Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
kicsit kezdünk elcsúszni megint a rabszolgaság felé. nem?Ha napelemezik akkor is be kell fizetni az éves/féléves adókat az autó után (ami legtöbb államban egyenértékű egy átlagos benzines autóból befolyó jövedéki adóval).
meg az új benzinek arra nem alkalmasak hogy így tankban tároljad ŐketPont így érvelt a GM, mint Te, mikor piacra dobta Voltot. 72km-nek (40 mérföld) elégnek kell lenni egy napi ingázásra. De látod, nem kellett a piacnak, a gyártás utód nélkül abbamaradt...
Amúgy a konstrukció gyenge pontja a belsőégésű motor üzeme. Mert ahogy Te (és a GM is) használnád az autót, a BM napokig, hetekig, hónapokig be se indulna. Na így mennek tönkre ezek a szerkezetek, mert az anyagaik igénylik a használatot (pl.a kenőfilmet korrózióvédelmi okokból, vagy a hajtószíjak a mozgást, hogy ne "álljanak be" egy adott alakra) . Klasszikus mondás, álló helyzetben megy tönkre az autó (és a motorja)
Kivéve a racsing benzint! Ez az E10 majomkodás is a zöldség envében egy baromság. Cserébe még egy halom aut elavulttá (idő előtt oldtimerré) válik egykettőre.kicsit kezdünk elcsúszni megint a rabszolgaság felé. nem?
pénzt fektetek áramtermelésbe majd ezzel megkárosítom a gazdáimat többlet jövedelemre teszek szert....
meg az új benzinek arra nem alkalmasak hogy így tankban tároljad Őket
Kivéve a racsing benzint! Ez az E10 majomkodás is a zöldség envében egy baromság. Cserébe még egy halom aut elavulttá (idő előtt oldtimerré) válik egykettőre.
24/24 készültségi agregátba normális gázolajat hamburgból kellet hozatni
Nem tudom Ukrajnában milyen minőségű lehet, nekem vannak kétségeim. Amúgy a MOL-tól is lehet rendelni hordós kiszerelésben, néztem a múltkor a versenybenzineket meg egyék spéci termékeiket a honlapjukon. Gondolom jó drága (már csak a csomagolás miatt is), de lehet, hogy olcsóbb, mint Németországból.Elég lett volna Ungvárról, olcsóbb is lett volna
Meg kell jegyeznem hogy ezek szerint mégis van olyan hogy egy vasbeton szerkezet a tűz hatásra összedől.
Na, akkor a 9/11-es konteósok most nyúlnak magukhoz...Meg kell jegyeznem hogy ezek szerint mégis van olyan hogy egy vasbeton szerkezet a tűz hatásra összedől.
És nagyon durva hogy mekkora tüzet okoz lítium akkumulátor egy benzines autóhoz képest (amiben általában maximum 50 liter benzin vagy gázolaj van), nem csoda hogy rettegnek a repülőkön a túlmelegedő aksiktól.
Garázsban álló autóban rövidzárlat okozta tűz például.
Jopar eve utcankban is volt ilyen. Hulyegyerek ugyesen bemókolta a hifit az Audiba.
Majd öntünk egy kis olajat a benzinbe mint régen.Egyedül talán a korai direktbefecskendezéses motoroknál okozhat gondot a nagynyomású szivattyúnál, mert azokat a benzin "keni", már amennyire a benzinnek van kenőképessége, de az etanol kenőképessége még annál is rosszabb.
8000 l-nél vám/áfa /jövedék/akáer adó gongold végig. biztos ukrajnából?Elég lett volna Ungvárról, olcsóbb is lett volna
1.Meg kell jegyeznem hogy ezek szerint mégis van olyan hogy egy vasbeton szerkezet a tűz hatásra összedől.
És nagyon durva hogy mekkora tüzet okoz lítium akkumulátor egy benzines autóhoz képest (amiben általában maximum 50 liter benzin vagy gázolaj van), nem csoda hogy rettegnek a repülőkön a túlmelegedő aksiktól.
Én a régi ('99-es) Corollámmal majd egy évig jártam 50-50% ban E85-öst és E5-öst tankolva. Előtte utánanéztem. Egy 1-2 hónapos használat után csináltattam egy tervezett üzemanyagszűrő cserét, mert az E85 hajlamos a régi tankokból a lerakódasokat feloldani, ami meg eltömítheti a szűrőt.Az etanolos sztoriról nekem annyi a véleményem, hogy alapvetően nem kell tőle félni, az USA-ban nagyon régóta 10 (sőt 15%) az etanol tartalom. Véleménye szerint a mai -gyártásban lévő- autókban nem okoz kárt. Egyedül talán a korai direktbefecskendezéses motoroknál okozhat gondot a nagynyomású szivattyúnál, mert azokat a benzin "keni", már amennyire a benzinnek van kenőképessége, de az etanol kenőképessége még annál is rosszabb.
Meg kell jegyeznem hogy ezek szerint mégis van olyan hogy egy vasbeton szerkezet a tűz hatásra összedől.
