S
speziale
Guest
Itt az ok és okozat hibájába tetszik esni. A Tesla azért is nehéz, mert a mérete nagyobb picivel, mint más hasonló kategóriás autóé illettve amiatt, hogy a beépített elemek tömege is nagyobb. Tehát elég vicces kérés azonos tömegű autót nézni, mert azonos funkiójú és szolgáltatású autóét kellene nézni. Na ilyen nincs, mert minden benzines luxusautó pl. kimegy a világból kisebb tömeg mellett is.
az a kérdés, hogy mit értesz azonos funkció és szolgáltatás alatt?
a vezetési élményt (ide értve az azt meghatározó tényezőket pl.: a motorteljesítmény, összkerék hajtás stb)? a presztízst vagy "cool"-ság faktort? a technikai fejlettséget (pl.: vezetői segédrendszerek elérhetősége)? Te most egy autó funkcióját leredukálod a maximális hatótávolságra, amikor egy tesla S az esetek kb. 95%-ban megfelelő hatótávval bír.
Másrészt nem én esek az ok-okzat hibájába. A Tesla hatótávját alapvetően az határozza meg, hogy a padlólemezébe - ami egy jól körülírható térfogatot jelent - mennyi akkut tudnak belepakolni. Ez jelenleg valós ciklusban kb. 400 km megtételére elegendő, és így kb 100-150 kg-val nehezebb az autó, mint egy vele összevethető műszaki tartalmú benzines.
Ugyanakkor ez a súlyvita teljesen értelmetlen. Az ADAC Eco tesztje szerint - ami mondjuk a saját autómra olyan fogyasztási értéket hozott ki, amit nekem a hosszú-távú átlagom - a tesla 24 kwh/100 km-et fogyaszt, ami a német áramtermelés co2 kibocsátását figyelembe véve 140 gr/km-es co2 kibocsátásnak felel meg. ezzel szemben a porsche panamera hybrid mutatója 210 gr/km, ami akárhogy is nézzük 50%-kal magasabb...és felteszem a sima Panamera Turbo-é még magasabb