Ezzel csak az a baj, hogy már a rezsicsökkentés előtt is max 50 Forintra jött ki egy kWh áram, most közelebb van a 40-hez.
Az, hogy Németországban drága az áram, mert hülyék és bezárják az atomerőműveket, majd az emiatt baromi drága energiaárakat összevetni az ottani benzinnel egy jó sunyi érv, nincs rá más szó.
A jelenlegi Magyarországi lakossági árszabás (nem a kedvezményes, hanem a normál):
15,81 Ft / kWh energiadíj
13,755 Ft / kWh rendszerhasználati díj
Ez nettó 27,56 Ft / kWh, erre ugyanúgy rájön a 27%-os ÁFA = 35,07 Ft / kWh.
Ezek szerint amikor én saccperkábé 50 Ft-al számoltam, eleve 42%-al becsületem fel a költségeket, úgyhogy pontosítok: jelenlegi áron Tesla X-et benzinárban átszámolva 2,4 liternek megfelelő "fogyasztása" van.
A 27 % ÁFA adótartam ugyanúgy benne van a benyában is, ami nincs az áramban, az a jövedéki adó. Ezt 120 Ft/liter, fene fogja megint átszámolni kWh órába, mert ha energiaalapon megy a jövedéki adózás (márpedig azon kell neki), akkor az egész összehasonlítás el fog vérezni azon a ponton, hogy a benzinmotor jellemzően jó ha 25-30%-ot tud, a villanymotor meg cc. 95%-ot.
Számolgasd tovább, ha akarod, eddig sajnos a tények azt mutatják, hogy kanyarban sincs energiahatékonyságban egy hasonló belsőégésű motor - ami egyébként úgy tűnik inkább csak neked meglepő, hiszen a legkonzervatívabb becslések szerint is a villanymotor engergia hatékonysága három-négyszerese egy benzinesének.
Nem az az alapvető gond a szénhidrogénnel, hogy magas az adótartama, hanem hogy amibe jellemzően beleöntöd (belső égésű motor), az bizony baromi pazarlón használja fel. És sajnos nincs az a hókusz-pókusz, meg alternatív valóság, ami ezt az alapvető fizikai korlátot át tudná írni.