Ezt ertem is, mai szemmel.
De én még emlékszem, amikor a béreket kp-ben boritékban fizették ki kb.1965-70 körül (és nem itthon!) Szinte senkinek nem volt bankszàmlàja, és alig valaki akarta bankszàmlàra kapni a penzét. Akkor azzal erveltek, hogy nem lesz bankköltség (mert a bank dolgozik a pénzeddel, ami nàla fekszik, hogy lenyomjàk az emberek torkàn azt, hogy vezessenek bankszàmlât és oda kapjàk a fizetésúket. A cegeknek valóban nagy feladat volt a pénzt leszàmolni, beboritékozni stb. Ezt csak érdekességnek irom, nem mert visszasirom azt az időt ( azon túlmenően, hogy akkor fiatal voltam )
Csak a "beetetésre" akartam felhivni a figyelmet, màr ha van itt olyan naiv ember, aki azt hiszi, hogy az e-autó üzemeltetése olcsóbb lesz. Ami olcsóbb lesz talân, az a szerviz, mert egyszerűbb szerkezet a villanymotor mint a belsőégésű.
Azzal egyetértek, hogy az a pénz, ami kiesik az üzemanyagkereslet esés miatt, valahogy mindenképp elő kell teremteni a költségvetésnek. Valamilyen szinten biztosan megadóztatják az e-autókat. Viszont az már nem biztos, hogy ugyanakkora mértékű adót nyomnak rájuk. Az egész attól függ, hogy milyen lyukak lesznek a költségvetősben. Azt pedig elég nehéz még kiszámolni, hisz rengeteg változó van.
Pl.:
-olajat kevesebbet fogunk vásárolni külföldről: kevesebb pénz megy ki az országból
-több áramot veszünk, amit jellemzően az országban termelnek: több termelés=több bevétel
-ha nem lesz több benzines autó, akkor tisztább lesz a városok levegője: kevesebb beteg=kevesebb egészségügyi kiadás.