És nagyon durva hogy mekkora tüzet okoz lítium akkumulátor egy benzines autóhoz képest (amiben általában maximum 50 liter benzin vagy gázolaj van), nem csoda hogy rettegnek a repülőkön a túlmelegedő aksiktól.
Bevallom egy szót sem értek a fantasztikus újításából, hogy akkor most hogyan kapcsolgat sebességet és, hogy mi a jó ebben. Néhány ábra és diagram többet érne ezer szónál.
Az utolsó két bekezdést továbbra sem értem. Folyamatosan arról megy a parola, hogy nem kell kuplung. Erre a visszafelé gondolkodásnál összevissza kapcsolási lehetőségek vannak. Mechanikusan. Akkor hol nincs kuplung? Ok, hogy az vezető nem fog, de az automatika fog kapcsolni.Pedig így is ésszerű, nem kell ehhez diagram.
A járművet alapvetően a villanyomotor mozgatja, az indítja meg.
Lényegében olyan, mintha a benzines kocsit betolnánk.
Az a lényeg, hogy nem beindítja a belsőégésű gépet a rendszer és fokozatosan összekuplungolja a fokozatokat, hanem a villanymotor megmozdítja a kocsit, majd egy adott kerékfordulatszámnál a motor saját váltóján "egyes" nyomaték (sebesség) fokozatban összepörgeti a túlméretezett önindító motorral megtekert és beindított benzinmotort a villanyos hajtással.
A benzinmotor a jelenlegi hibrid rendszerekben tengelykapcsolóval kötődik össze a villamos hajtással. Szóval kell egy benzinmotor, annak a saját nyomatékváltóműje (értsd: sebváltó fogaskerék fokozatok), egy tengelykapcsoló és a villanymotor.
Namármost ha azt nézzük, hogy egy autóban, főleg a sokat futott (pl a város taxisok) autóiban egy komplett motorblokk cserére jut átlag két váltómű, de váltóművekre is legalább két kuplung csere, azokra meg valahány kuplungbetét, akkor az látszik, hogy a legelső dolog ami biztos elromlik, vagy cserés, az a kuplung környékén keresendő.
És ahogy a cikk is írja, a kuplung meg a bolygómű felöl jön a legtöbb spén az olajba is.
Szóval az ötlet lényege, hogy valahogy vegyük ki a kuplungot a rendszerből.
Ezt egy hagyományos, kizárólagosan belsőégésű motorral hajtott rendszernél nem lehet megtenni, de a hibridnél már meg lehet próbálkozni vele, mert ott megvan a másodlagos hajtás, amihez alapból nem is kell semmiféle nyomatékváltó.
Szóval jött az ötlet, hogy a villanymotornak nem kell váltó, de a benzinmotornak még igen, akkor hogyan lehetne kihagyni a tengelykapcsolót?
Ez utóbbinak a motor és a váltó közé ugyanis kell kuplung és a motor+váltó és a villanymotor közé is kell valami kuplung.
Egyszerűen logikalilag megfordították a dolgot, tehát a hajtást a villamos gép végzi, viszont a segédhajtás belsőégésű gépnek ettől még kell váltómű, mert annak a főtengelynyomatéka nem engedhető rá a kerekekre csak úgy, álló helyzetben, amikor a megindításhoz nagy nyomaték kell.
Tehát a villanymotor hajtja a kocsit, felpörgeti a gyorsításkor a kereket arra a sebességre, ami épp kell, tartja azt a sebességet, ami épp kell, de mi van ha fogynak az akksiból az elektronok? Ilyenkor kapcsol be a belső égésű gép. Ez utóbbi azonban lefulladna, ha tengelkapcsoló nélkül engednénk össze az általa hajtott váltóművet a villanymotor kihajtó tengelyével, ezért egy másodlagos villanymotor, a benzinmotor önindítója nem csak beröffenti, de egyenesen rápörgeti arra a fordulatszámra a benzinmotort, ahol épp a hajtás van, +/- 20 1/perc fordulatszám eltéréssel szinkronizálva, de ügyelve arra, hogy a benizinmotor főtengelye ne a nyomatékvölgyben legyen, mert akkor le is fulladna egyből.
Namost, hogy ne legyen visszafullasztás, a villanymotort nem a benzinmotor főtengelyével kapcsolják össze, hanem egy a benzinmotor által hajtott négyfokozatú fogaskerék áttétellel, így sebesség és nyomatékigény szerint a rendszer választhat, hogy az adott fordulatszámon épp melyik fogaskereket melyik fogaskerékkel pörgesse össze, hogy az előre deklarált 20 1/min fordulatszám különbségen belül legyen az összekapcsolandó rendszer.
És, hogy teljesen lefedjék az autó sebesség és nyomatékigényét, nem csak a motor oldali hajtást osztották el négy külön áttételre, hanem a villamos hajtást is kétfelé, mert ott is van két fokozat.
Ennyi fogaskerék kombináció áll rendelkezésre, mikor az összepörgetéses összekapcsolást meg kell ejteni.