covid előtt lett kötve a keretszerződés tehát kb a ami ár feléért tudtunk volna Vectront venni és ott is x évik a Siemens tartotta volna őket karban garanciálisan szóval nekünk pont nem éri meg bérelni még rövidtávon se...
Akus teherautó egyértelmű hülyeség.Gázos is elég gázos....Dizelmotornak egyenlőre nincs igazi alternativája.Lehet hogy pár év múlva meg fogja érni nekünk is az LNG
További fejfájást okozhat az oroszoknak, hogy 2025 és 2030 között 50 százalékkal nőhet a cseppfolyós földgáz globális kínálata. Ennek hatására Kína már elkezdte a nehézgépjárműveinek jelentős részét LNG üzemanyagra váltani, és a hírek szerint erre készül India is. Ez a kínai elektromosautó-forradalommal együtt a következő években akár stagnáló nyersolajkeresletet is okozhat, ami leverheti az árakat.
Egyre jobban szenved az orosz energiaszektor a háború és a szankciók miatt - G7 - Gazdasági sztorik érthetően
A költségvetési bevételek harmadát adó ágazat eddig jól teljestett, de egyre több probléma nehezíti a működését, amit az orosz fogyasztók is meg fognak érezni.g7.hu
A nehéz járművek átállítása LNG-re környezetvédelmi szempontból is jobb lehet mint a villamosításuk...mármint kivitelezhetőbb.
városon belüli áruszállításra jó lehet a nem-dízel is.Akus teherautó egyértelmű hülyeség.Gázos is elég gázos....Dizelmotornak egyenlőre nincs igazi alternatívája.
Akus valójában környezetszennyezőbb,mint a modern dizel.városon belüli áruszállításra jó lehet a nem-dízel is.
Hosszú utakon egyelőre a dízelnél nincs jobb. Bár ha csak azok pöfögnének, minden más meg tisztább energiával menne már az is komoly előre lépés lenne.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..